Alla inlägg under april 2014

Av Lisa - 16 april 2014 08:42

med fågelkvitter och SOOOOOL..

Påsklovet börjar bra för min del iaf...Lööövely..

Idag ska jag iväg och titta på ett städjobb..

En karl ringde igår till Pers mobil,,,,

Han sa att det inte gick att nå mig på mobilen,,,

Jag har ju för för sjutton glömt en siffra i mitt nummer,,,,Shiiiiit..

Och vi har lixom satt upp ett 40-tal lappar runt området på landet..

Hur j-a tom i hövet får man vara...

Och ändå synade jag lapparna från hörn till hörn med mina Falkögon...

Hmmmmm..

Jajaja,,jag ska iaf åka iväg till den karln idag och titta på vad dom vill ha gjort,,

Ett städuppdrag blir det då hos han och frugan..


Kom ut till landet igår vid 18-tiden..

Fort Fort laga mat,,,,Hungrig som en varg var jag...

Det blir som så att när det inte finns elever på skolan...

Då blir det naturligtvis ingen lunch..

Och jag är alldeles för snål för att åka iväg och handla nåt att äta..

Dom flesta andra gör det...

Men,,inte jag inte..

Näää,,här ska sparas :)

Jahaja,,kanske ska försöka att göra mig respektabel

när jag ska åka till den potentiella kunden..

Tjooo



Av Lisa - 14 april 2014 21:31

Hehehehe,,

Allvarligt talat,,,Jag är faktiskt det..

Jag har fixat frukost,,städat,,fixat med papper,,kollat recept,,på jobbet..

Sen var det bara fort hem,,,

Tvättstugan,,,Favoplejset no 1...

Jag hade asmycket tvätt..

Jag har tvättat massor av västar åt vår Idrottslärare..typ 50 st...

Själv hade jag oxå mycket tvätt..

Mellan springet fram och tillbaka till Tvättstugan..

Så hann jag med att städa och diska hemma i våningen,,,

Jag har fått grymt mycket gjort nu på eftermiddagen..Najs..

Jag har knappt hunnit att vara inne i cybervärlden..Onajs..

Och nu helt plötsligt ringde sovklockan,,,Zzzzzzzz...

Tjooo



Av Lisa - 13 april 2014 21:17

J-a skit,,jag blir tokig på det här med att ladda upp bilder...

Det bara stannar upp,,och bilderna syns inte i biblioteket..

Så står det bara och tuggar och tuggar....Skitjobbigt..

 

Idag var ju visionen att städa när jag kom hem till våningen...

Det blev inte mycket mer än en vision,,,Hehehehe..

Iofs så dammade jag hyllor,,bord,,fönsterbrädor,,

Dammsugningen och svabba golv får vänta tills i morgon...

Den fina lådan här ovanför köpte jag på Ö&B på Värmdö..

Jag stannade till där idag på väg från landet.. 

Jag köpte en del smått&gott där inne..

Fast inga roliga saker,,förutom Ljuslådan dårå..

Det övriga blev Handdukar,,Toarent,,Ljus,,Luktagott till bilen,,Pensel..

Nähä,,kanske dags att hoppa ner i Fislådan,,

Det är en dag i morgonoxå...

Men,,,inga elever på jobbet,,Härligt..

Jag ska fixa Frukost till personalen,,,sen har jag inget schema att följa..

Då är jag fri att göra som jag vill,,,

Men,,det blir städning av köket,,,ordna bland papper,,planera för 7ornas Hkk efter Påsk..

Beställa varor,,Beställa luncher...

Sådet blir nog fullt upp för mig hela dagen i morgon..

Tjooo


Av Lisa - 13 april 2014 14:06

Ääääääntligen..

Men,,,det är fortfarande ingen värme,,Brrrrr..

F-n vad jag tjatar om vädret,,,hehehe..

Jag börjar (börjar ??) bli som en mycket gammal människa,,,

Alltså tjatig.......

Det enda nyttiga jag har gjort idag,,,,

Är att disken är borta från diskhon/bänken...

När jag kommer hem till våningen är min vision att STÄDA..

Det återstår att se om det är och förblir en Vision eller om det blir Verklighet av det..

 

Nämen,,,titta där är dom ju,,,mina första Betongalster..

De små små små stjärnorna..

Dom är gjutna i en Iskubsform av silikon,,,

Jag ska se om jag hittar Betongfärg på nån välsortered färghandel..

För att lägga på lite färg på dom,,,det vill jag göra..

Dom blev jättefina,,

Inte för att jag vet vad jag ska göra med dom,,eller ha dom till..

Jajajaja,,det löser sig,,,sa kärringen som hade gjort en knut på gubbens s..pp,

Tjooo





Av Lisa - 13 april 2014 11:25

utomhus..

Vi har fått nya grannar på landet..

Jag stod ute och pratade med dom i typ 1/2 timme..

Jag blev sketafrussen,,,,

Konstigt när jag har så mycket underhudsfett,,det borde ju skydda lite,,Hehehehe..

Innan dess ägnade jag mig åt Terapijobb..

Det var grymt fullt och en väldig oordning i Plastpåselådan..    

 

Till slut blev det en pyttehög med Påsar..

Apropå att vika Plastpåsar...

Jag hörde en gång för länge sen..

En liten flicka som blev tillfrågad:

Vad kännetecknar en Mormor...

Hon svarade:

När man är sååå gammal så viker man sina Plastpåsar,,Hahahhaa..

Jadärserman,,vad dom små liven tycker...

Tjooo


Av Lisa - 12 april 2014 19:54

efter en ganska härlig dag,,,med sol och blåst..

Lite kylslaget i luften men satt man i solen så var det helt ok..

Ansiktet har intagit en skär nyans nu...

Annars har jag inte gjort ett endaste skit idag...

Gick en runda ner till Da Vik...med kameran..

Men inte f-n går det att ladda upp bilder från mitt fotoalbum till bloggen..

Från OneDrive går det minsann bra,,,

Och till FB går det hur bra som helst att ladda upp hela album...

Det måste vara Bloggplatsens server som det är nåt vajsing på,,

Det är fruktansvärt irriterande,,,,Grrrrrr..

Tjooo



Av Lisa - 12 april 2014 05:52

Och än så länge är det blå himmel,,

men solen har inte riktigt tagit sig upp över trädtopparna än..

Lite frost i gräset är det oxå..Brrrrr..

Fast det blir säkert lite varmare om ett tag..

Men,,allvarligt,,NÄR kommer värmen ????

Vad händer idag då ???

Ingenting antar jag,,det finns inte mycket att göra ute än...

Inget gräs att klippa,,Inga blommorattvattna och rensa,,Ingenting att plantera i krukor,,

Räfsa lite löv,,kottar och barr kanske..

Bilder kan jag fortfarande inte lägga in,,,nätet går alldeles för seeegt..

Jag ville ju visa mina fina Betongalster,,,Snyft..

Tjooo



Av Lisa - 11 april 2014 22:25

och Lets Dance..

Jag kollar lite senare vem som åker/te ur ikväll..

Jag tippar Patrik Sjöberg,,,,

Men Men,,,Jag KAN faktiskt ha fel,,Jag HAR haft fel förut....Hehehe..

Annars har dagen vart helt ok...

Eleverna städade utomhus idag...

Ojojoj,,,vad mycket skit det hittades...

En verkligen skitgammal rostig cykel...

OCH en skatt fick jag höra av en elev i 6an,,,Hehehe,,Spännande..

Och lite diverse andra gamla skrotpryttlingar....

Japp,,det blev en del säckar med skit...

Men,,,nu är det LOV,,för eleverna,,ja..

Jag jobbar som skrivet förut Måndag och Tisdag,,,sen ledig..

När jag kom ut till landet så plockade jag ur mina små Betongstjärnor från sin form..

Några gick sönder,,,

Men,,dom flesta blev jättefina,,

Tyvärr går det inteatt ladda upp bild just nu,,,,Segt som f-n.,,Nätet alltså..

Jag får lägga upp i morgon,,,om det funkar dårå..

Nu blir det Fislådan för min del...

Tjooo




Ovido - Quiz & Flashcards