Alla inlägg under april 2014

Av Lisa - 5 april 2014 06:39

Och vädret ska bli kanon idag,,,SOLIGT..

Just nu skiner solen på trädtopparna,,,Najs..


Jag har ett barn,,en liten son på 26 år...

Som just nu avtjänar ett fängelsestraff,,,

Inte speciellt långt,,,men han sitter dock där han sitter....

I Torsdags vid 12.30 ringer han mig,,,

Han skulle få permis på Lördagen för att åka till sin fader på 50-årsfest..

Hans fader skulle hämta honom från anstalten på morgonen..

Och han undrade då om jag kunde skjutsa honom tillbaka till anstalten på kvällen...

Efter en del #&%?#¤%& från min sida,,,,OK jag gör det...

3 timmar senare samma dag ringer han tillbaka sin fader...

Och säger att han fick nej till permis....

Fadern ringer till mig och talar om det....

Och jag blev riktigt riktigt arg...

Dagen efter ringer jag upp till damen på beslutsenheten och vill

höra lite hur det går till med att få permis beviljad eller inte...

Dom får besked ett par dagar i förväg,,sa hon..

Så att det ska kunnas planera resväg,,tider,,mm mm...

Antagligen så hade vakterna pappret i sin hand (med ett NEJ) redan när han ringde till mig..

Men dom låter honom ändå ringa till mig..

Så vi kan bestämma tid och plats när jag ska hämta upp honom och skjutsa honom tillbaka..

Jag säger det till damen i telefonen:

Man gör inte så där mot människor,,,,

Fruktansvärt elakt av vakterna att inge hopp till honom 3 timmar tidigare...

För att sen sparka undan fötterna,,,

Vakterna visste mycket väl att han INTE hade fått permisen beviljad..

Men,,,ändå så låter dom honom ringa till mig,,så att vi kan bestämma tid och plats,,,

Maktmissbrukare...det är vad dom är,,,inte alla,,,men en del av dom..

Misslyckade och missnöjda människor som inte kom in på Polishögskolan..

Men som ändå vill klä sig i uniform och ha makten i sina händer,,Hehehehe

Visst,,,jag kan tycka att det var lika bra det,,,Att han inte fick sin permis..

Till en 50-årsfest,,,Inte helt lyckat kanske..

Men tydligen så hade det oxå planerats för att 2 vakter,,t o m skulle komma

till festen och titta till honom,,

Nu har jag fått skriva av mig lite,,,,

så nu stänger vi klagomuren för idag....


Idag ska jag nog blanda till lite betong för att premiärgjuta saker..

Tjooo





Av Lisa - 3 april 2014 20:49

Jamen,,,,Ofcourse..

Attans vad härligt det ska bli...

Det blev inget inlägg igår,,,,,,

Jag hade absolut ingenting att skriva om,,

Jaa,,det kanske jag inte har i vanliga fall heller,,,MenMen...

Jag skriver ändå....

En selfie på Moi och min nya Headset,,,  

När jag går omkring med den där grejen på örat,,,

Känner jag mig som en grym schtekare,,Hehehehe..

Men,,,Jag har f-n inte fått ett endaste samtal när jag sitter i bilen,,,,

Det var ju därför jag köpte den,,,,

För att slippa fumla med mobilen under körning,,,

Även om jag är kvinna så är det svårt att göra 2 saker samtidigt....Hmmmm

Nää,,nu hör jag att Blacklist har börjat på Tvn,,,,,

Fort Fort in och kolla....

Tjooo


Av Lisa - 1 april 2014 21:20

Och jag har inte blivit lurad,,,

Joförresten,,,en kollega på jobbet

 

Fröken Emma,,

Hade ändrat på sitt födelsedatum på Fb..

Att hon fyllde år idag,,Hehehehe..

Smart drag,,,Hon fick väry mucho GRATTIS..inkl Moi..

Fast ändå visste jag nånstans i bakhuvudet att hon fyller ju för sjutton på Hösten..

Jajaja,,Grattar alla andra så ska väl jag inte vara sämre än dom..

Hellre 1 gång för mycket,,


Annars har det varit lugna gatan idag...

Jobbet flöt,,,och jag ägde,,som vanligt...

(Ta det där med en nypa salt,,,Hahahaha)

För alla som inte känner så verkar jag väldigt självgod,,,,,,Visst..

Tjooo



Ovido - Quiz & Flashcards