Alla inlägg under april 2014

Av Lisa - 9 april 2014 20:32

Och vad är det för skillnad på den och alla andra veckodagar,,,Ingenting alls..

Eftersom jag är en mogen,,ansvarsfull och stadgad kvinna...

Så springer jag inte ute mitt i veckorna,,,bara på helgerna,,Hehehehe..


Per och jag var och handlade lite efter jobbet...

Bl a på Willys i Länna..

Där fick jag se dessa påsar

 

Vart är världen på väg nånstans,,,

Ingenting är heligt längre,,,Krydda på Popcornen,,Hmmmm

Fast vad sjutton,,,det kanske är gott..

Tjooo





Av Lisa - 9 april 2014 04:54

Japp,,och väry tidigt är det...

Fast inte helt okristligt tidigt som det är ibland..

Idag är det sista gruppen med 8or som har Hkk..

Efter lovet är det bara på`t igen,,då är det 7ornas tur...

Efter att 7orna har gjort,,,då är det nästan sommar,,


Igår när det pratades väder på Nyheterna,,,

Nämnde dom nåt om att det kunde vara inslag av snö i regnet idag på morgonen..

Men,,vilken j-a tur,,,inget vitt på marken just nu iaf..

Och inget regn är det heller,,,,Najs..

Igår eftermiddag/kväll var det väl hur tråkigt väder som helst..


Ikväll kl 20.00 påTv 4 så kommer ett program som heter

Sveriges yngsta mästerkock..

 

På bilden ses Fabian..

Han är lillebror till ett Tvillingpar (killar) på min arbetsplats,,

Och jag som precis har haft Hkk med Tvillingarna,,

Ska bli kul och se om lillebror Fabian glänser mer än sina stora bröder..

Tjooo


Av Lisa - 8 april 2014 20:00

på jobbet,,,,as usual,,,

Så är det en bra kväll hemma i våningen oxå...

Har inte gjort ett skit hemmavid...

Jag har inte haft nån lust,,Blääää

Näää,,allvarligt så har jag känt mig lite avslagen idag,,

Jag vet inte,,,kan inte riktigt sätta fingret på vad det är...

Aschdå,,,,Nya tag i morgon,,,

Det är ju för f-n lov snart och Påsk...Najs..

Fast det blir 2 dagars jobb under elevernas lov nästa vecka..

Men,,,det gör inget,,,

Ingen stress med Lunch,,,,Cafè,,Städning,,Hkk.....

Imorgon efter jobbet måste jag ta itu med lite Firmapapper...

DET har jag absolut ingen lust med...

Det är ju det här med Deklarationen,,Hua..

Och så har jag faktiskt kört fast lite i Bokföringen,,,

Det är lite saker som jag inte vet hur jag ska göra med,,,

Och då är det inget roligt,,,när jag inte kan sakerna...

Fast,,,det är väl bara att bita i det väldigt sura äpplet nu...


Vi bor ju Kärrtorp....

Förorten som jag har sagt att GUD glömde,,,

Fast under det senaste året har det börjat att röra på sig här..

Det har varit Rån,,Försök till Mord,,Demonstrationer,,

Nu senast var det nån Uttagsautomat,,typ,,Inne på ICA som blev rånad...

Och i Söndags när jag var på väg in till ICA..

Såg jag dessa ljus och blommor på fontänen som ligger ute på Torget..

Nyfiken som jag är så frågade jag säljarna inne på ICA vad det var som hade hänt...

Ingen av dom hade nån koll,,,,

Men en av tjejerna hade hört att det var en Klottrare som har vandrat vidare...

Hur,,,Vad,,,Varför ??????

Och ingenting har jag hittat i nån Lokaltidning heller...

Så att,,,,,,Förorten som GUD glömde,,,,stämmer inte riktigt längre...

Tjooo


Vila i Frid,,vem du än var....

   




Av Lisa - 7 april 2014 20:38

är gjord för 2 år ??? framöver..Najs..

 

När man kommer ner under marken på SöS,,,

Så är det som att gå i en bunker,,,,

Det är ödsligt,,,Kalt,,,Och det ekar skitmycket därnere..

Jajajaja,,nu är det gjort,,

Och jädrar vad jag stressade från jobbet..

Jag hade Hkk med ett gäng tjejer från 8an..

Jag slutar vid 16-tiden när jag har Hkk..

När det var 5 min kvar till 16.00,,så satt dom och åt fortfarande...

Och hade all disk kvar,,,Ni förstår,,,dom ska diska allt för hand oxå..

Så jag gjorde som så att jag stack från jobbet...

Jag får helt enkelt kolla köken i morgon bitti om dom är tipptopp...

Vilket jag faktiskt INTE tvivlar på 1 sekund,,,det var ju tjejer ju....

Jajaja,,väl ute på Värmdöleden,,,

Så var det skyltat 50 k/t ända till tunneln,,,,Faaan..

Jag som skulle vara på SöS kl 17.30

Men,,,kön försvann innan tunneln,,,Härligt..

Och jag kom i tid till Sös...

Tänk vad vi kvinnor i Svedala är lyckligt lottade som får gå på GRATIS Mammografi

Slutet gott allting gott......

Tjooo


Av Lisa - 7 april 2014 04:41

Tidig morgon och den är faktiskt helt OK...

Jag blev väckt av Tjockisen,,,

Hon ville inte vara uppe ensam,,gick omkring och jamade..och var allmänt pestig...

Hon fick nytt vatten och lite mat,,,

Då blev hon minsann nöjd,,,

Hoppade upp i handfatet och somnade...Hmmmmm..


Idag efter jobbet blir det först hem och lämna bilen

Sen fort till Tunnelbanan in till Skanstull och sen vidare åt Sös...

Jag ska klämma på Booobisarna..

Klartext: Mammografi....

Jag har alltid gått dit varje gång när jag har fått en kallelse i brevlådan..

Nuförtiden är det Gratis (har jag för mig),,att göra en undersökning...

Förra gången jag var där,,,frågade jag sköterskan om alla

som får kallelse kommer dit och klämmer lite...

Nääää,,sa hon det är många som INTE kommer...

Framför allt invandrarkvinnor,,,

Konstigt,,,varför inte passa på när det ändå är Gratis...

Om det nu INTE är Gratis,,,,,så kostar det ändå inte många 10or...


När vi kom hem till Våningen igår så låg det en del post innanför dörren..

Bl a denna här lilla infopryttlingen från Posten...

Som var adresserad till:

 

Hahahaha,,

VD,,fin Titel tant har..

Vad låter bäst,,,VD eller Mattant,,,Hehehehe..

Tjooo



Av Lisa - 6 april 2014 21:12

så att man får åka till jobbet i morgonbitti igen,,,,

April April,,,,,Hehehehe..

Det är galet sjukt hur veckorna bara försvinner,,,Pooooof..

Efter den här veckan har eleverna Påsklov,,,

Och jag får nog ta del av den kakan oxå...Lööövely..

Gjorde knappt nånting på landet idag...

Jaaa,,städade och diskade helgens disk förståss...

 

Pensèerna har faktiskt fått stå ifred (än så länge)

Kan vara för att dom har fått sällskap av pinnar som är nedkletade med Råodör

OCH så har dom klarat alla kyliga nätter oxå utan problemas....

Jag tror att det var nån natt som det var typ -5 grader nu i veckan..Brrrr..

Kom hem på eftermiddagen till våningen...

Sen var det tvättstugan som gällde...Härligt..

Usch,,det var mycket tvätt idag....

Åsså kommer jag till tvättstugan,,,,då var mina maskiner upptagna,,Grrrrr

Då blir jag inte speciellt trevlig...Man ska inte tvätta på andras bokade tider

Jooo,,visst kan man göra det,,,om man vet att tvätten hinner bli klar i tid...

F-n,,vad arg jag blir....

Tjejen står vid maskinen och väntar på att programmet ska bli klart..

Så skyller hon på sin man,,,att det var han som la i tvätten...Hehehehe..

Jajaja,,sure baby,,,

Äsch,,,vad vet jag,,kanske var det så oxå...

 

Jag har tagit sticklingar från alla mina 2 Pelargoner...

Hoppas dom skjuter ut lite rötter..

Så jag kan ta till landet och plantera dom i krukor,,Utomhus..

Jag vet inte om det är för sent gånget för att det ska hinna bli något av dom till sommaren...

Njaaa,,jag tror faktiskt INTE att det är för sent...

Nähä,,gott folk nu börjar jag faktiskt att bli lite trött...

Sååå,,vad göra då ??????

Tjooo






Av Lisa - 6 april 2014 09:44

Den är inte hos oss på landet,,,det är ett som är säkert..

Fast det gör inte så mycket...

Nu när det är lite mer moln,,,så är det iaf lite varmare ute...

Igår fick Röda Pärlan på sig sommardäcken..

 

Härligt,,nu kanske det blir lite tystare i bilen när den rullar..

Tack så mycket för det Per....


I morse,,,,Jag kunde inte låta bli..

 

En dag för tidigt,,,,Men,,,alldeles för nyfiken för att kunna låta dom vänta...

Tog jag ur mina Betongrosor ur formarna...

Det är väry mucho luftbubblor,,,

Jag får nog ta och blanda till lite tunnare massa nästa gång..

Så kommer det säkert vara mycket lättare att få bort bubblorna,,,

Jag får testa nästa helg,,,

Undrar om jag ska ta och göra någon nytta idag ???

Städa huset kanske,,,,

Låter som en bra idè,,,

Tjooo



Av Lisa - 5 april 2014 21:33

På landet finns inga roliga kanaler,,,,Snyft.

Visserligen kan jag väl kolla på Play,,

Men,,just nu är det sån sjukt dålig uppkoppling på nätet med min lilla Donge..

Idag dårå,,,

Fanns inte mycket att göra utomhus,,,,

Löven som skulle bort från tomten är borta....

Rabatterna som skulle rensas är rensade...

Kanske lite ny jord på rabatterna,,men det får bli när det blir varmare...

Det är så satans kallt och det blåser heela tiden....

Fast jag tog mig faktiskt för att blanda ihop betong..

 

Och ner i några små formar...

Nu får vi se vad det blir av dom små pryttlingarna...

Kanske målas lite på,,,placeras ut i krukor,,,i rabatterna..vad vet jag...

Eftersom det är mina första alster,,,

Så har jag inte så stor förhoppning om att dom ska bli bra...

Alla är vi nybörjare nångång...

Men,,,jag är då en mycket klok människa som vet att

övning ger färdighet,,,,Hehehehe..

 

Till lunch fick vi finbesök av Sandra och Robin...

Dom kom med lunch till oss utsvultna stackare..

Det blev Grillkorv m Bröd och massor av onyttiga saker till,,

Men gott var det iaf...Fast grymt kallt med nordliga vindar,,,Brrrrrr..

Dom har köpt sig en Husvagn,,,,

Och var i behov av en del inredning till den..

Vilka Per såklart hade på lager,,,,

Och eftersom han inte använder dom sakerna själv så fick dom köpa det av honom..

Tjooo





Ovido - Quiz & Flashcards