Alla inlägg under juli 2014

Av Lisa - 16 juli 2014 06:44

med denna sol som skiner varje dag,,,Jaaa,,nästan varje dag dårå..

Igår hände väl inte så mycket,,,

Men,,vad sjutton det är ju semester..

Personligen tycker jag att det är det som är semester..

Man tar dagen som den kommer..

Numera har man ju inga små barn att tänka på..Löööövely

Det blev lite målning av Betonghäckar

 

Dom blev riktigt snygga i svart färg..

En grannes dotter,,Petra..

Har frågat oss grannar om vi vill vara med på Loppis..

Då tänkte jag att: En utmärkt ide att ställa mina betongpryttlingar på ett bord..

Då visar jag juh att jag finns..och att pryttlingarna är till salu..

Även om jag inte säljer något,,Ok,,Thats fine..

Lite PR är juh alltid bra..

Igår kväll tog vi en sväng ner till bryggorna för lite chill..

Med Råååååland som sällskap

 

Han är för söt,,

Han kan stå sådär i vattnet huur länge som helst..och titta på sin älskade boll..

Tills någon kastar/sparkar den långt ut från bryggan..

Då blir det fart på honom..gamla gubben,,han fyller 10 om bara några dagar..

Jajaja,,givetvis så var han inte ensam vid bryggorna..

Hans entourage Matte och Madde var juh med..

Vi satt i deras båt och bryggseglade ett tag..

Det var ju en helt fantastisk kväll igår..

Tjooo





Av Lisa - 15 juli 2014 05:51

i torrdocka..

Har inte haft någon inspiration till att skriva..

Har faktiskt inte varit inne på nätet speciellt mycket dom här senaste dagarna..

Jag har hållt på med mina Betongpryttlingar..

Jag har beställt lite nya former..

Igår var vi ner till Bustern,,(båten)

Det fanns nämligen ett litet getingbo i en av förvaringslådorna..

Hahahahaha,,fanns,,

Och nu finns inte ens getingarna kvar,,,Taskigt,,men sant..

Det gick ju inte att använda båten när dom bodde där...

Vääry Vääry dumt ställe att bygga bo på..

 

I full mundering och en dunk tinner,,,

Gick Per loss på getingboet..

Hoppas att han fick med hela samhället..

Jag vet inte hur det är bland getingar..

Om det är någon som är kvar i livet...

Börjar dom bygga på ett nytt hus då ????

Eller är det Drottningen som börjar att bygga hus ???

Hmmmm,,Jag får nog ta och läsa på lite...

Tjooo


Av Lisa - 12 juli 2014 05:41

på fast mark igen,,

Alltså hemma från den lilla båtresan..

Det var faktiskt riktigt härligt att vara ute..

Fast igår morse var det inte såå härligt att vakna i båten,,,

Det blåste och var en aning kyligt..

Vi åkte runt och letade efter en plats som var lä,,

Där vi kunde ligga ett par timmar innan vi började hemresan..

Till slut så hittade vi en perfekt plats,,

Lite mat och sol,,,Löövely..

Men kvällarna har varit helt underbara,,så länge solen har varit uppe dvs..

 

Per myser i kvällssolen med en liten Prippen,,

 

Så fort solen försvann så blev det kallt..

Jaaa,,Kallt,,,Jag fick ta på mig långärmad tröja och jacka och långbrallor..

Men det har några riktigt bra dagar,,

Och jag ska inte klaga,,Nu ska tant vara positiv..Hehehehe..

Fast jag måste säga det att,,,,It is goooood to be home again...

Borta bra men hemma bäst......

Tjooo






Av Lisa - 10 juli 2014 07:38

Vi stack ut med båten igår på förmiddagen..

 

Och meningen är väl att vara ute några dagar..

Det var faktiskt härligt att komma ut...

På sjön fläktar det iaf,,,

Vi åkte runt lite...

Vart skulle vi lägga till på natten nånstans då ???

Det var ju för fasen fullt överallt...

Det slutade med att vi hamnade vääry nära hemma..

 

Kalvön,,,

Det är typ nästgårds med Landet,,

Så långt bort kom vi,,Hehehehe..

Men,,,så jädra bra ställe att ligga vid över natten..

 

Kvällssol,,ända tills solen går ner...

Och INGEN morgonsol,,,Lööövely..

 

En liten kvällstur runt Kalvön,,,innan vi grillade..

Det gick fasen inte att grilla för tidigt,,pga den stekande solen rätt in där vi ligger..

Nu har vi tillbringat första natten ute..

Natten har varit bra,,,,

Lugnt och stilla på sjön,,,Inga jobbiga vågor..

Tar min första mugg kaffe nu,,,och klockan är typ 8.00

Och den sitter ju inte helt fel,,kan jag ju säga..

Om jag varit hemma,,hade jag hinkat i mig 3-4 muggar vid den här tiden..

Nu börjar jag bli hungrig oxå...

Frukost,,,here i come..

Tjooo

Av Lisa - 9 juli 2014 06:52

Det börjar nästan bli lite tjatigt,,,,,Meeeeeen..

Vilket underbart väder vi har det nu,,,

Nu är det bara att njuta,,,,INTE klaga,,

<div id="fb-root"></div> <script>(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/sv_SE/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));</script>
<div class="fb-post" data-href="https://www.facebook.com/overby.fastighetsservice/photos/a.460866334049485.1073741829.460587450744040/460866247382827/?type=1" data-width="466"><div class="fb-xfbml-parse-ignore"><a href="https://www.facebook.com/overby.fastighetsservice/photos/a.460866334049485.1073741829.460587450744040/460866247382827/?type=1">Inlägg</a> av <a href="https://www.facebook.com/overby.fastighetsservice">L&P Fastighetsservice</a>.</div></div>


Av Lisa - 8 juli 2014 07:28

Och vädret är fortfarande heeelt fantastiskt ute..

Jag stack in till stan igår vid 16.30..en del ärenden att uträtta..

Hemma i lägenheten vid 17.30

Ajdå,,,Bolaget,,Skynda Skynda,,,dom stänger väl vid 18.00

Och jag som skulle hämta ut en del pryttlingar som hade kommit som paket med posten..

Sket i att hämta pryttlingarna,,,

Åkte fort som attan till Sickla och bolaget,,,

Kommer fram och ser att dom bommar ju inte förräns vid 19.00

Som jag stressade och svettig som en nybadad blev jag oxå..

In och kolla klipptid..Fanns ingen förräns vid 19.00,,,Faaaaaaan

Meen,,så kom jag ju på,,hämta pryttlingarna och sen klippa till fina frillan...

 

Jajaja,,tillbaks hem och hämta pryttlingarna..

Ett hjärta med plan botten som gör att den kan stå av sig själv..

Och ett litet alfabet....

Så hämtade jag min nya manliga häck..

Sen klippning,,Yeeeees..

Till slut in på Willys och handla sig lite ätbart smått och gott..

Var ute på landet igen vid 21.00

Då var det bara att börja vattna blommor,,

Dom såg väldigt ledsna ut,,Det var länge sen dom fick nåt att dricka..

Det var min eftermiddag/kväll det..

Tjooo





Av Lisa - 7 juli 2014 05:28

vilken underbar morgon..

Solen skiner och temperaturen är hög uti kroppen..

Jag hade ingen lust att skriva något inlägg igår,,,

Jag höll på med massa andra saker..

Lördagens födelsedagsfest

 

Jubilaren himself: Lasse..

Det var fullt ös från tidig eftermiddag till sen natt/tidig morgon..

Vi gick hem vid 00.30,,

Då hade vi vart där i 11 timmar..

Men det var vääry vääry trevligt,,Uppenbarligen..Hehehe

Annars hade vi väl inte stannat så länge..

Dan efter (igår dårå) var helt ok,,

Ingen blyinfattad luva på mitt huvud iaf,,

Jag var riktigt smart,,Jag drack mestadels vatten,,

 

Här en bild på presenten som vi kom med..

Ett par urtjusiga Betonghäckar,,Hehehehe..

Var det allt han fick,,tänker ni säkert nu...

Näääää,,vi var med på en större present oxå som hans Fru hade köpt..

Tjooo




Av Lisa - 5 juli 2014 06:04

Vaknade vid 5-tiden...Grrrrrrrrr

Varför ?? Johodå,,det är väl för att tant somnade vid 22-tiden..

Var ner till bryggorna vid viken en liten sväng..

Vi hade några korvar med oss som vi grillade..

 

Det var en riktigt fin kväll med sol och värme..

Men,,så fort solen försvann så blev det rått som satan i luften..

Då blev det jacka på..

 

En liten Panoramabild över Da vik..

Tjooo


Ovido - Quiz & Flashcards