Alla inlägg under juli 2014

Av Lisa - 4 juli 2014 17:38

det har varit,,Ur vädersynpunkt dårå..

Alldeles alldeles streålande..Najs..

Kanske lite väl varmt mitt i solen,,,,,Näääää,,just kidding..

Efter mitt städuppdrag har jag gjort så lite som möjligt,,

Slipade lite på mina betongpryttlingar..

Så nu är det bara till att spåna på vad det ska bli utav sakerna..

 

Men,,jag måste handla 1 säck betong och lim..

För jag har lite formar som har kommit som paket och ligger och väntar på att jag ska hämta ut dom,,

Spännande....

För ett antal veckor sen så köpte jag ju formar i skepnad av 2 häckar..

Varav den manlige häcken har spruckit i alla hörn,,Hmmmm..

Men,,rådig tant som jag är så ringde jag och ville reklamera häcken...

Jamen,,självklart tyckte herren i andra änden på telefonlinjen..

Den formen har oxå kommit och ligger och väntar..Najs..

Nu vill jag då fortfortfort hämta dom nya formarna..

Nu är det dags för some brygghäng  nere vid viken..

Grilla lite korv..

Tjooo




Av Lisa - 4 juli 2014 07:10

är det just nu,,Och jag tror faktiskt att meterologerna har lovat det idag..

Igår blev det Uppdrag: Gräsklippning..

Det första jag gör när vi är på plats:

Är att dra sönder startsnöret,,Inte bra..

Men,,vilken tur att Per är så inni bomben händig och duktigt..

He fix it......

Efter det så gick det smidigt som attan..

Väl hemmavid igår...

Så blev det Fakturautskick,,,bokföring och registrering av RUT hos skatteverket...

Usch,,,Boooooooring,,jag satt säkert i 1 1/2 timme och höll på med det

Idag blir det Uppdrag: Fönsterputs och Vattna blommor..

Till middag igår blev stekta Strömmingsfileèr och Potatismos..

Jag tror faktiskt att allt som allt så tog nog middagen 2 timmar att få i ätbart skick..

Jag började rensa Strömmingen utomhus...

Jag hann väl med typ hälften av strömmingen...

Sen kom det Trutar i stora sjok ovanför mig...

Hur i helskotta kan dom upptäcka att jag sitter där och rensar..

Det var inte en Trut i närheten och helt plötsligt,,,Poooooof

Har dom luktsinne ??? Eller vad.....

Dags att få i sig lite frukost innan jag sticker iväg på jobb..

Tjooo




Av Lisa - 3 juli 2014 05:41

Godmorgon,,

Och vilken morgon sen,,,SOLEN skiner från en klarblå himmel..

För första gången på flera veckor,,Halleluja...

Sorry,,för inget inlägg igår..

Men,,nu är jag så insnöad på mina betongpryttlingar..

 

Det målas och det klistras,,för hela slanten..

Det är så grymt roligt..

 

Visst ser det tjusigt ut..

Galleri Betong....

Vid lunchtid fick jag avbryta,,

Inbokat möte med en kund,,

Det mötet gick ju bra:

Städuppdrag på Fredag..

När klockan var slagen kväll gick vi ner till viken en sväng..

   

För min del,,var nog detta den första kvällen i sommar som jag var nere där..

Det har ju vart så j-a kallt på kvällarna,,

Och då är det inget najs att sitta där nere...

Men,,igår var det riktigt najs..

Bra väder,,Trevliga grannar...

Tjooo



Av Lisa - 1 juli 2014 21:44

avklarat för den här gången..

Hehehehe,,det låter som om jag är turist...

Vilket jag känner mig som när jag åker in dit...

Vet ni,,,Häromdagen googlade jag på Slöjd-Detaljer..

Mäster Samuelsgatan ligger dom på...

Jag fick total hjärnsläpp,,,Vart f-n ligger det ???

Jajaja,,efter en del omvägar så hittade jag fram dit,,,

Med hjälp av Google...Meen,,vad sjutton...

Jag har för f-n korsat den gatan i 11 års tid,,,Jobbat på PUB dårå..som ligger på Drottninggatan..

Och jag hade total blackout om vart den ligger..

NU vet jag vart den ligger,,,hehehehe..


På väg från landet idag till tandläkaren,,,,Efter en liiiiten liiiiten försening..

Så kommer jag till Strömma Kanal...

 

Jäääääla shiiit,,,,

Broöppning,,och jag som redan var försenad,,,Åhhhhhhh..

Efter en liten väntetid på typ 5 min,,,så var jag på väg igen..

Sladdade in på min parkering hemma i Kärrtorp till slut..Pust..

Fort till tuben,,,,

Väl där så funkade inte mitt kort...

Men damen i spärren var vänlig och registrerade min resa,,

Fast det här med kortet,,,,

I efterhand så gjorde jag nog fel med registreringen...

Snacka om bonnigt,,pinsamt..

Och när jag kommer upp på perongen så måste jag kolla på kartan..

Jag vet ju för f-n inte hur jag ska åka..  

Där inne ligger min tandläkare,,,

Nja inte inne i Saluhallen,,,men typ 200 meter därifrån...

Väl där inne så gick det smidigt som f-n..

Och på väg ut därifrån blev jag 1600:- fattigare,,Hutlöst...

Fast det ärverkligen en GULDmottagning det där..

Så jag betalar min nota med leende...

Det var min eftermiddag/kväll det...

Förmiddagen ägnade jag åt städning och lite firmavård..

Nu tror jag bestämt att jag ska ta mig in till fislådan,,Zzzzzzzzzz

Tjooo




Av Lisa - 1 juli 2014 08:59

Nu har jag startat upp en sida på Facebook,,

Som har med den lilla firman att göra..

Det är helt galet bra hur man kan sprida sig mellan olika media..

http://www.facebook.com/overby.fastighetsservice

Jajaja,,den finns även som länk på vänster sida av bloggen...

Fantastiskt...

Näää,,dags för lite bankärenden och bokföring ¨på den lilla firman..

Det är ju Da City som gäller sen för min del..

Tjooo



Av Lisa - 1 juli 2014 05:23

allaredan,,fy vad tiden går fort,,

Och den kanonsommar med sol och värme vi alla väntar på,,

Verkar inte som om den vill komma hit..

Det skulle väl bli lite bättre typ i morgon..

Jajajaja,,

Idag ska iaf den här gamla märren in till stan och kolla tänderna..

Tandläkaren alltså,,Inne vid Östermalmstorg

Hoppas att det INTE är alltför mycket knas med tänderna..

Har ingen större lust med en jättenota,,,

Igår köpte jag lite nya blommor  till krukorna vid entrèsidan..

Jag hade ju Penseèr och Petunior...

Som hade blivit halvt om halvt uppätna av Terroristerna

 

Det fick bli ett gäng med mörka Stjärnögon,,vilka dom INTE brukar äta..

 

Och ett gäng med ljusa Strjärnögon och några Lobelia..

Vilka dom INTE heller brukar äta..

Fint med mina betongpryttlingar på plats oxå..

Tjooo


Ovido - Quiz & Flashcards