Alla inlägg under september 2014

Av Lisa - 15 september 2014 04:52

Neeej,,ingen tvättäkta Fyllbaksmälla..

Utan Valbaksmälla...Fy fasen..

Visserligen är jag en vanlig arbetare som inte har miljoner på banken..

Så jag borde i grund och botten vara Sosse..

Men,,jag har inte varit det dom senaste 8 åren..

Då har jag faktiskt röstat på Moderaterna..

Och gjorde så nu oxå...den sittande regeringen..

Jajaja,,nu återstår det att se hur Lövet kommer att fixa detta..

Och vilka som blir vad i hans nya regering..

Nu kommer det säkert att bli bättre för mig som är en vanlig arbetare,,

Eller ??????????????


Hur ska det gå för min lilla firma nudårå..

Är det RUTavdraget som han vill ta bort ???

Eller är det ROTavdraget som ska bort..

Om det är RUTavdraget,,,

Jamen då kan jag lägga ner direkt..Trädgårdstjänster..

Det är ju dom som är mina flesta kunder,,,

Ska bli spännande och se vad han har i hövet den där Lövet..

Vilka som blir ministrar..

MP,,Har jag verkligen inte mycket till övers för..

Vänstern,,,Njaaaa,,inte dom heller..

Bläääääää,,

En sorgens dag idag..

Tjooo




Av Lisa - 13 september 2014 21:10

På en Lördag ??? Japp

Uppdrag utfört med betyg MVG..

Det blir även några timmar i morgon..

Naaaaaajs..

För övrigt idag dårå...

Inte mycket,,Sprejat lite betongpryttlingar..

(Bild i morgon)

Per spanade in nejden på baksidan av tomten...här för ett tag sen..

Genom fönstret på baksidan i tvättstugan,,,

Man måste ju hålla korpgluggarna öppna så inga obehöriga är på området,,,

Inga obehöriga...

Men väl en snyltgäst under taköverhänget var det han såg..

 

En liten Talgoxe som har hittat det perfekta stället att övernatta på...

Så sjukt gulligt...

Och inte reagerade den lille på att Per tände utebelysningen heller...

H#n satt och sov så gott så...

Och med det vill jag säga Sov Gott alla..

Tjooo

Av Lisa - 13 september 2014 07:42

Lördagmorgon..

Sovit som en stock inatt,,Zzzzzzzzzzz..

Inte dumt,,Inte dumt alls..

Kom till landet igår kväll,,

Ja,,kväll och kväll,,typ 18-tiden,,är det kväll ??

Grannarna Bosse&Birgitta kom förbi oss..vid 19.30..dom var på väg ner till Da Vik...

Så vi slog följe med dom...Eller..det gjorde vi väl inte riktigt..

Dom gick,,,Vi tog parren ner,,Motion är farligt,,Hehehehe..

Grym najs kväll där nere,,Inte kallt och ingen blåst...

På jobbet hade jag semester,,,,Inga elever...

Men,,Jag  fick så mycket gjort i pappersväg,,,Skitbra..

Fixade med våra speckostare,,,

Sen har jag fixat till det med en leverantör av färskt bröd på morgonen..

Så på Måndag morgon kommer det att finnas färska frallor och bagetter..

när jag kommer till jobbet..

Hoppas verkligen att det underlättar för mig nu,,när jag ska göra mackor på mornarna..

I o m att vi är så många fler elever,,,,så säljs det mycket mer mackor oxå..

Jag har haft Bakeoff bröd tidigare..Smidigt..

Meen,,,det tar sån j-a tid innan man kan smöra,,dom måste ju kallna först..

Jajajaja,,det blir säkert bra..

Igår när jag åkte till jobbet så var det värsta dimman ute..

Vilket det såklart har varit övriga mornar oxå...

Men,,då har jag inte haft kameran med mig..

Igår hade jag ju det då..

Så jag parkerade bilen,,fram med kameran,,

 

Och fotade lite,,,

Visst är det vackert....

Näää,,nu är tants mage väääry tom...

Frukosttajm..

Tjooo



Av Lisa - 11 september 2014 21:03

Då har vi varit och förtidsröstat dårå..

Allvarligt,,,Hur svårt ska det vara..

Egentligen vet jag inte riktigt vart jag står när det gäller styre av Swerige..

Alla partier har väl något som är bra..

Varför inte blanda dom bra sakerna,,i ett parti...

Och tjooof så skulle det vara klart..Hehehehe..

Lättsomenplätt.....


Den här veckan har varit helt ok på jobbet,,om man ser utifrån antalet elever,,

Tisdag och Onsdag,,,så hade våra nya småfolk hemstudiedagar och utvecklingssamtal..

Så det var lugna gatan på jobbet...

Idag var det fullt ös,,,,medvetslös..

Pannkakor till lunch,,,

Och jag fattar inte vad det är som gör att alla,,och då menar jag verkligen alla elever

blir som små monster i matkön..

 

Just när det är Pannkakor,,,

Kan ju vara för att det är så sällan som dom får det,,

Det är nästan så att när dom står i matkön,,,så står dom och dreglar,,Hehehe..

Som en hund som väntar på något gott..

Men i morron har ALLA elever Orienteringsdag,,,,Inga elever på skolan alltså,,,Jippie..

Det kommer att eka tomt på skolan..HoooooooooHooooooo

Igår blev det en vääry lång dag för mig,,

Var på jobbet vid 7-tiden,,,kom därifrån vid 21-tiden,,Zzzzzzzzzz

Det var middag åt en grupp från Götlaborg..

Åsså tidigt idag igen,,,Frukost....

Och som grädden på moset,,,så sov jag INTE bra natten till idag...

Jag skulle nog behöva hoppa in i lopplådan nu..

Jag tror f-n att jag gör det...

Tjooo




Av Lisa - 9 september 2014 21:26

Sov inte så himla bra,,

Sen blir det en sjuhelvetes lång dag i morgon,,Hua..

Men,,Men,, Har jag lovat att jobba så harjag...

Vi får nattgäster på skolan i morgon,,

Vad ha jag gjort sen jag kom hem från jobbet dårå ???

Inte mycket..

Jag har lossat mina betongpryttlingar från formerna som dom har legat i...

Jag har tittat på IDOL...

Och snart är det nog f-nimej läggdags..

Ska upp tidigt och åka och handla på Cashen i Årsta...

Jag ska verkligen hänga på låset..

För jag måste verkligen vara på jobbet kl 07.00

Får lite prover på färskt bröd från ett leveransbageri då...

I morse när jag gick till jobbet...

Passade jag på att sätta upp en lapp i vår port...

 

Vår port står alltsomoftast uppställd även nattetid...

Och JAG gillar inte det iaf..

Den ska vara stängd och låst på kvällen/natten..

Så att inte obehöriga vistas i trappen...

Hoppas verkligen att den får vara stängd och låst nu på nätterna..

Och fortsätter dom envisas att låta porten stå på vid gavel...

Jamen dåså,,då är det krig från min sida..

Då kommer jag att sätta upp en lapp med attityd,,Haa..

Tjooo

Av Lisa - 8 september 2014 04:40

Vaknade vääry tidigt..

Vilket jag inte har gjort nu på ett tag..

Men,,det kan vara så att jag är grymt nyfiken på mina betongalster..

 

Jag tog nämligen med mig hem till våningen..

Ett antal formar,,OCH en hink med betong..

Jag är f-nimej inte fullt frisk..

Nu släpar jag med allt hem till förorten..

Inte nog med att jag har ockuperat altanen på landet hela sommaren..

Nu är vardagsrummet ockuperat oxå..

Hahahaha,,,

Jajajaja,,jag var nog mest nyfiken på hur pryttlingarna har klarat natten,,

Därav den oroliga sömnen..och tidiga morgonen..

Men,,det är väldigt spännande !!!!!!!!!!!!!

Tjooo





Av Lisa - 6 september 2014 20:04

med Lördag..

Jaaa,,Söndagen oxå..

Det har vart en tuff vecka på jobbet..

Jag fick ett totalt psykbryt i Fredags..

Allvarligt,,ett riktigt psykbryt..

Så helgen och ledigheten sitter som en smäck...

Idag har det inte blivit någon gjutning,,

Jag har bestämt att jag ska ta med mig hem till våningen formar och betong..

Idag har det endast blivit lite sprejmålning av en del alster..

 

Fy f-n,,,,vad roligt det är att speja..

Nu ska dom med hem för dekoration av lite BlingBling..

När jag kom till landet igår:

Jag började med att packa ur bilen..

Men,,,jag tog inte allt..Typ hälften,,

Och jag bytte inte ens till landetkläder,,

Nyfikenheten tog ett stadigt grepp om mig...

Jag hade j-vligt bråttom med att få ur betongen ur formarna..

som jag gjöt förra helgen..

Bl a detta Fågelbad..

 

Visst är det grymt,,,,

Det blänker lika mycket som mitt garnityr,,Hehehehe..

Nu får det faktiskt stå under tak...

Jag måste undersöka om det går att behålla den fina blankheten..

Lack,,,Jaaa,,men med tiden gulnar betongen..Inte fint..

Men det kanske inte finns nåt att göra för att behålla den fina betongfärgen och blankheten..

Tjooo


Av Lisa - 3 september 2014 21:30

En ganska bra dag på jobbet idag..

Jag tänkte att jag skulle tömma plånkan med lite shopping efter jobbet idag,,,

Men,,Jag hade f-n ingen lust,,Det blev hemåt ist...

Härligt,,Jag fick en del gjort hemma faktiskt..

Jag låg i soffan en stund,,,och gled in i en annan värld för typ 1/2 timme,,,Najs..

Efter det blev det fart på tants arsle...Hehehehe

Diska,,Slänga sopor,,,Vika tvätt..

Är väl ungefär det som jag har gjort i eftermiddag...

Kvällen vek jag till IDOL,,,

I morrn ska jag nog stanna till i Nacka Forum,,,för lite shopping..

Jag skulle verkligen behöva lite nya kläder,,

Men,,,om jag känner mig själv rätt,,

Så blir det säkert en titt in till Panduro Hobby ist för att shoppa kläder..

Näää,,nu dags för lopplådan...

Tjooo


Ovido - Quiz & Flashcards