Alla inlägg under september 2014

Av Lisa - 3 september 2014 04:55

Och nu börjar termometern kliva neråt på gradskalan..

Just nu är det endast 10 grader ute...

Fy sjutton,,,,Brrrrr..

Jag har ju en kupèvärmare i bilen,,,

Det är ju så grymt najs att sätta sig i en varm bil på morgonen..

Och sen när det blir lite kyligare med frost ute:

Slippa skrapa rutor,,,

Häromdagen var jag tvungen att köpa en ny värmare..

 

Den gamla jag hade gick sönder...

Jaa,,den gick väl inte bara sönder sådär utan vidare...

Mitt fel..

När jag drar ur sladden,,,så drar jag verkligen i sladden,,,inte i själva kontakten..

(som man tydligen ska göra)...

Vilket till slut ledde till att sladden hade blivit "lätt" sliten och utdragen..

Det slutade med att sladden så klart lossnade från kontakten..

Och värmaren var ju inte ens min,,,och den var tydligen svindyr..typ 700:-

Och jag som tyckte att den jag köpte var dyr,,,249 :-

Jag får väl köpa en ny till Per,,det var ju hans värmare som jag slet sönder dårå...

Numera har jag lärt mig att man drar i kontakten INTE i sladden..

Tänk,,alltid lär man sig nåt nytt,,

Tjooo







Av Lisa - 2 september 2014 05:02

Helt sjukt att det redan är September..

Fy sjutton vad tiden går fort,,

Igår var det jobb,,som vanligt..

Det gick som tåget på jobbet igår..

Hjälp i disken av 9oran,,och i cafeèt hjälp av 8orna,,Sketabra..

Det är mycket på jobbet nu,,

Fast det är bara roligt,,säger jag nu..

Tills jag en dag bara knallar rakt in i väggen,,,,

 

Häromdagen var jag iväg och köpte lite sprayfärger,,

Nu jädrar ska det sprejas betong,,när jag kommer till landet nästa gång..

Jag kan knappt bärga mig,,Vill ut NU och spreja..

Annars hände det inte så mycket igår,,

Jag var till tvättstugan på em/kvällen..

Det gick bra,,Ingen att skälla på där...

Alla skötte sig galant,,inkl jag själv,,Hehehehe..

Nähä,,nu in i duschen för ännu en arbetsdag,,

Tjooo


Av Lisa - 1 september 2014 05:02

som vanligt..

Fast nu har jag nog f-n börjat att sova lite längre på mornarna..

Jag vaknar inte lika tidigt,,som jag gjort det senaste året..

Igår var jag och städade det sista efter kalaset i Lördags..

Dom hade faktiskt fått bort mycket själva..

Så det var bara för mig att köra det sista finliret..

Torka av bänk/bordsytor,,Dammsuga/svabba golven

Städa toaletterna,,Slänga sopsäckar.. 

Och sist men inte minst,,,Disk och Köket..


Innan jag stack från landet i Lördags,,

var det bråttom bråttom att hälla betong i mina nya formar som jag har köpt..

Spännande..

Tråkigt nu när säsongen tar slut..och det blir kallare..

 

Nu har jag testat att klistra fast mosaikbitar och sen i med betong..

Det blev riktigt bra..

Men,,vilket terapijobb,,att tejpa dom små mosaikbitarna,,Pust..

Men resultatet blev helt ok..Kul..

Det finns alltid nya saker att lära sig..när det kommer till betonggjutning..


Om man vänder fågelbadsformen uppochner..

Så får man en sfärisk pryttling..

 

I vilken jag klistrade i silikonlöv före jag hällde i betong..

Den blev jättefin,,

Den kommer att bli kanonfin att ha i mitt stenparti,,

Tjooo


Ovido - Quiz & Flashcards