Alla inlägg under oktober 2014

Av Lisa - 14 oktober 2014 04:58

Efter en god natts sömn..för min del..

Jaa,,förutom att jag snarkar och blir väckt ett antal gånger under natten pga det..Av Per..

In med öronproppar käre Per,,rekomenderas..

Jag har pratat om nya köksmöbler förut..

Jag vet inte om jag har skrivit om det här på bloggen..

Men dom jag har nu är mörkt bruna och vääry otympliga..

En soffa,3 stolar och ett matbord..och ett vitrinskåp på väggen..

Meen,,nu börjar det hända saker..

Soffan borta..

Vitrinskåpet borta.. 

Jaaaaaaaaa,,ääntligen..

Ist för att slänga möblerna..

Så tar Per med sig allt till landet..

Ikväll ska väl köksbordet monteras ner..tror jag..

Nästa vecka bär det av till IKEA för köp av bord och stolar..

Fast stolarna som jag vill köpa,,

Är slut och kommer inte in förräns i Januari..

Det var nåt vajsing hos tillverkaren..

Jag får väl investera i fällbara plaststolar så länge..tills dom andra kommer in igen..

Eller så får jag helt enkelt tänka om,,

Köpa andra stolar.....

Tjooo



Av Lisa - 13 oktober 2014 20:56

Ni som har läst mitt inlägg från i morse..

Kommer säkert ihåg att jag hade bekymmer med mitt Bank-Id..

Jag var faktiskt lite orolig att jag skulle komma in med deklarationen för sent...

Det var därför jag vaknade vid 03.00 i morse,,,

Jag låg och tänkte på den där j-a deklarationen...

Och hade lite ångest för att jag skulle få betala straffavgift pga försening...

Men,,,hör och häpna......

I morse när jag gick in på Skatteverket,,,

Så var det nemas problemas med att logga in med mitt Bank-Id...

Och deklarationen blev då såklart gjord i morse,,,,Jiiiiippiiiieee...

Ikväll har jag vart i tvättstugan,,,

Så nu är denna veckas tvätt fixad,,,


Igår tog jag lite foton på mina betongpryttlingar...

     

Dessa är med lite jultema..

Ganska nöjd faktiskt...

På Fb är jag med ien grupp som heter..

Betong en gjuten hobby...

Halleluja,,,vilka saker dom gör,,,

Grymt fint,,Jag är vääääry gröön av avund..

Jag får nog ta och köpa mig lite Latex

och försöka mig på att göra lite egna formar,,Det skulle vara kul (tror jag)..


Jag hade tänkt att gå in på banken och kolla mina finanser,,,

Hehehehe,,,,finanser,,,inte mycket av den varan här inte..

Det ekar Hooooooohooooohooooo..

Men,,det är nåt konstigt med startsidan MSN..

Det står ERROR när jag öppnar upp den sidan..

Då tror jag f-n inte att jag vågar gå in på banken...

Tänk om nån har hackat in sig i min dator...

Och kapar mitt bankkonto när jag öppnar upp det,,,,Hua..

Hemska tanke...

Tjooo

Av Lisa - 13 oktober 2014 04:31

Igår när jag kom hem till våningen

skulle jag göra min skattedeklaration till Skatteverket...

In på Skatteverkets sida,,,Logga in med Bank-Id...

Så funkar det INTE,,Va f-n...

In på Nordea och hämta hem nytt..

Så funkar det iaf INTE...

Det funkade ju för 2 veckor sen.....

Vad är felet ??

Hur svårt kan det vara..

Nu blir jag ju försenad med deklarationen,,Skit oxå..

Förseningsavgift,,,Grrrrrrrr..

Jag får ringa Nordea idag efter jobbet,,OCH Skatteverket..

Jag MÅSTE ha ett Bank-Id..

Så jag kan gå in på Skatteverket och göra mina registreringar på nätet..


I helgen fick vi besök av en liten pralin på typ 10 veckor...

 

Sandra och Robins nya familjemedlem...

En pyttepytteliten "hund" ???

Hund,,Hmmmm,,Jag vet inte riktigt..

Nääää,,Här ska det vara robusta bitar..

Som man kan känna sig säker med när man går ut på kvällen

Och på dagen oxå,,för den delen..

Även när man är hemma är det skönt att ha en vaktis..

En hund i mina ögon:

Som man inte behöver klä på massa kläder när det börjar krypa ner mot nollan..

Som man inte behöver lyfta upp så fort det kommer en lite större hund..

Som man inte behöver vara rädd för att man råkar sätta sig på i soffan..

Men,,JaJaJaJa,,jag erkänner att hon är jättesöt..

Visst,,säkert bekvämt med en liten en..

Man slipper gå låånga promenader..

Billig i drift..

Men kan ta med dom nästan överallt..

Tjooo



Av Lisa - 12 oktober 2014 07:58

Det är riktigt ruggigt ute,,Brrrrr

Jag gillar INTE det gråa kalla fuktiga vädret,,Fy sjutton...

Halleluja för minusgrader och snö,,,,

Igår var det ganska ok väder,,Kunde spreja en del betongpryttlingar..

 

Dessa pryttlingar ska bli till Ljuslampetter att kunna hängas på väggen...

(Hänga på väggen,,,,Jaa,,,Det är väl ändå något man gör med lampetter,,Hehehe)

Dom blir nog alldeles jätterfina när dom är klara,,,

Hem och gjuta lite idag dårå...

 

Dom lila små hjärtarna ska få bli väggdekoration tillsammans med en vitmålad planka,,

Dom vita hjärtarna ska jag testa lite Decoupage på..

Fast jag vet inte riktigt om det kommer att funka med sprejfärgen och lim/lack...

Det kanske krakelerar,,

Jajajaja,,testa måste jag ju göra,,,,och funkar det inte,,,OK,,thats it....

Misstag får man göra...utan att skämmas...

Hur f-n ska man annars lära sig..

Tjooo


Av Lisa - 11 oktober 2014 07:49

Jaa,,Helgen alltså..

Här är det ingen längre ledighet inte..

Snart så,,är det ju faktiskt Höstlov..

Då blir det några dagars extra ledighet,,Lööööövely..

Men,,vad sjutton ska jag göra när jag är ledig ???

Har lite svårt att bara sitta och softa..


Igår blev det då sedvanligt på Tvn: IDOL...

Rätt man på rätt plats åkte ut från programmet...

Nästa vecka bör Philip (stavning ??) åka

Jag tyckte Josefine (rätt stavat ??) var bäst igår..

Annars är såklart Mollie en favorit hos mig...

Och Petter får vara med på ett hörn oxå...

Jag satt faktiskt uppe och kollade på utröstningen..

Vilket aldrig brukar ske,,,Tröttmössan sover då för länge sen,,,Hehehehe..

Efter IDOL tog jag med mig kameran ut

 

Bilden är en aning suddig,,,

Men det är grymt svårt att nattbilder utan minsta darr på händerna..

Stativ är det bästa,,men nu har jag inget sånt..

Det var ju alltså månen jag ville fota,,

Denna bild var den bästa jag åstadkom igår..

Tjooo

Av Lisa - 10 oktober 2014 04:56

och inte en dag för tidigt...

FREDAG,,Fy satan vad härligt..

Tyvärr inte så många inlägg den här veckan heller..som jag skulle vilja..

I Tisdags var jag och fixade fina frillan (Klippning alltså)

I Onsdags var vi och handlade

När jag kommer "sent",,,alltså inte i vanlig tid efter jobbet..

Så blir det lite som om luften går ur mig...

Jag lägger mig i soffan och kollar Tv och blir liggandes där..

Fast iofs den här veckan har jag faktiskt hunnit med att pimpa lite pryttlingar oxå..

Det är nog mest därför jag inte varit inne på bloggen,,Hehehe

Jag har prioriterat betongen..

Jag måste få arslet ur vagnen att köpa mig en hylla nu,,

Som jag kan ställa upp sakerna på..

Det står ju för f-n pryttlingar överallt nu:

På golvet,,Tv-bänken,,Soffbordet,,Vitrinskåpet...

Jahaja,,och tiden går fort så här på morgonkvisten,,

Dags att hoppa in i duschen och sätta på sig ansiktet,,

Tjooo



Av Lisa - 6 oktober 2014 21:42

alla,,

Har inte gjort så mycket annat ikväll än att kuta framochtillbaka till tvättstugan..

Tvättstuga,,,,undrar varför det heter det ???

Måste nog Googla på det,,

Japp,,fick mattor och massa andra saker från landet tvättat OCH torkat..

3 timmar blev det,,,F-n vad jag är duktig,,,En liten klapp på axeln till Moi..

Efter stugan blev det målning av en träbit/planka..

Jag har 2 till som ska målas i morgon..

Sen är dom redo för dekoration...

Fast å andra sidan bara MÅSTE jag till frissen i morgon..

Jag tar det på väg hem från jobbet..

Här har jag radat upp några fina sprejade Häckar..

 

Lite bling-bling på dom bara så är dom redo för att flytta hemifrån..

Innan klippningen ?? i morgon måste jag bara svänga förbi Panduro Hobby i Nacka..

Ska kolla in lite dekorationer till mina pryttlingar..

Nähä,,dags för fislådan,,,

Jag är en trött kvinna,,

Jag börjar bli lite förkyld IGEN..

Inte riktigt på topp idag,,,

Tjooo



Av Lisa - 5 oktober 2014 21:23

Sitter nu hemma i våningen..

Efter att ha kollat på Tvn och gjutit lite..

 

Åkte från landet vääry tidigt,,för att åka hem och tvätta några mattor...

"Tyvärr" fanns där ingen ledig maskin till det..

Var dit och tittade 2 gånger,,Men icke sa nicke..

Jajaja,,har ju tvättid i morgon..

Får se om jag orkar ta dom då..

Hör och häpna:

Jag städade på landet innan jag åkte därifrån idag,,,Halleluja..

Det känns faktiskt riktigt bra,,att ha gjort det...

Per höll på med den sista? båten från viken...  

Nu tror jag faktiskt att alla är upptagna,,,

Han täckte in den för vintern idag...Sorgligt..

Nu är verkligen vintern på G....Hua,,

Nähä,,nu måste nog Moi snart få sin välbehövliga skönhetssömn,,,Hehehehe...

Börjar bli trött,,,,Zzzzzzzz

Tjooo






Ovido - Quiz & Flashcards