Alla inlägg under oktober 2014

Av Lisa - 5 oktober 2014 06:28

vad mörkt det är ute..och klockan visar 06.30

Vilken grymt tråkig tid vi har framför oss..(tycker jag dårå)

Det finns dom som kanske ÄLSKAR dessa mörka månader

med blåst och regn,,,,Hua..

December är väl helt OK,,då man får julpynta med en massa blingbling..

Mycket löv har det fallit,,men det är ännu mycket kvar som ska falla..

Kan vara dags att ställa undan fågelbadet..

 

Eller så får det stå ute i väder och vind..

Så får jag se om det håller för minusgrader och blöta..

Nästan alla båtar är klara för vintervila..

 

Det är bara 1 kvar som ska in under press,,,idag ???

 

Perennerna börjar oxå rusta sig för vintern..

Inte mycket blommor kvar..

Usch,,väääry sorgligt..

Fy satan,,vad hösten är deprimerande..

Jag skulle nog oxå behöva gå i vintervila..

Och vakna upp typ i Februari när ljuset är på väg tillbaka..

Kylan och snön gör mig inte så mycket..

Det är just att det är så j-a mörkt ute,,

När det inte ligger någon snö på backen..

Tjooo






Av Lisa - 4 oktober 2014 20:10

Och den är snart slut,,,

Det är då själva f-n vad dagarna går fort...

Eller så är det som så att när man har roligt så går tiden fort...

Detta är vad jag har pysslat med idag..

Sprejmålat mina små pryttlingar..

 

Faktiskt,,om man nu får säga så,,,

Så är jag sjukt nöjd med pryttlingarna..

Nu är det bara hem till våningen och pimpa dom små...

Ojojojoj,,många presenter blir det,,Hehehehe..

F-n,,det tog ganska många timmar att spreja..

Det som ligger i bild,,tog väl typ 2 timmar..

Sen kära vänner har jag lärt mig att använda en borrmaskin,,det ni,,

Lite av dessa pryttlingar ska bli alster att hänga på väggen..

Så jag har borrat hål i 3 st plankor,,

Som ska målas hemma med akrylfärg,,

Sen ska lite hjärtan och rosor på som dekoration,,på plankorna dårå...

Sen är det bara att hänga upp på väggen...

Fy satan vad bra det kommer att bli..

Jag hade tänkt att städa lite på tomten idag,,

Men,,jag hade ingen lust..

Få se om jag gör det nästa vecka,,

Slänga utblommade sommarblommor,,,räfsa löv,,

ställa in krukor och en del av mina betongpryttlingar under tak..

Jaa,,lite smått och gott,,finns det allt att göra...

(OM andan faller på)

I morgon blir det nog städning av huset innan jag åker hem till våningen..

(OM jag känner för det)

Tjooo





Av Lisa - 4 oktober 2014 09:17

Sverige,,,

Vaknade faktiskt i rätt hyfsad tid i morse,,vid 06.00

Efter Idol zappade jag över till Skavlan..

Kollade in intervjuen med Bildt,,,

Damned,,Han kan ju skoja till det,,Bildt alltså..

Jag gillade honom som politiker,,kanske ännu bättre nu,,som icke politiker..

Kollade inte vem som fick lämna cirkus Idol igår,,,Zzzzzzzz

Utan sågdet på nätet i morse,,,

Helt rätt person åkte ut på ett bananskal...

Personligen gillar jag inte den typ av röst som Charlie har,,,

Det låter lite väl mycket österländskt,,med den ljusa stämman och darret på rösten...

I helgen håller jag tummarna för att det inte blir några uppdrag hos kund..

Ganska härligt att få vara ledig heela dagar..

Idag blir det nog lite sprejmålning av pryttlingarna som jag har släpat med mig från våningen,,

Sen ska dom med tillbaka till våningen igen

 

Så här ser det ut på mitt diskställ i våningen..

Ingen vanlig disk där inte..

Bara fylld med betongformar,,Hehehehe..

Fast nu måste jag faktiskt leta reda på en hylla som jag kan ställa upp hemma

och placera mina pryttlingar på..

Tjooo


Av Lisa - 2 oktober 2014 21:03

Hoppas att allt är bra..

Med mig är det ganska OK,,

Hade jag vunnit 1 miljon på Lotto då hade det varit mer än OK...

Men nu är ju läget inte så tyvärr,,

Fast jag varken spelar eller köper lotter,,och då är det ju en viss svårighet att vinna 1 miljon...

Kanske ska börja med det nu dårå..

Idag var det halv studiedag för våra elever,,,Såååååå härligt..

Jag får grymt mycket gjort på jobbet när det är såna här dagar..

Det var inga lärare kvar på skolan heller,,Såååå härligt..

Idag har det inte blivit mycket här hemma..

Jag har packat ner lite pryttlingar som ska med till landet...

Sprejmåla lite har jag nog tänkt att göra..

 

Mitt Betonghjärta är färdigmålat med Akrylfärg..

Kanske behövs lite bättring på det vita,,

Jag såg att det har kommit grå färg där det ska vara vitt... 

Annars blev jag nöjd,,

Det är bara till att hänga upp det på väggen sen..Najs..

Nääää,,nu är det helt och hållet hjärnsläpp..

Har absolut inget att skriva om...

Tjooo





Ovido - Quiz & Flashcards