Alla inlägg under november 2014

Av Lisa - 10 november 2014 21:37

på betong...

Ahmeeen,,det är helt galet vad jag håller på..

Jag hade ju en beställning på lite pryttlingar..

Dom åkte med till landet i helgen som var..

Frun som hade beställt fick leverans till dörr..

 

Dett a är 2 st tavlor med ascoola döskallar..

Måste göra fler såna,,fast i lite andra färger..

Jag har gjort en till mig själv med likadana färger..

Fast den har Per fått,,,Den hänger så bra på väggen ute vid altanen..

Annars igår,,,

Städa på landet...

Städa hemma,,,

Var i Tvättstugan,,

Målade Betongpryttlingar

Fy för f-n,,,,,Jag var helt slut igårkväll oxå...

Gick och la mig vid 21.30,,,

Och somnade som en klubbad ???,,,,Zzzzzzzzzzzzzz..

Riktigt najs..


Sen så fyllde faktiskt mitt barn år igår..

Adde,,han blev 27 hela år,,,

Vuxen,,,Jaaaa,,Mentalt,,,Nääää..

Han började plugga tidigare i höstas,,,

Fick för sig att läsa in gymnasiet..

Men,,hoppade tyvärr av,,,

Väääry dumt..

Men,,det är hans val...

Han har ett jobb iaf,,,

Inte heltid,,,Kanske att det blir det lite längre fram..typ nästa år..

Nähä,,dags för fislådan...

Tjooo



Av Lisa - 9 november 2014 07:16

Det blev en del slit och släp igår..

Vi hjälpte Matte och Madde att röja upp på fotbollsplanen..

 

Men,,brasan tog ju sin tid att starta,,det var riktigt segt..

Men,,skam den som ger sig,,den tog sig till slut..

Det var en riktigt najs stund där nere,,

Men Gokorv (Kabanoss) och Finöl (Pripps),,

Jajaja,,en stund,,vetef-n,,det blev nog iaf 4 timmar för min del..

Dom andra var kvar längre..

Det är härligt och se att det man gör ger resultat..

När jag kom tillbaka till stugan,,

Var det som en trött stjärna..

Men..det var bara och ta tjuren vid hornen och börja med middagen..

Sen slocknade stjärnan i soffan en stund..

Grymt härligt,,Zzzzzzzzzzzzz..

Efter den lilla tuppluren var jag som fastväxt i soffan hela kvällen..

Tjoooo



Av Lisa - 8 november 2014 06:25

och det är fortfarande tvärmörkt utanför..

Uschochfy,,,vad tråkigt..

Igår blev det såklart IDOL..

Personligen tycker jag att rätt person fick åka..

Nästa gång är det Ludde som får packa väskan..

Tjejerna är verkligen grymma..

Men,,vem kommer att stå som vinnare ???

Jag tippar på Molly..

Hon är bara sååååå duktig..

Vad håller folk på med i sociala media ??

Skickar hot till Fanny,,om att hon borde dö..

och detta bara för att hon är gay..

Har vi inte kommit längre i Sverige än så..

Allvarligt,,Hur många såna Puckon finns det i Sverige ???


Nu till nåt helt annat....Köksmöbler..

Vi var ju till IKEA för nån vecka sen och köpte nya Köksmöbler,,Jiiippiieee

 

Än så länge är det bara bord och stolar på plats..

Det ska till skåp ?? hylla ?? på golv eller på vägg..

Men,,först och främst en ny taklampa..

Ni ser att taklampan hänger något fel,,,Hehehehe..

Nu har vi iaf köpt en takspot....

 

Det ska bli spännande och se hur det blir..

Det finns en uppsjö av takspots på marknaden..

Jag tittade bla på IKEA..

Där var det någon som kostade runt 1000-lappen..

Och i den var det inbyggda fasta Ledlampor..

Som ej går att byta...

Va f-n,,tänk om en lampa går sönder efter typ 1 år,,,

Hur gör man då ??

Slänger skiten ??

Den som vi köpte kan man iaf byta lampor i..

Det var Halogenlampor med i paketet,,

Fast det kan man ju inte ha,,,Energibovar som dom är...

Jag köpte till 4 st Ledlampor..

Jag ska nog byta till Ledlampor i hela stoooora våningen..

Nu knorrar det i tants mage,,Hungrig...

Tjooo


Av Lisa - 5 november 2014 20:45

i tants hjärna...

Jag har vårdat den lilla firman..

Fast den var faktiskt inte så illa skött..

Det såg ganska bra ut,,bland verifikationerna och banken..

Ska ta mig i kragen och ringa till Visma i morgon..

Måste ha hjälp med hur jag ska bokföra lön/skatt/arbetsgivaravgifter..

Så måste jag ringa Skatteverket oxå...

Hua,,det ser jag INTE fram emot..

Så lite har jag iaf fått gjort idag...Lööövely..


Sen pratade jag med mitt barn lite tidigare ikväll oxå...

Det är härligt att höra från honom lite dåochdå..

Det har ju inte vart alltför ofta dom senaste åren..

Det verkar som om han mår bra iaf,,Inte dumt,,Inte dumt alls..

Han började ju att plugga tidigare i höstas..

Men,,,dom planerna har han gett upp..

Han jobbar just nu,,Hoppas verkligen att han vill/kan behålla det oxå..


Annars har jag inte gjort speciellt mycket sen jag kom hem från jobbet..

Betongarbetet ligger i vila ikväll..

Mina beställningar är iaf klara nu,,,

Det får nog vara allt för idag..

Tjooo




Av Lisa - 4 november 2014 18:17

F-n vad dagarna går fort..

Och det är vääry vääry mycket jag behöver göra när jag kommer hem..

Diska

Gjuta

Måla

Bokföra

Ringa Skattmasen

Och inget av detta har jag gjort...

Idag blev det lite datortid ist..


Jobbet denna vecka är helt ok..

8orna är på Prao..

Men,,det är 2 som är kvar på skolan..

Och dom får då givetvis hjälpa mig i köket...

Och dom gör det oxå,,,utan att gnälla..

Dom är faktiskt helt grymma,,och till råga på allt

så är dom killar dårå,,Hehehehe..

Fast det kan ju oxå bero på att jag är så j-a snäll...


Vet ni,,,,i morse när jag vaknade var det första jag gjorde..

Johodå..Blanda ihop lite Formgips och ner i formar..

 

Nu har jag iaf några till tomtar,,döskallar,,stjärnor och hjärtan..

Men,,fler ska det bli..

Jajajaja,,det är väl dags för tant att bli seriös för dagen nu då..

Jag börjar nog med disken,,

Sen får den som lever se...

Tjooo







Av Lisa - 3 november 2014 20:12

med gjutning och målning av pryttlingar..

De e ju så roligt,,

Och nu om jag oxå ska stå på marknaden i Kärrtorp..i slutet av November..

Så måste jag ha en del saker att sälja ju...

 

Sen fick jag hem småsmåsmå tomtar idag som jag köpt av en tjej på Fb..

Dom e riktigt söta,,

Dom gjuter jag i Formgips,,vääääry tåligt material,,tål att vara utomhus..

Meen,,,vääääääry dyrt...

Alla mina småsaker gjuter jag i det,,,

Bränner/Torkar helt galet fort..


Igår när jag kom hem tog jag mig en sväng till Skogskyrkogården..

För att tända ett ljus för mamma som dog för 9 år sen..

9 år,,,det låter som en hel evighet,,,

Och det är skrämmande hur fort tiden går..

 

Det var ganska mycket människor inne på området..

Många som ville minnas sina nära/kära och vänner..

 

Vägen var kantad av ljus och andra fina dekorationer..

 

Det är grymt vackert där inne..

Nu ska jag titta på: Sveriges Värsta Bilförare...

Sen får det faktiskt bli:

En Natt på Slottet..Huuuuuuuu..

Tjooo




Av Lisa - 1 november 2014 13:54

Ingen vila ingen ro,,oj så mycket en gumma orkar gno...

Men,,det är ju så ini helskotta roligt att pyssla..

Jag har väl aldrig i hela mitt liv,,pysslat förut..

Jag har väl tydligen kommit på bättre tankar i äldre dar,,,Hahahahaha..

 

Fina Tomtehjärtan,,,

Att hängas eller att stå...

Jag har tom bemödat mig att blanda glitter i lacken,,,OjOjOjOjOj,,

Dom ska givetvis finnas med på Julmarknaden..

Nähä,,dags för tant att fortsätta måla,,,

Röda hjärtan..

Tjooo


Av Lisa - 1 november 2014 06:48

Dyker upp ur lådan IGEN,,hehehehe..

Jag vet,,Jag är en mycket usel människa,,

Som bara struntar i att blogga..

Det är bara betong som snurrar i mitt huvud heeeela tiden..

Och det finns inga skandaler att skriva om..

Har varit ledig ett par dagar nu,,,,riktigt riktigt najs..

Men,,snart så,,,är jag tillbaka i verkligheten..Jobba Jobba Jobba...

Fast det är ju inte så många veckor kvar till Jullovet..

Och,,vet ni vad jag har gjort...

Jag har anmält intresse av att stå på Julmarknad med mina betongpryttlingar..

Så igår blev det målning för hela slanten..

 

Vitt,,Vitt och Vitt..

Och nu måste jag faktiskt åka in till city inom dom närmsta dagarna och shoppa loss på Slöjd Detaljer..

Lite blingbling/dekoration till pryttlingarna måste handlas..

 

Jag har ju en del pryttlingar oxå som inte är Juldekorerade..

Dom ska oxå släpas med till marknaden..

Men,,fy fabian vilket slit det kommer att bli..

Dom är ju så grymt tunga alla pryttlingar...

Upp och ner,,ner och upp för alla trappor till våningen,,,

Pust,,Stånk,,Stön...

Men,,det får vara värt det..

Fast jag måste erkänna,,det är väldigt vågat av mig att anmäla intresse

till att stå på marknad,,

Det ska bli roligt att stå vid ett bord..

Marknaden är ju alldeles precis hemmavid..

I Kärrtorp,,,,

29 November mellan 12.00-16.00

Nära och bra..och inte alltför många timmar..

Men,,,ett aber den dagen..

Min bror fyller år och vi ska till honom efter marknaden..

Egentligen ska vi vara hos honom redan vid 16.00

Men det gååååår ju inte,,

Vi kan ju bara vara på ett ställe åt gången..

Jajaja,,vi kommer när vi kommer...

Nähä,,dags för lite målning nu..

Tjooo







Ovido - Quiz & Flashcards