Alla inlägg under december 2014

Av Lisa - 24 december 2014 06:51

morgon..

Och det är hur lugnt och härligt som helst..

Endast Moi är vaken..

Snart är det dags att börja med maten till Jullunchen..

Sandra,Robin och Janne kommer och äter hos oss..

Det kommer att bli kanoners det...

 

Tjooo


Av Lisa - 23 december 2014 21:59

Nu e de JUL,,här i vårt hus,,,

Fast jag har inte mycket Julpryttlingar uppe iår..

Och INGEN Gran,,,,,Skam på torra land...

Jag har bara helt enkelt inte haft lust att ställa upp allt...

Tragiskt,,,men så är dagens sanning..

Häromdagen när vi var och handlade var jag i behov av att köpa betong...

In på Bauhaus och köpa sig en säck,,,20 kgs hade dom...

Kommer hem och ska hälla upp betongen i hinkar...

Då ser jag till min fasa att det ser ju för f-n ut som grovbetong,,,

Jag änvänder då bara finbetong...

Va fasen,,,

Det enda raka var att sila bort stenarna från betongen...Grrrrr..

Det hade jag inte riktigt räknat med..

 

Sådärja,,,,Färdigsilat..

Nästan 3 kg småsten var det i påsen...3 KG,,,

Och vad är det för färg på betongen dårå??? Mörkgrå,,inte alls lika som Finjas..

Grymt tråkigt..

För dom där 3 kg småsten vill jag verkligen inte ha med i gjutningen..

Nääää,,Nästa gång blir det den vanliga,,,Finja,,

Dom kan man lita på...

 

En ny schablon som jag handlade på Slöjd Detaljer..arket ligger i vänster nederkant..

Fy fabian vad dom är mycket bättre än Panduro..

Jag köpte lite ny färg oxå..OCH penslar OCH ljushållare..

Jag gick lätt 1 timme där inne och skrotade..

Det e ju såååå lööövely,,,att bara titta runt där inne..

Nähäpp,,nu får det nog fasen bli sängen,,

Ska upp tidigt i morgonbitti..

Jag vaknar väl som vanligt vid 5-6 rycket...

Tjooo




Av Lisa - 23 december 2014 05:59

Fy satan så skönt.....

Igår på jobbet blev det en städning som heter duga...

Närå,,nu överdriver jag igen..

Fast det blev till att slänga en hel del saker som inte ens var mina..

Övrig personal hade släpat fram det..

Eleverna hade pysseldag förra Torsdagen,,i cafeterian..

Då inhandlades det massor av pryttlingar

typ Pepparkakshus,,godis,,dekoratoin,,

Och sen hade man "glömt" att slänga skräpet,,,Hmmmmmm..

Sen var det såklart städning av köket oxå..

Fast bara lite grovt,,typ slänga kartonger,,rensa kylarna..

Jag fixar en storstädning av köket när jag kommer tillbaka i Januari..

Vi inga elever den första veckan...

Löööövely...

Innan jobbet igår hämtade Per och jag upp Marika

Och dom sakerna som skulle tillbaka till skolan,,

Det var då hemma hos henne som vi var i Fredags (jullunch)..

Och till hennes plejs hade det körts över en hel del saker..enbart för just lunchen..

Typ stolar,,Drickbara drycker,,Glas,,Tallrikar,,mm mm

Men,,det gick ju bra,,allt in i skåpet..

För att ge plats till Marika i bilen fick jag vika mig,,

Det blev till att knögla ihop mig och in i skåpet....

Tillsammans med alla pryttlingar,,,

Det är ju en himla tur att jag är så liten som jag är..

Alltså till längden dårå,,,,

Idag blir det städning här hemma,,

Tjooo





Av Lisa - 21 december 2014 06:16

Det är tyst,,det är mörkt,,Helt enkelt vääry najs..

Tom Tjockisen (katten) ligger och sover..

Igår gjorde jag så lite som möjligt..

Lite nytta gjorde jag iaf..

Jag satt med den lilla firmans papper..

Det diffar lite i pengar..

I bokföringen så finns det mer pengar än vad som finns på banken..

Inte bra,,,

MEN,,jag tror mig ha hittat den/dom felande länken/arna..

Det blev ett antal timmar med pappersarbete och letande,,Suck..

Och jag som verkligen avskyr papper och siffror,,

Det är inte riktigt min grej..

Efter dessa timmar så var det helt plötsligt kväll...

Vart f-n tog den dagen vägen..

Jajajaja,,

Står i badrummet och tvättar mig,,

Hör att ute på gatan är det en bil som gasar på och sen bromsar,,

Och så PANG.....

Går ut på balkongen och ser en Merca som inte riktigt står som den ska..

Så ser jag en till bil (Suv) på parkeringen som inte står som den ska..

3 pers vid Mercan..

Som plockar ut vad som finns i Mercan..ett antal pappkassar..och lite annat..

Och helt plötsligt så bara avviker dom från platsen..

Då skyndar jag mig ner till dom kvaddade bilarna..

Och som den goda medborgaren jag är så ringer jag polisen..

Dom kommer,,jag blir förhörd på plats,,jag får gå tillbaka hem..

   

Efter ett tag så kommer en bärgare,,

Som ställer Mercan rätt,,alltså längs med vägen och trottoaren..

Sen tar han med sig den vita Suven från parkeringen..

Det var flera bilar på parkeringen som hade fått skador

av Mercan,,men inga så mycket som Suven..

Hela fronten var för sjutton alldeles mosad,,,

Vilken j-a smäll det måste ha varit,,

Hoppas dom får tag på Puckona som smet..

Det var ingen fin Merca,,Inga registreringsskyltar,,skitig inuti

Den såg ut som en vanlig pundarbil,,

Jahadå,,så det händer lite i Kärrtorp på kvällarna..

Livet i förorten blir aldrig tråkigt...

Tjooo



Av Lisa - 20 december 2014 07:05

med kollegorna igår..Hemma hos vår kordinator..  

Solstrålen Hedvig..

Även fast korsbandet (tror jag att det är) är trasigt

Och inte får spela handboll,,så är hon alltid glad..

     

Jag glömde bort att fota..

Så det är väl typ hälften av kollegorna som är med på mina bilder..

SKAMLIGT !!!!!!!!!!!!!

Jag och Per kom lite senare än alla andra,,Fint folk kommer sent)

Men det var iaf riktigt trevligt..

efter att ha ätit,,öppnat julkappar,,tävlat i musikquiz,,

Drog 1/3 av ligan vidare in till stan..

Jag och Per stannade längst,,

Vi hjälpte Marika att städa,,

Vi tog med oss "lite" sopor hem..

Vi var hemma i våningen vid 16.30

Som jag berättade tidigare,,så hade jag köpt Lax till personalen..

By order frpm Tjiiifen..

Efter att ha skjutsat mitt entourage till kyrkan (skolavslutning)

Åkte jag till jobbet för att slå in laxarna i julpapper..

Då jag har slagit in typ 30 laxar....

Det är då jag upptäcker DET...

Det står ju för f-n olika datum på förpackningarna..

Vad i h-e..

Bäst före 31/12 OCH Bäst före 21/12..

21/12,,det är ju för sjutton i morgon..

Man kan ju inte ge bort lax i julklapp som går ut i morgon..

Jajaja,,det var bara att slita upp pappret och titta på alla laxar vilket datum dom hade..

Grrrrrr..

13 st med datumet  21/12..

Resten Ok..

Fort åka till Cashen i Årsta och lämna tillbaka

Och ta nya,,med rätt datum..

SLUT på laxförpackningen,,

Jamen då fick det bli Tapaslåda ist...

Och jag tror faktiskt att den var med populär än laxen..

För den rök först när kollegorna roffade åt sig..

Och,,Ja,,jag roffade åt mig allra först av allihopa,,Hehehehe..

Eftersom vi är två,,så ville jag verkligen inte ha 2 laxar..

Jag ville såklart ha en av varje låda,,

Tjooo






Av Lisa - 19 december 2014 05:36

Yeeeeeaaaaaahhh..

Dom kommer att vara i kyrkan..

Så det kommer att vara näst intill tomt på skolan idag..

Jag åker till jobbet,,,

Ska packa ihop "lite" saker till vår Jullunch hemma hos koordinatorn..

Innan jobbet ska jag skjutsa Tjiiifen och en lärare till kyrkan..

Sen blir fort till jobbet,,,

Ska slå in 36 laxaskar som julklappar..

Jaa,,det är inte direkt askar,,det är 1 kg:s kartonger..

Pust,,,Stånk,,Stön...

OCH laxarna är inte det enda som ska med i bilen..

Det är ett j-a jobb med att få med allt hem till koordinatorn..

Det är dryck,,stolar,,bestick,,glas mm mm..

Jajajaja,,men det blir säkert jättetrevligt hemma hos henne..

Det är alltid grymt att vistas med kollegor utanför arbetsplatsen..

Ha en riktigt bra Fredag allihopa

Tjooo


Av Lisa - 18 december 2014 04:31

Hehehehe..

Seriöst,,,

Jag har grymt mycket rynkor på halsen..

Och nu har jag ju hört sååå mucho bra om sånt här Serum...

Vad gjorde jag då???

Jag gick helt enkelt och köpte en flaska,,

 

Jag tror faktiskt att det var den allra billigaste flaskan på hela butiken..

Hade ingen större lust att slänga ut 6-700 spänn..

Så det blev en flaska för 400 spänn,,

Inte billigt det heller,,MenMen..den billigaste var det..

Nu har jag iaf använt Serumet i några dagar..

Och tamej f-n,,,,det FUNGERAR..

Huden blir absolut slätare av det..

Att jag inte har köpt det förut?????

Jag kan verkligen rekommendera lite Serum åt oss gamla tanter,,

Nu kommer jag ju att vara beroende resten av livet

av detta elixir,,som är helt grymt..

Egentligen handlar det väl bara om fukt,,

Som tränger in i huden..

Hudcremer tränger inte in i huden,,utan lägger sig uppepå som en film ist..

Tjooo




Av Lisa - 17 december 2014 04:40

Och om 1 vecka är det JUL,,,Helt sjukt..

Vad tiden går fort,,fast det är bara bra..

Snart är det den allra mörkaste dagen på året,,

Och efter den,,jamen då blir det bara bättre..

Ljusare och ljusare alltså...

Jag fick en beställning på Några ljuslampetter..

Dom höll jag på att fixa med igårkväll..

Hon kommer och köper idag,,

 

3 st ska hon ha,,

Hennes son vill att 3 olika lärare ska få varsinn i julklapp,,,

Den 4e som är 2 hjärtan på,,

Tror jag faktiskt att vår koordinator på jobbet ska få..

Alla från jobbet ska hem till henne på Fredag efter skolavslutningen..

Vi ska få oss lite Jullunch..

Så ist för en blomma eller nåt annat "skit",,hehehehe..

Får hon denna lampett av mig och Per..

Så lite lön för all möda som hon kommer att få med allt efterarbete,,alltså efter lunchen..

Det är väl inte mer än rätt,,

Nu på morgonkvisten blir det en sväng till Cashen i Årsta...

Ska handla lite mer Lax,,personalen ska ju få i Julklapp...

Egentligen har jag redan handlat,,,

Men vi blir tydligen fler än väntat till Jullunchen,,,

Grymt roligt..

Tjooo


Ovido - Quiz & Flashcards