Alla inlägg under december 2014

Av Lisa - 15 december 2014 04:08

Jag har inte sovit nå bra inatt..

Det är bara att gilla läget..

Nu på morgonkvisten vaknade jag av att Per snarkade..

Allt som oftast är det jag som brukar göra det,,Hehehehe..

Jag,,tjej,,snarka,,Hmmmmmm..

Idag har vi iaf inga elever på skolan,,Hemstudiedag..

Fy vad gött..

Åsså är det sista skolveckan,,,Jiiippiiieeee..

Inte dumt,,inte dumt alls..


När Per kom till landet i Torsdags var det en tall som hade blåst ner..

Det var nästan väntat,,den var ju lite halvdöd

 

 

Per skulle visserligen ta ner den,,

Fast lite senare i vår..

Men nu skötte Moder Natur det alldeles själv..

Vilken j-a tur att den blåste ner åt rätt håll..

Om den ramlat åt andra hållet,,

Hade bergis friggen/garaget stått i vägen..

Då hade det nog blivit vedhög av det lilla huset..


Igår blev det tvättsugan när jag kom hem från landet..

Och lite gjutning..

Jag har ju några lampetter m hjärtan på beställning..

En pojke som ska ge 3 st fröknar en varsinn julklapp..

Gulligt,,eller hur..

Idag borde jag åka till Sickla och in på Panduro och köpa lite rött snöre

som ska vara till lampetterna..

Och klippning för min egen del,,

Jag är väääry långhårig,,ser ut som en hippie..

Tjooo


Av Lisa - 14 december 2014 08:27

Nu är jag ARG...

Nu är det 3e försöket att skriva inlägg..

Dom andra 2 har försvunnit..

Jag blir utkastad från nätet hela tiden..

Iaf,,,igår slapp vi laga middag...

Vi var uppbjudna till det Petterssonska hemmet..

På en 2 rätters,,,Jo jag tackar..

Fint ska det vara,,,

Det var grymt gott och himla trevligt..

Frampå småtimmarna äntrade jag dansgolvet..

(Jag dansar aldrig nykter)

Tokiga tant,,,Hehehehehe

  

Jag har ingen aning om när vi kom hem...

En gissning-typ vid 00 slaget..

Och slog upp ögonlocken vid 06.00

Per ligger fortfarnade och Zzzzzzzzover..

Lööööövely för han att kunna sova så länge,,

Jag önskar verkligen att jag oxå kunde sova länge..

Tjooo

Av Lisa - 13 december 2014 14:45

Sol på landet..

Faktiskt nästan hela dan,,,Najs

Nu kommer rekordet i soltimmar säkert att vinna över November..

Då var det väl typ 4 timmar på hela November..Om jag minns rätt..

Och det är ju inte säkert att jag gör,,,Hehehehe..

Nu har jag tjatat hål i huvudet på er i flera dagar om mina Ljuslampetter,,,

Här kommer ytterligare lite tjat..

Jag har ju som sagt letat spegelglas till dom..

Ringt ett antal Glasmästare..för att höra mig för om pris..

Den sista jag ringde var Gustavsbergs Glasmästeri...

Kan ni gissa vad dom skulle ha för att skära till ett spegelglas 19 cm hög och 6 cm bred,,,och 4 mm tjockt..

Näääääää,,kan väl tänka mig det..

Jag själv höll på att trilla av stolen när jag hörde det...

100 spänn för ett j-a glas,,,

Och om jag ville ha fler så skulle övriga kosta 40 spänn..

Och inte 1 krona billigare..

Och inte ens spillbitar var billigare,,

Dom har ett kvmpris på 1000 spänn,,när det gäller spegelglas..

Och henne jag pratade med i telefonen var en riktigt omedgörlig människa,,Hua..

Men,,nu är det ju som så att Per har en Langare som är billig...

(Viktigt!!! Viktigt!!!! Ej narkotika)

 

Så han ringde och beställde 20 st av strl som jag skrev här ovan..

Igår var jag och hämtade spegelglasen av prima kvalitet..

400 spänn för alla fick han ett pris på i telefonen..20 spänn st alltså..

När jag kom och hämtade dom vart det bara 350 spänn..

Hmmmmm,,La jag till min charmigaste sida när jag kom dit månntro,,Hahahaha.. 

Så nu är det bara att gjuta lampetter på löpande band till hela Kärrtorp..

Näämen,,,Nu ljuger jag IGEN..

Men det är några som står på kö iaf..


Dagens taggigaste TISTEL till Gustavsbergs Glasmästeri...

Dagens finaste ROS till Langaren

Tjooo



Av Lisa - 12 december 2014 04:21

Najs,,

Inte för att jag firar Lucia,,,tooo old..

Men det kommer att vara ett tåg på jobbet..

Spännande,,det är 6orna som ska lussa för oss alla..

Dom brukar vara helt grymma....

Igår sålde jag mina fina Ljuslampetter m spegelglas..

Och strax efter fick jag ett meddelande på Messenger,,,

Hon vill ha fler,,4 st..tills på Onsdag..

Meeen,,va f-n jag har inget spegelglas hemma,,Åhhhhh,,tragiskt..

Så jag skickade en bild på en annan modell..

 

Dom tar jag,,skrev hon tillbaka..

3 st hinner jag få klara till Onsdag,,

Det är hennes son som vill ge till sina lärare..

Gullig liten pojk,,,som tycker om mina lampetter..

Nähä,,dags att försöka sig på att bli representabel inför Luciafirandet..

Tjooo

Tjooo

Av Lisa - 10 december 2014 21:10

Idag..

I morse var jag till Cashen och handlade lite Kallrökt Lax..30 kg...

Schhhhh,,säg inget,,det ska vara till personalen på jobbet..

Och igår kväll var jag och handlade till 2 klasser som ska ha pepparkaksbak..

Pepparkaksdeg,,Kavlar..

Så det var ganska mycket att bära in på jobbet i morse,,,Puuuuhhhh..

Dom här kavlarna som jag handlade...

Först plockade jag på mig såna här små små kavlar,,a 39.90/st-15 st..

Sen såg jag att dom stora var samma pris,,Hmmmmmm

Så jag tog med mig en stor till kassan...

Och ville veta,,,Hur kan det vara samma pris på liten och stor..

Han: Jag vet inte...

Jag: Finns det nån som vet???

Jag kunde på riktigt se vad han tänkte....(Åhnej,,inte en sån där jobbig tant)

Hehehe..

Fast det var ju en j-a tur att det inte stod nån efter mig i kön..

Jaja,,han  ringde flera personer och till slut fick han napp..

Då visade det sig: Den stora kaveln var felmärkt...

39.90  i st för 79.90,,Awesome

Jamen dåså,,bara till att byta några små mot några stora...

Ett riktigt kap alltså,,,

Tjooo




Av Lisa - 8 december 2014 21:26

Sverige..

Oooooops,,det skulle ju vara till Per,,mannen myten legenden,,,,

Skämt åsido hjärtat,,,,

Ett stort GRATTIS till  dig idag..

  

Skolfoto,,inte att förakta..

Jag tycker att dom blev riktigt bra..

Vilket underbart väder det var runt Sthlmstrakten idag..

Solen visade sig i ett par 10 minuter,,Hehehehe..

Jobbat på som vanligt idag,,,

Nu är det bara 2 hektiska veckor kvar...Oooooohhyeees..

Sen är det nästan LOV...

I kväll har jag gjort nåt som jag INTE skulle göra nå mer,,,

Jag har gjutit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag kunde inte hålla mig...

 

Det kliade som bara satan i fingrarna...Hehehehe..

Jag stod ju på marknad i Kärrtorp för 1 vecka sen...

Jag hade absolut ingen förhoppning om att sälja något..

Näää,,nu ljuger jag igen,,Jag måste sluta med den fula ovanan...

Självklart vill man sälja..

Jag sålde iaf för drygt 600:-..

Helt ok,,Tycker jag..

Åsså är det full fräs på mina Lampetter..

 

Faktiskt så köar det människor för att köpa..

Facebook är en riktig GUDAgåva,,inte dumt,,,inte dumt alls..

Vi får se vad jag hinner innan JUL..

Goooodnight folks..

Tjooo

Av Lisa - 7 december 2014 22:00

Meeeen,,snart är det lite långledigt..Tjoooohoooo..

Annars har det inte skett några sensationer idag...

Jag har städat..

Vart i tvättstugan..

Lagat middag det slapp  jag,,,Jiippiieeee..Tack för det Per...

Men,,disken tog jag..

Fasen vad stolt jag blir över mig själv...

Ibland glimmar det till,,,

Härligt att ha fått så mycket gjort idag.....

Har oxå suttit med den lilla firmans papper...

Bokföringen stämmer inte riktigt så jag måste gå igenom hela året..

Med alla transaktioner från Nordea..

Och alla händelser i bokföringsprogrammet...

Puuuuuhhhh,,vad jobbigt..

Jag får göra det lite pöompö..

(Lite dåochdå,,för er som inte vet vad det betyder)

Only vi gammelfolket know what that means,,,Hehehehe..

(Ursäkta min engelska grammatik)

Idag blev jag då en ljuslampett mindre här hemma...

En tjej kom och köpte 1 stycke lampett,,,

Givetvis så ringer hon på ringklockan när hon kommer..

Och så fort ringklockan på ytttdörren ringer...

Blir Korven really skiiiträdd..

Hon tror att hon blir invissible,,,Hehehehe   

FortFort krypa bakom gardinen,,

Då syns jag inte,,,

Japp,,nästan osynlig,,,,,

Gjutning blev det inget av idag,,,,

Det får bli i morgon eftermiddag,,,

Tjooo


Av Lisa - 7 december 2014 07:30

Jag har verkligen inte prioriterat att skriva nåt på sistone..

BadbadBad girl..

Jag har helt enkelt inte haft lust..

Det är så mycket annat som kommer i vägen på em/kvällar

Fast egentligen är det inte det..Nu ljuger jag igen,,Hehehehe..

Gjutit i betong har jag inte heller gjort,,

Men,,ska jag berätta en hemlis:

Det kliar som f-n i fingrarna,,,

Ska nog gjuta lite idag,,

Dessa lampetter la jag ut på Fb igår

 

Det var ganska många som ville köpa,,typ 8 pers...

Och det var en del som ville ha fler än bara 1 st..

Jag får väl se om jag blir av med dessa 3 först...

Förresten har jag inget spegelglas kvar..Så jag kan inte gjuta nya..

Kanske ska höra mig för hos en glasmästare om vad det skulle kosta att beställa

några spegelglas..

Hmmmmm,,tål att tänkas på..

Jag ställde fram lite egengjorda saker här hemma igår..

 

Jag diggar Dalahästen som sjutton..

Jaaa,,även det andra oxå..är fint..

Nääää,,dags för frukost..

Magen kurrar som attan...

Tjooo


Ovido - Quiz & Flashcards