Alla inlägg under april 2015

Av Lisa - 16 april 2015 05:05

Det här är min vägg till diskrummet på jobbet..

 

Jag har bestämt mig för att smycka den med "fina" (I mitt tycke) och enkla ordtavlor..

Jag satte upp dom första tavlorna under Påsklovet..

Så tänkte jag för mig själv,,Hmmm,,Nu får vi se om det är nån som ser dom..

Det är jättemånga elever och lärare som har uppmärksammat dom..Najs..

2 tjejer i 4an sa till mig:

Åhh,,vilka fina,,vem har gjort dom??

Då tog jag väl åt mig äran: Jag..

Jag sa till dom att jag ska hänga upp ännu mera ordtavlor,,

Har ni någon idè om ett ord???

Dom tänkte ett tag: Vänskap..

Dom fick fria händer om färg och design på tavlan..

Och så här blev den

 

Visst blev det en fin färgklick att hänga upp..

Nu får vi se om det kommer några fler elever med förslag på ord..

I slutändan kommer det att bli sååååå fint med alla färglada ord..


Tjooo



Av Lisa - 15 april 2015 04:58

efter jobbet idag,,

Det var ett tag sen..

Jag har sålt ett par Ugglor som jag ska leverera..

 

Dom 3 till höger var oxå en beställning som hämtades i Söndags..

Den vänstra utan färg på pupillen ska en väääry gammal vän ha..

Vi är inte vänner idag,,förutom på Fb..

Det är absolut inte så att vi är osams,,

Det har bara vart det naturliga som ofta kan ske..

Man glider ifrån varandra,,en bit upp i/efter tonåren..

Vi var ett ganska stort gäng med tjejer och killar long way back..

Nästan alla killar från den tiden lever inte riktigt efter regelboken idag,,

Medans tjejerna är det ordning på..

Konstigt,,Summan av kardemumman dårå???

Johodå,,att tjejer helt enkelt är mucho bättre än killar,,Hehehehe..

Jajajaja,,det ska bli roligt attsese iaf,,om än bara för några minuter..

Innan mötet med henne ska jag besöka Slöjd-Detaljer har jag tänkt..

Eller om det blir efter,,


Tjooo


Av Lisa - 13 april 2015 20:07

på en ny vecka avklarad...

Jobbet flöt på som vanligt igår..

Det känns som om jag har jobbat hela tiden,,och inte haft lov från eleverna..

Håller just nu på med en beställning av Ordtavlor..

Jag skickade meddelande till henne i Fredags,,

Hade lite frågor om hennes val av färg..

Men,,fick inget svar..Hmmm..

Jag som hade tänkt att göra den klar i helgen som var..

Jajajaja,,mig gör det inte så mycket..

Men,,nu e den klar,,at last..

 

Jag blev nöjd,,

Hoppas hon som ska ha den oxå blir det..


Nu till nåt helt annat..

Elektrisk fotfil..

       

Har gått och sneglat på den i 1 års tid nu..

Men jag har tyckt att den har varit lite dyr..

Men för ett par veckor sen slog jag till..

Den e grym,,Värd varenda krona..

Handfil,,släng dig i väggen..

Nuså,,kommer mina tantfötter vara lena som bäbisfötter,,,


Tjooo







Av Lisa - 13 april 2015 04:39

Gooodmoorgon..NOT..

Jodå,,morgonen är god,,men den är ju så j-a tidig..Hmmm..

3 dagar av bara ren lathet,,har jag haft nu..

Eller vad säger jag???

Vi har ju för sjutton gubbar jobbat ute hos kund..

Och Ojojojojoj,,som vi har jobbat..

Vi har städat upp efter vintern på en tomt,,som säkert är 15.000 kvm..

Och vi är inte riktigt klara än..

Skam den som ger sig..

Sen fick jag hjälp igår med min Deklaration (privata/lilla firmans)

av allra bästa grannen Madeleine på landet..

Hon tog sig tid att sitta med mig och mina papper i typ 2 timmar..

Så nu är allt inskickat och klart,,Löööövely..

Kom hem till våningen,,

Sålde 3 st Kloka Ugglor..

Hon skickade tom en bild på vart den ena Ugglan blev placerad..

Gulligt av henne..

Lite senare blev det pådrag av Brandbilen..

   

Någon IDIOT,,hade tänt på inne i Miljöstugan..

Vad är det som händer på Lugna Gatan??

Och mitt på eftermiddagen med en massa människor som är ute och flanerar..

Hoppas innerligt att detta var en engångshändelse..

Och kanske tom en olyckshändelse..


Tjooo





Av Lisa - 9 april 2015 20:07

Alltså,,typ Lååånghelg..Löövely

Men,,här blir det inte så mycket ledigt inte..

Jobba,,Jobba,,Jobba...

Jajaja,,det är väl bra att det rör på sig..

Och självklart så har jag lite beställda Betongpryttlingar med mig som ska målas..

Det hinner jag väl oxå med???

På jobbet var det hur lugnt som helst idag...

J-r vad jag hann med mycket,,

Det gick grymt bra,,Lite impressed av mig själv faktiskt..

Nää,,nu måste jag hinna med Tv-tittande oxå,,,


Tjooo

Av Lisa - 9 april 2015 04:38

Härligt,,in och jobba ett par timmar,,sen ut till landet...

3 dagar ledigt,,Inte dumt,,Inte dumt alls..

Igår blev det en riktig storstädning av Hkk-köken..

Fyfabian vad fint det blev,,

Efter det åkte jag till IKEA,,

Och inhandlade lite småsaker som fattades i Hkk-köken..

Riktigt najs att gå där och strosa,,

Jag var faktiskt nästan ensam där inne..

Ni som läst tidigare i veckan,,

Vet ju att jag köpte en hylla för mycket,,För säkerhets skull dårå..

Jag stod i valet och kvalet,,Lämna tillbaka eller behålla..

Nu har jag bestämt mig,,,,,Jag behåller den..

Och ställer den i sovrummet sen,,när det är fixat,,

Jag har haft en del beställningar på mina betongpryttlingar och på ordtavlor..

 

Första ordtavlan done...

Nu är det bara en kvar,,

En tjej har beställt 2 st,,

Hon fick välja färg och välja text..

Jag skickade denna bild till henne,,Hennes ena beställning..

Och Halleluja,,Hon blev helnöjd..

Jag ska ta tag i hennes andra tavla nu i helgen på landet..

Sen har vi oxå uppdrag på landet med den lilla firman i helgen..Lööövely..

Ingen vila ingen ro,,Tänk så en liten gumma kan gno..


Tjooo

Av Lisa - 7 april 2015 03:55

Jag har varit i behov av någon sorts hylla i köket,,lite smalare typ dårå..

IKEA har av Billy-serien,,40 cm bredd och 202 cm hög..

Lite brydd har jag varit över hur jag ska få hem den..

Den får lixom inte riktigt plats i min pyttebil..

Var in på IKEA igår igen och tittade,,

Då såg jag att dom har en likadan fast mycket lägre,,Bredden samma..

Den här var bara 106 cm hög..DEN köper jag...

Jag packade mina saker fort som satan..

Var ju alltså på landet,,,

Kl var nästan 10.15

Jag hade bokat tvättsugan till kl 14.00

Jag hinner om jag åker NU,,till IKEA..

Jag åkte in i Nackatunneln när klockan var 11.06

Jag svängde in på IKEAs parkering när klockan var 11.30

Den enda parkeringen jag hittade nära IKEAs entrè..

Var en lastzon,,parkering endast 15 minuter..

In fort som satan till IKEA,,

Leta hylla,,,hitta hylla,,

Tog 2 st för säkerhets skull..

2st,,Va f-n ska jag med 2 st till????

 

Betala 2 hyllor,,,,

Allt detta gick på 15 minuter...

REKORD,,inne på IKEA

Fy f-n vad jag är bra..

Fort hem och sätta ihop hylla...

Smidigt som attan,,tog väl typ 1 halvtimme..

Sen upp till tvättstugan kl 14.00

Snacka om att vara effektiv,,,när jag vill,,Hehehehe..

Jajajaja,,emellan så städade jag våningen oxå,,

Men,,Jag vet inte riktigt,,vad jag ska göra med den ouppackade hyllan..

Kanske att jag åker och lämnar tillbaks den nu i veckan..och köper nåt annat ist..

Eller om jag ska spara den,,tills sovrummet i våningen kommer i ordning

(Nya möbler och ommålning står på schemat där inne)

Svårt val,,,Pest eller kolera,,Expressen eller Aftonbladet..

Hmmmmm..


Tjooo




Ovido - Quiz & Flashcards