Alla inlägg under maj 2015

Av Lisa - 3 maj 2015 21:16

Jag har suttit med bokföringen på den lilla firman nu i typ 1 1/2 timme..

Skulle skriva fakturor till kunder..

Skriva Kundfaktura med HUS-avdrag såg inte alls ut som den gjorde för en månad,,,

Nu var det massa nya fält som skulle fyllas i...

Hur jag än gjorde och letade så fick jag inte fram fälten..Shiiiit..

Efter mycket letande och läsande,,

Så gick det,,Jag fick fram fälten..Halleluja..

Fasen,,,,vad jag är BÄST...Hehehehe..

Lätt som en plätt...

Men,,nu är det massa inställningar som ska ändras,,

Och ikväll har jag faktiskt ingen lust med det,,,

Ingen panik är det med det heller..

Har varit i tvättstugan,,as usual dårå..

Det gick ganska fort,,,tog bara typ 3 timmar att få allt klart,,

Jag har faktiskt inte hunnit med så mycket annat idag,,  

Denna beställningen är klar..

Nu återstår bara att se om hon vill ha den som den ser ut..

Sen har jag påbörjat 2 andra Ordtavlor..

Dom blir nog klara i morgon kväll..Hoppas jag..

Jag skulle ju lägga in lite bilder från vår Fredagskväll i viken igår..

(bilderna tagna med nya objektivet)

Fast det var f-n tji att göra det..

Heeere kommer dom..

   

Matte och Madde..

Och sen har vi Farbror Rååååååland..

Fin han är....

 

Truten sitter på andra sidan viken..

Sånt grymt objektiv,,

Men,,ska jag vara riktigt ärlig,,

Så har jag fasen inte ens lärt mig kameran än..och 1 år har det gått..

Nu måste jag plugga på både objektiv OCH kamera..

Riktigt tråkigt att batteriet tog slut i kameran i Fredags,,

Jag ville ju fota som satan på landet..

Orutinerat av mig...


Tjooo





Av Lisa - 2 maj 2015 21:42

Ojojojoj,,vad jag har slitit med gräsmattan idag,,,

Jag kan ju inte säga att det var en uppoffring..

Det var riktigt härligt att vara uomhus..

Först var vi iväg på kunduppdrag,,Gick lysande..

Sen när vi kom tillbaks till tomten,,

Då vart det fart i kärringen..

Fram med Gräsklippare,,Trimmer och massa andra pryttlingar som hör trädgård till..

Tyvärr kan jag inte fota med min kamera..

Vaffödådå,,,

Johodå för att batteriet är slut,,,Skiiiit..

Jag måste ju ha ett väääry big hole i mitt huvud..

Först var det tänkt att jag skulle göra klart beställningar på 2 st Ord/Citattavlor..

Men,,allvarligt,,

Jag hade missat 1 j-a bokstav i båda tavlorna..

Sen upptäckte jag igår att jag endast hade ett fåtal procent i batteriet kvar på kameran..

Hade jag laddaren med mig till landet ??? Näääääää..

Jag som hade tänkt fota som satan här ute i helgen med dom nya Objektiven,,,

F-n,,,

Några bilder räckte batteriet till..

Nere från viken igårkväll..


 

Här har vi Mr Per himself,,som jag fick dom fina och fantastiska Objektiven av,,

Jag hade verkligen velat att nyttja dom till fullo i helgen,,Men,,,Ickesanicke..

En liten sväng till viken blev det med kameran och Macroobjektivet

Med 3 % kvar av batteriet blev det några bilder iaf..

Och dom bilderna får komma i morgon,,,

För det går ICKE att ladda upp bilder till bloggen nu..

Grrrrrrrrr !!!!!!!!!!!!!!!

Då får det nog fasiken bli lopplådan ist..

Dator seg,,,Jag seg,,,


Tjooo




Av Lisa - 2 maj 2015 06:38

har det hitills vart..

Härligt,,

Hjälpte Matte och Madde på Valborg med fotbollsplanen

och området runtikring..

Så blev det såklart en brasa av allt sly och småträd..

 

Det var väääry dålig fart på elden i början..

 

Men,,efter lite omflytt och hoppande på allt brännbart så tog det sig..

Ojojojoj,,efter allt slit så blir man hungrig..

Korv i stora lass passar både småfolket och storfolket,,

Efter allt slit,,,,

Jag bidrog inte speciellt mycket till arbetet med elden..

Jag åt korv iaf,,

Jag har ju fått av Per i present 2 st nya objektiv..

Och hade med mig kameran till brasan..

Men,,vad hade jag för objektiv på kameran då???

Johodå,,Närbildsobjektivet,,,

Vilket innebar,,att jag inte kunde ta en endaste bild med kameran,,Faaaaan..

Jag som skulle prova nya Zoooomobjektivet..

Dessa bilder ovan,,är tagna med min mobil..Hmmmm..

Inte nöjd,,menmen,,nöden har ingen lag..


Tjooo




Ovido - Quiz & Flashcards