Alla inlägg under maj 2015

Av Lisa - 14 maj 2015 20:37

Jag skrev ett inlägg,,,men det bara försvann,,Grrrrrr..

I fm var vi på Mission Trädgård,,

Det gick hur bra som helst,,,

Lätt som en plätt..

Per har kört och även grävt lite med Traktorn vid altanen..

Så man kan ju säga att det var lite glest med gräs där,,

Så jag la ut lite ny jord och slängde ut lite gräsfrön..på dom kala ställena

 

Måste jag dansa regndansen för att det ska regna som f-n nu,,

Jag hoppas verkligen att det kommer mucho regn inom dom närmaste dagarna..

Per passade på att högtrycka altanen idag..

 

Den blev riktigt riktigt fin..Ljus och fin..

Altanen är 14 år gammal och aldrig högtryckad,,,

Den var vääry grå och tråkig,,

Det var på tiden dårå Per,,Hehehehehe.


Tjooo



Av Lisa - 14 maj 2015 08:57

grymt najs..

Många extralediga dagar har det blivit nu på vårterminen..

Inte dumt,,,,,Inte dumt alls..

Fast,,,idag blir det jobb med den lilla firman..

Och i morgonbitti åker jag hem vääääry erly..

Då blir det till att handla handla handla och städa städa städa..

Så att våningen är tipptopp på Lördag..till min födelsedag..


Det har ju regnat en hel del på landet nu senaste veckan..

(Jajajaja,,Jag vet att det har regnat i andra delar av Sve oxå)

Iaf,,,så börjar det bli grymt fint i skog och mark..

Några vårblommor är i full blom..

 

Bl a denna fina växt:Vintergröna


 

Denna bild tog jag på Farstabron tog jag när jag stod uppe på Observatoriebacken (jobbet) i Saltis..

Köer,,,,,Japp lite..

Det var även kö när jag skulle över den 1 timme senare..

Vägverket håller ju på att bygger om väg 222...

Jag tror att det kommer bli 2 filer åt varje håll..

Utåt Värmdö och inåt Sthlm..

Och det behövs verkligen..

Mucho bilar är det..


Tjooo


Av Lisa - 12 maj 2015 05:12

alla pigga och glada..

Vilken boooooring dag att vakna upp till..

Blåst och Mulet och lite lätt Regn i luften..

Meen,,vad gör det,,,Jag jobbar,,Hehehehe..

Märk väl; Jag jobbar..

Alla er andra bryr jag mig inte om,,,,

Det e mycket nu..

Med,,min lilla födelsedag och allt annat,,

Idag måste jag fasen handla lite till den..

Jag har INTE bestämt vad som ska ätas ännu..

Jag får nog ta och sätta mig ner i eftermiddag när jag kommer hem idag..

Och planera lite för maten..

Igår var jag iaf och shoppade lite rusdryck..

Ojojojoj,,det var tungt..Nu e de gjort,,Lööövely..

Fast,,Per tyckte att jag var lite snål med rusdryckerna..

Kanske att jag ska handla lite till,,,


Tjooo

Av Lisa - 10 maj 2015 21:28

Jag har haft så mycket att göra idag,,

Ja,,sen jag kom hem till våningen dårå..

Jag har börjat att städa våningen så smått inför min födelsedag..

Jag har vart i tvättstugan,,,Mucho tvätt..

Efter det har jag faktiskt suttit med den lilla firmans bokföring..

Skrivit ut fakturor...

Bokfört kvitton...

Har gjort skattedeklaration till Skv..

Ansökt RUT-bidrag..

Ordnat  med Skv:s papper,,

Alltså deklarationspapper från i år..

Satt in papper från förra året i min Skv-pärm..

Nu har jag ju stenkoll på allt,,,

Jajajaja,,ibland blir jag riktigt förvånad över mig själv,,Hehehehe..

Men,,grymt härligt,,Fyf-n vad jag e bra,,,

Inte ett endaste viktigt papper som ligger där det inte ska ligga..

Så mycket annat har jag faktiskt inte hunnit med..

Det tog ett par timmar med den lilla firmans och Skvs papper..

Nu snart till det sista jag gör idag,,Vika tvätt..


Om nu någon har undgått det:

Det har regnat runt Sthlms-trakten idag,,

Så även på landet i morse..

OCH,,vad kommer med det fuktiga och blöta vädret?????

Johodå,,Sniglar..

Vart man än sätter fötterna på gräset,,

Så låter det KRAAAAAASCH,,

Lite småäckligt faktiskt..

Det blir så geggit och kladdigt på skosulorna..

 

En fin bild,,på en ful individ

Japp,,et litet monster e vad de e..

Dags att lägga ut lite snigelgift runt blommor och blad,,


Tjooo


Av Lisa - 10 maj 2015 06:57

Underbar morgon,,,,,Grått och Kallt..

Jag ser det regnar,,Jag ser det regnar,,

Fast det gör inte så mycket,,,Väldigt torrt i backen nu..

Igårkväll blev det Hockey för hela slanten..

Vilken urusel dålig match det var,,

Det hände ju för sjutton ingenting..

Well,,dom vann iaf,,

Igår blev det inte så mucho gjort efter kunduppdraget..

Lite nytta gjorde jag,,,Klippte gräset,,

Satt i solen och gottade mig ett tag..

Efter det tog jag kameran med nya objektivet och gick ut en sväng..

Learning by doing,,som we säger over there,,Hehehehe..

 

Det är såååå grymt roligt att fota nu..

Men,,det kommer ta tid innan jag lär mig ta bra bilder..

Jag kan fortfarande inte alla inställningar på kameran ens..

Bara dom vanligaste,,

 

Det är sjukt kul när man tycker bilderna blir bra..

En bock cirkus 40 meter bort..

Med Macroinställningen på,,så blev det ganska bra,,tycker jag..

 

Körsbärsträdet i full blom,,,,Väääry vackert..


Nähä,,dags att fylla på fettdepåerna,,

Det vore ju synd om jag skulle råka ner i vikt..NOT....


Tjooo 



Av Lisa - 9 maj 2015 07:04

Klarblå himmel och månen fortfarnde synlig

 

Va ute och fotade lite på morgonen,,

Jag måste ju testa objektiven..

 

Lilla fina Korven,,

Hon myser riktigt mucho nu när hon kan vara ute..

Hon vill verkligen inte vara ute när vädret inte passar henne,,

Typ: Regn,,Blåst,,Snö,,Kallt,,

Idag blir det till att åka iväg på Kunduppdrag,,Gräsklippning..

Fast bara en stund nu på förmiddagen..


Tjooo



Av Lisa - 5 maj 2015 21:31

Och absolut ingenting har jag gjort i em/kväll..

Riktigt najs..

Åkte till Sickla efter jobbet..

Skulle köpa engångsartiklar till min födelsedag..

Det enda som jag hittade var Gafflar och Knivar..

Jag får ta en sväng i morgon igen..

Igår var vi iväg till Länna..

Handlade lite ätbart att fylla kyl och frys med..

Sen tog vi en sväng in till El-Giganten..

Jag skulle få en till present av Per:

Guuuuud så spännande..

Fast jag visste vad jag skulle få,,Hehehehe..

Voil'a

 

En väska till mina nya Objektiv..

Fy fabian vad bra..

Oj,,vad jag längtar till landet just nu..

Med ett fulladdat batteri,,

Och mina nya Objektiv..

Fota,,Fota,,Fota och Fota..

Hädanefter ska jag ALLTID ha batteriladdaren till kameran i min trunk..

Ifall att olyckan är framme,,,alltså slutpåbatteri..

Näää,,Nu dags för Lopplådan..


Tjooo



Av Lisa - 4 maj 2015 21:23

En riktigt jobbig dag idag,,

Jobbig?? För att det har vart att göra hela tiden..

Och det är en del saker som jag inte hann med under dagen..

Som verkligen skulle ha gjorts..

Jajaja,,Jag får ta det i morgon..

I morgon har jag inget cafe för eleverna,,

Yeeeees då slipper jag göra massa mackor..

Men,,,Hkk har börjat för våra 9or nu..

Ahmeeen,,Går det som tåget på rälsen..eller??? Riktigt najs..

De e lite skillnad mot att ha 6or på Hkk..

När 6orna har haft,,Har jag hört mitt namn 1000 gånger/p dag..

Lisa,,Hur gör man det,,

Lisa,,Ska man göra så,,

Lisa,,Vart finns det nånstans,,

Lisa,,Hur länge ska det koka,,

Lisa,,Ska vi diska oxå,,

Osv Osv Osv Osv.......

Gissa om någon är trött på sitt namn..Blääää..

Få välan se om tåget går lika bra i morgon oxå...


Nu måste jag på allvar börja planera och handla

inför min födelsedag..

Jag får nog börja i morgon med lite handling..

Engångsartiklar.....

Blir nog en sväng förbi Ö&B i morgon efter jobbet..


Tjooo





Ovido - Quiz & Flashcards