Alla inlägg under februari 2016

Av Lisa - 9 februari 2016 20:04

Nu har jag kånkat upp min betong till våningen..

3 våningar upp,,,

Det var tungt,,Jag var tvungen att vila på 2a våningen,,Hehehehe..

Morgondagens projekt-Gjuta sig lite pryttlingar..

Idag har jag faktiskt inte gjort ett endaste shiiiit..

Och kommer nog inte att göra det heller..

Jo,,,förresten jag måste pensla..

Så det blir formar klara nån gång,,

Nu har min fina Uggla i betong blivit klar iaf..

 

 Visst ser det ut som om den har stått utomhus i ur och skur..

Brons som har blivit ärgad av tidens gång..

I övrigt så har dan varit bra..

Lite stressigt på jobbet under lunchen..

Meen,,va fasen,,det som inte dödar,,det härdar..

Pannkakor till lunch-lunch och lunch??

Det var ju faktiskt Internationella Pannkaksdagen idag..

Alla elever (270 st) kom typ samtidigt och åt idag..

Vissa skulle på Bio,,och var tvungna att äta tidigt

Andra skulle på Idrott,,och var tvungna att äta tidigt..

6orna hade tydligen nationellt prov idag oxå..

Så dom blev klara innan deras lunch började..

Dom stod ju såklart först i matkön och väntade,,

Det hela avlöpte smidigt som f-n...

Nähä,,Nu måste jag nog pensla lite...


Tjoooo



Av Lisa - 8 februari 2016 21:10

Vad håller dom på med i Tensta..

Allvarligt,,Har dom ingenting i huvudet..

Det är säkert bara några skitungar som har gjort detta

Som inte riktigt fattar vad dom ställer till med..

Om någon av dom eller någon i deras familjer behöver Sjukvårdare hos sig..

Kanske det dröjer väääry lång tid innan Ambulanspersonal är på plats..

Pga att dom tvekar,,eller att tom vill ha Poliseskort dit..

Vägrar att åka ensamma,,

Och under tiden kan mycket hända,,Någon kan dö !!!!!!!!!!!!!

Näää,,Fy f-n,,Det är illa,,,Riktigt illa..


                                                  
       Jajajaja,,Nu nog om det där tragiska..

Nu över till mig,,Låter jag egotrippad eller ???

Japp,,det får jag vara det är ju min blogg,,Hehehehe..

Dagen har varit helt ok,,

Jobbade på som vanligt..

Fast när man jobbar i skola så är inte allt som vanligt hela tiden..

Ingen dag är den andra lik,,

Iofs,,så är väl mitt jobb i köket typ samma varje dag..

Men,,det gör inget,,Jag är en sucker för rutiner och ogillar förändringar..

Börjar jag bli gammal?? Kanske det kanske..


Väl hemma blev det lite pensling av Latex på lite pryttlingar..

 

Rosen borta till höger är jag snart klar med..

Jag har penslat Latex 14 gånger på den,,typ 6 gånger kvar..

Dom andra pryttlingarna har jag precis börjat med,,4 penslingar hitills..

Jag hade tänkt att gjuta lite nu till kvällen..

Jag har köpt Betong,,men den ligger kvar i bilen..

Och där gör den ju väldigt stor nytta..NOT...

Det är ju så satans tungt att bära upp en säck på 25 kg upp till 3e våningen..

Jag brukar ta med 2 hinkar till bilen och fördela upp betongen nere på parkeringen..

Då blir det lite lättare att bära,,Jämnvikt..


Tjoooo



Av Lisa - 7 februari 2016 15:14

Nu e den uppe

Hyllan i köket alltså..

 

Meeeen,,det fattades lite skruvar,,

Så den är inte fast till 100% i konsollerna..

I morgon,,då kan jag nog ställa upp lite pryttlingar där på..

Fast inte för tunga saker dårå..

Väggen är väääry porös..

Har inte gjort mycket mer än det där idag..

Och hyllan var det inte ens jag som satte upp,,,Hehehehe..

Faktiskt så fick jag ett ryck och städade våningen..Najs..

Lite tvätt har blivit ren oxå..


Jaha,,nu vill tydligen kocken för dagen att jag kokar ris..


Tjoooo




Av Lisa - 7 februari 2016 08:42

Jajajaja,,det blir så ibland..

Jag har varit upptagen med annat,,

Hehehehe,,jag låter som om jag är en väääry viktig person..

Låter det Snobbigt??? Liiite..kanske..

 

Mina nya fina Betongkroppar

Målade i Turkos och så lite Silvervax uppepå..

Riktigt nöjd är jag faktiskt,,

Så har jag precis börjat pensla Latex på nya Objekt..

Jättespännande...


Igår var vi och handlade lite,,bl a en Hylla jag ska ha i köket..

För typ 2 år sen köpte jag nya köksmöbler..

Per tog dom gamla till landet..

 

På denna vägg fanns det ett Vitrinskåp dårå..

Ni ser skruvarna,,dom sitter kvar..Hehehe,,I 2 ÅR har det sett ut sådär,,

SKAAANDAAAL...

Men,,som sagt,,,

Igår hände då det som skulle ha hänt för flera år sen,,Inköp av hylla..

Idag hoppas jag att den kommer upp på den innehållslösa väggen..

Jag måste piffa till lite småsaker nu hemma i våningen..

Nästa helg ska jag ha mina syskon på middag..

Då ska fanimej ytan vara fixad..


Tjoooo




Av Lisa - 3 februari 2016 18:49

Och halva veckan har gått,,,Jippiee..

På jobbet har jag haft problem med att min frys inte håller kylan så som den ska,,

På displayen utanför har den visat så många grader som den ska,,mellan -16 och -20

Men inuti har det bara varit typ mellan -4 och -7...

Var tvungen att slänga en hel del grejer som hade blivit förstörda av värmen..

 

Så förra veckan ringde jag efter service..

Sa till han som tog emot mitt samtal..

Jag har en frys som inte är så kall som den ska vara..

Igår ringde en servicekille till mig och frågade om jag hade problem med en

Kyl som låter väldigt illa..

Näääää,,men en Frys som har tappat sin kyla...

Hur i hela världen kan det bli sån missuppfattning,,

När det är så få människor inblandade..3 st..

Jajajaja,,han kom iaf,,,

Och felet var ju så jädra lätt,,

Att jag borde f-n ha tänkt på det..innan jag ringde..

Men,,så är det när man inte är den vassaste kniven i lådan,,Hehehehe..

Fläkten hade isat igen,,,,

Frosta av,,

Starta om..

Och tamejsjutton så har den hållit sig runt -19 och -24 idag,,,,

Så länge det varar,,Peppar Peppar...

Det kan vara Kompressorn eller Termostaten oxå..

Får hålla ögonen på den i några dagar nu...

Oj,,ett långt inlägg om min Frys,,

Tjoooo

Av Lisa - 2 februari 2016 21:16

Kommer ni ihåg att jag skrev för några dagar sen

att jag skulle leta fram bild på den nya Jurymedlemmen i IDOL..

Taaaadaaa...

 

Killen till vänster dårå..

Fast det tror jag väl att ni redan har förstått..

Ett födelsedagsfirande på Bal Palais..

Hans syster Tina fyllde 10 år..

 

Guess where,,,tant sitter???

Fy f-n vad lyckliga vi var..

Alla kläder och skor,,är Ullas,,

Snyggingen som sitter i Jeansskjortan,,Tina och Quincys mamma..

Hon sminkade oss oxå,,

 

Där har vi födelsedagsbarnet herself Tina..

Jag sitter bakom en jädra plym,,

Min dåvarande bästis Marie ville inte att jag skulle vara med på bild,,

 

Där står jag i den rosa jackan och en mössa på huvudet..

Varför hade jag den på mig????

Ingen aning...


Tjoooo

Av Lisa - 1 februari 2016 21:34

Allvarligt,,finns det verkligen ingen admin som har hand om denna Bloggplats..

Jag tycker verkligen inte att det passar sig med sexbloggar här inne..

Och,,Jaa,,visst kan man bortse från den bloggen..

Fast,,så j-a roligt är det inte när den dyker upp på startsidan..

Grrrrrr,,

VAKNA,,Admin !!!!!!!!!!!!


Har varit på landet i helgen..

Känns lite konstigt att vara ledig en Måndag..

En ska int klaga...

Veckan kommer att gå så sjukt fort..


Idag när jag kom hem,,

Kontaktade jag SKV..

Köööööööööö,,i telefonen,,

Jag blev inte ens placerad i kön,,Inga linjer fanns tillgängliga..

J-a shiiiiiiit..

Anledningen till att jag ville prata med dom:

Kontrolluppgift för löntagare..

Innan jag ringde gick in på deras hemsida,,,leta telefonnumret..

Det var då jag såg det...

Kontrolluppgifter ska vara inne senast 1 Februari,,WHAAT

Och just där och då kände jag att frös till IS,,,

Det är ju för böveln idag..

In på datorn och SKV:s hemsida..

Och jag tror faktiskt att jag fixade det...

YEEEEEEEEEES,,Check,,Done..


Till sist en liten bild på hur vackert det faktiskt kan vara i naturen

även om allt är 50 nyanser av brunt..

 

Tjoooo


Ovido - Quiz & Flashcards