Alla inlägg under mars 2013

Av Lisa - 18 mars 2013 20:56

är på plats..

 

Åhhhh,,vad Per jobbade på med sofforna i morse..

Ut med den gamla och in med dom nya...

Den gamla fick han slå isär för att kunna flytta..Lite pyssligt..

Dom nya fick han såklart bygga ihop,,,

Men,,vad fort och lätt det var att sätta ihop dom nya sofforna...

Även en nollställd hjärna som min skulle klara av det,,Hehehe..

Det blev jättefint..

Det tyckte kidzen oxå...

Dom slogs nästan om vem som skulle få sitta i sofforna,,

Det var trängsel i möblerna heeeeela dan..

Synd bara att tjiiifen inte var på jobbet och såg ekipaget,,

Hon ligger tyvärr hemma i sängen och är sjukt sjuk....

Fast jag skickade iväg ett MMS till henne,,

Så han sett dom på avstånd iaf..


I morgon efter jobbet ska jag besiktiga Märta Maräng,,,

Ojnevojne,,,Hur kommer det att gå ???

Svaret får vi morgon,,,

Det borde inte vara några problem,,tycker jag..

Och jag hoppas verkligen inte att det är det heller..

Jag har ingen lust med att lägga ut massa pengar på bilen..om nåt är tokigt...

Tjooo

  

Håll tummarna nu att hon går igenom U.A... 



Av Lisa - 17 mars 2013 21:32

börjar att närma sig slutet,,Lite tragiskt..

Meen,,snart kommer nästa...med stormsteg..

Och Påsken närmar sig oxå,,Härligt..

Då kommer det att bli några extradagar ledigt..

Vad har hänt för spännande i dag då,,ute i förorten..

Inte ett endaste dugg,,

Som jag skrev förut,,,

Var vi på landet en sväng,,

Sen hjälptes jag och Per åt att städa hemma i våningen,,

Efter Städningen fixade Per Middagen och Disken,,,

Så grymt najs,,,Tack Darling..

Naturligtvis favvoplatsen för mig på Söndagar:

Tvättstugan,,,

Jag var helt ensam där,,Inte fel alls...

Åsså är helt plötsligt dagen slut,,Hmmmm..

Jag tittade på

 

Premiären av Mästarnas Mästare...

Men,,vem tror ni somnade till i soffan under dom sista minuterna,,

Johodå,,,Tant såklart,,

Var det någon som åkte ut idag eller ???

Nu blir det Fislådan,,

Ska upp tidigt i morgonbitti,,,

Tjooo

  




Av Lisa - 17 mars 2013 14:17

Aaaahmeeen kolla vad hon blänker...

 

Sååå jättefin,,och det känns riktigt fräscht att åka i en ren bil...

Vi tog oss en sväng till landet..

Och där ute är det fortfarande riktig vinter,,,

Grymt mycket snö,,Mycket mer än hemma i förorten..

 

Men,,det smälter väl bort där ute oxå till slut...

Tjooo

  

Av Lisa - 17 mars 2013 08:53

står givakt på jobbet och väntar på att få bli uppackade och ställda på plats

 

Kidzen blev alldeles lyriska när dom anlände i Fredags eftermiddag...

Vad är det för nåt ??

Vem är dom till ??

Kan vi packa upp dom nu ??

Vilken färg ??

Vart ska dom stå ??

Hahaha,,Tusen frågor,,dom e ju för gulliga..

Dom kommer säkert att göra sig jättebra i Cafeet,,

Den gamla soffan:

 

Den är riktigt risig,,,,

Nedsutten,,Trasigt armstöd,,Hål i klädseln..

Bara allmänt äcklig..

Fast eleverna blev lite Nostalgiska när dom fick reda på

att nya sofforna ska upp på Måndag,,,,

Åhhhh,,vi måste sitta en sista gång i soffan,,,

Ett tjog med kidz satte sig ner,,,

Åhh,,den är ju så skön att sitta i,,,,

Kan inte jag få den,,var det flera elever som sa,,,

Det är bara att ta,,sa jag,,men ni får släpa hem den själva,,Hehehe

Det kommer att bli såå tjusigt med nya soffor där i hörnan..

Tjooo

  


Av Lisa - 17 mars 2013 06:09

denna INTE alls kalla morgon,,

Riktigt härligt med bara -7 ute..

Gårdagen dårå:

Jag upptäckte i Fredags att bilen läckte olja,,Hmmm Konstigt..

Så igår när vi skulle åka iväg och handla

bad jag Per att titta under huven,,

När han öppnade huven var alldeles oljigt,,

Det hade skvätt olja och stickan satt inte där den skulle..

 

Och hur i helskotta kan stickan ha flyttat sig

och lagt sig på sidan ?????

Mysterium,,,,En Gåta..

Jajaja,,vilken tur att det "bara" var stickan som hade ploppat upp..

Nu är det åtgärdat iaf,,,

Ny olja var jag ju tvungen att köpa eftersom en del olja hade runnit ut,,

Hur det nu kunde göra det,,,,

Jag ska besiktiga bilen för första gången nu i veckan,,

Så turen var verkligen på min sida,,,Halleluja...

Det hade varit lite pinsamt och komma till Bilprovningen med en oljesticka

som inte satt där den ska sitta,,,

Dumstrut på......

 

Sen blev det en liten tvätt oxå...

Och vi var ju inte direkt ensamma om att vilja tvätta bilen...

Vi åkte till måånga mackar för att kolla köööööerna,,

Och dom var inte speciellt korta om man säger så,,

Efter att ha åkt runt i förorterna så bestämde vi oss för Högdalen..

Där var det bara typ 4 bilar före oss,,

Under tiden vi väntade på vår tur så

körde Per lite avfettning utanpå,,åsså blev lite puts inuti på fönster och panel,,

Men Herrej-r vad fin hon blev efteråt,,,

Nu glänser hon som aldrig förr,,Både utanpå och inuti,,,

Nästan så att jag inte vill köra med bilen nu,,

Den blir ju så lortig då,,,,

Tjooo

  

Av Lisa - 16 mars 2013 06:14

min skalle är helt TOM,,det är nästan så det ekar inuti,,Hehehe..

Har absolut inte haft något sug alls att skriva några inlägg,,,

Har ingenting att skriva om,,Helt enkelt..

Livet är fruktansvärt händelselöst..

Farmen blev det så klart igår dårå,,,

And the winner is:

 

Erik,,,

Rätt person vann,,

Jannike var oxå en värdig vinnare,,Helt rätt personer att stå i Final..

Och vad alla nu än säger att han var en fegis som undvek alla konflikter

och allt tjafs,,

Så är nog det några av sakerna som gjorde att han gick till final..

Bara för att man låter och syns mycket så innebär det inte

att man är en mycket bättre människa än dom som är lite mer tysta och hemliga..

Faktiskt så handlade Farmen om djur och en gård..

Och den som var mest lämpad att ta hand om gården..

En del av dom som var med i tävlingen var ju där bara för att

ställa till med konflikter,,,och oro i gruppen,,

Inte snällt,,inte snällt alls..

Det måste väl ändå vara lättare att leva livet om man är snäll,,,

Tjooo

  

Av Lisa - 13 mars 2013 21:35

ikväll,,,

Undrar jag,,,Om Stefan kommer att snubbla på mållinjen

och ramla ner i sin egen grop...

Det tror jag,,,,,

Spännande att se vad som händer i morgon,,

När Farmen är slut för säsongen

Vad ska tant titta på då nästa vecka 19.30 ???

Nu blir det iaf Lopplådan för min del,,,

Tjooo

  


Av Lisa - 13 mars 2013 18:13

Jahaja,,,ännu en dag i Paradiset..

Hahahaha,,på Jobbet dårå..

Dagarna går ju så grymt fort...

Men,,vart f-n har VÅRen tagit vägen ???

Jag får nog ta och dansa VÅRdansen,,,

Fast,,det tänker jag inte lägga ut här,,,när jag dansar alltså..

 

FARMEN nurå,,,

Vad håller Stefan på med ???

Nolla,,Looser,,

Fiskar röster genom att ge ut en del av Vinstpengarna,,

Hur kul är det att vinna då,,så säg,,,

Vad får vinnaren 500,000 kr..

Och om dom skulle rösta på honom,,så skulle ju hälften av pengarna försvinna

i hans röstfiske,,,

Undrar om det skulle kännas värdigt att vinna på dom premisserna,,,

Nääää,,Fy vad lågt,,,

Då skulle jag lika bra kunna vara utan dom 250,000 som skulle bli kvar...

Må bäste person vinna,,,

I ärlighetens namn,,,så backade han ju iaf,,Stefan alltså,,

Att sitta och ljuga vännerna rakt upp i ansiktet,,,

SKÄMS Stefan..

Och Rimon då,,,Vad är det för j-a osympatisk hal ål..

Usch honom skulle jag verkligen inte vilja ha att göra med,,

Han är säkert precis lika falsk i livet utanför Farmen..

Som han var i Farmen,,,

Tjooo

  

  


Ovido - Quiz & Flashcards