Alla inlägg under mars 2013

Av Lisa - 7 mars 2013 18:54

tittar fram när ni minst anar det..

Näää,,Allvarligt så har jag inte haft nåt att uppdatera med..

Sen har jag inte riktigt haft någon lust att uppdatera...

Jag har nämligen haft medarbetarsamtal med tjiiifen idag,,

Jag har gått och oroat mig i flera dagar för det,,

Och inatt sov jag skitdåligt och jag drömde konstigt..

Så här är det ju,,,,

Jag jobbar i skola som mattant,,vet väl alla nu,,,

Och när man jobbar som mattant så har man oftast en tjänst som heter

Uppehållstjänst,,,

Vilket innebär att man är ledig då eleverna är lediga..

Kan ju vara/och är härligt..

Det är Jullov och det är Sommarlov,,,

Men,,,det finns ett stort MEN i det hela...

Dom drar alltså en viss % varje månad av din lön,,,

För att man ska kunna ha ledigt under loven med betalt..

Alltså,,,samma lön året om,,,

Vilket ger mindre i plånkan och mindre till pensionsgrundande...

Men,,nu dom senaste 2 åren har jag haft en vanlig semestertjänst...Halleluja...

Vilket har varit underbart för plånkan,,,Hehehe..

Inför det här samtalet med Tjiiifen dårå,,

Så har jag varit sjukt orolig över att tvingas gå tillbaks till

min ursprungliga tjänst,,Uppehållstjänsten...

Men,,Hon är väl för underbar Tjiiifen,,,

Jag får fortsätta med semestertjänsten,,,

Iaf för ett läsår till,,,

Jiiiipppiiiie,,

Vore hon inte Tjiiifen skulle hon få en JÄTTEkram av mig...

En STOR sten föll från mitt hjärta,,,

Tjooo

  



Av Lisa - 5 mars 2013 20:46

alla glada vänner...

Nu har tant fixat fina frillan,,

 

Det kanske kanske blev en aning för mörkt...lite,,lite...

Fast så här såg jag ut i huvudet hela tiden tills för bara ett par år sen,,

Då jag fick för mig att jag skulle vara a La Naturelle,,idioti..

a La Naturelle=Gråhårig,,skitfult...

Var väl Gråhårig i nåt år eller så,,,

Sen blev jag BlondinLisa...med hela svenska folket,,Hehehe..

Från Frippe Frilla gick jag förbi/in på Ohlssons Tyger..

Och vad är det första jag ser när jag kommer in ???

 

Johodå,,,Lila Kuddöverdrag...Och Grå,,,,

Som jag har letat efter Lila,,,,sååå länge och på massor av ställen...

Och inte speciellt dyra var dom heller,,,

69:-/st x 4 st=276:-,,,som hittat,,,

Jag kunde bara inte gå från affären utan dom,,,

Jag smiter nog in där en annan dag igen,,,

Det fanns massor av andra färger,,

Men nu får jag nog hålla i plånkan ordentligt...i Mars...

Jag ska besiktiga bilen denna månad...

Sen ska jag ut med pengar på den bilen jag körde in i arslet på..

Hua,,,,,,,,

Tjooo

  


Av Lisa - 4 mars 2013 21:29

i morgon så bara MÅSTE jag åka förbi Sickla innan jag tar mig hemåt..

Tant är i sjukt stort behov av en klippning OCH färgning av fina frillan..

 

Klippningen kan jag tyvärr inte göra själv,,,

Men,,färgningen kan jag nog fixa,,,,

Förra gången när jag var hos Frippe Frisör gick ju notan

loss på 1000 spänn,,,

Och det är inget som tant har råd med 1 gång i månaden,,,Nähädå..

Men,,ska jag berätta en hemlis:

Jag söker faktiskt lite xtrajobb..

Nu börjar mitt lyxliv att visa tomt överallt,,,

I Plånkan och på Banken,,

Nääää,,Allvarligt,,

Jag tog ju ett lån förra året för att köpa mig en bil..

Och nu känner jag att det skulle vara ganska skönt att bli skuldfri,,,

Men,,jag tror tyvärr att %=0 att nån vill anställa en tant...

Meeen,,Man vet aldrig...

Tjooo

  



Av Lisa - 4 mars 2013 18:47

och den har börjat riktigt bra på jobbet..

Det har varit grymt mycket att göra heeela tiden..

Men,,,det är ju SÅ bra...

Jag mår ganska bra efter förkylningen,,,

Bara det att jag har fått lock i vänster öra

och så har jag en molande värk i käken på samma sida...

Fast bara när jag böjer huvudet,,,,nedåt alltså..

Jag får helt enkelt sluta att stå på händer,,hehehe..

Den här bilden snodde inne på Fb av en gammal vän från förr

hon var på begravningen av Thomas Ahl..som jag har skrivit om tidigare..

 

Fiint,,

Som jag skrev förut,,Så var det ingen naturlig död...

Han valde tyvärr att ta sitt liv,,,

Hemsk och väldigt tragiskt..

Man frågar sig själv:

Kan man förutse vad som komma skall

Fanns det något man hade kunnat att göra,,

Neeeee,,Jag är tveksam till det,,,

Deprimerade personer är nog inte lätta att komma under skinnet på..

Jat tror iaf att om man kan ta sitt eget liv,,,,

Mår man nog alldeles grymt för djävligt dåligt..

Jag kan inte sätta mig in i hur det är att vara deprimerad så djupt ända in i själen..

att man har modet att avsluta sitt eget liv på ett så tragiskt sätt

som självmord verkligen är...

Och stackars dom nära och kära som kanske aldrig får ett svar om Varför.....

Eller som kanske inte ens fick en chans att få försöka hjälpa den här personen.. 

Vila i Frid och hoppas att du har kommit till en plats som ger dig ro i själen

Thomas Ahl....

Tjooo

  




Av Lisa - 3 mars 2013 20:00

Från att inte ha gjort nånting dom här dagarna när jag har varit ledig...

(JAG HAR VARIT SJUK,,,på riktigt)

Så blev det fart på tant i 3 timmar här nu på eftermiddagen/kvällen..

Tvättat och Städat,,

Disken tog Per,,,

Fast jag tror att jag behövde den här ledigheten till att vila..

Idag har det känts helt ok,,faktiskt..

Här är en liten bild på hyllorna i vardagsrummet..

 

Jag är nöjd med läget av dom...

Dom sitter nog rätt bra där,,,

Jajajaja,,det är ju lite svårt att ändra plats på dom nu,,,

Dom sitter där dom sitter,,,

Nu blir det lite TV-tittande:

Så ska det låta !!!!!!!

Det har verkligen blivit ett uttråkat och uttjatat program nu...

Lägg ner skiten efter den här säsongen,,,,,,

Tjooo

  


Av Lisa - 3 mars 2013 15:49

blev det såklart igår,,

Jag är liite sen med inlägget om den,,,Men wtf,,,vad gör det???

Och JA,,Robin Stjernberg,,,Helt ok...

Men,,Personligen så hade jag velat sett Martin Rolinski i final...

INTE Anton Ewald (stavning ???)

Nu blev det inte så,,,,då får jag hålla till godo med dom som blev framröstade..

 

Ska jag vara ärlig,,,

Så tyckte jag att Robins låt SÖG,,,,när jag hörde den första gången...

Jag tokdizzade låten och hans röst..

Tänkte för mig själv att:

Näääää,,Vad falskt han sjunger,,,Åhhh jobbigt,,pinsamt..Hehehehe

Men nu när jag har hört den,,,,så är den inte så dum..

Och det är ju inte alls falskt,,det e ju bara nån typ av joddilalalahoo..

Och till slut så bara MÅSTE jag oxå få kommentera det här

med att bara är kvinnlig artist i Grande Finale,,,

1 endaste ynka tjej....Hmmmmm

Och sen är 80 % av artisterna unga söta pojkar,,,

Man kan ju undra vilka som har suttit vid sina telefoner och röstat ???

Tjooo  




Av Lisa - 3 mars 2013 08:23

och alldeles precis för en stund sen så gick starten..

 

Helleluja,,vad är tjusningen i att trängas som små möss i bur ??

Det är ju helt sjukt vad mycket människor,,,

Jajaja,,fast det är väl just i den första stigningen

sen lättar trycket,,,

Det är ganska fascinerande att se på,,tycker jag..

Och,,,,Ärligt så är jag grymt jag imponerad av dom som ställer upp..

OCH av dom som når slutdestinationen oxå såklart..

Må bäste man/kvinna vinna..

Men,,varför finns det ett TjejVasan ???

När det är blandat i startfältet idag,,,

Tjooo

  


Av Lisa - 2 mars 2013 15:09

vilken latdag det har varit idag..Helt ok..

Jag har suttit framför datorn och fixat och trixat..

 

Finally har jag installerat Zune på datorn,,

Det är tvunget,,om jag ska kunna använda telefonen till 100%..

Jag har ju bara haft telefonen i 1 år,,Hehehe..

Bilderna jag har tagit med telefonen har inte gått att ladda

upp till datorn utan Zune,,,

Jag har faktiskt vetat om att jag måste ha Zune...

Men av ren lathet har jag inte installerat det,,,


Vad har jag gjort mer idag då ???

Johodå jag har rensat i handfatet,,,

Vattnet har inte riktigt försvunnit så fort som det borde göra

ner i avloppet,,,

Och titta vad tant hitta

 

En pytteliten kork från en flaska Blonderingscreme,,

Jag har sett att den har legat där,,

Men inte vetat hur jag skulle få upp den,,,

Lätt som en plätt,,,

Ner med en Tops och fiska upp den bara,,,

Taaaadaaaa,,,

Och jag tror tamejsjutton att det är bättre avrinning i handfatet nu,,

Tjooo

  





Ovido - Quiz & Flashcards