Alla inlägg under maj 2013

Av Lisa - 14 maj 2013 04:38

Nu på morgonkvisten är det lite molnigt..

Tråkigt,,Hoppas att det klarnar upp under dagen..

Vi ska ju ha Vårkonsert på skolan och det vore lite skoj om det var soligt då..

Så att vi kan vara utomhus..

Jag har haft lite huvudbry om vad jag ska fixa för plockmat..

Men,,kanske mest över hur jag ska hinna att iordningställa plockmaten...

Så igår eftermiddag ringde världens bästa Daniel från Kleins..

 

Han fixar kalaset åt mig med plockmaten alltså..

Han fixar fram ingridienser så kan jag iordningställa allt på plats i skolan,,,

Attans vad härligt..

Jag måste ju bara säga att dom är djävligt grymma där borta..

Tack för det Daniel,,,,


Igår kväll var jag in till Skatteverket för en Informationsträff

för att Starta Eget...

Mycket folk var det där iaf..

Det blev nästan fullt i salen..

 

Fast jag vet inte om jag blev mycket klokare på den träffen..

Det mesta som dom informerade om,,,det visste jag..

Det var väl dom grundläggande sakerna det handlade om,,,

Typ,,Firmaform,,Skatt,,Moms,,Bokföring mm mm...

Jajaja,,Man kan nog aldrig få för mycket info,,,,


Nu måste nog tant in i duschen för att sen styra kosan till M O...

för lite inköp..

Tjooo

  


Av Lisa - 12 maj 2013 20:49

Söndagkväll och jobb väntar i morgon..

Det blir en hektisk vecka..

I morrn blir det planering av Plockmat tills på Tisdag eftermiddag..

Säkert åka att handla oxå,,,alla ingridienser på Tisdagmorgon..Pust..

I morgon kväll,,17.30-20.30 ska jag in till Skatteverket

för att lyssna på en Starta Eget Information..

Spännande..

Sen måste jag ta tag i det här med ett Redovisningsprogram

för Enskild Firma..

Det är dags att börja skriva Fakturor...

Vi åkte ganska tidigt från landet idag..

Synd,,det var ju så fint väder..

Det blir inte alltid som man har tänkt...

Men istället för att vara på landet i det fina vädret..

Har jag haft annat roligt för mig,,,TVÄTTSTUGAN...

Det gick ju helt smärtfritt idag,,,Hehehe

Nähä,,,Nu får det vara nog med inlägg för idag..

Tjooo

  



Av Lisa - 12 maj 2013 08:35

men,,,vilken grymt skön ledighet det har varit..

Fint väder,,Fått en del gjort på tomten..Härligt..

Det är verkligen med nya krafter jag jobbar i morgon..

Men,,Jag har lite huvudbry för en sak på Tisdag på jobbet..

Vi ska ha en Trivselkväll för/med föräldrar..

Det kommer att bli en Vårkonsert med elever i musiken..

Sen så ska vi ha lite plockmat,,typ kall Buffè..

Med tema från olika länder,,,

Tyskland,Frankrike,Spanien och England..

Jätteroligt,,

Men nu hamnade tydligen det hela på mitt bord,,

Att ordna med Plockmaten dårå,,,

Och vad i hela friden ska jag hitta för nåt då..

Och jag ska hinna att åka och handla oxå..

Jag har alltså 1 dag på mig..

Jag ska ju oxå jobba samtidigt som jag ska planera och handla..

Det där är nog mig övermäktigt,,

Eller så får jag be till högre makter att det hela kommer att lösa sig,,Hehehe.


Vad gjorde vi igårkväll då,,,,Nada..

Vi tog en liten repa med 4hjulingen ner till Viken,,

Men,,där var det tomt på människoliv...Öde..

 

Djurlivet var det dock bättre med,,Fullt ös..

Att fota djur/insekter på nära håll..

Det är så sjukt kul,,

Att få till en bra bild,,det är grymt svårt..

Men,,,Jag gör mitt bästa iaf..som en glad amatör..

Den myran på bilden,,,tog jag väl typ 20 bilder på innan

jag tyckte att OK,,den bilden får duga,,Hehehe..

 

Men,,att zoomma ett objekt från långt håll...

Det är verkligen skitsvårt..med min kamera..

Bilden blir väldigt oskarp om man zoomar för in för mycket..

För det ändamålet måste jag nog ha en kamera med ett löst objektiv..

Det är nåt jag skulle kunna tänka mig att köpa...

Fast det är lite för dyrt för min plånka i dagsläget..

Men,,Men,,den som väntar på nåt gott............

 

Det var iaf en väldigt fin kväll igår,,,

Tjooo

  





Av Lisa - 11 maj 2013 22:08

och jag börjar bli lite trött i mössan..Snart sovdags för tant..

Men,,vad jag har hållt på ute idag,,Jag är riktigt stolt över mig själv..

Klippt gräset,,Gått omkring med trimmern,,

Rensat en Rosbuske från gamla och icke levande grenar

Kollat Bärbuskar och Fruktträd så att dom lever..

Och det viktigaste av allt,,,,,Körsbärsträdet..

 

Historian bakom Körsbärsträdet:

En gång för ett antal år sen (2006) jobbade jag på en förskola i Tallkrogen.

Utanför förskolan hade vi ett STORT Körsbärsträd..

Och under det hade det kommit upp massor av små skott,,

Givetvis kunde jag inte låta bli och ta med mig ett av dom till landet..

Jag satte alltså ner det i jorden år 2006...

Och där har det stått sen dess,,,utan att blomma..

Och jag lika sur varje år...

Jag har varit nära på att ge upp det där j-a trädet...

Men,,,,NU,,,Håll i hatten....

Halleluja det är massor med knoppar...

Fy sjutton vad roligt..

Åhhhhh,,vi får Körsbär i år..

Det tråkiga är att det kommer säkert att stå i full blom nu i veckan...

Och kanske vara överblommat tills nästa helg,,Snyft..

Och då får jag ju inte se alla vackra blommor...

Nää,,nu blir det Loplådan nästa för min del..

Tjooo

  


Av Lisa - 11 maj 2013 10:34

Som chef var jag tvungen att titta till Per så att arbetet utfördes som det skulle..

Jämna ut jordhögar som ha legat vid en infart..

 

Men,,OjOjOj vad duktig han är..

Han körde så det rykte ur pipan på traktorn..Hehehe..

Nää,,Allvarligt så blev det jättebra,,

Nu hoppas vi bara kunden är nöjd med arbetet,,

Annars blir det backjobb...


Nu ska jag ta resten av våran gräsmatta,,

Tjooo

  

Av Lisa - 11 maj 2013 08:39

idag som igår,,verkar det bli..

Jag fick en hel del gjort igår,,

Rensade den sista rabatten från löv och gamla blomstänglar

 

Före...

 

Efter....

Men allvarligt talat,,så verkar det som om jättemånga blommor

har fått sätta livet till i vinter..

Det är lite tråkigt,,,men roligt...

Då kan jag ju köpa lite nytt och fräscht att sätta ut..

Jag har inte handlat blommor på huuuur länge som helst..

Började att klippa gräset oxå..

 

Men "tyvärr" så kom det en skur,,

Så tant kunde inte fortsätta..

Men idag ska den fram igen..

Nu iväg till ett litet uppdrag..

Tjooo

  

Av Lisa - 10 maj 2013 09:26

Ere nåååå härligt eller ??


Jag måste ju bara skriva att på det förra inlägget så verkar det som om jag

hade fått hjärnsläpp,,

Eller hade tittat för djupt ner i flaskan,,,Hehehe..

Men hjärnan funkade som vanligt och jag var spiknykter,,

Allvarligt,,det är knappt så att jag själv fattar vad jag skrev,,Hehehe..

Men,,som den latmask jag är så orkar jag inte redigera inlägget..


Här är lite bilder på Lillkåken med de nya pryttlingarna som jag har köpt..

Men,,det var så tomt där uppe från början så alla små pryttlingar jag har placerat ut,,,syns knappt..

 

Kuddar,,Fleeceplädar,,Duk,,Blommor är nya..

Sen är det fortfarande väldigt tomt på väggarna,,

Nåt måste göras åt det !!!!!!

  

Små prydnadsfåglar nya..

Stolsdynor nya..

Blommor i fönstren nya..

 

Till köket köpte jag lite Skålar i porslin..

Skålar i plast..

Förvaringsburkar m lock..

Timer...

 

Nya Mattor

Nytt Duschdraperi

 

Altanen med sol typ hela dagen,,

Jag är riktigt nöjd med allt..

Men,,som sagt det saknas fortfarande lite möbler och andra pryttlingar inomhus..

Tjooo

  

Av Lisa - 9 maj 2013 17:27

Alltså,,,,vilken dag,,det är ju verkligen jättevarmt ute..

Grymt najs..

Vi tog en liten premiärtur med lilla båten..

Men,,,ute på sjön var det inte sååå varmt,,det blåste en del..

Per hade det rätta knycket,,för motorn startade på första rycket,,Hehehe 

 

Vi var väl ute typ 20 minuter på vattnet..

När vi sen kom tillbaka till viken,,Jätteskönt..

 

Ett nytt stort Hus håller på att byggas ute på en udde..

Det där bygget har tagit asalång tid att resa..

Men,,,nu börjar det likna nåt..

Vi får väl se om det kommer att bli lika fint som det nya huset vid Barnviken..

Som nästan är klart nu..

 

Alltså,,det ser riktigt stiligt ut.. 

Stort och Högt,,

Nähä,,nu ska vi ta och åka en sväng till kompis Viola..

Tjooo

  

Ovido - Quiz & Flashcards