Alla inlägg under maj 2013

Av Lisa - 9 maj 2013 06:09

fy sjutton vad najs..

Igår blev det bara helt plötsligt AW efter jobbet..

Vi skulle ju åka till landet,,,

Men,,hör och häpna,,,Vi åkte INTE...

Vi stannade kvar på AW:n..

Grill och lite gott att dricka..

 

Vi har en helt underbar terass,,där vi tänkte tillbringa vår AW..

Men tyvärr fick inte stå där uppe och grilla..

Så grillen blev kvar nere vid entrèn till byggnaden..

 

Medans vi andra satt kvar på terassen..

och myste ??? i blåsten,,,NOT..

Gick några av kollegorna (manliga) ner och grillade..

 

Hon som står längst bort i bild...

Är lite gravid,,,med tvillingar..

Jag tror att dom är beräknade till i Augusti..

Fast det ser ut som om hon ska föda vilken dag som helst,,

Alltså STOR mage,,

Seriöst,,man ser från dag till dag,,hur magen växer..

 

Vi var några tappra själar som var kvar till the bitter end,,Hehehe..

Vi gick ner till Grund efter ett tag,,Det var så himla blåsigt..

Och solen lyste tyvärr med sin frånvaro..

Men,,det var en riktigt trevlig kväll...

Även om tant inte drack någon alkohol..

Så var det helt OK,,,

Jag har sagt det förut,,,jag säger det igen:

Man kan ha kul utan alkohol...

Jag och Per var ju tvungna att komma hem oxå,,så jag körde ju dårå..

Vi kom hem precis lagom till Hockeymatchen,,

Norge-Schweden...

Om nu någon har missat,,,

så vann Schwedwen med 1-3 ?? (tror jag att det blev)


Nähä,,nu får jag nog resa på arselet och börja fixa lite här hemma..

Sen blir det till att åka och handla lite mat som vi måste ha med oss till landet..

Tjooo

  

Hoppas ni alla får en grymt härlig

Kristi himmelfärdsdag...


Av Lisa - 8 maj 2013 04:43

och jag sitter här alldeles allena..

Igår tog jag mig en sväng till Pressbyrån i centrum..

Jag har ju hört att det ska va så krångligt med det nya systemet på SL..

Så jag kände att jag ville ha lite info från bästa Pressbyråägaren i stan..

Det var ju hur lätt som helst,,

Accesskort,,Nemas Problemas..

Det är det där med sms-biljett som är krångligt..

Jag ska in till Skatteverket vid Medis nästa Måndag..

Ska gå på en Starta Eget-Info då..

Väl ute från Pressbyrån såg jag löpet på en av Kvällstidningarna:

 

Vad är det här för nåt ??

Har dom Nyhetstorka eller våddå..Hehehe..

Idag är det sista dagen på jobbet för den här veckan,,

Fy sjutton vad skönt,,med lååååååånghelg..

Men,,Jag tror inte att vädret kommer att hålla i sig som dom senaste dagarna..

Fast,,det gör inte så mycket bara det är varmt ute..

Jag måste ju erkänna att ju äldre jag blir..

Desto jobbigare med värme..

Jag är en riktigt svettig människa,,det är inte så roligt att

gå omkring och svettas,,

Kan kanske vara Klimakteriet ??? Hehehe..

Tjooo

  





Av Lisa - 7 maj 2013 20:50

Har det vart idag..

Per var iväg och jobbade på villa en med byte av Hängrännor..

Vårt allra första jobb i firman,,,

Som blev klart på en dag alltså..

Den Fakturan ska jag rama in och sätta på väggen,,

Jag har haft en kanondag på jobbet,,,

Kanske ska säga att det är det,,,typ 98% av tiden,,kanon dårå..


Här kommer det lite bilder på Lillkåken inuti..

 

Storstugans Tv-hörna

Jag skulle vilja köpa en Bäddsoffa..

Men,,sedär har vi olika åsikter Moi och Per..

Per tycker NoNoNoNo,,,Moi tycker YesYesYesYes..

 

Den lilla lilla Matplatsen

 

Det lilla lilla funktionella köket,,

Spis,Ugn,Kyl och Frys och Micro

 

Åsså till sist Toaletten,Dusch och Tvättmaskin..

Det ser väldigt kalt ut överallt,,

Men med en del piff nu till helgen så löser det sig nog..

Tavlor har jag inga,,

Men jag har 3 st Stringhyllor som Per kan hänga upp på väggen..

Jag ska bara sprejmåla sidorna först..


Nej,,nu måste jag in och titta på The Following,,

Det är nog inte så många avsnitt kvar på serien,,

Tjooo

  


Av Lisa - 6 maj 2013 20:53

Fy fabian vad roligt det är att shoppa..

Jag har hållit hårt i Plånkan dom senaste månaderna..

Mest pga min nyregistrerade firma,,

Jag behöver ju betala en del saker för att kunna komma igång med den..

Och sen så var det ju den förbannade påkörningen på en annan bil..

Som jag måste betala,,

Men det kommer ju aldrig någon räkning på den..

Tandläkare,,Salva till min Psoriasis,,osv osv osv..

Alla dom posterna jag har skrivit ovan,,är "lite" kostsamma..

Så därför har jag avstått från Shopping..

Men idag var jag och inhandlade lite nytt..

till Lillkåken på landet som vi ska försöka hyra ut i sommar..

 

Måste försöka göra det lite hemtrevligt där uppe..

Idag blev det Kuddar,,Plädar,,Blommor,,Nån Prydnadspryttling,,Vas,,Doftljus mm mm

Det är sjukt tomt på väggarna,,

Vilket det iofs är hemma i våningen oxå dårå,,

Men jag hittade ingenting i Tavelväg,,

Jag vill ha lite Marintema,,

Nya Tavlor är alldeles för väry dyra..

Någon Hylla skulle nog göra sig väldigt bra på nån av väggarna...

Per tycker att det är väldigt onödigt att köpa saker dit upp..

Medans jag vill handla handla och åter handla..

Jag vill göra det fint där uppe..

Det ska se inbjudande ut när jag lägger ut annons,,Basta...

Nu har jag köpt lite fina pryttlingar iaf..

Och i Plånkan ekar det väldigt tomt,,Hehehe..


Nu ska jag ursäkta mig igen,,,

Jag suger på att skriva inlägg,,

Igår hade jag verkligen ambitionen att skriva..

Men så började jag hålla på med Pers Dator..

Jag skulle hämta hem några program,,,

Vilket inte gick,,

Så jag var tvungen att bli Up to Date med vissa av Datorns program

för att kunna hämta hem sidorna jag ville ha..

Och det tog en jävulsk lång tid att fixa med det...

Men,,,Tant klarade det galant,,

En klapp på axeln till mig själv,,Hehehe..


I morrn lägger jag ut bilder på vår nystädade Lillkåk..

Det blev ju hur fräscht som helst där inne...


Ska nog kolla in Hockeyn nu tror jag,,,

Eller är det verkligen nåt att se ??

Sverige ligger ju under,,Inte bra,,Inte bra alls...

Tjooo

  




Av Lisa - 4 maj 2013 22:08

Näää,,Jag ska inte ta åt mig hela äran till att ha gnott..

Per har faktiskt gjort det grövsta jobbet..

 

Han har målat överallt,,,

Det var så grymt skitigt inne i sovrummet vid sängen..

Så det bästa var att måla om väggarna därinne..

Ja,,även i köket blev det ommålat..

Efter det tog han ett stadigt grepp om rotborsten..

Och såpade golvet i Storstugan,,

Jaa,,Han har gjort det grövsta jobbet av oss två..

Jag har väl gjort det här finliret..

Skrubbat badrummet

 

Väggar,,Tak,,bakom Tvättamskinen,,inne i Skåp,,ute på Skåp..

 

Allvarligt,,,,Hur smutsig kan en människa vara egentligen..

Under dom åren Problemet har bott i Lillkåken,,

Så undrar jag verkligen??Har han Storstädat nån gång inomhus,,

Nu är det bara golvet kvar inne på Toa/Dusch..I morgon får det bli..

Sovrummet är helt klart....

 

Köket får bli det första jag gör i morgonbitti när jag går upp dit..

Alla köksattiraljer har varit uppe på vinden,,,

Så det ska diskas och ställas in i skåp och lådor..

Det är inte alls mycket kvar att städa nu,,

I morgon blir det klart,,,

Lite bilder och in med dom på Blocket fort som attan,,

Hoppas att det är någon som nappar iaf..


HockeyWM kollade jag in oxå såklart..

Efter skämsmatchen igår,,Hua..

Så gick det lite bättre idag..

Dom går ut från Globen med en vinst i ryggen,,Tur för dom det...

Nu blir det nog Fislådan för tant..

Per har redan gått och lagt sig..

Tjooo

  





Av Lisa - 3 maj 2013 21:01

igen,,

Igår kändes det som om det var Måndag,,

En kort vecka alltså,,Härligt..

När vi kom ut till landet var vi vrålhungriga..

Och kommande vecka är ännu bättre..3 arbetsdagar och 2 ledigt...

 

Fort på med Grillkol och Tändvätska på Grillen..

Det blev Fetkorvar m Räksallad och ett glas Vin..

Precis när vi ska till så har solen artigheten att försvinna,,

Och då blev det faktiskt lite ruggigt ute,,Brrrr..

Jajaja,,Men gott var det iaf..


Vad händer i morgon dårå,,,

Ojojoj,,då blir det till att slita hund uppe i Lillkåken..

Städa,,Städa och Städa,,

Det är sjukt smutsigt inne i huset...

Usch,,vilken skitgris vi har haft där inne..

Men,,vi måste städa för att fort som attan sätta ut en annons:

LITEN STUGA I SKÄRGÅRDEN UTHYRES

Det kommer att bli så grymt fint efter att vi är klara där uppe..

Kanske att vi behöver hela helgen på oss,,

Egentligen borde vi INTE behöva det..

Jajaja,,den som lever får se..


Just nu är det HockeyWM på Tvn...

Spännande-Näääää..

Bergis blir Sverige totalt överkörda,,

Ställningen just nu 2-0 till Schweiz..Skiiiiiiit..

Tjooo

  

Av Lisa - 2 maj 2013 04:53

och det blir säkert en jättebra dag..

Fint väder,,Värme i luften,,Maj,, Och Chefen är inte på jobbet,,Hehehe..


Igår var det ett himla liv på Trutarna på landet..

Dom var väldigt ettriga och skrek som f-n uppe i luften,,

Så "vackert" som bara Trutar kan skrika,,

 

Dom jagade inte bara 1 utan flera Rovfåglar..

Dom stora vackra Rovfåglarna kretsade långt uppe i luften ovanför oss på tomten,,

Flera gånger under dagen..

Nu hade jag tyvärr bara lilla kameran,,,som det inte riktigt går att zooma nåt bra med..

Men,,man ser iaf att det är en STOR fågel..


Jag var ute på tomten hela dagen igår..

Och rensade,,rensade och rensade bland blommor och blad..

 

Detta är mitt parti med torktåliga och solkrävande blommor..

Det ser inte mycket ut för världen just nu...

Men med lite ny jord och gödning så kommer det att bli superfint där..

Floxen är på väg att börja blomma,,

Jord,,Ska jag köpa nästa helg,,

Jag kan tyvärr inte köpa det och lägga i bilen..

För då får vi inte plats med packningen som ska med till landet..

Jag har skrivit det förut,,Jag skriver det igen:

Ibland suger det verkligen att ha en liten bil...


Nu in i duschen och försöka snajda till sig så gott det går,,

Ha en riktigt bra dag mina vänner..

Tjooo

  



Av Lisa - 1 maj 2013 21:33

vad en liten gumma kan gno..

Jag har varit i tvättstugan ikväll,,,

I 5 timmar har jag sprungit fram och tillbaks dit och hem..

Jajaja,,Jag har ju INTE sprungit 5 timmar i ett sträck..

Jag hade med mig 1 Matta och 3 Bäddmadrasser hem från landet...

Och nu är dom i mycket fint skick,,

Rent och fräscht..Grymt härligt..

Men dom hann tyvärr inte torka 100%..

Så nu hänger dom på kökstolarna,,så får jag hoppas att dom torkar där under natten..

 

Där har vi lilla stugan som ska hyras ut

så fort vi blir klara inomhus med städ och annat fix..

Vi måste hinna med det nästa helg (fix&städ)..

Sen är det bara att fort som attan sätta ut en liten blänkare på Blocket..

Hoppas att det är någon som nappar..


Igår dårå,,,Valborgsmässoafton..

Inte vart det nåt av det inte,,,Hmmm..

Vi blev kvar hemma,,Inte så jättespännande,,men ganska OK...

Jag tittade på The Following,,,grymt spännande...

Och min bättre hälft låg och sov,,,


Jag ber väldigt mycket om ursäkt för mina dåliga updates här på Bloggen..

Men,,Det är kanske så här det kommer att vara i framtiden,,,

Dålig update,,alltså..

Nu blir det lopplådan,,..

Tjooo

  




Ovido - Quiz & Flashcards