Alla inlägg under maj 2013

Av Lisa - 24 maj 2013 04:56

helt galet hur fort tiden går,,

Snart är det sommarlov för eleverna..

Igår var vi och handlade lite inför helgen..

Var på Willys och sen åkte vi till Bolaget i Skogås..

Med:Inte en tanke på att det hade brunnit där..

Kom dit och det var helt fullt på Parkeringen..Hmmm..

Fasen vad mycket bilar det var här då,,sa jag till Per..

Vi hittar en P-plats till slut..

Går in i Centrum och det är grymt mycket människor där..

 

Jahaja,,det var 50% inne på Ica,,,

Pga Brand/Vattenskador..

Det var därför det var så mycket folk...

Som en tjej skrev på FB (hon bor i Skogås):

Det är förövarnas släktingar och vänner

som står i kö och vill köpa billig mat,,,

Hahahahaha...

Det tyckte jag var jätteroligt..

Men,,allvarligt,,

Vet dom här barnen och ungdomarna vad dom håller på med egentligen..

När dom sätter eld på butiker och bilar mm...

Vet dom att det drabbar privatpersoner...

Det kan ju vara förödande för dom här stackarna som blir utsatta

för det här meningslösa skiten..

Och sen att dom kastar stenar på Brandbilar och Poliser oxå..

Jameen,,Hallå i rutan..

Vad är det för fel i huvudet på dom egentligen..

Vad tjänar dom på det här,,,ungdomarna..

Jooo,,Att en del medborgare tycker ett och annat..

Sånt är absolut INTE bra..

Det blir vatten på kvarnen,,,

Det blir ännu mer klyftor i samhället...


Nähä,,dags för tant att hoppa in i duschen..

Tjooo

  




Av Lisa - 23 maj 2013 05:05

Nääää,,Jag ska inte komma farandes med det..

Att jag inte bloggar alltså..

Jag letar och letar Redovisning/Faktureringsprogram på nätet..

Det får inte kosta för mycket och så ska det finnas med massor av finesser..

Omöjligt att hitta ???

Idag ska jag ringa några samtal till lite olika företag

som tillhandahåller såna program..

Detta,,Att jämföra Redovisning/Fakturering

upptar hela min fria tid på eftermiddagarna efter jobbet..

Fast igår städade jag faktiskt hemma i våningen..

Jag kan ju avslöja:

Det behövdes verkligen,,Har inte blivit gjort på 2 veckor,,

Vilken j-a skitgris jag är,,,Usch och Fy..

Men,,nu är det fiiiint hemma igen..

Tjooo

  



Av Lisa - 21 maj 2013 04:51

det har varit mycket nu,,,

I Söndags var jag iväg på ett uppdrag..

En kompis/granne ska sälja sitt hus..

Verkligen boooring,,Men bra för henne..

Hon ville ha hjälp med plantering av lite krukväxter inför en fotografering..

Och lite rensning av ogräs och löv bland befintliga växter..

Det blev verkligen jättefint,,

Och hon blev oxå nöjd (hoppas jag)

Det var ett riktigt roligt uppdrag..

Jag håller tummarna för att plåtningen gick bra..


När vi kom hem till våningen senare på eftermiddagen..

Då var det fullt ös med tvätt och hockey..

Matchen kunde jag ju bara inte missa..

Vilken rysare,,dom 2 första perioderna dårå..

Den sista kan man ju likna vid att ta godis från ett barn,,Hehehe

Lätt som en plätt alltså..

Vilka grabbar,,

Men utan Henrik och Daniel och Loui då hade det nog inte gått Sveriges väg..

Ett riktigt stort GRATTIS till 3 Kronor..

Jag såg lite av sändningen från Kungsan oxå..


Och igår efter jobbet satt jag vid Datorn i flera timmar..

Jag blev alldeles tom i huvudet,,Jaaa,,mer än normalt,,Hehehe.

Nu måste jag verkligen hitta ett redovisnings/fakturaprogram..

Jag tror att det får bli Visma..

Men,,det är f-n inte lätt det där..


Just det,,,,Sen var tant ute och rörde på fläsket..

Jag PW/Sprang om vartannat,,

40 minuter var jag ute,,,det räcker gott och väl,,,

Ohhhh,,Herregud jag trodde på allvar att jag skulle få en hjärtattack där ute i spåret..

Men,,efteråt var det riktigt härligt..

Få se om detta plötsliga infall kommer att hålla i sig..


Nähäpp,,nu får jag nog börja tänka på att göra mig i ordning för jobbet..

Men,,vilket tråkigt väder det är ute,,Bläääää

Lite SOL och värme,,Tack..

Jag får välan dansa SOLdansen idag..

Tjooo

  




Av Lisa - 19 maj 2013 07:42

allt spektakel som var på TVn igår..

Hockeyn Sve-Fin,,,kollades på,,självklart..

 

Efter Sveriges match så tog ungdomarna fina?? Volvon och stack hem..

Sen blev det ytterligare hockey,,

Och så vart det självklart sång för hela slanten..

Och det var väl bra,,,

Snygg show,,Mede var väl bra..

Grym på språk är hon iaf,,

Danmark,,var nog bäst tyckte jag oxå,,som övriga Europa..

Innan allt detta spektakel på Tvn var vi ner till bryggorna en sväng..

Det var riktigt lugnt där nere,,

 

Ganska härlig kväll,,trots bristen på varm kvällssol..

 

Grannarna Lasse och Barbro sjösatte sin båt igår..

Men det blev bara lite bryggsegling för deras del..

Och det är väl inte fy skam det heller...

Näää,,nu tror jag faktiskt att tant måste få arslet ur vagnen

och klä på sig,,diska,,plocka ihop pryttlingarna som ska med hem till våningen..

Vid 10-tiden ska jag iväg och hjälpa en kompis att plantera lite blommor..

Tjooo

  

Av Lisa - 18 maj 2013 09:18

igår,,till Lets Dance hade jag inget godis..

Bläääää,,vad tråkigt..

Men,,det finns en GUD trots allt..

När Sandra och Robin kom ut till landet..

så hade dom köpt med sig en liten present till tant..

 

En stor ask After Eight,,,

Slet jag upp förpackningen direkt eller ??

Hahahaha,,Det är nästan slut i asken nu..

Men,,,fy fabian vad gott det var..

Tjooo

  


Av Lisa - 18 maj 2013 06:46

och det är LEEDIGT..Grymt härligt..

Fast vädret är inte riktigt med mig nu på morgonen..

Jajaja,,vad gör det..

Kom ut till landet igår eftermiddag..

Solen sken för fullt,,så vi beslutade oss för att grilla Hamburgare..

 

Attans vad mycket godare det är att äta grillad

än vad det är att äta stekt..

Sen kom Sandra och Robin ut med ett Bilsläp..

Dom skulle hjälpa oss att köra Problemets trasiga bil till skroten..

Problemet=Han som bodde i lillstugan...

Han ansåg sig ha rätten att bara lämna kvar bilen hos oss,,Konstigt..

Nu finns det inte ett endaste spår kvar av honom här,,,

Jo förresten,,en stor verktygslåda i trä som han har byggt..

In i kaminen med den så kommer den att vara ett minne blott..

Fy sjutton vad najs,,,


Idag ska jag nog ta bilen och åka in till Djurö,,

Byn som GUD glömde,,Hehehehe..

Jag ska nog titta/köpa lite växter..

Det mesta i blomväg har faktiskt dött..

Jag fattar inte varför??

Kanske var det att det kom alldeles för mycket snö på en o samma gång i vintras..

Jättetråkigt..

 

Ett vackert färgat Lönnblad i solnedgången,,

Tjooo

  

Av Lisa - 16 maj 2013 20:39

Hahahaha..

Tants födelsedag !!!!!!!!!

Nää,,det är väl inget att fira för att man blir äldre och äldre..

Jag sa ingenting om det på jobbet,,,

Och jag har tagit bort datumet på FB,,

Men,,jag har några ungdomskamrater som minsann kommer ihåg..

Men,,,inte ens min storasyster och min son har grattat mig,,,

Av sonen förväntar jag mig ingenting,,Sorgligt,,men 100% sant..

Han verkar ha sagt upp släktskapet med mig ??????

Fast av storasyster,,,Hmmmm..

Per,,,såklart och storebror,,,,dom har grattat iaf..

Och Inkan(från landet) hon kom oxå ihåg..

Tack för det nära och kära..

Annars har väl födelsedagen inte bjudit på några större skandaler..

Jag var in på Kärrtorps second hand efter jobbet..

Ibland hittar man nån rolig pryttling där inne...

Inte kläder,,Jag vågar inte det,,

Tänk om folk har haft skadedjur hemma,,

Och så har dom boat i kläderna som folket lämnar in till försäljning....

Kackerlackor,,Skabb,,Löss,,You name it...

Hua,,,vad äckligt...

Jag köpte mig en Cooler till Whiskey..30:- kostade den..

 

En liten färgklick mot det vita och gråa..

Ganska fin får jag nog säga..


I morgon har våra elever studiedag..

Men,,Jag ska ha HKK med några från 6an...

Stackars dom,,som måste vara i skolan när alla andra är lediga,,,

Dom ska baka bröd och tillaga Potatis/Purjolökssoppa..

Det kommer säkert att gå lysande,,,

Allvarligt,,,,

När jag har haft HKK med tex 9or..

Så vet en del elever inte:

-hur man handdiskar,,

-vilka symboler som visar ugnens över/undervärme..

-och att man givetvis INTE diskar under rinnande vatten från kranen

Jag kan rabbla upp hur mycket som helst,,,,bla bla bla..

Nu får det nog bli lite WM för min del,,

Tjooo

  

Av Lisa - 15 maj 2013 19:43

Jag måste ju bara säga: Dom är grymma..

Plockmaten igår på skolan blev succè..

Den gick åt på en nanosekund,,,Hehehe..

Det var ju en himla tur att jag beställde från dom..

För tyvärr var det inte många föräldrar som hade tagit med sig mat...

Idag har jag både pratat och mejlat med Kleins om en del ganska viktiga saker

som jag,,Hmmmmm.. har glömt,,,,

Och det är aldrig några problem för dom..

Vad jag än kommer med för dumheter...

Herregud,,,vad smörigt det blev nu,,Hehehe.

Jajaja,,men dom ÄR bra och det brukar jag tala om för dom titt som tätt...

Det är viktigt att ge ros...

Inte bara ris,,

Men,,mig minsann är det aldrig nån som rosar...Hmmmm..

Fast jag vet att jag är "ganska" bra...


Nähä,,,Nu blir det lite TV för ett tag..

Tjooo

  




Ovido - Quiz & Flashcards