Alla inlägg under juni 2013

Av Lisa - 22 juni 2013 14:24

nästan hela dan idag..

Riktigt härligt väder för lite trädgårdsjobb,,

Och inspirationen har infunnit sig nu..

Efter bakslaget med att nästan alla mina växter strök med i vintras..

Jag fick massor av läsbar Lektyr av Viola när hon rensade på landet..

 

Bl a en hög med Trädgårdstidningar..

Så nu har jag planterat dom blommorna som jag köpte inne på Djurö #RabattenGardencenter..

Jag köpte 2 st Chokladblommor,,

Grymt vacker färg på blommorna..

 

Tyvärr så har bladen fallit av på den blomman som var i full blom..

Jag får snällt vänta tills den blommar på de knopparna som är på G..

Med att ta en bild alltså..

Man kan tydligen spara knölen på ett torrt och frostfritt ställe över vintern,,som typ Dahliaknölar..

Om man nu vill ha tillbaks den nästa säsong..

Och fröer kan man oxå ta,,när dom har torkat ordentligt..

Tjooo

  


Av Lisa - 22 juni 2013 08:46

och den är alldeles lysande bra..

Solen skiner,,varma vindar,,ingen som knackar mig i pannan...

Det var en bra Midsommarafton..

Först hos Janne..Sillunch,,,Mycket gott

   

 

Det där var det enda Fartyget som gick förbi,,

Jag hade väntat mig massor av Lyxkryssare,,Men icke då,,


Senare på kvällen blev det upp till Sandholms för grillning...

     

Och lite nya ansikten är aldrig fel att se..

Det var trevligt där uppe,,Mycket skratt och dryck..

OCH mycket att trycka in i munnen..

Fy fabian vad man äter såna här festdagar....

Man blir som en stoppad gris,,,Hehehehe..


På det stora hela :

Lagom mycket VIN,,,alldeles för mycket MAT/annat gott,,,


Nu ska jag ut och plantera lite nya blommor som jag har köpt...

Jag visar sen vad det är för nåt,,,

Tjooo

  



Av Lisa - 21 juni 2013 10:37

 

och var snälla mot varandra


Tjooo

  

Av Lisa - 21 juni 2013 06:33

på hela året:

#Midsommarafton

 

Och än så länge visar den sig från sin bästa sida,,vädermässigt alltså..

Och jag hoppas verkligen att den fortsätter med det..

Vi ska ju sitta på altanen och luncha vid vattnet,,

Senare ikväll blir det Grilltime uppe hos Sandholms..as usual..

Apropå Sandholms,,,

Undrar jag om vi ska ta med oss nåt till dom,,

Förutom vår egen mat..

Nåt att bjussa som alla kan äta av ??


Jag har en hosta från helvetet,,,

Jag hostar så in i bomben på nätterna,,och även på dagarna..

Dom senaste nätterna har jag inte sovit mycket,,Blääää

Det är verkligen jättejobbigt..

Jag är i stort behov av en riktigt god natts sömn..

Tjooo

  


Av Lisa - 20 juni 2013 21:59

Ahhhhh,,

Vilket väder det har varit,,,Woooonderbar

Vad har jag gjort för nåt dårå,,,,,Inte mycket..

Klippt gräset,,Pust Stånk och Stön,,,Svettigt värre..Varmt...

Det var riktigt behagligt dom gångerna solen försvann bakom molnen..

Tjockisen tyckte oxå att det var lite för varmt idag..

Hon låg mest och chillade under bordet på altanen,,

 

Helt förståeligt,,Jag gjorde oxå det...

Jajaja,,Dock inte under bordet...


Nu på eftermiddagen har jag förberett lite Midsommarlunch,,,

Vi ska bort till Pers Pappa Janne..

Det är ju väldigt mysigt att sitta så att man ser farleden,,

Jag hoppas på många Lyxkryssare som går förbi där i morgon..

Nu får vi hålla tummarna på att det inte blir regn,,,


I morgonbitti måste jag åka in till Djurö,,

för att handla det sista,,,

Typ Glass,,Gubbar och Gräslök..

Natti Natti..

Tjooo

  


Av Lisa - 19 juni 2013 21:28

Nu är det på riktigt ONSDAG,,och jag har semester..

Fast jag ska in till jobbet på Måndag..

Jag har bytt dag,,,

Ledigt i morgon Torsdag=Jobba på Måndag..

Efter det så är det 5 1/2 veckas LEEEEEEEDIGT...

Fy satan vad HÄRLIGT,,,

Nu har jag jaobbat 10 dagar i sträck,,

Från tidiga morron till sena kvällen,,,,OjOjOj många timmar blir det..

Det har gått så grymt bra på jobbet med den här gruppen av tjejer som har varit hos oss..

Och jag fick t o m en kvast med jättefina blomster på tjejernas sista dag..

 

Kryss och Blåklint i buketten...Väldigt somrig och fin..

Idag på vägen ut till landet stannade jag till i Mölnvik..

Stegade in till Frissen..

Och ville höra om pris på BLEKNING av peruken...

Jag har verkligen bestämt mig,,,Jag ska bli Blond igen..

Nu får faktiskt den mörka och deppiga perioden i mitt liv vara över,,,

Nu får det bli ljusare tider,,,

Inte billigt att fixa frissan hos frissen...Huua..

Hela semesterkassan ryker i ett nafs..

Och det kommer att ta typ 2 1/2 timme att få det blont...

Fatta att jag ska sitta still i en stol i 2 1/2 timme,,,,Det ÄR sjukt länge..

Just nu är jag ensam i stugan...

Per är ute med Matte och glider på vattnet,,

Jag kan ju inte säga att jag lider direkt,,,Hehehehe..

Helt OK faktiskt..

Snart så ringer säkert min Sovklocka oxå,,

Jag börjar bli lite trött..

Men,,,frågan är om jag kommer att somna,,,

Jag har ju HOSTAN from Hell..

Jajaja,,i med medicament som får rinna ner genom strupen,,,typ Whiskey..Ahhhhhh..

Tjooo

  


Av Lisa - 18 juni 2013 04:55

Jag vaknade vid 03.00 av att jag hostade så jag nästan kräktes,,Bläää..

 

Så det var bara att kliva upp och halsa lite hostmedicin..

Fast,,Inte fasen hjälpte det..

Jag försökt somna om,,,Men icke då..

Det började igårkväll,,Hostan alltså..

Jag har fått en släng av sommarförkylning...

Kroppen vet att det är ledigt snart,,,då väljer den att bli sjuk,,,Lägligt..

Det började med ont i halsen,,,

Sen kom snuvan som ett brev från posten

Och nu finally hostan..

Ingen feber dock,,Så det är absolut inte tal om nån katastrof...

Det är bara att kämpa på,,,

Jag är av segt virke,,ger inte upp i första taget..

Igårkväll 20.30 kom Per på :

HopplaHoppla vi måste steka strömmingen som rensades i Söndags..

Vi ska ha den till Midsommar,,

Så vi hade bestämt att lägga in den i Ättikslag...

Det enda kruxet var att vi inte hade nån Ättika hemma...

Det var bara för mig att sticka till Centrumet som GUD glömde...

Till slut så blev det hela kanonbra..

 

Jag själv har visserligen inte smakat ännu..

Av den färdiga produkten,,,

Det får bli ikväll,,,

Jag är inte riktigt sugen på Inlagd strömming nu på morgonkvisten,,

Tjooo

  


Av Lisa - 17 juni 2013 05:05

Nu har jag jobbat 7 dar på raken,,

Och jag har ytterligare 3 dar kvar,,Puuuuhh.

Näärå det är ganska ok faktiskt..

I Fredags kändes det lite surt att behöva kväll..

Alla på jobbet var ju ute på lokal och käkade,,

En liten AW innan sommarlovet..

Igår när jag åkte hem från jobbet så stannade jag till i Sickla,,

Tänkte shoppa lite,,vilket tydligen halva Stockholm oxå tänkte..

 

Det var ju för sjutton MidsommarREA..

Inte tänkte jag på det inte,,

Det var alldeles för mycket folk där för min smak,,

Så det blev inget shoppa..

Anledningen egentligen varför jag stannade till där:

Johodå,,Jag har bestämt mig för att bli Blond igen..

Jag trivs inte riktigt i den hårfärgen jag har nu,,Det är inte jag lixom..

Men,,eftersom jag har lite mörkare färg,,

Så måste jag göra proceduren hos en FrisseNisse..

Jag hade förhoppningen om att jag skulle hinna göra det innan Midsommar,,

Men nääää,,,Veckan efter får det bli...

Dags för tant att göra sig i ordning nu,,,Snart jobb...

Tjooo

  




Ovido - Quiz & Flashcards