Alla inlägg under juni 2013

Av Lisa - 14 juni 2013 05:05

Jag har ett par jättesköna Eccoskor,,

Som jag säkert har haft i 5-6 år,,Riktiga trotjänare..

Igår när det regnade så upptäckte jag en sak,,,

Dom läcker,,,,

 

När jag kom till tandläkaren var jag dyngsur om fötterna,,

Och smutsig som f-n..

Jag har inga andra lågskor/promenadskor,,

Vad göra,,,

Johodå,,,Köpa nya..

Men tyvärr så räckte inte tiden till...

Jag skjutsade Per och Tjockiskatten ut till landet..

Eftersom jag ska jobba hela helgen,,

Då kan ju dom lika bra vara där ute och ha det bra..

På vägen hem stannade jag till på IcaMaxi i Nacka..

Skulle handla lite inför idag..

Alla på jobbet ska nämligen ut och äta,,

(Tant kan då tyvärr inte följa med -JOBBA)

Och innan dom går ut ska dom ha lite samkväm på jobbet..

Jag ska då fixa till lite tilltugg,,småplock,,snittar..

Så det var jag och handlade till igårkväll..

Och då hittade jag ett par helt ok,,Gympaskor..

 

Röda Conversekopior..

Fina,,,eller hur..

Om inte annat var dom billiga,,

149:- stod det på prislappen,,,

Jag betalade 79:-,,,Ett kap..

Jajaja,,dom håller så länge dom håller,,över sommaren hoppas jag..

Nu ska jag nog hoppa in i duschen,,

Jag måste fixa frukost till dom elever som är hos oss,,

Vi har nämligen en grupp med tjejer som ska gå på nån

kurs som handlar om Ledarskapsutbildning,,

Det är därför jag ska jobba,,

Frukost,Lunch och Middag,,,Lååååånga dagar blir det..

Tjooo

  

Av Lisa - 13 juni 2013 14:29

En aning,,,

Fast det gör inte så mycket,,Jag har ju inte semester än,,,

Nyss hemkommen från Tandläkaren,,

Och det gick ju bra,,,

Fina tänder tant har,,Inte ett hål nånstans,,

Bara lite tandsten,,som nu är borta..

 

Och så blev det lite slipning på dom gula gaddarna..

Jag tror tamejtusan att dom glänser och har blivit en nyans vitare..

Så idag har tant åkt tunnelbana,,vilket inte sker speciellt ofta..

 

Jag känner mig som en lantis när jag är i tunnelbanan..

Jag är tvungen att titta på kartan hur man åker..

Och vilken linje som går var,,Hehehe..

Jaaa,,Jösses amalia...så det kan bli..

Och lite skraj är jag oxå,,

Tiggare,,Pundare,,Tokiga,,människor finns det gott om under jord..


Nu ska vi åka och handla lite pryttlingar till midsommar,,

Tjooo

  


Av Lisa - 12 juni 2013 05:56

Jaa,,jag är ju inte direkt nån Märta Maräng i den här utstyrseln..

Hehehehe..

 

Jag kommer bergis att bo i dessa blåbyxor i sommar..Jobba Jobba Jobba....

Vi åkte ut till landet på ett uppdrag igårkväll..

Det gick hur smidigt som helst,,

Åsså hem och skriva faktura,,Jaaaa..

Nu är det tidig morgon..

Vi ska förbi ICA-Maxi i Nacka innan jobbet..

Hämta lite Smörgåstårtor,,Smarrigt..

Dom är verkligen jättegoda deras Smörgåstårtor..

Sen är det skolavslutning för våra rara elever..

Vi ska hålla till i Amfibieteatern (utomhus),,i Saltis..

Och Halleluja,,Vädergudarna är med oss idag..

 

Det är ju för bra för att vara sant,,Nästan..

Och efter avslutningen med eleverna..

då blir det Smörgåstårta för oss personal..

Sen kör jag fram till Midsommar,,

Efter det är det semester från skolan,,,

Jajaja,,vi får väl se hur mycket semester det blir för min del..

Man vet aldrig,,det kanske blir massor av uppdrag..

Det vore väldans sköj..

Tjooo

  





Av Lisa - 11 juni 2013 04:59

Nu sitter jag här i ottan igen..

Det är då själva f-n att jag inte sover på morgonen..


Igår hade jag tvättstugan,,,Kul..NOT..

Men det gick smidigt,,

Ingen hade tagit mina bokade maskiner,,

Så tant Ragata behövde inte skälla ut någon,,Hehehe..

Så fixade jag mina firmapapper..

In i pärmar,,så jättefint..

Sen förstår ni var jag så sjukt fräck,,,,,,

Jag har en granne i min trapp,,,

Hon håller på med Redovisning,,,,

Jag plingade på hennes dörr och frågade om jag fick gå en kurs hos henne..

Alltså om hon kan lära mig lite om Redovisning/Bokföring..

Självklart,,sa hon,,

Jag hade en annan person som var villig och hjälpa mig..

Henne har jag ringt,,,inget svar..Jag pratade in ett meddelande..

Och hon ringer inte tillbaks,,Väldigt konstigt..

Och,,Ja då vill hon väl inte hjälpa mig,,Tråkigt..

Nu har jag iaf fått betalt för den första fakturan..

Tjooooohooooo

 

Nu är det bara resten från skattemyndigheten kvar,,

Dom skickas in idag..

Det är ju då ett Rotavdrag som jag ska inkassera därifrån..


OjOjOj,,vad klockan har sprungit iväg...

Nu måste jag in i duschen,,,

Tjooo

  



Av Lisa - 10 juni 2013 04:57

Jag har varit fruktansvärt dålig på inlägg i helgen..

Men,,vädret har ju varit så fantastiskt underbart,,

Så jag har faktiskt varit ute och fixat på tomten en hel del..

Sen har vi varit iväg och jobbat oxå..

Genom min lilla firma..

Slyröjning och Gräsklippning..

Igår morse var det ett jobb,,som vi gjorde..

Sen skulle vi ha gjort ett till,,men himlen öppnade sig just då..

Inte lätt att klippa gräs i ösregn,,

Vi åker ut på Onsdag och gör det jobbet ist..

Annars har helgen varit fin,,vädermässigt alltså..

Sandra och Robin kom ju ut i Onsdagskväll,,Trevligt..

 

I Torsdags åkte dom hem igen,,

Skulle in och cruisa i stan,,Med den där bilen,,

Jamen,,Hallå yngdomar,,Det är ju för sjutton ett vrak..Hehehe..

Jajajaja,,Inga problem för deras del,,,

Det var trevligt att ha dom hos oss,,även om det bara var en en natt..


Nu är det inte många skoldagar kvar för våra elever,,

2 för att vara korrekt,,,sista dagen av avslutningsdagen på Onsdag..

Då är det avslutning i Amfibieteatern ute på Badholmen i Saltis..

Hoppas Hoppas att vädret är med oss då..

Idag är det bara 6orna på skolan och dom ska städa,,

Hink och trasa är det som gäller för deras del..

Nu på morgonen blir det M O Cashen en sväng..


Sen blir det tvättstugan för moi ikväll..Me like,,Hehehe..

Ingen vila Ingen ro,,,tänk så en tant kan gno,,,

Tjooo

  

Av Lisa - 6 juni 2013 07:39


 

Och solen lyser från en klarblå himmel (än så länge)

Dagen till ära ska jag nog hissa vår flagga...


Nu är 9ornas avslutmiddag över,,

Och vilken god mat dom fick sen,,,

Det blev Oxfilè isf Ryggbiff,,

Men,,,j-r vilken fin Oxe det var..

Och serveringen skötte 4 tjejer från 8an om,,

Dom var hur duktiga som helst,,


Igår kom Sandra och Robin ut till landet..

 

Så vi gick ner till bryggan

 

Sen tog vi en liten kvällstur med båten..

Det var hur lugnt som helst på sjön..

Fast lite lite kallt,,tur att jag var vinterklädd..


Frukostdags nu då,,,,

  



Av Lisa - 3 juni 2013 20:11

OjOjOj,,,Hur ska tant hinna..

Jaja,,i morgon är det 9ornas avslutningsmiddag,,

Och jag tror faktiskt att jag har allt klart inför det..

Om jag inte har det,,då får jag åka och komplettera..

Thats it,,,


Idag fick jag hem ett litet trevligt kort i brevlådan..

    

Nu kan jag åka och handla på Cashen,,,

Det är bra om jag får nåt uppdrag som har med tex Bak att göra..

Sen ska jag beställa ett Företagskort på Nordea...

Jag tog aldrig det när jag fixade Företagskonto..

Men,,det är väl klart som korvspad att Firman måste ha det..

Kom jag på bara sådär idag.. 

Annars kan ju för sjutton inte handla..

Gomorrgon,,Sent ska syndaren vakna..

Apropå firma,,,

Nu ska jag gå in och titta om det är någon förändring på kontot..

Tjooo

  


Av Lisa - 3 juni 2013 04:40

ledigheten alltså..

Men först ska det avverkas avslutningmiddag i morron för 9orna..

Sen ere lite annat smått och gott..

Innan jag går på semester..

Men det är bara 3 riktigt bra veckor kvar..


I helgen var det uppdrag hos kund..

Faktiskt hela helgen..

Men,,det var helt ok,,

   

Med den här utsikten kan jag ju inte tycka nåt annat...

Sen så är ju kunderna såå grymt trevliga..

Det är 3e året jag får äran att vara hos dom..

Dom bor ute på en udde,,

Eller,,Nja inte riktigt ända ut..

Dom ägde hela udden förut..Men inte längre..

Uppdraget tog lite längre tid än väntat..

Men,,vad gjorde det,,,,INGENTING..


I Lördags så pratade jag med min storasyster,,

Dom hade planerat in middag igårkväll..

Eftersom hennes dotter med familj var nere i Hufvudstaden,,

(Vilket inte sker så ofta)

Dom bor uppe i dom jämtländska skogarna,,Munkflohögen..

Så mina få närmaste skulle träffas igår...

Men,,vi kunde tyvärr inte..

Jag hade ju bokat tvättstugan,,,

Fasen,,det var lite ledsamt,,

Vi träffas så sällan allihopa,,


Nu på morgonen blir det till att åka handla på M O.

Jag har inte ens börjat att handla till 9ornas middag..

Apropå deras middag,,,

Stureby-Daniel ringde mig förra veckan och ville höra:

Om vi vi ville ha Oxfilè ist för Ryggbiffen,,som var beställd till det ändamålet...

Samma pris p/kuvert iaf,,

Jameen hallå,,,kan fiskar simma !!!!!!!

Självklart så tog jag det,,,

Hoppla Hoppla nu måste tant in i duschen,,

Klockan börjar bli mycket..

Tjooo

  



Ovido - Quiz & Flashcards