Alla inlägg under juli 2013

Av Lisa - 17 juli 2013 05:48

så rart man kan ha det i solen..

 

under parasollet på altanen..

Jag försökte mig på lite firmavård,,

Som dom flesta byråkrater,,,vända papper..

Så att det såg ut som om jag jobbade,,Hehehehe..


Annars gjorde jag inte så mycket igår,,

Per sågade ner några små träd på tomten,,

Jag hjälpte väl till att släpa bort dom,,Pust...

 

Den här fina Fruktlådan fick jag av Viola..

Jag ska göra ett litet avlstningsbord av det..

Per hjälpte mig att såga till en träskiva som ska vara ovanpå..

Fast träskivan var lite ful,,måste spacklas..

Sen målas,,,

Och slutligen dit med små hjul..


Efter middagen blev det en sväng ner till bryggan..

Det blev ju en sån grym kväll,,vädermässigt,,

 

Kameran hade jag inte glömt igår..

Idag blir det jobb hos det äldre paret med STOOOOORA gräsytor..

Härligt,,Hoppas att vädret håller i sig..

Tjooo

  

Av Lisa - 15 juli 2013 19:00

Idag har vi varit inne i den STORA staden,,,,

Njaaa,,inte riktigt,,

Per var in en sväng och jobbade på sitt ordinarie jobb..

Och jag var i våningen,,,kollade läget lite..

Efter det åkte vi och handlade,,,

Ätbara varor,,Drickbara varor...

Sen var vi faktiskt in till Jula och beställde en Släpvagn..

Till den lilla firman,,

Vi får väl se när den kommer,,Hoppas på den här veckan iaf...


Om en stund ska vi gå upp till Sandholms,,,,och kolla på en rulle i deras biografsalong..

Vi har gjort det förr om åren en hel del,,,

Flera gånger om kvällarna på semestern,,

Framförallt om vädret har varit uselt...

Sen är vi typ 6-8 pers,,,som ska enas om vilken film det ska vara...

Hmmmmm..Kan bli knepigt,,

Fast det löser sig alltid..

Tjooo

  

Av Lisa - 14 juli 2013 22:59

och mörkt börjar det bli om kvällarna/nätterna..

Jag har suttit och glott på firandet av Kronprinsessan..

 

Jag måste ju faktiskt erkänna att jag gillar Kungafamiljen..

Jag är väl kanske inte nån riktig Rojalist,,

Men,,jag tror att dom,,framför allt Vickan,,,gör ett bra jobb för Schweden..

Mitt i allt firande av hennes födelsedag,,,

Så har vi en dödsdag idag..

Det är 2 år sen vi tog bort vår älskade lilla söta vovve,,,Mira..

 

Ojojojoj,,vad hon är saknad..

Det är grymt tomt utan henne...

När jag tittar på bilder av henne så blir jag grymt ledsen..

Men hon hade ett bra hundliv,,,

Och hon fick leva mååånga år..

Tjooo

  


Av Lisa - 14 juli 2013 14:22

KANTARELLER,,,,

Jag är nog världens sämsta svamphittare...

Helt seriöst jag hittar aldrig svamp,,

Idag när jag klippte ner och tog bort en buske..

 

Så gömde sig dessa sötnosar under massor av löv...

Tyvärr så var dom alldeles torra och skrumpna,,,

Det är väl typiskt,,,

Att när jag väl hittar någon svamp...

Så ser dom ut som skit,,,

Snigelätna,,,Trasiga,,Torra,,

Tjooo

  


Av Lisa - 14 juli 2013 09:52

GRATTIS TJEJER TILL SEGERN IGÅR

#sverigesdamlandslagifotboll

 

Riktigt härligt att höra,,5-0 mot Finland,,

Hoppas bara att dom fortsätter på den linjen,,att vinna..

Så att alla gubbar som alltid tycker nåt om damfotboll får sig en j-a stor knäpp på näsan..


Vi själva hade oxå en riktigt bra kväll på bryggan igår..

 

         

Det var så himla trevligt..

Det kom lite nytt finfolk,,det är alltid roligt..

Nu har ju jag gjort som så,,,,

Att jag lägger in på FB (Barnviken),,

när vi ska grilla,,då kan ju dom flesta se det.. 

Tyvärr glömde jag min kamera,,så det blev endast bilder med mobilen,,

Inte roligt,,Och inte bra,,

Men jag får väl hålla till godo med det....

Tjooo

  

Av Lisa - 13 juli 2013 16:09

Vilket underbart väder vi har nu...

Jag har väl inte gjort så mycket idag,,

Legat på latsidan mest hela tiden..

Igår kväll var vi ner till viken en sväng..

 

Det var öde på den ordinarie bryggan...som har Ljugarbänken..Hmmmm

Men på Jannes (t.h i bild) brygga satt Fru Sandholm..

 

Och på Pers (t.v i bild) brygga hittade vi Herr Sandholm..

Vi satt väl där nere nån timme,,,

Sen blev det sååå ruskigt kallt,,typ 12-13 grader..

Så vi tog oss hem till oss ist...

Hör och häpna,,,,,,

Tant kom väl i säng vid 00.30,,,Halleluja

Fast hon var vid väldigt god vigör i morse,,

Och ikväll ska vi ner och grilla lite på bryggorna,,,,Trevligt..

Hoppas några fler dyker upp idag,,,


Kanske skulle börja tänka på att hoppa in i duschen,,,

En luktar ju inte direkt som någon Nyponros inte...Hehehe..

Tjooo

  



Av Lisa - 12 juli 2013 20:13

Näää,,skämt åsido,,

Jag är bara helt enkelt för sorglig med inlägg..

Men,,det har varit så mycket jobb nu under semestern,,och den här veckan..

Vi har faktiskt jobbat varje dag på firman,,,utom idag..

Då har jag "bara" suttit framför datorn och hållit på med bokföring/redovisning..

Vilket är Blääääääääää..

Fast nu är vi klara med den gamle mannens ägor,,,I stort sett iaf..

 

Den där rabatten är väl typ 20 meter,,,

Och innan jag började med den,,,,Var den helt igenväxt av allt möjligt ogräs...

Blommor var dom och köpte själva,,dom brukar alltid ha varannan gul och röd...

Det är väl typ 30 Dahlior och Pelargoner planterade där nu,,,

Allvarligt talat,,,så var det ett himla jobb med just den rabatten,,,

Och vilken tid det tar,,,,

Men jag är riktigt nöjd med arbetet jag har gjort däri..

Det är inte bara den rabatten som är gjord hos dom,,,

Det är ytterligare 3 st,,,,,

Men,,,fy vad det har varit härligt att få arbeta utomhus,,,

Fasen,,,Undrar om jag inte ska skola om mig till Trädgårdsarbetare,,,

Nu är väl ändå det grövsta arbetet gjort på deras ägor...

Nu ska vi bara se efter ägorna under sommaren,,,,

med diverse Trädgårdsjobb,,,Kuuuuul.


Nähä,,,Nu blir det viken en sväng,,,

Och i morgon blir det Grillchill på bryggorna,,,

Hoppas nu att det kommer lite nya folk oxå...

Tjooo

  


Av Lisa - 9 juli 2013 06:50

Jag hörde igår att den lilla försvunna flickan i Dalarna är funnen död..

 

Fy f-n vad tragiskt..

Och ännu är det inget som tyder på mord,,

Men,,tänk om det är mord,,

J-a idioter som går lösa,,bland oss..Hemskt

Men,,om det nu INTE är mord....

Hur har hon dött då ???

Ingen drunkning,,för hon låg inte i vattnet..

Men,,fy satan för hennes Stackars föräldrar,,

Som ska behöva identifiera sitt eget lilla barn..

Hemska tanke..

Ett litet 5-årigt barn,,,

Tjooo

  

Ovido - Quiz & Flashcards