Alla inlägg under juli 2013

Av Lisa - 8 juli 2013 21:05

alla vänner...

Vilken bra dag det har varit idag..

Vi har fått mucho mucho gjort..

I morse stack vi in till stan dårå,,

Jaaa,,stan och stan,,,Jobbet och våningen..

Sen blev det shopping i #Mölnvik..Jiiiihaaaa..

Direkt när vi kom tillbaks till landet..

Släpades det ut massor av inredning,,,som ska bli vita..

 

Bl a Kryddhylla,,Matbord och Spegel..

Japp,,det är alltså Lilla Stugans inrdening som ska bli så fin så fin..

Vi hann ganska mycket idag,,allt det där är klart..som är på bilden..

Imorgon är det Tv-bänk,,Soffbord och en Byrå som ska bli vita..

Attans vad fräscht det kommer att bli där uppe..

Om vi jobbar på kanske allt blir klart i morgon,,Hoppas Hoppas..

Sen är det bara till att börja jaga hyresgäster...

I morgon ska vi till kund oxå,,,för lite arbete..

OjneVojne,,När ska vi hinna med kunden...

För kunder så TAR man sig tid,,dom kommer först..

Före allt annat,,,

Tjooo

  

Av Lisa - 8 juli 2013 06:32

som en liten gumma i lådan,,Hehehe

Vi har ju jobbat ganska mycket nu på semestern..

Och inte nog med det,,så har Per hjälpt sin pappa

att bygga altanstaket..

Det gamla staketet var helt murket,,,,

Ojojojoj,,vad han har kämpat med det,,varje ledig stund..

Men,,Nu är det klart..Äntligen..

   

Ja,,jädrar vad fint det blev,,

Riktigt snyggt..

 

Så ser det ut från sjösidan..

Ursäkta dålig bild,,,

Men,,det är skitsvårt att få en bra bild med zoom

samtidigt som jag sitter i en båt och guppar på vattnet

Jag måste hålla kameran jättestilla för att det ska bli ett bra foto då..

Tjooo

  


Av Lisa - 8 juli 2013 05:43

och det blåser satan ute,,och det är lite kyliga vindar..

Fast det gör inte så mycket för vi ska in till stan..

till vårt "riktiga" jobb,,

sen blir det att shoppa lite..

Jag behöver tonvis med skönhetsprodukter..

Ojojojoj,,det blir dyrt det..

Nu tillbaks till Lördagen,,,och PUBkvällen i Löknäs..

Det var en riktigt bra kväll,,,

Förutom att dom har höjt priserna !!!!!!!!!!!!

Inte bara lite utan väldigt mycket,,,,,,Det dizzar jag....

 

Det är rätt cool när man är så nära dom stora båtarna,,

Fast det kom inte förbi någon lyxkryssare,,

Bara Tallinkbåten,,Jajaja den får väl duga då..

           

Jag fotade och fotade,,men fick ändå INTE med alla våra grannar på bild...

Tant måste ha fått nån form av hjärnsläpp,,Hmmmm..

Jaja,,roligt hade vi iaf,,och ganska sent blev det..

I min tidräkning alltså,,Hehehe

Vi var väl hemma vid 00.30,,

Ingen blyinfattad luva igår morse,,,Härligt

Tjooo

  



Av Lisa - 6 juli 2013 05:58

och Gomorron Gomorron kära vänner..

Vilken underbar dag det verkar att bli idag..

Igår kväll blev det först viken,,,,Väldigt öde där nere..

Då tog vi en repa till Abborrkroken ist...

Vi har som sagt inte varit där i år..

 

Se där sitter familjen Jonsson (grannar) och ska äta middag..

 

Det var ganska folktomt där nere oxå..

Fast Måsar var det gott om....

Men,,det blev iaf en varsin ÖL

och

 

lite rökt fisk med bröd,,,

Det var grymt gott,,riktigt riktigt grymt gott..

Sen blev det viken igen,,

För en sista ÖL och titta på solnedgången,,,

Guuuud,,så romantiskt,,,

Nähä,,Nu ska jag göra lite nytta,,,

Jag ska lägga in en kund i mitt Bokföringsprogram..

Tjooo

  

Av Lisa - 5 juli 2013 18:44

eller inte...

Hör och häpna,,,,det blir trädgårdsjobb i morgon hos en ny kund...

På en Lördag !!!!!!!!!

Hur ska jag hinna med alla loppisar och PUBkväll i Löknäs ???

Fast å andra sidan ska vi vara grymt tacksamma över att vi har några kunder över huvud taget..

Och jag har mer än gärna tagit alla dessa uppdrag som vi har haft och har,,

Även om jag har semester från mitt ordinarie jobb...

En få va gla för de lilla,,,

Nu måste vi verkligen se till att få behålla kunderna över till nästa år oxå..

Annars dårå ????

Vad har tant gjort idag,,,Så lite som möjligt faktiskt..

Jag har tvättat,,,

Jag har fixat lite bland mina blomster,,,

Sen förstår ni alla,,,

Så var jag såå fräck att jag drog upp några skott hos en vän/granne..

Och hon vet bergis vem hon är,,,,Hehehehe

 

Jättetjusiga Akleja,,,

Jag måste bara hitta en plats till dom innan vintern,,,

 

Nya VITA fina trädgårdshandskar har jag kostat på mig oxå...

Allvarligt,,,Hur i hela friden kan dom låta dom vara VITA på ovansidan ???

Jag köpte dom igår och jag ville inte ens använda dom,,,,dom är ju så FINA,,Hahaha..

Jag nöter väl vidare på mina gamla handskar,,,,,

Jahaja,,,Vad händer ikväll då ???

Ärligt,,,,Vet ej..

Vi kanske tar en sväng ner till Viken...

Tant och Per har inte varit där nere nånting,,förutom förra Lördagen,,,

Tjooo

  


Av Lisa - 5 juli 2013 11:48

Jag tillhör den kategorin av människor,,,

(om det nu finns någon sån kategori)

som aldrig hittar Kantareller,,

Men,,nu har vi hittat dessa på tomten..

 

#Stolt Fjällskivling ??????????

   

Jag har letat på nätet och tittat i svampböcker...

Jag är inte 100 % säker på att det verkligen är Stolt Fjällskivling..

Men den ser ut som St Fjs utav bilderna jag har sett,,

Förutom färgen på skivorna under hatten..

På dom bilder jag har sett,,,så är dom ljusa,,den här är ju lite mörk...

Hmmmmm,,ska man våga ÄTA..

Jag är inte direkt beredd att dö annu,,,

Tjooo

  

Av Lisa - 3 juli 2013 21:18

Ja de e SOMMAR Ja de e SOMMAR..

Fast det är fasen ingen värme på kvällarna just nu..Brrrrr..

Nu har tant vart och blekt håret hos frissen,,

 

Det blev inte riktigt som jag ville ha det,,

Men det var det ljusaste hon kunde åstadkomma,,

Med tanke på färgen jag hade i håret innan..

Visst,,,,Jag hade kunnat köra en avfärgning och sen blekning..

Till den nätta kostnaden av 2400:-,,,,Hmmmmm

Jag får köra med Silverschampoo och SOL nu i sommar..

Så kan jag ta en ljusare nyans till hösten,,

Jag hade en flaska silverschampo som nästan var full,,,tills för bara nån månad sen...

Dum som jag var så gav jag bort den,,,Dumma mig..

Japp,,det blir till att köpa en ny dårå,,,


Tisdag och Onsdag har jag och Per haft fulla dagar på en udde,,,

Väldigt härligt..

Som jag skrev förut,,,,Typ 5 min med båt,,,Najs..

 

Vilken tur att Per har en Buster Aluminiumbåt,,

Som man kan lasta på allt möjligt,,utan att behöva akta lacken,,

 

En liten fika/lunchpaus mitt på dan,,

Och vädret vi haft dom här dagarna är verkligen inte att förakta..

Och dom vi har varit hos,,,Vilka trevliga människor..

Ett gift par,,Hon 82 år och Han 90 år

Men,,dom har fått det görfint nu under dessa dagar vi har varit där...


Nu blir det lite ledigt för min del i några dagar,,,

Per jobbar vidare hos sin pappa,,med altanstaket,,,

Och det blir ju hur fiiint som helst,,staketet..

Vi var hos Pers pappa i Tisdags,,,Herrn hade födelsedag..

Han bjussade på Gofika,,,,Jädrar vad gott det var,,,Kakor,,Mmmmmm..

Snart dags för lopplådan,,tror jag faktiskt...

Jag vaknar,,,som ni alla vet vid det här laget väry tidigt..

Tjooo

  


Av Lisa - 1 juli 2013 06:20

och vilken morgon det är sen,,Häääärligt..

Igår var dagen full av grävning i jorden..

Jag har nämligen 2 st Rhodondendron som typ har dött ??

 

Jag fick 1 av dom av Pers mamma för en herrans massa år sen..

Och den andra fick jag av Per..

Jag ville slänga dom,,men Per tyckte att vi testar att flytta dom,,

Sagt och gjort,,fram med spade och skottkärra,,

Upp med skjortärmarna,,,på med jobbarbyxorna...

När jag hade grävt upp dom så såg jag

 

att det finns liv i busken,,,

Nu är det bara att hålla tummarna för att den överlevde flytten,,

Jag har gjort efter konstens alla regler,,,

Den står i en upphöjd bädd och den har fått specialjord,,,

Och på den gamla platsen där dom stod...

Har jag fyllt upp med jord och lagt plattor,,

Och ställt 2 krukor med Vita Lobelia..

vid den vackra och väldoftande Schersminen..

 

Det är på Entrèsidan och väldigt skuggigt..en stor del av dagen

Vita blommor i skuggigt läge är jättefint..

Det är gräs där,,men det är så grymt torrt på den sidan..

Så gräset har svårt att växa..

Man skulle behöva gräva om jorden och så nytt gräs..

Men det är ett väldigt stort projekt,,får se om jag får lust att göra det nån gång i framtiden..


Idag händer nåt som är jättekul...

Tant ska in till Frissen och BLEKA håret...Igen..

Jag färgade ju håret lite mörkare förut,,,

Men,,jag trivs inte i det för fem öre,,,

Jag är sååå grymt gråhårig och då syns det direkt när håret växer..det gråa lyser uppe på huvudet..

Jobbigt,,,Fult,,

Och än är jag inte beredd att ha grått hår..

Så 2 1/2 timmar får jag sitta hos Frissen för att bli fin igen..


Nu ska jag gå och mata grannens lilla kisse..

Hon har varit alldeles ensam i 3 dagar..

Hon har varit ute hela tiden,,

 

Hon blir jätteglad när jag kommer för att vara lite social en stund..

Inte nog med det...

 

Jag har varit Hamstervakt oxå..

Fast det är åt en annan granne,,

Herregud vad jag är snäll,,,Hehehehe..

Tjooo

  



Ovido - Quiz & Flashcards