Alla inlägg under juni 2014

Av Lisa - 18 juni 2014 04:50

idag..Lööövely..

Den sista gruppen åker i morgon efter lunch..

Sen är det bara städningen efter dom kvar..

Och efter det SEMESTER...

Jag har ju jobbat väry många timmar nu dom här dagarna,,typ 12-13 h p/dag..

Som om det inte vore nog,,,

Så måste jag fortsätta jobba när jag kommer hem..

 

Då är det firmavård på den lilla firman som gäller..

Skriva fakturor..

Betala räkningar..

Bokföra inbetalningar..

Skicka in för RUT till skatteverket..

Jag satt väl iaf minst 1 1/2 timme igårkväll när jag kom hem..

Pust,,,det är mycket nu..

Ikväll måste jag betala lite privata räkningar..

Men,,snart är det MIDSOMMAR..

Fy sjutton vad najs..

Och jag väntar med spänning på  mina påsar med Färgpigment..

Jag hade ju så gärna velat att det kommer idag,,

Så att jag får med mig det till landet i helgen..

Jajajaja,,den som lever får se..

Nästa vecka ska jag ta mig in till SlöjdDetaljer i stan..

Köpa lite lite Värmeljuskoppar..

Som jag ska ha i mina Betongalster (Värmeljushållare)

(Dom har även en massa andra roliga pryttlingar där)

Nähä,,dags för tant att hoppa in i duschen nu,,

Sen fort till jobbet och fixa frulle till tjejerna..

Tjooo



Av Lisa - 16 juni 2014 21:05

Fy fasen,,,jag är redan trött..

Det har blivit 2 dagar med mååååånga arbetstimmar...typ 13 h/p dag....Pust..

Jajajaja,,det är jag själv som har valt det..

Det är lugnt under dagen,,

Det är när jag kommer hem som jag är sååå för jävligt trött...

Det är inte så många dagar det handlar om...

Så jag fixar det nog hur bra som helst..

Justdet,,,,lite arbete med bokföring hardet ju blivit oxå när jag kommer hem,,,Suck..

Får helt enkelt krypa ner i Fislådan tidigt...

Jag hinner ju inte så mycket mer nu om dagarna än att jobba och jobba och jobba...

Men,,,idag lyckades jag klämma in en beställning av färgpigment till betong...

Guuud,,så väry roligt,,,

Jag verkligen hoppas att det hinner komma den här veckan..

Så får jag med mig det ut till landet i helgen,,,

Och att jag kan gjuta nya pryttlingar med lite färg i...

Fy satan vad roligt det ska bli..

Nåt att se fram emot..

Tjooo




Av Lisa - 14 juni 2014 19:17

Och det blev jobb i ett antal timmar hos kund mitt på dan..

Putsa fönster,,Lalalalalalala..

Jajajaja,,,Nu e de gjort och dom är sååå tacksamma för det..

Allvarligt,,jag avskyr verkligen att putsa fönster,,

Jag tycker det är så svårt att få det skinande blankt..

Kom till landet igår,,efter en liten AW på jobbet..

(Givetvis så intog jag ingen alkohol)

Motorvägen ut var fri från köer,,Tackolov...

Det första jag gjorde när jag kom till landet...

Det var såklart att slita fram kameran,,Hehehehe..

OCH ta ur mina betongpryttlingar från sina formar  

Dom blev faktiskt helt OK,,

Nu har jag slipat på dom lite,,,,

OCH jag ska nog köpa klarlack och pensla på..

Nu ikväll har jag även gjutit mera,,

Då är dom klara till typ Torsdag då jag kommer ut igen..

I morgon bitti blir det till att åka till jobbet IGEN..En SÖNDAG ??

Tjejerna som ska vara på vårt Campus kommer i morgon till Lunch..

OCH jag måste handla lite oxå..

Så jag kommer nog att lätta från landet väry tidigt...

 

Nu e ju Gullregnet riktigt j-a vackert,,

OCH luktar gott gör det oxå..

Tjooo




Av Lisa - 11 juni 2014 21:40

SEMESTER

  

En får väl hoppas på en del sol under ledigheten..

Men,,,innan semestern blir det till att slita i typ 2 veckor till..

Det kommer ju (som jag har skrivit om tidigare??) ett gäng tjejer till oss för en kurs..

Det ska bli skiiiitroligt..

Idag var det hur najs som helst på jobbet...

Eleverna städade,,Lunchade,,Spelade fotboll...

Så jag hade heeeela eftermiddagen för mig själv i skolan..YES...


Jag har ju letat efter ett par Vår/Sommarpjuck en längre tid  nu..

Och absolut inte hittat det jag vill ha..

Fast egentligen vet jag nog inte riktigt vad jag vill ha....Hmmmmm..

Det jag INTE vill ha,,,Ballerinaskor,,,det går bort direkt..

Och det är väl typ det som finns mest utbud på...

Jag vill absolut inte heller ha såna där Träskoliknande pjuck...

Vad blev det för nåt idag dårå ???

 

Johodå,,,Träskoliknande pjuck...

Helt ärligt så hittade jag inget annat..

Jag ville INTE ha öppen tå...

Jag ville INTE ha pumps med smala 10 cm klackar...

Dessa var faktiskt riktigt superduper sköna,,,,

Och kanske lite väl dyra i mitt tycke,,,800 :-.......

Jag får väl hoppas att dom håller i ett antal år nudårå...


I morgon är det SKOLAVSLUTNING för våra elever...

Vi ska vara utomhus,,,,

Så håll tummarna nu alla vänliga själar,,,,,

På att det inte  blir någe regn...

Faktiskt så kommer det nog bli lite vemodigt,,,

Med 9orna som ska iväg till Gymnasiet,,,Snyft..

Och sen har viett antal medarbetare som slutar oxå,,,Svikare...

Tjooo



Av Lisa - 11 juni 2014 04:47

semestern,,

Vilken lång jobbdag det blev igår,,Ojojojoj,,

6.00-20.30

Det känns verkligen idag faktiskt,,

Igår när jag var mitt uppe i allt,,nemas problemas..

Och jag var inte ens trött när jag kom hem..

Men,,,mina fötter var trötta,,och dom är fortfarande trötta..

Fast jag tror att 9orna tyckte det var en bra kväll,,

Och det är huvudsaken..

8orna gjorde ett kanonjobb med serveringen av maten,,


  Lärarna "försökte" sig på lite skönsång..Hehehehe..

Vilken tur att det är jag som filmar,,,så jag slipper att vara med och sjunga,,,

På jobbet så kommer det säkert att se ut som om en BÖMB har slagit ner..

Så det blir att ikläda sig rollen som Sanerare..

Idag blir det en lätt dag i skolan,,,

Eleverna börjar vid 09.30,,,Lunch vid 11.00,,,

Efter lunch blir det till att spela fotboll..

Lärarna mot 9orna..Övriga elever blir publik..

Då får jag hela skolan för mig själv,,,Lööövely..

Och i morgon är det alltså skolavslutning,,,

Riktigt najs,,men sorgligt oxå..

Tjooo



Av Lisa - 9 juni 2014 21:09

Semestern,,alltså..

Fy f-n vad härligt det ska bli..

Men först denna köriga vecka...

Idag gick jag lite tidigare från jobbet för att handla till 8ornas klassdag imorgon..

Dom ska iväg och grilla...

Sen handlade jag en del till 9ornas avslutmiddag i morgon..

Så i morgon blir det en lååång dag,,Hua..

Fy satan vad mycket Läsk det blev,,,säkert 60 liter totalt...

Det är alltså till båda grupperna...

Mycket blir det,,,Pust..

I morgon bitti ska jag hänga på låset till Cashen i Årsta...

Sen har jag hunnit med tvättstugan oxå..

Lite bokföring...

Skattedeklarerat....

Och jag har skickat in dom där uppgifterna som Skatteverket ville ha reda på...

Nu är det bara att vänta och se...

Om det blir godkänt eller inte,,,Spännande..

Innan jag stack från landet i Söndags hade jag bestämt att gjuta lite betong i formar..

 

De e ju dödsroligt...

Men vad jag ska ha allt skit till,,,Det vet jag däremot inte..

Jag skulle kunna tänka mig att måla sakerna och göra lite Decopage,,heter det så ??

 

2 st värmeljushållare som har fått sig lite dekoration,,,

Tjusigt,,Väldigt enkelt och lätt gjort..

Men,,jag måste ju testa..

Alla är vi barn i början..

Egentligen är jag ingen pysslig och kreativ person..

Så jag fattar inte riktigt hur det kommer sig att jag tycker det är så roligt att hålla på med betong..

Nu får det vara allt för idag..

Jag måste se till att få ner på papper vad som ska köpas in från Cashen..

Tjooo


Av Lisa - 9 juni 2014 04:52

En ny vecka väntar..

Den sista med våra elever,,innan sommarlovet..

På Torsdag slutar våra elever,,

Sen blir det minst 1 veckas jobb för mig innan det blir ledigt..

Vi ska ha en grupp med tjejer på vårt Campus,,,

Det ska bli kul..

Långhelg har det varit nu dårå..Lööööövely..

Och jag har fått en del gjort på landet,,Riktigt härligt..

Bloggen har tyvärr fått kliva åt sidan..

Det är så mycket annat jag har gjort,,,

Och ska jag vara riktigt ärlig så har jag inte varit inne på datorn så överdrivet mycket..

Igår när jag kom hem till våningen,,

Blev det till att skriva sig ett litet brev till Skattemyndigheten..

Dom villju ha en förklaring till mina Externa kostnader i den lilla firman...

Förklaringen vill dom ha senast 11 Juni,,,

Så lite bråttom var det med brevet,,

Man kan ju säga att det är på det berömda håret,,Hehehe..

6 Juni,,Sveriges Nationaldag..

Blev vi uppbjudna till Mats Och Madeleine..

Per hade hjälpt Tim (Mats son) och Marcus (Mats svärson)

att resa en liten stuga..

Så som en belöning dårå,,,blev det Grillchill hos dom,,Riktigt najs..

 

Madeleine i egen hög person,,,tillsammans med barnbarnen..

 

Matte t v,,,Tim t h (sonen) grabbarna mellan är Robban (Tims yngre bror) den andra en kompis till Robban.

Hänger ni med ???

Ojojoj,,det är mycket även för tants hjärna,,Hehehehe..

 

Hela ligan till bords..

 

Per i mitten med Cowboyhatt på skallen,,,

Jag skriver inte vad jag tycker om den,,,

Men ni kan ju gissa,,,,,,

Kolla hur pretto alla är klädda,,,,Hehehehe..

Arbetskläder,,,till middagsbordet..

Sådär är det på landet,,,Who cares,,Inte jag..

T o m Värdinnan i sina fina Lila arbetsbyxor,,

Skulle nog kunna tänka mig ett par såna,,fast kanske i Rosa..

Nähä,,nu in i duschen..

Tjooo

Av Lisa - 6 juni 2014 07:04

En dag att fira,,

Jag gör det inte,,,men egentligen borde jag väl göra det..

 

För egen del så är Midsommar en större Högtid än 6e Juni..

Varför kunde inte Midsommarafton ha blivit Nationaldagen ???

Jag tror att det finns några fler människor i Sveriges avlånga land som håller med mig...

Fast iofs då skulle man ju inte fira Midsommar,,,utan Nationaldagen...

Hänger ni med ????

Näääää,,Jag vill INTE bli av med Midsommar,,,

Jag tycker faktiskt att det är Högtidernas Högtid...

Den bästa av alla dagar som firas...

Vad gjordes igår kväll dårå,,,,,Nada..

Vi åkte ner till bryggan en sväng..

Bosse och Birgitta kom dit...

 

Jag tog lite bilder vid viken,,

 

När klockan började närma sig 21.30 kändes det lite kyligt i luften...

Så började resan hemåt...

På vägen hemåt så mötte vi Matte och Madde,,,som var på väg ner till bryggan..

Dom skulle ha lite brygghäng på kvällskvisten..

 

Per skjutsade upp mig,,,,

Sen åkte han ner till bryggan igen...

Jag hade ingen lust att haka på,,Jag frös...

När jag gick och la mig vid 23.00,,

Så hade inte han kommit hem ännu..

Det måste alltså ha varit riktigt sköj där nere...

Jag hörde inte heller när han kom hem...

Nu är klockan slagen 07.30,,och han ligger fortfarande och sover..

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz...

Tjooo

Ovido - Quiz & Flashcards