Alla inlägg under juni 2014

Av Lisa - 4 juni 2014 21:15

Har jag hittat kontona som Skatteverket ville granska lite närmare..

Jag får ta och skicka in det i morgon till dom,,

Sen  så är det bara att hålla tummarna för att det inte blir backning på det..

Guuuuud,,så jobbiga dom är!!!!!!!!!!!!!!!!


Efter jobbet sladdade jag in till Rusta och handlade...

 

Saker som jag tycker är sååå booooring att köpa,,,

Men tyvärr ett nödvändigt ont,,,Typ som tändläkaren...

Jag handlade även lite på ICA Maxi,,

Fast det var inte till mig,,,,

Det ska vara till 9ornas övernattnig på nån Ö i skärgården..

Grillkol,,Tändvätska och en Tändare..

De övriga sakerna såsom Hamburgare,Korv och Bröd handlade jag i morse på Cashen i Årsta..

Fy satan vad jag flänger och far,,,,men vad gör man inte för eleverna...Hehehe..


Kom hem och satte mig i soffan en stund och kollade Tv....

Real Hws of Orange County...

Hur i helskotta kan jag sjunka så lågt att jag tittar på sånt skit ????

Allvarligt,,,,Jag har ingen aning...

När jag sitter i soffan hör jag helt plötsligt en dunk på fönstret till balkongdörren..

 

En liten stackars fågel hade flugit in i fönstret,,,

Och tvärdog på direkten...Stackarn..

Tänk om den hade ett bo fullt med nykläckta ungar,,,

Hemska tanke...

Tjooo



Av Lisa - 4 juni 2014 04:16

Fick jag ett brev från igår..

Och i det brevet står det att jag ska precisera mina externa kostnader för den lilla firman..

Gaaaaaaaaahhhhh,,,,

Så det var bara för mig att sätta mig igår,,,

Framför datorn och gå in och kolla,,

Så ska jag skicka tillbaka ett brev till Skatteverket med mitt svar,,

Och det ska vara hos dom INNAN den 11 Juni..

Jag ringde den här handläggaren oxå på Skatteverket,,

Jag ville höra lite närmare vad det var hon menade,,,

Jag har ju aldrig gjort sånt här förut..

Deklaration och jag är inte direkt nån bra kombo....

Jag avskyr verkligen att deklarera,,även den vanliga deklarationen..

Jag vet inte ens hur jag fyller i milersättning för bilen,,,,,

Visst låter det ok ???

En tant i sina bästa år som inte vet hur man deklarerar,,Hehehehe..

Sen blev det lite bokföring oxå...

Det var några verifikationer som skulle bokföras som betalda..

Fast jag måste nog säga,,,,,,

På det stora hela har jag nog litelite koll iaf...NOT..........


Nu på morgonen ska jag ta mig till Cashen i Årsta och handla lite till jobbet..

Bl a annat till 9ornas Camping på nån ö i skärgården på Måndag...

OCH till deras Avslutningsmiddag på Tisdag...

Tjooo



Av Lisa - 3 juni 2014 04:34

Snart semester,,attans vad härligt det ska bli..

Fast det är faktiskt 3 veckor kvar,,

Sista veckan har vi en kurs på 2 grupper med bara tjejer..

Den kursen brukar alltid vara hos oss precis innan Midsommarafton..

Efter den kursen så åker jag in och städar det sista på jobbet i köket innan ledigheten..

Det är inte helt lätt att städa när det är folk på plats..


Igår efter jobbet åkte jag till Sickla,,

I hopp om att hitta nya skor/pumps till mig..

Jag var in i 3 skobutiker,,,Hittade nada..

Riktigt irriterande,,

Jag har ju INGENTING att sätta på fötterna,,

Jag tror det får bli Nacka Forum idag efter jobbet..

Kolla in vad utbudet är där dårå..

Tjooo



Av Lisa - 2 juni 2014 04:58

Och tidigt som attan slog jag upp mina gröna..

Jag har haft grymt svårt att sova inatt,,,Varför????

Kom hem från landet igår,,och direkt till tvättstugan..

Det flöt på fint som f-n där..

Inga  incidenter eller skandaler där inte...

Annars hände inte mycket igår,,,

Jag städade på landet,,,tänkte putsa fönster oxå,,,

Men,,Jag insåg tyvärr efter mucho letande efter fönsterskrapan..

Att jag hade glömt den hos kunden i Lördags,,,Attans vilken osis,,,,NOT...

Jag får väl köpa mig en ny,,,kanske inte bara 1 st,,,utan 10 st..

Låg en stund på altanen och stekte fläsket en aning efter att jag var klar med städningen,,

Fy,,vad härligt det är när det inte är för varmt i luften,,

Det var alldeles precis lagom temperatur igår..


Nu är det bara 2 veckor kvar av Vårterminen..

Härligt,,,men oxå en aning sorgligt...

9orna försvinner ju från oss,,

Men,,in kommer det nya elever,,,Det ska verkligen bli spännande..

4or och 5or,,,Härligt,,,

Dom e ju så små,,barnen..

Det är ganska många av dom nya,,som har/haft större syskon hos oss..

Det är ju faktiskt ett gött betyg för vår del...

Det känns bra...


Idag tror jag faktiskt att jag ska åka till Sickla efter jobbet...

Jag måste köpa mig ett par nya skor..

Och nu blev helt plötsligt klockan jättemycket..

In i duschen...

Tjooo



Av Lisa - 1 juni 2014 04:53

är inte många just nu...

Men,,Jag har absolut inget att skriva om,,,

Det händer tamejfan ingenting i mitt ordinära liv...

Var iväg och städade igår,,som skrivet förut..

I det ingick ju Fönsterputs,,,

Fy sjutton som jag avskyr fönsterputs,,,Hehehehe..

Fast jag tycker nog att det går bättre och bättre för varje gång jag gör det..

När jag kom tillbaka hem från städningen,,

Så gjorde jag så lite som möjligt..

Faktiskt ingenting,,,och det var hur najs som helst..

Per upptäckte att det finns ett till Trastbo på tomten...

I Vedboden

 

Kolla ligan som ligger där,,,

Fy satan såååå sött..

Jag tror att det är 3 som är kläckta so far..

Konstigt att dom har valt att bygga i Vedbon,,

Per håller ju på som sjutton både där inne och utanför..

Här är den andra Trasten i Trädgårdsförrådet..

 

Hon ruvar för fullt,,,

Jag vet inte om ungarna är kläckta i det boet ännu,,

Får helt enkelt hålla span där lite..

Tjooo




Ovido - Quiz & Flashcards