Alla inlägg under februari 2014

Av Lisa - 16 februari 2014 07:24

Hua,,vad helgerna gårfort..

Mellon igår då,,,Sådär..

Dom två som gick vidare,,,Jaaa,,helt ok..

Fast,,jag tycker faktiskt att Shöööörley borde ha gått vidare..

Hennes låt var bra och den passade henne som handsken...

Jag såg inte dom första uppträdanderna,,

Pga Hockeymatchen,,,Sverige-Lettland,,

som alla säkert vet så slutade den 5-3,,,You go guys,,,,,

Matchen var ju ingen rysare direkt,,,Ganska tråkig..

Men,,Men,,dom vann iaf..Huvudsaken..

Så blir det Herrarnas stafett idag oxå,,vid 11-tiden..

Den vill jag nog se,,,live på Tvn..

Jag såg ju inte damernas live igår,,,Tragiskt..

Nää,,Nu blirdet tvättstugan för hela slanten i några timmar...

Boooooooring..

Tjooo

Av Lisa - 15 februari 2014 17:07

  

Ni ser Pickupen som står på gräsmattan..

Den stod parkerad på p-platsen ni ser t v i bild..

Men,,så ville han ut därifrån,,,,

Men,,tyvärr så hade en ärthjärna parkerat sig framför in/utfarten till parkeringen..

Vad göra då ???

Jo,,man använder gräsmattan som en väg ut..

Man ser inte riktigt sluttningen som han ska uppför...

Han fixade det inte 1a gången och inte 10e gången...

För geggigt,,och det blev ju inte mindre geggigt ju mer han körde...

Till slut gick det,, och han kom ut på asfaltsvägen...

Fast nu ser ju gräsmattan ut som en rallycrossbana..Däckspår över hela skiten...

Pucko....

Snart ska tant titta sig lite Tv...

Först Hockeyn,,,,

Sen Mello....

Tjooo


Av Lisa - 15 februari 2014 13:05

  

Vilka tjejer...

Eller,,,faktiskt så var det ju Kallas förtjänst,,,

Hon hämtade in 25 j-a sekunder...

Hallå,,vad har hon ätit ????

Helt otroligt,,

Och så missade jag direktsändningen på Tvn,,,,Inte bra...

Åhhhh,,vad jag hade velat se loppet..

Jag har letat efter loppet på nätet,,men inga rörliga bilder ännu...

Och,,va f-n,,inte glömma damerna i hockeyn...

Vann gjorde dom oxå,,,

Och är nu klara för semifinal,,,

Vilken underbar dag för alla tjejerna idag..

Skidor,,,GULD..

Hockey,,,SEMIFINAL....


Curlingen i morse var ingen succe,,,tyvärr...

Looosers...

Tjooo

Av Lisa - 15 februari 2014 06:27

  

Igår när vi kom hem,,,så hade jag ingen lust att starta upp datorn..

Vi var kvar på jobbet en stund efter arbetstid..

För att säga farväl till en vikarierande kollega..Nicklas..

Han har varit hos oss till och från i flera års tid..

Vid sidan av sitt eget pluggande,,,

Men nu så har han bestämt sig för att plugga klart,,på heltid..

Han har typ ett halvår kvar (tror jag)..

Sen är han nog nån typ av ingenjör,,,

Men innan han pluggar vidare ska han ta sig en liten semestertripp till Cuba,,

Jag kan nog med 100% prata för oss alla på jobbet,,,

Han kommer att bli saknad,,av oss kollegor och även av eleverna..

Men,,han kommer säkert att hoppa in som timvikarie nån gång dåochdå...

Tjooo

Av Lisa - 12 februari 2014 19:34

för 0 uppdatering igår,,,

Pratade med min storasyster igår,,,

Vi kom in på ämnet Datorer..

Jag frågade om hon har lagt in Skype ännu,,,,

(Jag har blivit ett stort Skype-fan)

Näääää,,såklart inte..

Hon kan INTE,,vet INTE hur man gör...

Då fick jag en snilleblixt...IGEN...

Jag kan ju göra det från min Dator,,,,Smart tant..

Fick hennes mejladress,,,Vi gjorde upp om ett anv.namn,,Och ett lösenord...

Men,,så kom jag på,,,

Hon måste nog för sjutton hämta hem och installera först...

Sagt och gjort....

Hon startade upp sin Dator,,,Hon har Google som startsida...

Jag:byt startsida till MSN,,,

(Där finns ju Skype,,,Outlock,,Hotmail,,hennes mejl redan)

Hon:Vad ska jag göra sa du...

Jag: Byt startsida eller lägg till MSN i favoriter...lätt som en plätt..

Hon: Hur gör man då..

Jag: Klicka på favoriter och så lägger du bara till den,,

Hon: Vartdå..

Jag: Uppe i högra hörnet,,,,har du 3 st ikoner...

Ett hus..En stjärna,,Ett kugghjul..

Klicka på stjärnan,,,

Åsså är det bara att lägga till i fältet som favorit,,,,

Hon: Vaddå favoriter,,,Jag har nåt som heter bokmärken...

Jag: Jamen du kan väl lägga till det där,,,,

Hon: Näääää..det går inte...

Jag: Nähä,,,,

Jajaja,,så höll vi på sådär fram och tillbaka...

Det slutade med att jag sket i alltihopa...

Att försöka förklara för en person som inte har något intresse för datorer över huvud taget

Det är f-n omöjligt att få den där personen att förstå något då,,

Hon var som ett liten trotsig tonåring igår,,,,

Fast hon är min storasyster,,,

Och då är hon verkligen min storasyster,,,

Jag är 49 och hon är 11 år äldre,,,,

Hon vill inte att människor ska veta hennes ålder,,,Hehehehe..

Men,,eftersom ni,,,mina läsare är väldigt kloka,,så har ni lätt räknat ut hennes ålder...

Ahhhhh,,nu kommer hon att lyncha mig,,,,,

Tjooo






Av Lisa - 10 februari 2014 19:52

som det står överallt..Den "kvinnliga" polisen,,,

Varför räcker det inte polisen???

Jajajaja,,hon blev iaf dömd för det övervåld hon presterade

mot den kraftigt "hotfulle" mannen i somras..

Det tycker jag är bra...

Det är så lätt att poliserna går fria i de flesta fall..

Dom har oftast hela kåren bakom sig...

Nu var ju visserligen inte mannen en liten duvunge precis.

Han hade själv misshandlat ett par..

Han hade slagit in en ruta..

Han hade narkotika på sig..

mm mm mm..

Precis innan incidenten med den "kvinnliga" polisen...

Och han kommer inte ihåg nånting av själva händelsen med den "kvinnliga" polisen...

Han och advokaten yrkade på ett skadestånd...typ 25.000

Men sedär gick dom bet...

Han ska verkligen INTE ha några pengar..

Han ska bli dömd för dom brotten som han gjorde,,,anser jag..


Kan man kolla Farmen på datorn nu kanske ???????

Hoppas,,,Jag testar...

Tjooo


Av Lisa - 9 februari 2014 21:26

klarade Tvekampen,,,Yeeees..

Zimzon besegrad,,,,

Men,,,allvarligt,,varför får han komma tillbaka???

DET är inte bra,,,

Och Fikri,,,,vad är det för pajas,,,Störig som få...

Fast det var nog det som var meningen,,,Vispa runt i grytan,,en aning..


Precis innan Farmen....

 

Så blev Pedanta Tanta klar med Städning av den stora våningen (typ 54 kv)

Middag och Disk..Det är så fint hemma nu..

Fy satan vad jag har hunnit med mycket idag...

Mycket stolt över mig själv,,,faktiskt..

Annars kan jag vara väldigt lat dom dagar jag är ledig...

Och det tycker jag f-n att tant är värd...


Imorgonbitti blir det en sväng till Cashen i Årsta innan jobbet...

Ska shoppa loss till Hkk och Cafeterian

Nu den här veckan ska jag inviga 6orna i Hkks värld..

Det ska bli väldigt roligt,,

Vi ska tillaga soppa och göra ett jäsbröd...

Alla elever får göra likadan maträtt,,

Det är lättast så...

Tjooo


Av Lisa - 9 februari 2014 20:24

Du e väl för bra....

 

Bärgar hem den 2a Svenska skidmedaljen,,

Av den ädla valören Silver....

Ett riktigt stort GRATTIS...

Från tanten som satt hemma i soffan och viftade med svenska flaggan..

Heja Heja Heja...


Nu är det Farmen och jag hoppas verkligen innerligt att Mats kommer tillbaka...

Jajajaja,,,Jag vet att klockan är 20.30 och att Farmen är slut...på Tvn

Men,,,,som vanligt så får jag sitta på en j-a pinnsoffa

och platta ut arslet ännu mer,,,,,

Alltså jag får ta det hela genom Datorn...

Tjooo


Ovido - Quiz & Flashcards