Alla inlägg under februari 2014

Av Lisa - 9 februari 2014 15:02

Vad jag äger ibland,,,Hehehehe

Hitills idag har jag fått såå mycket gjort,,,

Det händer INTE ofta,,

Men,,ibland tänds lyset där uppe...

 

Mellan spring fram och tillbaka till tvättstugan..

Så sydde jag den där gardinkappan som jag

skulle ha sytt för 2 månader sen...

Bättre sent än aldrig...Det är mitt motto...

Och när jag ändå hade symaskinen framme..

 

Så passade jag på,,,,2 par byxor var alldeles för långa...

Det är svårt att hitta byxor i lagom längd till tant...

Jag har längden som en dvärg....

Bredden som en lagårdsdörr,,,,

Och midjan har försvunnit long way back...


När jag var klar med tvätten,,,

Rensade jag ur min garderob,,,

Det var verkligen behövligt,,,

Jag är som en Hamster,,,samlar..

Det är jämt så när jag köper nytt,,

Så gör jag mig inte av med det gamla som jag absolut inte använder...

Utan det hamnar längst in i stället..

Men,,nu så  har det hamnat i ett av överskåpen...

Och kommer säkert bli liggandes där i typ 1 eller 2 år..

Sen ger jag bort det....


Nu har jag "bara" städning och middag kvar...

Sen så kan jag nog relalalalaxa resten av kvällen...Najs..

Tjooo



Av Lisa - 9 februari 2014 05:46

Stort GATTIS till silvret..

Det var riktigt bra gjort,,svenskarna i skidor har väl inte legat på topp

nu i vinter,,,

Men,,det måste ju kännas asbra för henne,,

Och vad fin hon var i sitt nya hår..

 

Det passar en stjärna med vackert böljande hårsvall..

Lite mer kvinnligt..

Håret har nästan blivit en större snackis än hennes silvermedalj,,Hehehehe..

Jag skulle oxå kunna tänka mig ett böljande hårsvall,,

Tyvärr har jag alldeles för tunt hår för att kunna låte det växa ut...

Och springa till frissan var 3e månad för att fixa förlängning

det har jag inte råd med..

Så tant får allt vara nöjd med den sk frisyren som finns på huvudet..

Fotot i originalversion;

 

Muffinsmidjan som har pyst över..

Fotot med lite redigering;

 

Poooof,,,Muffinsmidjan som bortblåst,,,

Granska inte bilden i detalj,,,det är lite slarvigt gjort..

Men,,det är helt sjukt vad man kan fixa och trixa med foton,,,

Tjooo




Av Lisa - 8 februari 2014 19:17

Hehehehehe,,,

Kom jag rätt idag,,,,NOT...

Även fast jag hade min GPS på,,så blev jag helt lost....

Helt otroligt hur jag kan missa,,,,

Jag var inne på Söder och snurrade runt,,,,

Jag var inne i City och snurrade runt....

Undrar om det finns någon annan i heela Stockholm

som åker FEL,,,,trots en pratande GPS,,,

Hon är ju såååå jättepedagogisk,,,alltså rösten i GPSn..

Man borde inte kunna åka fel,,,,,,

Det är nästan så att jag skäms,,,,

Fast jag gör inte det,,,och jag bjussar er andra på min totala avsaknad av lokalsinne,,

Kom fram till rätt destination till slut..

 

Nu har jag ju inte frågat Adde om det är ok att jag skvallrar...

Men,,Jag var iaf på besök i Österåkeranstalten,,,,

Väry deprimerande ställe det där...

Fast han trivs,,,hur man nu kan trivas bakom lås och bom?????

Jag var där inne i 3 timmar,,,,Besökstiden varar i 3 timmar...

Innan jag kom,,tyckte jag att 3 timmar,,,,det är ju en hel evighet,,,

Vad i helskotta ska vi prata om?????

Vi har lixom inte haft någon relation på dom senaste åren...

Men,,håll i hatten,,,timmarna blåste iväg snabbt som attan...

Även om samtalen inte gled in på en djupare nivå....

Så var det helt OK...

Det var faktiskt najs att se honom....

Och till sist,,,vad vore en blogg om inte en selfie smög in lite då och då....

Här har vi tant i tights,,(dom nya snygga)

 

N ser den lilla muffinsmidjan som har pyst över...

Jag måste för f-n redigera bilden,,så där kan jag ju inte se ut,,,


Om en liten stund är det Mellodags....

Snälla rara söta Nour,,,,visa INTE dina orakade armhålor idag...

OCH ett bättre manus,,,,till dom 2 programledarna,,,

Så ärjag nöjd iaf....

Just det,,,,Låtarna,,,oxå...

Dom är väl ganska väsentliga..Hehehehe..

Tjooo

Av Lisa - 8 februari 2014 07:10

Igår efter jobbet svängde jag in till Sickla

för köp av mat till Korven..

Häromveckan köpte jag en liten påse av en ny sort,,

Till kastrerade/steriliserade katter,,Nån sorts Foodcontrol..

Alltså,,den ska ge en fortare mättnadskänsla än den vanliga maten..

Vilket jag faktiskt tror att den gjorde,,

Och Korven åt av den oxå,,,

Annars är hon väry väry kräsen när det gäller föda..

Hon vill inte ha nåt annat än torrfoder,,,Tråkiga katt..

Tänkte då igår att jag skulle slå till på en 10 kg säck,,av den nya sorten...

Men icke sa nicke,,den har inte kommit i tillverkning än...

Den är såpass ny fortfarande,,,

Men typ om ett halvår,,trodde hon bakom disken...

Jajajaja,,det blev den gamla sorten dårå...

Och när jag ändå var i Sickla...

 

In fort på Vero Moda...

Jag hade sett ett par tights för nån vecka sen där inne...

Nu fick dom följa med mig hem,,

Jag har aldrig varit en tights-människa..

Tycker inte riktigt att jag känner mig klädd i det..

Känns som om man går omkring i ett par mysbyxor,,Inte gilla...

Men,,NU,,sen typ 2 veckor tillbaks...det är ju för fabian bästa bästa plagget..

För lite småfläskiga medelålders kvinnor,,Hehehehe..

Kanske är det inte direkt passande för en snart 50-taggare

att gå omkring i tights,,,

MenMen,,vad sjutton,,,Who cares,,,

Tjooo



Av Lisa - 8 februari 2014 05:43

Anton Körberg och Avicii..

Jag hörde bomben på radion igår morse

Dom har ju för sjutton samma mamma...

Det hade jag inte en susning om...

Fy f-n vad coolt

 

Tänk vad mycket tant går miste om när hon inte läser skvallertidningar...Hehehehe..

Tjooo


Av Lisa - 7 februari 2014 20:27

Meeen,,,den stora frågan:

Måste man åka genom the big city (Sthlm)???

Allvarligt jag och köra bil genom stan ensam,,,,,Veckans väry big skämt...

Lokalsinne och jag spelar verkligen inte i samma division..

Lokalsinnet ligger i högsta ligan,,,,

Jag ligger i lägsta ligan....

Så ni kan ju föreställa er,,,,,Ingen bra kombo alls...

Helt seriöst,,,Jag är verkligen skitnervös för att jag ska behöva åka genom the big city...

Tjooo

Av Lisa - 6 februari 2014 19:56

Jiiiiiheyy..

Närå,,det blir inte så livat som det verkar...

På Lördagska jag åka och hälsa på Adde (sonen)..

Har inte sett honom på typ 3 år,,,,

Helt sjukt,,,3 år...

Men,,det är faktiskt han som har valt att inte träffa mig...

Pga en massa omständigheter,,,

Jag kan ju säga så här,,,,

Han har väl inte riktigt levt på rätt sida om lagen,,

Fast,,just nu är han tvungen till det,,,,,Hmmmm..Kryptiskt..eller hur..

Näää,,jag ska inte hänga ut honom här..ännu..

Jag ska prata med honom på Lördag,,

Så får vi se vad han tycker om jag nu skulle skriva om honom...

här på bloggen..

Vill han inte,,,då accepterar jag det.....

Det är inte så  jättesnällt att skriva om någon som inte kan försvara sig..

Även om jag har god lust,,,

så mycket problem som han har orsakat mig under åren som har gått...


Nääää,,nu får det bli Farmen

och kolla in nykomlingarna som rör om i grytan rejält,,,

Den är på väg att koka över,,,Hehehehe..

Tjooo




Av Lisa - 5 februari 2014 20:09

Japp,,det var roligt när man var ung (typ 30 år sen)...

Då kunde man minsann springa till krogen,,,OCH jobba dan efter,,,

Helt sjukt,,,att man orkade..

Nu e de allt en annan femma,,,

Springa till sängen,,OCH jobba dagen efter,,Hehehehe,,


Ni som har läst tidigare inlägg..

vet att jag körde bakom en Buss i Måndagsmorse..

Och att jag skulle skriva en liten lapp till den personen vars bil fick en märkt framskärm..

Sagt och gjort..

Igår när jag var på väg hem från jobbet,,,

Stod med ytterkläderna på,,,,startklar att lämna byggnaden..

 

Kom jag ju på !!!!!!!!

Jag hade glömt att skriva min lapp till den personen...F-n..

Jajaja,,det var bara för tant att sätta sig framför Datorn,,,

Och plita ner lite info om det som hade hänt...

När jag sen kom till gatan där bilen brukar stå,,,,så fanns den inte där...Städdag...

Grrrrrrr,,,det var bara att åka runt och söka efter den...

Till slut så hittade jag bilen och klämde fast lappen på framrutan...

 

Och i morse såg jag att hon hade messat mig...

Fint,,då uppskattade hon det iaf...

Sen vet jag inte riktigt om hennes bil är världens snyggaste och nyaste...

Och i ärlighetens namn så var det väl inte så mycket som blev skadat,,

Men,,det kan vara värt om det nu inte går på hennes försäkring...

Och att hon får det fixat...

JAG känner iaf att jag gjorde en god gärning där...

Så får hon besluta om vidare åtgärder,,

Tjooo


Ovido - Quiz & Flashcards