Alla inlägg under februari 2014

Av Lisa - 20 februari 2014 04:55

  

Det är väl lite onödigt...

Nu när det var så torrt och fint på backen...

Och vårkänslorna som på allvar har dykt upp...

Men,,,,gissa vem som har Kupefläkt i sin bil?????

Attans vad skönt det är,,,slippa skrapa rutor,,

Nu på morgonen gäller det säkert att ta det lite lugnt till jobbet..

Kan vara lite slirigt på vägen,,Jag har +grader hos mig..

Jag vill inte hamna i nåt dike eller nåt......


Jag skrev ju för nån dag sen att jag har anmält mig till

en Helgkurs i Silversmide,,

Och om det blir något är beroende på hur många som har anmält sig...

Hitills är det bara 2 pers anmälda,,,

Det måste bli 6 pers,,annars blir det inget..Snyft..

Det är inte så att dom där Helgkurserna växer på träd heller..

Kvällskurser finns det hur många som helst av...

Tjooo


Av Lisa - 19 februari 2014 19:21

Men,,inte är det roligare för det inte,,,

Min X-chef (Mr Baumber) var och hälsade på idag dårå..

Tillsammans med ett par Engelsmän och ett par Amerikanare..

Trevligt,,Trevligt..

Annars har väl dan varit som alla andra dagar,,Bra alltså..

Jag hörde inte av någon förälder till eleven som jag fick i fel mat igår..

Jag trodde att jag skulle få ett argt mejl,,,eller ett argt samtal...

Och med all rätt i såna fall..

Han var i skolan idag iaf...Och mådde bra..Pust..


Den här lilla insändaren stod i Metro i morse:

 

Helt rätt av dig Icke Rökare...

Det är hetsjakt på Rökare..

Det är ju inte så att man står först i busskön

och bolmar på alla som står bakom...

Såpass vuxen och hänsynsfull har iaf jag blivit..

Men,,,visst många rökare tar inte hänsyn till andra människor..

Då blir det tyvärr att alla som röker dras med i deras kam..

Jajaja,,vi alla vet att det är farligt att röka,,,

Men,,det är fortfarande lagligt att röka i Sverige..

Staten tjänar enorma pengar på rökare..Bra inkomstkälla..

Sen blir det en del kostnader oxå,,,i form av sjukvård..såklart..

Jajajaja,,nog om det...

Idag bidrog jag med ytterligare lite pengar till staten...

Jag tankade bilen...

 

Bäst att passa på,,,det är ju nästan skampris på soppan nu...

Oh,,Happy days,,,REA,,Yiiihaaaa..

Tjooo


Av Lisa - 18 februari 2014 20:46

Idag hände en sak som absolut inte får hända..

Jag orsakade så att en allergisk elev fick i sig just det som han är allergisk mot,,,

Alltså,,,hur i helskotta j-a dum får man vara..

Nu tog han det hela väldigt bra,,

Medans jag själv var i upplösningstillstånd,,

Jag har haft en fruktansvärd ånger heela dagen,,och har fortfarande..

Nu kommer ju inte han lita på mig längre,,,,stackarn..

Det får bara inte hända ever again,,,

Allt slutade väl ganska ok iaf,,,

Jag kommer ha jättesvårt att somna ikväll,,efter händelsen idag...

Meen,,imorgon är en ny dag,,,

Och då kommer den personen som anställde mig på skolan för 5 år sen...

Allstå,,min första  chef på haket,,

Mr Baumber,,Engelsman..

Det ska bli roligt att återse honom,,,och talka sig lite english med him..

Hehehehe,,jag och min engelska,,,

Vi står inte så jättenära varandra som vänner,,,

Men,,det ska nog gå,,,

Tjooo



Av Lisa - 17 februari 2014 21:19

in mot stan i morse..

Jag är på väg ut från stan till Saltis,,Klockan var väl typ 06.30

Kommer ut från Nackatunneln,,och får se massor av blinkande lampor..

Både oranga och blåa...

Stackars alla som satt fast i denna kö,,,

Jag tror att det var 7 bilar inblandade i krocken,,tack och lov,,,ingen skadad..


För ett par veckor sen så var jag på väg från jobbet...skulle till IKEA klockan 9.00 på morgonen..

Precis efter Tippens Centrum (Saltsjöbaden)

Så var det en förare som hade kört in i en lyktstolpe..

Jag åkte förbi och såg att bilen var i  2 delar...

Efteråt fick jag höra att han hade avlidit på plats,,

Ähhhh,,Fy fan vad tragiskt..

Han hade säkert varit på väg till jobbet,,

En alldeles vanlig morgon,,som alla andra vardagsmornar..

Helt plötsligt får han sladd och kör in i stolpen..

Och tjooooof,,så tar hans liv slut..Bara sådär..

Tänker på hans familj (om han nu hade någon)..

En Fru,,En Son/Dotter som miste sin  make/pappa på bara ett ögonblick..

Han kommer aldrig att komma hem något mer..

Fy,,så hemskt...Jag ryser varje gång jag åker förbi stolpen..

Sen olyckan så har stolpen varit klädd i blommor och begravningsljus..

Man ska vara snäll mot varandra..

Och ta tillvara på tiden med varandra..

Inte gnälla och tjafsa om småsaker med varandra..

Olyckan kan dyka upp vart som helst,,,Och väldigt snabbt..Och det kan gå riktigt illa..

Det blev lite sorgligt såhär på kvällskvisten,,

Tjooo



Av Lisa - 17 februari 2014 20:51

Allvarligt..

 

Vad i helskotta gör Stockholms Stad..

Flyttar problemet från en Kommun till en annan,,,

Jag måste väl erkänna att jag inte är något större fan till alla dessa Romer

som sitter och och tigger precis överallt..

Jag har aldrig och kommer aldrig att ge ett bidrag till dessa..

För övrigt så har jag som princip att aldrig ge pengar till tiggare..

Det spelar ingen roll om det är Svenskar,,Finnar,,Danskar,, eller Romer..mm mm mm...

Jag såg en intervju med en Rom på 4ans Nyheter..

Att han blev typ hitlurad av en bekant,,,

Och att han inte har några pengar att ta sig hem för,,,

Varför åkte han inte bussen med dom övriga Romerna tillbaka till hemlandet ??

Jag följer med spänning vad Kommunen kommer att göra för dessa människor..

Tjooo




Av Lisa - 17 februari 2014 19:07

Nu har Måndagen passerat till historien,,,

Men,,vilken dag det har varit idag,,

Solen har visat sig från sin bästa sida,,

Och faktiskt,,visst har det varit liiiite värme i solskenet???

Jajaja,,här i Estockholmiatrakten,,dårå...

Dan flöt på som den brukar göra på jobbet,,,,Bra alltså..

I helgen har jag varit inne på nätet mest hela tiden..

Det jag har undersökt i helgen är:

SILVERSMIDESKURSER.....

Jag skulle verkligen vilja gå en sådan kurs..

Jag tror att det skulle passa mig..

Jag gillar ju att sitta och pilla med saker..

Jag har ett enormt tålamod..

Tänk vad coolt att kunna tillverka sina egna Halsband,,Ringar,,Armband..

Visst det är en del inköp att göra oxå..(Dyra sådana)

För att kunna tillverka sina egna smycken..

Jag tycker att nu när jag börjar närma mig riktig tantålder,,,

Så måste jag väl för fasen våga lite här i livet..

Upptäcker jag att detta är helt fel grej,,,

Jamen,,då har jag iaf testat..

Och förlorat ett antal Tusenlappar..,,Hehehehe..

No big deal,,lixom..

Så nu har jag iaf varit inne på Medborgarskolan och anmält intesse för en kurs i April..

Men,,det är inte alls säkert att den blir av,,,

Andelen kursdeltagare måste komma upp i ett visst antal..

Blir den inte av,,,,

Ja,,då får jag  helt enkelt leta vidare..

Fast just den kursen tyckte jag var bra,,,

En helg a 8 timmar p/gång...

Tjooo




Av Lisa - 16 februari 2014 18:51

Jaa,,kanske inte riktigt ännu..

Farmen först,,,

Jag hoppas att Olof ryker ikväll..

Nu kan jag verkligen unna mig en stilla kväll i soffan ??

Eller blir det till att sitta på den hårda pinnsoffan idag igen och titta på Farmen ??

Tant fick gjort allt som hon hade en vision om att göra idag..YES..

ALLT utom att åka och handla mat..

Jag gick upp till den lokala ICA-butiken och plockade på mig det nödvändigaste..

Plockade på mig=Handla...

Jamen,,så slank det ner ett paket med semlor oxå..till Moi och Per..

 

Jajaja,,jag vet inte om det kan kallas Semlor,,,

Dom var ju inte direkt De Luxe,,

Något massproducerat skit,,Obefintligt med Mandelmassa..Brödet alldeles för kompakt

Men,,dom slank med lätthet ner i tants mage... 

Smaken var det väl inget fel på,,

Det smakade SEMLA,,


Usch,,Nu blir det en låååång vecka..

Det blir jobb hela nästa helg från 7 på morronen till 7 på kvällen..

Frukost,,Lunch,,Städning,,Middag...

På Fredag får Moi & Per åka till jobbet och släppa in besöket som orsakar den långa helgen

klockan 01.00 mitt i natten..

Det är ett besök från England..

Elever med Lärare ska vara hos oss i 3 dagar..

Men,,det ska bli roligt..

Åsså får ju tant briljera med sin engelska,,,Hehehehe..

Fast,,,veckan efter är det ju SPORTLOV,,då får jag vila upp mig..

Och veckan som kommer nu så är våra 9or ute på Prao..

Så det blir nog en ganska bra vecka trots helgen som kommer...

Med mycket jobb...

Tjooo




Av Lisa - 16 februari 2014 13:09

Hahahaha,,,Svenskarna ÄGER..

 

Fy f-n vad bra gjort...

Dom var ju överlägsna genom hela stafetten....

Ett stort GRATTIS till killarna..

Jädrar vad duktiga alla skidåkare är i OS 2014..

Vilka prestationer,,,Ojojojoj..Helt grymt..


Allt mitt hemarbete stannade av när det var dags för Hellner att åka..

Men,,jag har iaf hunnit med tvättstugan..

Och en hel del firmajobb,,typ Bokföring..

Då är det bara resten kvar,,,Usch..

Handla mat

Städa

Diska

Laga mat

Diska IGEN

Om det ska hända nåt idag,,får jag nog f-n lyfta på arslet snart....

Tjooo


Ovido - Quiz & Flashcards