Alla inlägg under februari 2013

Av Lisa - 23 februari 2013 19:11

Men,,Just nu känns det helt ok,,,

Pepppar,,Peppar.............

Vi var ute på en kortare roadtripp idag..

När jag satte mig i bilen kände jag mig uslig som bara den...

Det började redan hemma strax innan vi skulle iväg..

Jag var lixom öm i skinnet,,

Och var inte riktigt på topp...

Börjar jag bli SJUK ??

Jag som aldrig är sjuk...

Det är nog det enda som jag skryter stort om i livet,,,

Jag är ALDRIG sjuk,,och det är jag glad för...

Influensa,,Neee,,Vinterkräksjuka,,,Neee,,Förkyld,,
Neee

Jajaja,,När vi väl var ute och rastade Pärlan...

Tyckte Per att vi lika bra kunde åka till en tvätt och få henne ren..

Hon är grymt smutsig,,,

Men,,,Tyvärr hade väl halva södra Stockholm samma tanke..

Tvätta bilen alltså,,,

Det blev inget med dårå..En annan dag får det bli..

Kom hem och tog en Alvedon och gick till sängs,,,

Och somnade in,,,Sjukt härligt..

När jag klev upp typ 2 timmar senare,,,

Kände jag mig fortfarande lite mosig,,,

Så tant hällde jag upp en Whiskey till sig själv,,,

Endast i förebyggande syfte,,såklart,,Hehehe..

Och nu känner jag tamej fasen ganska ok,,,


Och snart,,,alldeles snart är det nån sån där sångtävling på Tvn..

Jag håller på Ralf,,,,

En hårdrockslåt blir det från honom,,,

Det slutar väl med att jag sitter framför Tvn och skriker SKANDAL...

Hur f-n röstar folk egentligen,,,

Fel låt vann,,,,,

Tjooo

  



Av Lisa - 23 februari 2013 15:14

hon e ju för jädra sööt lilla flickebarnet..

Mycket sötare än sin mamma och moster...

En liten pralin helt enkelt...

 

1 år idag,,,23e Februari...

GRATTIS...

Hon har ju inte synts i önödan i tidningarna den lilla flickan,,,,

Hennes föräldrar har gjort helt rätt som har hållit henne borta

från media,,,så mycket som det bara går...

Tids nog kommer journalisterna att skriva massor av elaka saker om henne..

Jag skulle verkligen inte vilja vara Prinsessa,,,,

Skriverier hit och dit,,,

Fotografer med ända in i sängkammaren,,

Eller,,det kanske jag skulle vilja,,Hehehe..

Tjooo

  



Av Lisa - 23 februari 2013 09:41

är tydligen nån reagge/hiphop grupp..

Jag själv har aldrig hört talas om dom,,,

Och gråter inte över det,,,

Ett ruskigt dåligt beteende på Grammisgalan hade herrarna iaf..

 

Genom att lägga upp Marijuana på bordet och rulla en Joint..

Ta bilder och lägga ut på nätet,,Omoget..

Skapa debatt,,det gör dom definitivt..

Och det är väl deras syfte antar jag..

Legalisrea Cannabis,,Yeahhhh man,,

Men,,allvarligt..

Kan dom inte hålla sitt missbruk utanför kameran och hemma ist..

Dom är precis lika pinsamma som alla

dessa "artister" som dricker sig asfulla på Grammisgalan..

Jag läste på en sida inne på nätet,,,

Låt oss säga:

Av 40 röster som hade kommenterat inägget om Labyrint

Så var det typ 37 killar,,

som tyckte att det var ascoolt gjot,,att lägga upp gräs på bordet

Och 3 tjejer,,

som inte tyckte inte att det var lika coolt..

Ålder på klientelet som hade kommenterat,,,Ingen aning..

Men jag kan tänka mig att det var grabbar runt 25..

Det är ju för f-n farligare att dricka alkohol,,enligt dom..

Men nu var det ju faktiskt Cannabis det handlade om i artikeln..

Riktigt konstigt,,,

Diskuteras det en sak,,så dras annat gärna in i diskussionen..

Nästan som att det behövs försvaras på något sätt..

Alkohol är ju mycket farligare än att röka Cannabis !!!!!!!

Undrar vad det blir av dessa gossebarn när dom blir vuxna ??

Grabbar som stannar mentalt runt20-25 år..

Vad är det som är POSITIVT med att röka Cannabis ???

Kan någon förklara det för mig...

Tjooo

  



Av Lisa - 23 februari 2013 06:32

igår..

Jag trodde att det var 3 Stockholmsskolor som skulle ses över ett eller flera glas..

Men,,det var typ alla Stockholmsskolor OCH alla Chefer..

Det var faktiskt riktigt trevligt,,

Lite bilder på mina arbetskamrater följer här,,

Det är lite wierd,,att man sitter med sina kollegor,,

Det är ju meningen att man ska mingla och vingla runt bland folket..

Personligen så är jag alldeles för feg för att mingla ensam..

Grabbarna Grus: Anders,John,Martin och Simon,,

Anders som ska upp till Kiruna nu på Sportlovet och undervisa i ???

Kanske är det nåt med astronomi,,

Det ligger bergis nåt rymdgymnasium där uppe,,,

 

Björn,Linda och Marcus

 

Marcus och Louise..

Louise jobbar inte hos oss längre,,Hon är i Nacka..

Det är sällan man ses,,

Så,,lite typiskt att den enda bilden på henne blev suddig..

Och,,Nääää fotografen är inte onykter...

  

Där har vi Maria,,

Som är både i Nacka och hos oss i Saltis..

  

Och en liten bild inåt i lokalen,,Fullt ös..Fullt med människor..

Längst in i lokalen står det 2 killar på en scen

Dom spelar och sjunger,,,så fint ???

Jag hörde dom inte ens,,,

Det var en trevlig eftermiddag..

Jag var hemma tidigt som bara den,,typ vid 19.30

Tjooo

  



Av Lisa - 21 februari 2013 21:17

och det är själva f-n vad veckorna går fort...

Jag hinner ju knappt blinka så är det helg,,,

Det är bra,,,

Jaa,,inte för tants ålder dårå..

Men för den kommande våren och sommaren...

På jobbet/skolan har vi väldigt många kidz som är hemma för influensa och vinterkräk...

Så nu för att försöka minska på smittohärderna

så har jag varit iväg och inhandlat Decinfektionsgele till alla closetter..

 

Jag hörde att dom hade placerat ut handgel på en förskola..

Och där hade faktiskt sjukdomarna minskat ganska rejält bland barn/personal..

Vi får välan se vad som sker hos oss ?????

Men,,nu är det ju faktiskt SPORTLOV nästa vecka...

Så inga kidz,,tänkte jag skriva..

Men det är du ju visst,,,

Vi får besök av elever från den nedre regionen av landet Sverige..

Dom som har SPORTLOV den här veckan..

Attans vad Vårterminen är bra,,,

Vi går mot ljusare tider,,,

Det blir varmare,,,

Och framför allt,,det är ju en massa lov oxå...Härligt..


Idag efter jobbet åkte jag och Per till Willys..

 

Och jag köpte mig den första Tulpanbuketten för i år,,

Jättefint blev det..

Tulpaner är vackra blommor...

Synd att det inte går att ha det på landet utomhus alltså...

Det finns tyvärr några som ser trädgårdarna som sina

 gigantiska smörgåsbord:

Rådjuren och Hararna


Om Farmen finns inte mycket att säga idag...

Att Paul gav sig iväg,,

Gör livet förhoppningsvis lite lugnare för farmarna..

Men,,tråkigt att han skulle behöva lämna gården för att alla

skulle känna frid,,,Inklusive Paul själv oxå..


Nähä,,kanske dags för lite skönhetssömn (så gott det går)

För i morgon efter jobbet ska tant på AW...

Vi ska vara inne på Clarion Hotell i Skanstull...

Jag har aldrig varit där,,,

Men,,det är väl typ ett ganska fint ställe,,Vill jag tro iaf,,Hehehe

Det ska bli trevligt,,Vi är 3 Skolor som ska AWea tillsammans..


Tjooo

  




Av Lisa - 20 februari 2013 21:16

Nu får du väl ändå tagga ner lite..

 

Nu är det väldigt LÅG nivå på en del..

Varför går hon bananas på Paul...

Låt han vara i stället...

Om man ger faaan i att hälla mer bensin i brasan

så kommer den att slockna av sig själv,,,

Det gäller även Paul,,,

Dom beter som barnrumpor,,dom 2 pajsarna..

Jag tror att båda 2 har lite av det draget ( att tjafsa) även privat...

(Även fast dom säger att så är det inte)

Det kan inte BARA vara omständigheterna och situationen

som gör att det blir så där,,,lågt....

Jag tycker iaf INTE att det är OK att bete sig som dom gör,,,

Personangrepp...

Glåpord,,,

Löjliga grimaser...

Gillar jag jag,,,

NOT

Fortsättning följer............


Efter Farmen blev det den nya serien:

Stockholm Brinner..

 

Det var ett riktigt bra program..

Jag personligen tycker att det är grymt spännande att följa

Polisen-Brandmännen-Ambulanssjukvårdarnas vardag..

Jag tittar ofta på 112,,,SOS osv osv....

Det är mycket på jobbet nu,,,mycket är det....

Fast mitt jobb är nog oxå i klass med deras,,Hehehe..

Händelserikt alltså..

Tjooo

  



Av Lisa - 19 februari 2013 21:18

idag,,,som alla andra dagar..

Bara det att nu börjar det ju bli riktigt spännande..

Det brinner till i huvudet på en del...

Hmmmm,,Faktiskt riktigt roligt ibland..


Nu till mitt kuvert som jag inte vågade öppna igår,,,

Idag är det gjort,,,,

Inte f-n var det någon krocknota,,

 

Det var ju bara den månatliga försäkringen på bilen,,

Lite underligt,,dom brukar aldrig skicka hem faktura..

Det går ju på Autogiro,,,,,

Jag kan andas ut iaf,,,för nu..

Nu hör jag nåt,,,,,,,

Min sovklocka går på högvarv,,,Hahaha..

Tjooo

  



Av Lisa - 19 februari 2013 18:25

på jobbet idag...

Lite kaosartat var det i går,,,

Inte bara "lite",,,,utan väldigt mycket panik...

Lunchen tog slut,,,Kycklingspett...Skiiitgooda

Jag ringde köket i morse för att prata om det,,,

Lunchen tog tydligen slut på flera skolor,,,

Där hade kidzen gjort samma sak som hos mig,,,

Ätit BARA kycklingspett..

Dom hade gått och tagit direkt från blecken i matbaren..

Typ alltså bara plockat med sig i förbifarten,,Grrrrr..

Jag var såå grymt arg på eleverna igår...

 

Men,,,idag är det som bortblåst,,,


När jag kom hem idag,,,så

är sladdarna borta från golvet,,

Dom ligger så fint runt socklarna så...

 

Och 1 Hylla är uppsatt på väggen...

Jag hjälpte till att måtta den 2a idag...

Så i morgon när jag kommer hem så sitter den oxå uppe,,,Jiiipiiie..

Det kommer att bli så grymt bra,,,

Tjooo

  


Ovido - Quiz & Flashcards