Alla inlägg under februari 2013

Av Lisa - 13 februari 2013 21:08

har kommit tillbaka,,,

Jag har absolut ingenting att skriva om,,,Total Hjärnstillestånd..

Idag hade våra elever Idrottsdag,,

Så det var nästan tomt på skolan,,

Det var bara typ 40 utomstående elver som var hos oss

och pluggade så hjärncellerna brann,,,

Efter jobbet så åkte jag hem och hämtade upp Per...

Han ville följa med mig till Nacka Forum för lite inköp,,,på Lagerhaus

Självklart så hade dom inte det jag skulle köpa,,Kuddfodral i Mörklila..

På deras nätsida finns det,,Jag får väl beställa därifrån..

När vi var på väg ut till bilen,,,

Så fick jag syn på Change,,Underkläder...

BH,,behöver jag,,,så tråkigt att köpa..men väl behövligt..

Så vi gick in där,,Moi och Per,,

Halleluja,,än är inte undrens tid förbi,,

Per med mig in i en butik med underkläder alltså,,Hehehe..

 

Den unga tjejen lurade på mig 1 xtra BH och Trosor..

Om du köper 1 set,,så får du ett till GRATIS,,,

Då plingade det till i huvudet på mig,,Ett GRATIS set på köpet

Jaaamen,,det är ju lysande då slipper jag att köpa BH på ett tag...

Jag tycker nämligen att det är så fruktansvärt tråkigt att shoppa BH,,,

Värdelöst..Det Suger,,,

Att köpa BH är jämnställt som att gå till tandläkaren,,

Det kostar skjortan,,och det är ändå ingen som får nöjet att titta,,förutom Per..

  

Efter det så hämtade vi mina färgpatroner till skrivaren,,

Jag hade beställt från Inkclub,,,

Så låg dom då som ett litet rött paket från posten hos Coop..

Fy fabian vad smidigt det är att beställa sådär över nätet,,

Och billiga är dom oxå...


Ikväll har det som vanligt blivit Tv för hela slanten,,

Farmen-Nu börjar det hetta till igen hos Farmarna,,

Härligt,,så länge som dom inte går till personangrepp,,med elakheter..

Det är inte roligt att titta på,,

Maria har börjat visa upp en sida av sig själv som INTE är smickrande,,

Tjooo

  






Av Lisa - 11 februari 2013 21:19

idag fick jag mina varor som jag beställde i Onsdags...

Nån form av Vax och en Lukta gott...

Härligt nu slipper jag att lukta illa..

 

Jag var inne på Lyko först...Hade aldrig vart inne där förut...

Och registrerade mig som kund,,,

Plockade ner pryttlingar i korgen och skulle bege mig till kassan,,,

Det gick inte att betala,,,Hmmmm..Konstigt..

Typ att jag inte var trovärdig som Fakturakund...

Då gick jag så klart in på Nordic Feel ist,,,

Där har jag handlat förut,, 

Så det var bara att Go Bananas med kundkorgen,,,,

Där inne är jag iaf trovärdig som kund,,,Tjoohoo..

Nu e`re bara det roliga kvar,,,,Öppna Plånkan....

Det är väl lika bra att öppna nu idag så har jag det gjort...


Farmen-Utmanarna..

Hahaha,,Lite omrörning i grötkastrullen skadar ju verkligen inte,,

JAG ser iaf fram emot fortsatta avsnitt nu i veckan...

Tjooo

  

Av Lisa - 11 februari 2013 18:52

NU,,Har jag lyssnat och läst om Det här med Findus färdiga portionsrätter..

Det är ju bra att jag vaknar NÅN gång iaf,,Hehehe..

 

Men,,allvarligt talat...

Det är ju helt fruktansvärt,,

I tron om att man äter NÖT,,,

Så är det i själva verket HÄST...

Kan det finnas andra djur oxå,,,nermalda i t ex NÖTlasagnen..

Om det nu skulle finnas andra djurslag,,t ex GRIS...i Findus maträtter...

Stackars alla som pga religion INTE äter GRIS..

Hemska tanke,,Hoppas att det inte har hänt..

Det är illa med HÄST redan,,,

Inte för att jag personligen ratar HÄSTkött,,

Jag kan köpa rökt skivat HÄSTkött och äta som pålägg,,De e gott..Mmmmm..

Men köper jag en Lasagne gjord på NÖT,,,då förväntar jag mig det oxå i Lasagnen..

Och det här med färgat GRISkött som såldes som OXfilè,,för några månader sen..

Det är ju oxå helt sjukt,,,

Man kan ju undra hur mycket det mixtras med det importerade köttet egentligen...

Det slinker väl igenom hur mycket kött som helst även i våra egna svenska kontroller..

Kött som kanske inte ens bör komma ut på marknaden,,,

När såna här saker kommer fram,,,,

Då skulle jag kunna tänka mig att bli vegeterian...

Och vilka resor köttet har gjort genom Europa,,,

Det var väl typ 5 länder som det passerade,,innan slutdestination..

Det här HÄSTköttet alltså,,som är i hetluften nu..

Nu blir det en annan form av boskap för min del att titta på :

Farmen,,,,och utmanarna som jag hoppas kommer in idag...

Tjooo

  





Av Lisa - 10 februari 2013 19:09

för den här gången dårå,,,Sorgligt men sant..

Jag får hoppas på en bra vecka på jobbet ist för helgen..

Idag åkte vi till Port 73 i Haninge..

Jag skulle titta på och köpa en del textilier till vardagsrummet..

Jag hittade ingenting,,,

Så jag köpte mig ett par nya byxor och lite nya strumpor ist..

 

Byxorna blev som vanligt svarta till färgen,,Scheetatråkigt..

Dom var fina iaf,,

Som nåt korvskinn som tant ska klämma in sig i,,,Hehehe..

Vet ni vad jag har gjort,,,Nä såklart att ni inte vet...

Jag har gjort repor i det nya bordet,,,Jeflars vad trist..

Så idag blev det underlägg som man kan ställa sina pryttlingar på..

 

En ask med ett 1/2 dussin i skinn,,,Flådigt värre,,

Jag har varit in i en del butiker och frågat om dom har haft underlägg...

Men icke då,,det är en sällsynt artikel tydligen..

Dom unga flickorna som har stått i butikerna som jag har varit inne i,,

Har tittat på mig som typ att,,,,Vilket århundrade är hon född på ??

Underlägg,,Är det verkligen på riktigt att dom inte vet vad det är för nåt,,ungdomarna ???

Jag är nöjd med dom fina underläggen,,,kanske ska slå till på en ask till,,,,

Ett dussin tycker jag nog att man bör ha hemma...


Nu på eftermiddagen har det blivit mycket pyssel hemma i våningen...

Tvätt,,Städ och Disk (som Per tog)..

Släpade fram Surroundhögtalarna gjorde vi oxå..

 

Det är 2 bak vid soffan oxå..

Och,,,Dom är INTE ikopplade ännu,,,

Dom kommer säkert att bli stående sådär ett tag framöver,,

Innan jag får arslet ur vagnen och kopplar in dom,,,

Meen,,Jag har sagt det förr och jag säger det igen:

Hissen går inte riktigt ända upp när det gäller tekniska pryttlingar,,Hahaha

Tjooo

  


Av Lisa - 10 februari 2013 13:28

igår,,blev det till att titta på dårå...

Men,,Allvarligt Bananen direkt till final..

 

Jag tittade på alla bidragen,,,

Och hade tänkt att se röstningen...

Meeen,,när det första bidraget som går till final är Sean den Förskräcklige,,,,

Då mår jag illa,,,illa,,,

Hallå alla Svenskar,,ni skulle hållit era barn borta från luren...

Och dom skulle inte ha fått se programmet över huvud taget,,,

Det är tragiskt,,,

För det kan ju inte finnas en vuxen människa i detta land

som röstade på honom...

Programledarna var helt ok igår,,,Enligt mig...

Jag skrattade tom åt en del skämt dom drog,,,Hehehehe,,

Nu blir det tvättstugan för tant...Hua..

Tjooo

  


Av Lisa - 9 februari 2013 19:10

har tydligen utgått ikväll för nån sketen Hockeymatch på Tvn,,,Hrmphhh..

Varför gör dom så ???

Och jag som betalar Tv-licens,,

Ska jag behöva betala för en grymt dålig Hockeymatch,,,Hehehe..

Jajaja,,Jag får väl se fram emot Schlagern dårå,,,

Som jag säkert kommer att sitta att reta mig på,,,,som vanligt..

Hoppas att det är en aning bättre ikväll än vad det var förra veckan,,,KATASTROF...

Och det säger jag inte bara för att klaga på Schlagern....

Jag älskar Schlagern,,,tycker verkligen att det är kul att titta på..

Men allvarligt förra veckan SÖG verkligen,,,,


Vad har tant gjort idag då ???

Nada,,Inget,,Nothing....

Vi åkte till landet en tur med Sandra och hennes käresta Robin...

Efter den turen så följde dom med upp på en fika hemma i våningen...

Btw,,,,,Nya bordet..

 

Det är jättefint,,,

Men,,,Jag undrar jag om jag är riktigt frisk där uppe

när jag köper vita möbler ???

Med tanke på Tjockisen som mer än gärna sitter på bordet...

Det blir tasspår och en del katthår på bordet...

Det blir till att damma och torka 7-10 och 3,,,,Varje dag...

OjOjOj,,vad en liten gumma kan gno,,,

Tjooo

  


Av Lisa - 9 februari 2013 06:34

hon e rolig hon..

 

Hon ramlade på genrepet häromdagen..

Och klämmer ur sig :

Ja hörrni vad gör man inte för lite publicitet..

Bra sagt..

Hon är faktiskt riktigt fyndig när det kommer till kritan..

Och har ofta svar på tal...

Hon e snabbtänkt den där tösen,,,,

Tjooo

  

Av Lisa - 8 februari 2013 20:31

eller,,,,

Det ÄR helg nu,,med en välbehövd ledighet,,,

Allvarligt,,,Fy satan vilken vecka det har varit,,,Joppig..(Svenska:Jobbig)..

Maten har tagit slut 3 ggr den här veckan...Inte ok..

Idag pratade jag med kökschefen,,därifrån vi får vår mat...Stureby..

Det visade sig att det hela har varit ett missförstånd med antalet luncher...

Pust,,,,,hoppas att det blir rätt nästa vecka..

Det tror jag absolut att det blir...

För enligt mig,,,så är dom bara sååå grymma där borta i Stureby...allihopa..

På riktigt,,detta är inte bara fjäsk,,


Och idag på jobbet klämde vi i oss Tårtan jag var och hämtade på MAXI Nacka igår..

 

Siffrorna visar att Kunskapsskolan har fått sin 10.000e elev...

Och den 10.000e eleven är hos oss i Saltis,,,

Så hon fick nån form av stipendiat,,vad det var,,,ingen aning..

Och sen så har vi 128 elever hos oss i Saltis...

Såååå många har vi väl aldrig haft..

Det är så himla härligt,,vi har haft en del motgångar hos oss under åren..

Fast nu vänder vindarna,,

Våra elever i Saltis är grymma..

Visst verkar det som om Fjäskhatten är på idag...

Men det är den inte,,

Jag tycker bara att vi är ett skitbra Team...

Både vuxna och elever,,, 

Jag vaknar varje morgon och tycker att det ska bli härligt att komma till jobbet...

(Jag har medarbetarsamtal med chefen nästa vecka,,,märks det ??)..

Lönegrundande ??????

Fjäskhatten på för 3e gången idag,,Hehehe..


Snart e de Farmen,,,,

Som jag väntar på det varje Fredag,,,

Tjooo

  

Ha en riktigt bra Fredagskväll alla där ute i Sverige...

 

Hahahahaha....



Ovido - Quiz & Flashcards