Alla inlägg under februari 2013

Av Lisa - 19 februari 2013 05:13

Ni som läser bloggen,,,

Vet att jag körde in i arslet på en annan bil för några veckor..

Jag har ju endast hlvförsäkring på min bil..

Lyssna nu: Jag trodde att den var helförsäkrad,,,,

Hur f-n kan man tro något,,,

Så här efteråt,,Jag måste ju vara tappad bakom en vagn,,

Hur dum kan man vara,,,Hehehe..

 

Nu har iaf försäkringsbrevet kommit...

Det som jag tror att brevet innehåller:

Summan som jag ska punga ut med till den andra ägaren,,,,,

Hua,,Jag vill inte öppna brevet,,,

OBS OBS OBS,,,,,Lyxfällanvarning,,

Man lägger dom jobbiga breven på hög,,,

Så kanske det försvinner av sig självt till slut,,,,,

Jag tar det i eftermiddag när jag kommer hem...


Nähä,,nu ere nog dags för tant att försöka stila till sig lite

för en dag på jobbet,,,

Tjooo

  

Av Lisa - 18 februari 2013 21:35

att det ska sitta klisterlappar i papper på dessa hyllor

 

Riktiga Ärthjärnor,,Stolpskott,,Grrrrr..

Det måste vara MÄN som har kommit på en sån urbota dum idè..

Det gick ju f-n knappt att få bort skiten...

Pappret med själva texten,,Ok,,men limmet under,,Inte Ok...

Gnugga,,Gnugga,,Gnugga och Gnugga..

Fast jag kanske inte ska säga nåt,,,,

Det var ju faktiskt Per som kämpade med att få bort limmet efter lappen...

 

Halleluja,,,1 Konsol på plats..

Per började igår,,,

Men hade inget Vattenpass hemma,,

Det underlättar att ha ett sånt,,

Idag tog han med sig det han har på jobbet hem till våningen...

Så i morgon när jag kommer hem så sitter säkert

båda hyllorna på plats,,,Hehehe..

Förra helgen ställde jag ju fram mitt Högtalarsystem..

Och i Lördags letade jag fram alla kablar,,,

 

Nu e all elektronik på plats,,,,

Och det funkar som det ska oxå,,,Halleluja...

Det ligger väl typ 100 meter kabel i vardagsrummet nu...

HELT Sjuuuukt,,

Det är nåt kabelmannen får fixa i ordning,,,

Att få ihop allt runt väggarna så tant slipper att snubbla

och slå sig,,,,,

Härligt att ha en händig karl hemma,,,

Moi pekar och bestämmer,,,,

Han fixar,,,,

Nu får det bli Fislådan snart...

  



Av Lisa - 18 februari 2013 20:10

Sådär,,nu är den dagliga massagen på Per slut..

Jajaja..det är absolut inget dirty..

Bara en helt vanlig ryggmassage..

Stackarn han har ont i ryggen,,

Och har så haft i ett antal veckor..

Jag är absolut ingen massör och har nada koll på hur en ska göra på bästa sätt...

Meen,,så länge han tycker att det gör nytta så,,,

Då är mina goldfingers där,,,

Fast jag tycker det är så fruktansvärt tråkigt,,

(Och Per vet om det)

Så ställer jag väl upp då,,

Efter mycket pust och stön,,Åhhhh vad jobbigt och tråkigt..

Stackars han,,som får höra det varje gång,,,

Meen,,Han e härdad...

Och som jag brukar säga:

Det som inte dödar,,det härdar...

Puss på dig Per...

Tjooo

  


  

Av Lisa - 17 februari 2013 15:29

Jag har inget liv..

Eftersom jag är så fruktansvärt snäll så åker jag och handlar

på M O Cashen i Årsta..

 

Allt för att eleverna ska få nåt smarrigt i Cafeterian,,,

Jag hade tänkt att åka i morgon bitti och handla,,

Meen,,så kom jag på att jag måste vara i tid på jobbet..

I tid på jobbet,,,det är jag ALLTID med god marginal,,

Är det något jag verkligen ogillar så är det att komma för sent,,,,

Vi har typ 45 övernattande Engelska elever som ska ha frulle i morgon bitti..

Då kan jag inte komma för sent till jobbet...


Nu till tvättstugan,,Jag tror att allt är torrt nu,,,

  


Av Lisa - 17 februari 2013 12:24

Biltema..

Köpte 2 st hyllor och konsoler till dom..

Kanske inte världens bästa kvalitet på hyllorna..

Lite repor och avskavd färg här och där,,,

Man får var man betalar för,,Hehehe..

Hyllorna 79:-/st och Konsolerna 20:-/paret..

Jag tror att det blir kanonbra när dom väl är uppsatta..

Apropå avskavd färg,,,

Jag kom åt den målade väggen pyttelite med en av hyllorna,,

Och nog f-n blev det ett märke väggen,,,avskavd färg..

Skitdåligt,,jag trodde nog att den var lite mer tålig än så,,,färgen alltså..

Den är ju jätteömtålig,,,

Och det var ju inte direkt Biltemas färghink..

Den var faktiskt från ByggOle,,,,,

Då räknar jag med ett litet uns bättre kvalitet,,,

Tjooo

  


Av Lisa - 17 februari 2013 05:58

blev det en sväng till igår..

 

In och titta i Värmdös eget Gekås,,

Fast jag är inte så jätteförtjust i den affären..det är väldigt sällan jag handlar där..

I begynnelsens tid när dom öppnade på Värmdö,,,

Var det billigt att handla där,,

Det är det inte längre,,

Dom har väl fortfarande en del dragplåster som är billiga..

Jag vet inte,,,över lag är det som alla andra "billiga" varuhus,,

Det är inte direkt så att man trillar baklänges av allt billigt..

Jajaja,,Jag köpte mig ett par mjukisbyxor (99:-) och en duk (29:-)..

Mjukisbyxorna ska jag nog lämna tillbaka,,Ingen bra passform..

Sen åkte vi vidare till Ösbydalen

för att köpa en Pall av en tjej..

 

Ösbydalen ????? Där hade jag aldrig varit..

På med Nokia Kör..Hehehe..

Det är ju grymt med Navigator,,

Iaf för mig med ett lokalsinne som egentligen inte existerar,,,

Jag tror att det finns där,,,men ska jag vara ärlig,,,så är det helt bortblåst...

Tanken med Pallen dårå är att jag ska måla om den i vitt..

Den bör ju slipas lite först,,så jag får ta det när man kan vara ute,,

På balkongen,,,eller kanske på Landet,,,

Sitsen får nog vara kvar som den är,,

Den är hel och ser helt OK ut....

Tjooo

  





Av Lisa - 16 februari 2013 19:13

det är dåligt med ispiration till att blogga nu,,

Jag vet inte riktigt vad som har flugit i tant,,,

Men,,det blir så från och till...

Jag har inte ens varit inne på datorn speciellt mycket idag,,,,

Igår var jag nog inte inne en endaste gång sen jag kom hem från jobbet...


Nu till mitt arga och tråkiga inlägg i Torsdags

som handlade om Vivaldi,,,

(markentreprenören hos oss)

Efter att dom hade varit hos oss i Torsdags

så ringde jag till kundservice och bad henne att tacka Per (arbetsledare typ)

så jättemycket för ett riktigt bra snöröj..

Det skulle hon göra,,,Men icke då..

För Per ringde mig i Fredags och ville höra om snöröjningen va till belåtenhet,,,

Duu,,sa jag,,Grymt jobbat,,,

Meen,,,en liten fråga ???

Varför krävdes det en man och tillika chef att mejla er

om detta,,,

Allvarligt,,,Varför hände det nada när jag ringde,,,

Jag kände mig helt överkörd och inte ens något som hundarna skulle vilja pissa på,,,

Jamen serru,,,så här är det,,sa Per:

Att bortforsling av snö,,måste han ha tillstånd av hyresvärden till att göra,,,

Eftersom att det kostar då lite extra pengar att göra det,,,

Det ingår inte i den vanliga snöröjartaxan,,,

VARFÖR kunde inte någon smart människa ha sagt det till mig när jag ringde dårå ????

Åhhhh,,vad mycket onödig energi jag har ödslat på dom nu,,,

Jag har verkligen varit skitförbannad,,,

Och hädanefter får jag ringa till Hyresvärden direkt och fråga

om det nu skulle vara nåt extra som jag vill ha gjort..

Kommunikationen kommer att bli görbra hädanefter:

Tant-Hyresvärden-Vivaldi....

Om man bara talar om vad som gäller från början

så löser sig det mesta till det bästa...

Tjooo

  





Av Lisa - 14 februari 2013 16:47

heter dom som fixar med snöröjningen på vårt område vid skolan...

Och det har tyvärr fallit på min lott,,,

Att ha kontakten med dom om det kommer snö

Och att dom hemskt gärna får ta en tur till oss och skotta/ploga..

Så mina samtal till dom handlar ju i grund och botten

att dom måste komma och röja snö...

För det mesta bara klagosamtal,,,med andra ord..och det är verkligen inte roligt..

För om jag är tvungen att ringa till dom,,

så har dom alltså inte gjort sitt jobb så som dom har åtagit sig att göra

via en kontraktsskrivning,,,

Invecklat låter det,,men jag tror att ni fattar vad jag menar,,

Jag ringer-dom kommer och skottar,,,Enkelt..

 

(Bilden är från i em,,,när dom hade varit och plogat)


Ok,,,Jag ringde dom i Tisdags och bad om en bortforsling av snö

på vårt område,,

När dom kommer och plogar så blir det ju vallar,,,

Snön försvinner lixom ingenstans,,

Och det blir trängre och trängre på bilvägen..

Vilket resulterade i att Anders med sin låånga Martin Olssonlastbil

inte ville komma till oss i morgon Fredag om snön inte var borta..

Anders (chaffisen) har grova problem att vända med sin låånga bil hos oss,,,

Ok,,Jag ringer Vivaldi och talar snällt och vänligt om att

vi behöver verkligen en bortforsling av snön på vissa ställen...

Tunga fordon har väldigt svårt med framkomligheten på området...

Ok,,Säger hon i kundtjänst...

Onsdagen gick utan att jag hörde ett ord...F-n..

Och vi som ska ha sovande gäster på området i helgen.

Och jag måste på nåt sätt fixa frukost/kvällsmål till dom..

Jag skulle ju beställa från MO....

Jajaja,,Jag bollade snöröjningen vidare till han (Vi kan kalla honom M) som ska ha gästerna,,,

Jag sa lite fint att:

Kommer dom inte och forslar bort snön så blir det ingen frukost/kvällsmål till dom...

Då brann det väl till i Ms huvud,,, 

Han kontaktade högsta chefen hos dom som vi hyr av,,,

Vår hyresvärd helt enkelt,,,Statens Fastighetsverk...

Åhhhh,,Herrejävlar vilken fart det blev på Vivaldi...

Från det att jag fick mejlet från SFV att Vivaldi skulle komma

Till att Vivaldi var hos oss,,,

Jag kan väl säga att det tog INTE mer än 1/2 timme,,,


Vad jag vill säga med det hela,,

är att jag känner mig inte ens va vatten värd...

Noll RESPEKT gentemot mig,,,,

Att dom inte kommer när jag ringer och ber om det...

Men att dom kommer på studs när en man och tillika chef ringer till dom

Verkligen skittråkigt att inte bli tagen på allvar..,,,

Jag slår vad om att dom tycker jag är enbart en jobbig kärring

som ringer och klagar hela tiden,,,

Men om dom gör sitt jobb,,,

så behöver jag ju inte ringa till dom...

Så j-a roligt är det inte att ringa till dom,,,


Puuuuuhhhh,,vilket långt inlägg det blev,,,

Men,,jag hoppas att ni orkade läsa det,,,

Tjooo

  




Ovido - Quiz & Flashcards