Alla inlägg under december 2013

Av Lisa - 26 december 2013 07:21

är snart slut,,,Häligt..

Den har varit hur lugn som helst,,,

Jag fick en trådlös Skrivare i julklapp av Per...

 

Och den,,,mina vänner,,,har jag försökt att installera...

I flera dagar har jag försökt,,,,,

Meen,,det går inte,,,Jag blir tokig,,,,

Hur kan jag bli något som jag redan är,,Hehehehe..

Jag får helt enkelt avinstallera,,,och installera igen...

Kanske att jag behöver avinstallera min andra skrivare oxå,,

Det är väl bara att testa,,antar jag...


Jag köpte ett par skor till Per i julklapp,,,,

Fel storlek,,så klart...

Igår åkte vi iväg för att byta dom,,,,Port 73...

Långnäsa.....STÄNGT...

Jahaja,,Vi tar Elgiganten ist...

En ny TV,,skulle inte sitta dumt...

Dom hade ju annons på en 46-tums,,,för typ 4000 loppor...

Fanns det några kvar i butiken i Länna????

Näääää,,det var tomt på just den pallen,,,

Jajaja,,lika bra det,,,då sparade jag 4000 friska och fräscha loppor,,,


Annars,,igår,,,

Jag tror jag låg i soffan typ hela dagen igår..

Tomtetassar,,,En gulligt sliskig julfilm...

Kollade Narnia...

Så mycket bättre...

Sällskapsresan...en liten snutt bara..

Började titta på Snabba Cash,,,Näääää,,för våldsam....

Bodyguard....

Ahmeeen,,Guuuud vad jag älskar den filmen....

Tragiskt att fröken Houston messade till sitt liv så som hon gjorde...


Justja,,,Jag höll på att glömma...

Min son ringde mig på Julafton,,,,

Det var ett tag sen,,,,,jag pratade med honom...

Det var najs att höra från honom,,,och att han mår bra...

Jag får ta mig i kragen och åka och hälsa på...

Tjooo

  



Av Lisa - 24 december 2013 10:24

Vill ni få er ett riktigt gott skratt...

TITTA på det här klippet och njut...

Tjooo

  


Av Lisa - 24 december 2013 07:06

 

Och jag sov ända till 06.30,,,,Tjooohooo

Jobbade igår och handlade det sista???? inför Julafton....

Hade ett samtal till Skatteverket att göra oxå...

Givetvis så var det tekniska problem med deras telefonlinje,,,Heeeela dan..

Till slut,,när klockan var 15.45 fick jag tag på en tjej,,,

Jag ville veta hur man fyller i en Arbetsgivardeklaration,,,

Det här med sociala avgifter och skatt....

Nu tror jag mig veta det,,,

Tjejen i andra änden av tråden måste ha tyckt att här har vi en

som verkligen inte har alla hästar hemma,,,Hehehehe..

Nu gäller det bara att få koll på hur det ska bokföras oxå,,,Pust..

I bokföringsprogrammet finns det ju ett 40-tal olika konton

som har med lön,,sociala avgifter och skatt att göra,,,F-n

Och vilka konton ska jag välja dårå????


Sen hade jag rimstuga för mig själv oxå...

Jag har väry svårt att komma på det här med rim...

Min fantasi ligger nergrävd nånstans,,,,

Även den bäste har fel och brister,,,Hahahaha..

Jajajaja....efter att antal timmar så kom jag väl på något

till alla (2) paket som är till Per...


Till sist en fin bild på Tjockiskatten..

Lite modififierad såklart,,,,,

 

Och allra sist hoppas jag att ni där ute i det avlånga landet Sverige

får en riktigt bra Julafton..

   

Tjooo

    



Av Lisa - 22 december 2013 21:12

Nu är nr 3 som var på schemat oxå gjort..

Fy fasen vad jag är effektiv,,,

Det är faktiskt lite så att jag blir impad av mig själv,,Hehehe..

Väl i Tvättstugan förut,,för att hämta den torra tvätten..

Så är det nån som har tagit ut min tvätt ur tumlaren,,,icke torr..

Och lagt in sin egen tvätt ist,,,

Det fanns en kvinna där,,,som jag frågade väldigt försynt,,och vänligt..

Om det var hon som hade tagit ut min tvätt,,,

Nääää,,sa hon,,men jag vet vem det är som har gjort det...

Hmmmmm,,Riktigt fräckt,,sa jag till henne,,,

Eftersom min tvätt INTE var torr,,,,

Ojdå,,,var den inte,,vad tråkigt tyckte hon...

Hade den varit torr,,,,Nemas Problemas...Helt OK...

Jajaja,,Nu hänger tvätten ovanför Badkaret,,,,Lysande..


Jag hann med min lilla Tavla idag oxå..

 

Från början är det ett foto på en röd Vallmoblomma och en Vallmoknopp..

Det som alltså då är rött i tavlan...

Jag har en ganska stor färggrann tavla med Blommotiv,,,

Som jag fick av Per,,när jag fyllde år i Maj...

Den e himla fin,,,,Jag älskar färger....

Och just mot den Gråmålade väggen i vardagsummet,,,Ahhhh,,det är urtjusigt...

Så den lilla ska alltså få hänga i närheten av den stora..

Kanske ska jag beställa någon/ra små till,,,Tål att tänkas på...

Nähäpp,,nu blir det snart Lopplådan,,,

Upp och jobba i morgon,,,,

Typ...Lovely,,,Det blir bara jag och Per på jobbet...

Tjooo

  





Av Lisa - 22 december 2013 15:49

har det tystnat i förorten...

Men,,,Herrejösses så mycket människor det var på Manifestationen på #KärrtorpsIP

Jag såg människor gå därifrån,,,,

Jag såg nya komma till evenemanget,,

 

Jag hade ingen lust att gå ut dit,,,

Jag har ju gjort lite annan nytta här hemma ist....

Helikoptrar har cirklat över oss i typ 4 timmar..

Jag har tom hört in i våninigen när dom har Manifesterat ute..även fast det har blåst..

Det har väl blåst åt detta håll,,,,alltså åt våningen dårå...

Nu e de "bara" blåsten som hörs utanför..

Bara och bara,,,,här gäller det att hålla i peruken...

Det susar riktigt ordentligt i säven,,,


Nu är jag klar med den 2a uppgiften jag hade på schemat idag:

STÄDNING,,,,Jippie....

Tjooo

  

Av Lisa - 22 december 2013 12:58

Jag har suttit och kollat LIVE-sändning från:

www.aftonbladet.se

Jag startade upp Datorn vid 11.00

 

Då var det endast massor av Poliser på torget..

Abbe i Gatuköket har bergis haft sin bästa dag idag..

Jaaa,,Inkomstmässigt alltså..

Fy sjutton vad med folk det var på torget..

Och på Kärrtorps IP ska vi inte tala om,,,,Ojnevojne....

Skulle jag gå dit,,,,,ALDRIG.....

Fast jag är sugen på att ta ett foto på avstånd,,,

Jag skulle kunna smyga upp i skogen,,,,Hmmmm..

Nääää,,Jag tror inte att det blir av,,,kollar på Datorn/Tvn ist..


Av det jag hade på schemat idag så kan jag bocka av 1 sak nu:

FIRMAJOBB/BOKFÖRING..

Allvarligt talat,,,,så har jag funderingar på att lägga ner firman....

Även om jag tycker det är jätteroligt,,,

Så känns det lite som att det kostar mer än det smakar....

Nu blir det STÄDNING,,,,

Som var nästa uppgift på schemat idag,,,,Hua,,vad tråkigt..

Tjooo

  



Av Lisa - 22 december 2013 07:45

Och nu har ju klockan hunnit slå kristlig tid,,,07.45...

Även fast jag la mig vid 23.30

Så vaknade jag vid 05.00

Startade Datorn,,,Bryggde kaffe..

Läste lite nyheter,,,inga skandaler där inte..

Sen har jag säkert i typ 2 timmar och färglagt 1 foto...

 

Åsså blev det ett kollage av den bilden...

Det är riktigt skojigt att hålla på...

Det är grym terapi,,,,ett pillerjbb,,kan man säga...

Men,,,det är fruktansvärt svårt att få det snyggt,,,

Jag får kramp i Mushanden,,,efter ett tag..

But,,,,as the wise man says...

Övning ger färdighet....


På mitt schema står idag:

FIRMAJOBB,,BOKFÖRING...

STÄDNING....

TVÄTTSTUGAN...

Och så vill jag hinna med att kolla Demonstrations/Manifestationståget..

Vad är det egentligen för skillnad på:

Demonstration och Manifestation ?????

Jag får gooooooogla på det..

Tjooo

  


Av Lisa - 21 december 2013 19:54

Jaa,,som typ varje dag,,faktiskt..

Jag ligger verkligen inte på toppnivå just nu,,,

Hoppfull som jag är så löser sig säkert allt om några år,,,

Var iväg och handlade idag,,,

Lite Mat och den sista Julkappen till Per,,,,

Tänk iår har jag köpt 2 klappar till honom,,,

Seriöst,,,,så brukar vi inte ge varandra Julklappar,,,,

Hur sjukt tråkigt som helst,,,,,

Jag som verkligen älskar att få och ge presenter...

Jag sitter och försöker få till lite rim oxå på klapparna,,,,


Var i det centrumet som GUD har glömt,,,,Kärrtorp idag...

 

Det har cirkulerat Polisbilar hela den här veckan i Kärrtorp..

Kärrtorp,,som nu faktiskt finns med på Sverigekartan,,,

Vid det här laget tror jag att alla i hela Sverige vet vart Kärrtorp ligger...

Nya Demonstrationer i morgon vid 12-tiden på Kärrtorps IP..

Tror faktiskt att den här nyfikna tanten ska ta sig ut då...

Mitt ärende i Centrum idag:

Hämtade ut Canvastavlan som jag beställde förra helgen...

Jag försöker få ihop ramen,,,,så jag kan sätta fast duken..

Men ramen vill defenitivt INTE det jag vill,,,

Jag vill att den ska vara fyrkantig,,,men det vill INTE ramen...

Jag får nog bruka lite våld,,,

Tjooo

  



Ovido - Quiz & Flashcards