Alla inlägg under december 2013

Av Lisa - 15 december 2013 21:25

och klockan börjar närma sig läggdags...

Jag har INTE gjort många knop idag...

Faktiskt inga alls,,,,

Det har varit ganska najs...Faktiskt...

Kollade in Så Ska Det Låta ikväll....

Helt OK med Kalle som lekvärd...

Han är som en go liten köttbulle...Hehehehe..

Var det taskigt skrivet????

NOT.....

En av dom medverkande glänste lite över alla andra stjärnor...

Per Andersson....

 

Vilket energiknippe,,,,,

Han är som en påtänd Duracellkanin,,,

Han bara går och går och går och går....

Och det visade ju sig ganska rejält på kläderna,,,Svettigt värre...

Haaaaalleluuuuujaaaa,,,fy fabian vad rolig han är...

Det verkar lixom som om det inte finns nån stoppknapp på honom...

Fast jag tycker det är helt galet att sända programmet

på en Söndagkväll...

Det hade väl ändå varit ganska bra helgunderhållning,,

Typ,,,,Fredag eller Lördag...


Jag skrev ju lite tidigare om kravaller i Kärrtorp förut på dan...

En demonstration mot Nazister...

Nu tror jag att jag har kollat varenda Tv-kanals nyheter under kvällen...

1ans,,,2ans och 4ans...

Känns lite konstigt att se,,,,på Tvn

Kravaller i min förort...

Hmmmmm,,I lugna Kärrtorp,,,

Från början var där 5 poliser som skulle följa tåget,,,

Fast dom upptäckte själva efter ett tag,,,,

Fasen,,,,vi klarar inte det här på 5 poliser...

KAOS på platsen alltså

Till slut tror jag att det var poliser från typ 20-25 enheter,,,

Hehehehe,,,Tänk så det kan bli...

Nähäpp,,,Och alldeles precis nu så ringer Sovklockan...

Tjooo

  





Av Lisa - 15 december 2013 13:26

Seriöst,,,vad är det som händer här egentligen?????

Så här ligger det till...

Det har vart en himla massa poliser här,,,

Man har hört folk som har gapat i megafoner..

Och givetvis en herrans massa nyfikna människor ute på gatan där vi bor...

Poliser i kravallhjälmar,,

Polisbilar  med blåljus på våra gångvägar bakom huset..

Helikoptern har nu snurrat over huset där vi bor i 1 timme

Till slut kunde inte tant hålla sig utan gick ut på gatan för att kolla läget...

Då fick jag reda på att det hade varit en Anti-Nazistisk (jag tror dom kallar sig Linje 17)

 demonstration i Kärrtorps Centrum...

Sen hade dom rört sig vidare mot Kärrtorps IP...

Och givetvis fanns det Motdemonstranter:

Svenska Motståndsrörelsen (Nazistanhängare)

 

Tydligen så har denna grupp varit på G att etablera sig i Björkhagen/Kärrtorp..

Dom har sprejat sin logga på massor av ställen..

Satt upp klisterlappar på bl a Kärrtorps Gymn..

Mm Mm Mm Mm.......

Nu var jag oxå inne och läste på Sv Mot:s hemsida...

Då hade tydligen en av deras aktivister blivit knivhuggen...

Om det stämmer eller inte,,,det återstår att se..

Det lär väl komma på Nyheterna ikväll...

Allvarligt talat...

Dom här fredliga??? Demonstranterna,,,

Är det alltså nån av dom som har knivhuggit en av Motdemonstranterna????

Återigen,,,Nu vet jag ju inte om detta stämmer,,,,

Tjooo

  

Av Lisa - 15 december 2013 07:52

Uppe med tuppen,,,

04.30,,,Pling

Och vad sjutton gör man uppe vid den tidpunkten dårå???

Johodå,,Jag har suttit och redigerat och färglagt lite bilder...

       

Jag ska skriva ut bilderna..

Och sätta dom i en ram med plats för flera foton..

Så blir det lixom en serie av samma foto,,Fint eller hur.....

Sen har jag varit inne på en sida som gör Canvastavlor av foton...

www.canvaspicasso.se

Självklart så gjorde jag en beställning på en tavla..

Ingen stor och dyr tavla,,,,,

Liten och billig blev den,,234 spänn..

Jag vill ju se om det blir något bra av det hela först,,

Innan jag kanske gör en större tavla..

Tjooo

  


Av Lisa - 14 december 2013 20:30

Faktiskt så är Lördag en bra dag...

Men,,kan ni tänka er,,,vilken tid jag vaknade i morse,,,,,

Helt stört,,,,,,04.00...

04.00,,,va f-n gör man då såå tidigt....

Det blev ju inte FB,,,eftersom jag inte är kvar där,,,Snyft,,,

Det blev till att lusläsa dagstidningarna,,,,väry grundligt....

Varje liten notis,,,,,allt skvaller,,,sport,,,nyheter världen runt...

Fråga mig vad som helst,,,och jag kan svaret,,,,

Jajajaja,,från dagens nyheter dårå,,

Sen tycker jag att det är väldigt spännande  att fixa till bilder,,,,

Inne på Pixlr,,,

 

Kollage av en bild på en Tändsticksask...

 

Vallmoblommor som har hamnat i ett snöfall...Hmmm..

Tjooo

  

Av Lisa - 14 december 2013 19:57

Hehehehehe,,om man kan kalla det här shopping..

 

Så här är det,,,

Vi håller på med nån fåning lek på jobbet,,,,

Tant,,,tycker att den är fåning,,,

Varför????

Johodå,,,Därför att jag har nada fantasi...

Fåniga leken går ut på att:

Skriva något positivt på en lapp till/om en kollega,,,

Och sen ge den till kollegan på nåt sätt,,,

Utan att avslöja sig...

Eftersom den positiva lappen är från Secret Santa,,,

Man kan lägga lappen i kollegans Fack,,,på Skrivbordet,,Sätta upp lappen synligt nånstans i skolan..

Åhhhhhh,,vad jag ogillar såna där lekar...

Men,,Men,,Har Tjiiifen kommit på att vi ska göra  det,,,,,

Då gör man det,,,utan invändningar,,Hahahaha..

Denna fåniga lek håller på ända till den 20/12,,,sista dagen innan lovet..

The Grande Finale,,,är förstås en liten julklapp oxå..för typ 30 kr...

Till den kollegan man har skrivit lappar till under 2 veckors tid,,

Och hur j-a lätt är det att hitta en liten pryttling för 30 kr?????

På bilden ser ni Pers och min klapp,,

Men jag vet inte vem som ska ge vad,,,,

Vi får helt enkelt slåss om klapparna..

Tjooo

  


Av Lisa - 14 december 2013 10:01

Vi var inget undantag,,på vår skola..

Traditionsmässigt,,lussar 6orna för resten av skolan,,,

Så var fallet även igår,,,

Och vilket fint tåg dom hade...

Alla fanns representerade,,,

Lucia,,Tärnor,,Tomtar,,Stjärngossar,,

Men nu när jag tänker efter:

Pepparkaksgubbar,,,såg jag någon ??????

Hos oss fick man iaf vara det man ville vara,,

Det har ju varit så mycket onödiga skriverier i media,,

Om dessa lussetåg,,och vad man ska få vara för nåt...

För sjutton,,,Låt barnen bestämma vad dom dom vill vara,,,Pronto..

 

Med kameran i fickan,,redo att fota,,tänkte jag...

Det är nog bäst att fråga Tjiiifen först,,om jag får fota,,,

Och där blev det nobben,,,NEJ,,inga kameror..

Ok,,Fine i accept,,,,,NOT......

Visst,,,det finns föräldrar som inte vill att deras barn ska exponeras onödigt i

cybervärlden...

Det är dom så bra på själva,,,,

Barnen alltså,,,och att exponera sig...

Sen finns det ju oxå andra orsaker till att inte fota..

Skyddad identitet,,Hot,,mm mm mm..

Jajaja,,det blev inga foton för min del dårå,,,,

Alla elever i åk 6 var med i tåget,,,Kul..

Dom som jag glömde att säga Tack till igår....

Vår musiklärare Björn,,,Och vår alldeles egen sångfågel Maria...

Tjooo

  


Av Lisa - 14 december 2013 05:14

  

Vilken avskyvärd människa...

Låter avrätta sin egen Farbror....

Diktatorn är endast 30 år gammal...

Men redan en kallblodig mördare som sätter skräck i sin egen befolkning..

Jag finner inga ord,,

Jag hoppas verkligen att nånting händer honom och hans regering..

Typ en Statskupp eller nåt annat..

Inte så att han dör,,,

Men,,,att han får lida,,

För alla avrättningar han har hunnit med under sin korta tid vid makten..

Tänk,,att hålla ordning på sitt folk,,,genom hot,,,fruktansvärt..

Han måste vara en mycket sjuk människa,,den där Nordkoreanen..

Jag är väldigt opolitisk av mig,,,,totalt ointresserad...

Det är knappt jag vet vem som sitter vid makten här hemma i Svedala,,,

Eller vem som har vilken befattning,,,,,

Tjooo

  


Av Lisa - 12 december 2013 18:50

Nu är min förort placerad  på kartan...

 

Fast anledningen kunde ha varit bättre...

Hörde på radion i morse om vad som hade hänt där,,,,

Skottlossning på 2 män,,,mitt i morgonrusningen,,,Hua..

Nu sitter en 21-åring anhållen för skjutningen....

Tänk om han hade varit lite trött i mössan,,skytten...

Och träffat helt fel person/er med skotten,,,

Hemska tanke...

Dom utrotar sig själva ,,dom kriminella...


I morse när jag gjorde Smoothie till eleverna,,,

Så tog jag fel burk,,,

 

Jag brukar smyga i med några stänk

Vaniljsocker...Gott

Fast idag blev det Bakpulver,,Ogott,,

Hallå Tant,,,,Godmorron..

Det var bara att börja om från början...

Börja om på nytt,,,

Slutet gott allting gott,,,,


Idag var det mycket att göra på jobbet,,,

Det var 3 olika möten,,,

Som alla skulle ha något smarrigt till...

Och,,,eftersom jag är helt awesome,,,så fixade jag det,,

Hehehehe,,Självförtroendet på TOPP....


På väg hem från jobbet...

 

Kö ut mot Värmdö,,typ vid Nacka Forum börjar den...

Lite glad var jag allt,,,

Att det inte var Fredag,,,och jag skulle ut till landet...

Tjooo

  



Ovido - Quiz & Flashcards