Alla inlägg under december 2013

Av Lisa - 21 december 2013 05:43

  

Det är då således den längsta natten och den kortaste dagen på året..

Efter den går vi mot ljusare tider,,,

Egentligen är det inte en dag så som vi vanliga dödliga ser det..

Enligt astronomin så är det en tidpunkt

Och Kl 18.11 inträffar då den tidpunkten ikväll..

Det är faktiskt nu just idag 21 December som den Astrologiska vintern börjar..

Den Meteorologiska vintern började den 1 December..

Lite Astronomilära så här på morgonkvisten,,,

Inte dumt,,eller hur..

Tjooo

  


Av Lisa - 20 december 2013 20:28

Riktigt najs...

Vår skola var i Kyrkan i morse på skolavslutningen..

Jag och Per var inte med där...Vi var på skolan..

Tydligen hade det varit jättebra,,,

Härligt för Tjiiiifen,,,det var ju hans första avslutning hos oss..

Sen blev det lunch för oss personal...

Det var faktiskt,,,,trots att vi har ätit Jullunch ett antal ggr nu...Gott...

Men en dizz till vår matleverantör:

Ingen Hovmästarsås till laxen

Ingen dekoration till ägghalvorna

Inget vörtbröd...

Annars var det bra...


Hörde nyheten om vem som blir nästa års Allsångsledare på Skansen...

 

Petra Marklund,,,,,

Väldigt otippat,,men cooolt,,tycker jag..

Hon kommer säkert att göra bra ifrån sig..

Får man en förfrågan om att bli Allsångsledare,,tackar man nog inte NEJ,,,eller..

Fast det är kanske läge att tänka både 2 och 3 ggr innan man tackar JA,,,

Det är en grymt STOR tröja hon har tagit på sig nu,,,

OjOjOj,,,vilka stora förväntningar hon kommer att ha från fölk hemma i soffan..

Including Tant Lisa... 

Men,,,,Vad ska lilla Mums-Mums göra ist för att leda Allsången ????

Hmmm,,jag får gooogla på det,,,

Tjooo

  



Av Lisa - 20 december 2013 05:52

Jag är inne på att köpa nytt bord och nya stolar hem till våningen..

Jag vill ha lite ljust och fräscht,,

   

Det som står här hemma nu,,

Har vi haft sen vi flyttade in,,,i typ 7-8 år..

Och färgen på dom möblerna är inte så jätteupplyftande..

Brunt..

Köket hemma i våningen är vääry dark..

I o m att det är skog utanför,,som skymmer solen..och himlen..

Tänk själva,,,på sommaren när alla träden har blad på sina grenar..

Och till det dom mörka köksmöblerna,,det blir det absolut inte ljusare av...


Nähä,,

Lite nyheter på Tvn innan jag ska in i duschen...

Tjooo

  





Av Lisa - 19 december 2013 19:10

Gick väl bra idag,,,

Inte riktigt min cup of tea,,,Lite för rörigt på området...

Meen,,what the.....de e ju bara tonåringar,,hela bunten,,

Tant får ha överseende,,,hehehehe..

Pepparkakshusbygge:

 

Taaaaadaaa,,det vinnande bidraget detta år..

Hans och Greta,,framför sitt Pepparkakshus..

 

Åsså,,har vi Big Ben,,

Det fanns andra pärlor oxå,,men bara dessa fastnade på bild...

I morrn blir det avslutning i Saltiskyrkan för eleverna..

Jag ska skjutsa Tjiiifen till kyrkan,,,

Efter det åker jag raka vägen till jobbet,,

Har en del att göra där i morron,,,

Städningen av kök och matsal idag blev en aning åtsidosatt,,

Jag måste ta det i morgon bitti,,

Sen är det dukning till vår (personalen) Jullunch..

Och jag har den stora "äran" att handla något åt Tjiiifen från oss personal...

Även vår Skolsjuksköterska,,som lämnar oss för andra uppdrag,,

Ska jag oxå handla till...


Hela den här veckan har jag följt vad som skrivs om Linje 17

(Demonstranterna i Kärrtorp förra helgen)

En av initiativtagarna var på länk i Radio Sthlm i morse,,

Det är tydligen 10-12000 som har sagt att dom ska komma till den nya

Demonstrationen nu i helgen..Och visa sitt stöd..

Fast,,DET antalet lär väl aldrig dyka upp...

1/4 trodde hon kommer att vara på plats,,

Som det ser ut i dagsläget,,så måste dom byta plats för Demonstrationen..

Antingen blir det Nytorps Gärde eller Kärrtorps IP..

Handlarna i det Gudsförglömda centrumet är lite oroliga..

Om det blir mycket folk och fä som samlas på torget..

Då får dom inte in några kunder,,,

Sen KAN det gå hett till,,vilket vi får hoppas att det INTE gör..

Det kommer säkert att finnas en del Barnfamiljer bland dom demonstrerande..

T o m en del Politiker kommer att finnas på plats i Demonstrationen..

Jaaa,,Herregud,,undrar hur det hela kommer att sluta,,,

Jag håller iaf tummarna för att det inte kommer några Motdemonstranter..

Tjooo

  





Av Lisa - 19 december 2013 04:44

Jag har hela den här veckan legat 1 dag före,,,

Men,,idag är det faktiskt sista dagen med eleverna,,,

Pysseldag idag,,,Hua..

Det kommer att bli rörigt som bara den i skolan..

Fast jag överlever nog..

Jag har ju skrivit förut om att vi håller på med nåt riktigt

löjligt (i tants ögon sett dårå)

Och att jag tycker så är enbart för att jag har så j-a dålig fantasi..

Vi ska skriva lappar som är från Secret Santa till en

kollega som vi har blivit tilldelade..

Det är tydligen inte bara jag som har svårt för det där...

Igår fick jag min första personliga lapp..som är till mig alltså..

 

Visst är det fint skrivet,,

Det är nästan så det kommer en tår i ögat,,,Hehehehe..


Igår när jag kom hem från jobbet..

Började jag på studs med bilderna från den gamla Datorn igen..

Och in i den nya,,,

Det har gått som en dans,,lätt som en plätt...

För en så "intelligent" människa som tant,,,

Och som är sååå lättlärd,,Hmmmmmm..

Nu har jag bara år 2013 kvar att lägga in,,

Jiiiippiiieee..

Allvarligt,,,,det gick mucho lättare än vad jag trodde...

Vårtecken borta i Saltis..

 

En liten Vintergröna blommar vid en skyddad Södervägg...

 

Julrosen blommar oxå,,,

Dock ingen Vårblomma,,,Utan en Vinterblomma..

Men,,vart i hela friden är Vintern nånstans..

Fast jag måste ju erkänna,,,,

Grymt härligt utan SNÖ....

Det får väldigt gärna vara så här hela Vintern...

Till sist en väldigt vacker soluppgång igår morse borta i Saltis..

 

Tjooo

  


Av Lisa - 18 december 2013 04:52

för inget inlägg igår...

Efter jobbet gick jag in på ICA Maxi,,,,

Handlade lite pryttlingar till pysseldagen på jobbet i morgon...

Jag tror att jag fick med allt,,,

Förutom stift till limpistolerna...

Jag måste stanna till i Sickla idag...och in till Clas Ohlsson..

Snälla Snälla....

Håll tummarna för att det finns limstift där,,,

Vad höll jag på med igår dårå,,eftersom jag inte hann blogga???

 

Fram med den gamla Datorn,,,som har grymt mycket bilder i sig...

Jag har ju velat få in dom i den nya Datorn,,,

Men inte vetat hur jag ska gå till väga,,,

Jag köpte en bunt DVD-skivor till det ändamålet...Lägga över bilder alltså..

Det gick ju sisådär...Ingen större hit alltså..

Jag har en sticka hemma,,,,

Då försöker jag väl med den då,,,,tänkte tant..

 

Innan jag kom på hur man gör,,,,Pust,,Stånk och Stön....

En elev hjälpte mig på skolan,,,tidigare på dagen...

Han visade mig hur jag skulle göra......

Men,,,inte f-n kunde jag göra som han visade...

Jag höll på och tragglade med det där i säkert 2 timmar,,,

Innan jag kom på av misstag,,,hur jag kunde göra,,Hehehehe..

Det e väl en j-a tur att jag har tålamod som en ängel....

Jag har inte ens fått in hälften av bilderna

från den gamla till den nya Datorn,,,,

Men,,,,Halleluja det funkar iaf...

Guuuuud,,så roligt det är,,,

Det är bilder under en 3-årsperiod som ska flyttas..

Många bilder är det,,,,

Typ 26 GB,,,Stickan har 16 GB lagringsutrymme..

Jag får fortsätta idag när jag kommer hem efter jobbet...

Nähä,,nu tror jag nästan att jag måste börja göra mig i ordning,,,

För en dag på jobbet,,

Fast,,,Hälften av eleverna är inte på skolan idag,,,

Härligt,,,,,Jaaa,,för dom alltså..

Så det blir lugna gatan på plats idag...

Tjooo 

 



Av Lisa - 17 december 2013 04:42

Och det är endast några dagar kvar innan lovet..

Fast jag kom ju faktiskt på:

Jag måste nog jobba på Måndag oxå,,

På Fredag ska vi vuxna äta Jullunch som avslutning,,efter elevernas avslutning..

Sen måste ju "någon" ta hand om disk mm mm..

Och det vet jag inte om "någon" har lust att göra på Fredagen..

När vi alla har trevligt ihop,,,

Så vem kan denna någon vara dårå?????

Joho,,,det är ju Moi herself,,,,

Igår slog jag in paketen som ska vara med på vår vuxenavslutning..

 

Ett från mig och ett från Per,,,

Fast jag har inte bestämt ännu,,vem som ska ha vilket,,,


Natten har varit god iaf,,,även om jag vaknade tiiiidiiigt..

Vilket fint månsken jag vaknade upp till..

 

Det lyste upp i hela vardagsrummet,,

Som om en lampa,,fortfarande var tänd,,

Jättefint...


Eleverna ska ha pysseldag på Torsdag...

Typ bygga Pepparkakshus,,Dekorera Pepparkakshjärtan,,Skriva Julkort,,Rimma,,

Till dessa aktiviteter ska det inhandlas diverse pryttlingar..

Det är min uppgift att göra det..

Jag har tänkt att jag ska göra det idag efter jobbet..

Jag skulle gjort det igår,,,,


Tillbaka till gårdagskvällen och Morden i Sandhamn,,,

Det var ju inte alls den som jag trodde var mördaren...

Jag trodde faktiskt att det var den där lille sprätten Seglarschtekarn,,

Tänk så fel man kan ha...

Tjooo

  


Av Lisa - 16 december 2013 19:03

Allvarligt,,,,

Vad i helskotta är det som händer runt och i Stockholm???

 

3 st personer hittades döda i en lägenhet...

2 kvinnor och 1 man,,,

Säkert väldigt kriminella personer,,dom döda alltså...

Och "kanske" dom som dödade oxå...

Fy sjutton för att bo i Södertälje,,,

Det tar aldrig slut för dom stackarna som bor där,,

Vilken tur att jag bor i lugna Kärrtorp,,Hehehe..

Här har vi "bara",,Vänsterextrema och Högerextrema...


Jag passar på att göra ett litet inlägg nu,,,,

Innan jag ska gå till mitt favoplace igen,,,,

Jag hade görmye (skitmycket,,för er som inte fattar vad det står) tvätt idag,,,Hua..

Men,,snart så,,är det klart,,

Det fanns ingen för tant att skälla på där idag,,,

Hur tyst och lugnt som helst...Ahhhhhhh....


Sen är det ju sista delen av:

Morden Sandhamn ikväll,,,

Hmmmm,,Undrar vem det är som har mördat??

Jag har nog mina aningar om vem,,,

Tjooo

  

Ovido - Quiz & Flashcards