Alla inlägg under december 2013

Av Lisa - 5 december 2013 19:35

Jag var precis ner till vår Miljöstuga..

Jag behövde slänga lite smått och gott..

Typ,,Reklam,,Kökssopor mm mm mm...

 

Och i Miljöstugan stod en kartong till en Samsung LEDTV...

65 JÄVLA TUM...Den måste ha kostat skjortan....

Skulle jag vilja ha den,,,,,,,NOT..

Jag är på jakt efter en ny TV,,,modell större än den jag har,,,

Jag har alltså en på 37 TUM,,,Hahahaha,,skrattretande..

Det är ju ingenting,,,,Hmmmm..

Well,,,Jag har tänkt mig en 42 TUMare till våningen..

Det är väl typ det jag har råd att köpa,,,,,

Tjooo

  


Av Lisa - 4 december 2013 21:05

21.15 Onsdagkväll,,,Lovely..

Och faktiskt tror jag att jag ska gå och lägga mig snart....

Även om vi inte hade några elever idag,,

Så har jag haft att göra ändå...

Det är inte alls dumt med en dag dådå utan elever...

Frukost till kollegorna i morse,,

Jag tror att det vart uppskattat,,,Hoppas det iaf..

Det var gott som f-n,,,

Annars har det väl inte hänt så mycket  idag,,

Har fixat lite Kundfakturor och Räkningar..nu ikväll

Det känns najs,,att ha koll på pryttlingarna,,Jag har ju faktiskt det...

På riktigt,,,Jag har en j-a koll,,Jag är väry impad av mig själv,,Hehehehe..

Igår hann jag oxå med ganska mycket hemma,,,,,

Ringde Nordea,,,och skaffade BankId till den här Datorn,,,

Ansökte om Rutbidrag,,,,då måste man ha BankId,,om man nu gör det på Internet...

Jag måste ju bara säga att fy fabian,,,vad smidigt allt går  genom nätet...

Helt otroligt,,,,

Man kan ju sitta hemma på arslet,,utan att ta ett endaste steg utanför dörren,,,

ALLT går att fixa genom nätet...


Jag gick ur Facebook för några dagar sen...

Kände att det var dags att ta en paus....Fast NOT......

Jag tycker att det är såå tråkigt att inte vara update,,,

Jag känner mig alldeles lost,,,Konstigt så det kan bli..

Men,,,,Det är väl "bara" nån form av abstinens som visar sig...

Det går  väl över..inom sinom tid...

Nähä,,,nu ska denna tant hoppa in i Lopplådan...

I morrn är det fullt ös på skolan igen.


Åhh,,jag höll på att glömma,,,,

 

Sorry för suddig bild,,,,

Per hade köpt en mobilhållare till mig,,,Tack för det...

Gulligt av honom,,,Han tänker då på tants bästa,,

Näää,,Nu är klockan slagen för länge sen...

Tjooo

  

Av Lisa - 4 december 2013 04:19

  Japp,,då sitter jag här igen då...

Jag har iaf fått 6 timmars sömn,,,de e OK..

Apropå sömn,,så pratade dom om det på radion härom morgonen..

Sover man 6 timmar,,,alldeles för lite,,

Sover man 7 timmar,,alldeles lagom....

Sover man 8 timmar,,alldeles för mycket...

Om man inte sover 7 timmar dårå... kan det resultera i massa olika sjukdomar,,,

Hmmmmm,,Jag har ju inte direkt sovit någon skönhetssömn dom senaste åren..

Jajajaja,,den dagen den sorgen,,när sjukdomarna kryper på..

Igår på jobbet så var alla våra elever och simmade..

Så jag och Koordinatorn var typ dom enda på skolan,,Najs..

Jag höll på med Adventsljusstakarna,,ca 20-25 st..

Det var inte många som fungerade,,,

Så jag var och köpte nya LED-lampor igår,,,

Så idag är det bara till att skruva lampor dårå..

Sen hängde jag upp någon egenhändigt gjord dekoration nere i receptionen..

Man tager vad man haver,,som Kajsa brukade säga..

Inte direkt världens snyggaste dekoration,,men men,,,

Det får duga..


Sen var jag iväg till vår matleverantör,,,Kleins

Det är alltid spännande att se hur människorna ser ut,,

Som jag brukar prata med när jag ringer dit och klagar,,

Nääää,,nu skojar jag..

Jag klagar aldrig,,,Jag är en snäll människa,,,eller ????


Idag är det inte heller några elever på skolan,,Studiedag..

Så nu på morgonen ska jag åka till M O Cashen,,

Och handla lite ingridienser till Frukost för personalen..

Och även lite annat smått och gott till skolans Cafe..

Då är det nog bäst att tant försöker få arslet ur vagnen nudå..

Så att jag kommer iväg nån gång..

Tjooo


   

Av Lisa - 2 december 2013 17:43

alla vänner..

Jag blir lika imponerad varje gång jag startar upp Datorn...

Den e så in i bomben frääään...

Ny teknik,,,,inte att förakta,,,

Det var väl ett himla tjat om Datorn,,,Hehehehe..

Nog om det nu,,,

Jobbet flöt på som vanligt idag,,,

Lite trubbel med lunchen,,,

För lite mat !!!!!!!!!!!!!!! Inte bra...

Låt mig säga såhär,,,Det är INTE första gången den här terminen...Hmmm..

Jag ska hälsa på dom i morgon på dan,,,Klein`s Kitchen...


     

Julgranen pyntad med massor av pryttlingar..Visst är den fin..

Fast,,,jag skulle nog vilja ha lite mer färg som bryter av allt det silvriga..

Sen en Julstjärna som står på köksbordet..

Den kan hänga oxå,,,men den vrider sig hela tiden,,,

De e INTE fint,,

Jag vill verkligen inte ha en Julstjärna som hänger snett i fönstret,,,

Så då får den bli stående på bordet..

Jag kan ju ha den på fönsterbrädan oxå,,,

Men,,då får inte Korven plats där...

Hon brukar sitta där och spana in Ekorren som springer på fasaden...

Och alla fåglarna som sitter i Träden utanför...

Lilla stumpan,,,det är det enda roliga hon har hemma i våningen...

Ikväll är det Tvättstugan som gäller för tant...

Snart dags att gå dit igen,,,

Tvätten är nog klar att stoppas in i Torkskåpet och i Tumlaren...

Tjooo

  


Av Lisa - 1 december 2013 21:13

Nu är alla pryttlingar uppe,,,Julpryttlingar alltså..

Jag har faktiskt monterat ihop Julgranen oxå..

 

Tomten köpte jag igår på Jula,,den är riktigt fin,,tycker jag..

Från början ställde jag honom på golvet,,

Men,,Per hjälpte honom upp på högtalaren,,

Jag tror nog f-n att han får stå där uppe resten av månaden...

Han står ju faktiskt ganska bra där...


Jag måste ju bara få klämma in,,,,,

Fy fabian vad fin den är,,den nya Datorn...

Sååå roligt med pekskärm..

Jag blir som ett litet barn,,helst av allt skulle jag vilja ha den i sängen,,Hehehe..

Fast jag tror inte Per skulle uppskatta det lika mycket som moi...


Ytterligare en annan sak,,,

Jag pausade från Fb för några dagar sen...

Jag måste ju bara säga det att,,det är väldigt tomt..

Jag kan ju inte säga att jag saknar alla statusuppdateringar såådär jättemycket...

Faktiskt....Helt ärligt..

Men,,jag saknar mina egna statusuppdateringar,,,


Fast,,det jag saknar mest är SPELEN...

Pet Rescue,,,Väry much..

Candy Crush,,,Inte lika mycket...

Hur det nu än är,,så är det förströelse att spela,,,

Men,,idag har ju ändå haft att göra,,,hela  dan..

Städat och Julpyntat...

Lovely..

Tjooo

  








Av Lisa - 1 december 2013 11:43

Fy sjutton vad roligt det är med ny Dator...

 

Så nu sitter vi vid varsin sida om köksbordet..

Jag med vår nya fina,,,med PEKSKÄRM...

Och Per med den gamla,,,utan PEKSKÄRM..

Klockan är snart 12.00 och jag sitter fortfarande med morgonrock..

Det är ju så himla roligt med nya fina saker..

Jag har lite problem med Windows 8..

Men,,Jag har nog en fördel iaf,,Jag har ju en Windows telefon..

Näää,,nu måste jag få arslet ur vagnen..

Städa,,Pynta,,Handla..

Tjooo

  



Av Lisa - 1 december 2013 05:26

är inte alls dum,,

Ganska härligt att vara uppe ensam..

I Fredags fick jag hem både Man och Katt till våningen

Även fast den lilla korven inte varit hemma på ett halvår,,

Så gjorde hon sig hemmastadd på direkten..

 

Förr om åren när hon har kommit till våningen inför typ vintern..

Så har hon gått omkring och jamat ett helt j-a dygn,,om inte mer..

Natt som Dag...Riktigt jobbigt..

Nu,,,Inte ett endaste ljud från henne,,

Så himla najs,,,

Igår blev det inte mycket skriva på bloggen inte..

Per och Moi var och handlade lite...

Vi köpte en del saker till firman,,,

Bl a:

Lite nya arbetskläder och lite varmare skor nu till vintern,,till oss båda..

Lite nya reservdelar till verktygen..

Vi var på Jula och shoppade loss..

Fy satan vad roligt det är att shoppa,,

Även om det inte var några privata saker,,

Så är det ändå roligt att shoppa..Hehehe..


På eftermiddagen åkte vi till Storebror Håkan...

Han fyllde år..

Det var trevligt,,

(Kameran låg tyvärr kvar hemma,,,till allas glädje,,säkert...)

Det är så himla sällan vi ses,,,vi syskon..

Typ 1 Ålandsresa om året,,blir det..

Sen är det våra Födelsedagar oxå..

Sorgligt,,,men sant...

Tjooo

  



Ovido - Quiz & Flashcards