Alla inlägg under december 2013

Av Lisa - 11 december 2013 20:57

och hans Donna...

 

Hugh Hefner 87 år och Crystal 27 år,,,

Jameeen,,hallå,,60 år som skiljer i ålder...

Vi är lyckligare än nånsin,,,

Han har bättre flås än mina jämnåriga vänner,,

Vi älskar verkligen varandra,,,

Utbrister Crystal glatt i media...

Och visar mer än gärna upp sin förlovning/giftasring...

STOOOOR som ett mindre berg...

På riktigt,,,har man verkligen nånting över huvud taget gemensamt med varandra..

Med en så stor åldersskillnad,,,,

Och till er alla nyfikna,,,,

NÄÄÄÄÄÄÄÄ,,Jag är INTE avundsjuk...

Tjooo

  



Av Lisa - 10 december 2013 20:43

Heter ju då dom som har skickat en förfrågan om våra lägenheter...

Från Hyresrätter till Bostadsrätter....

Vilket jag med lätthet skulle nappa på...Kanske...

Idag läste jag i Lokaltidningen,,,

 

Att Hyresrättsinnehavare i Söderort är skitförbannade på just Restate...

Varför ????

Jo,,för att dom har trängt sig på hos människor,,,

Med att ha gjort utskick på sina intresseanmälningslappar i oskyldiga

människors brevlådor,,,,,Haaaaa..

Det var tydligen flera hyresgäster som anser att dom skapar osämja hos dom boende,,

Och om folk är intresserade kan dom ta tag i det själva...

Och att det är fel att skriva: Att det kanske är sista chansen för ombildning..

Det ÄR ju kanske sista chansen,,,

Om Sossarna kommer till makten,,,så lär dom stoppa utförsäljningen av Allmännyttan,,,


Jag kan ju bara prata för min egen del...

Jag är intresserad men tyvärr inte engagerad,,,,

Annars hade jag satt upp lappar i trappuppgångarna för läääänge sen,,,

Om en förfrågan till Bostadsrätter: 

Om det fanns något intresse bland dom boende i vårt hus...

Nu gjorde jag ju inte det....

Så ibland kan det faktiskt vara så att folk inte får arslet ur vagnen...

Och när det kommer någon utifrån med en förfrågan,,,,

Japp,,då nappar iaf jag på det,,,

Tjooo

  


Av Lisa - 10 december 2013 19:04

alla glada..

Ännu en dag till ända,,,,och såå fort dom går,,,

Och eleverna blir bara tröttare och tröttare för varje dag som lovet närmar sig..

Men,,inte tant inte,,Jag är som en Duracellkanin,,,

Jag bara går och går och går...


Idag gick datumet ut för mitt FB-konto...

Alla mina Statusuppdateringar,,Kommentarer och mina fina Album är borta...

4 år bara borta sådär,,,Tragiskt..


I morse var jag och handlade på Cashen i Årsta,,

Uppe med Tuppen,,,tidigt alltså..

Var där vid 06.00 och kom till jobbet vid 07.00

Bar ut alla pryttlingar från bilen,,,,,

Skulle larma av,,,,

Neeeeeej,,,Ingen TAG på min nyckelknippa,,,j-r

Vi har då alltså TAG:s på jobbet,,,,

För att kunna larma av/på,,,Åka hiss,,,och komma in i utrymmen som är låsta...

Jag lånade ut den till Per igår,,,,

Och glömde givetvis att ta  tillbaka den,,,

Det var klantigt...

Vad göra ????????

Johodå ringa till Per och be honom komma med den,,,

Han dök upp en halvtimme senare,,,

Det var snällt,,Tack för det Per...


Jag uforskar fortfarande den nya Datorn,,,

Nu ikväll tog jag ett foto med kameran på Datorn...

Hehehehe,,de e ju skitkul ju...

Fast kvaliten på fotot är inte så mycket att lägga under julgranen

 

Tant inslagen med rött julband och allt..Hahahahaha

Näää,,

Nu måste jag diska,,

Tjooo

   


Av Lisa - 9 december 2013 20:28

Nu närmar sig ledigheten med stormsteg,,Tjoohoo.

Jobbdagarna som är kvar kommer att gå sååååå fort..


För några veckor sen kom det ju en förfrågan om jag/vi är

intresserade av att bilda Bostadsrättsförening av huset jag bor i...

Jag skickade in ett JA...

Idag kom det ett mejl som sa att det var 18% hitills som var intresserade

och det ramlade in fler JA-mejl....

18% det tyckte dom var ett bra %-andel...

18%,,,Jag vet inte om jag tycker att det är så j-a bra %-andel

Vårt hus är ganska stort med många lägenheter..

8 portar med 6 lägenheter i varje port..

Det ger typ en sisådär 48 lägenheter..

Och samtidigt i mejlet kom en förfrågan om jag var intresserad

av Styrelsearbete i den ännu icke existerande Föreningen...

Det står säkert en likadan förfrågan i alla mejl dom har skickat ut...

Men,,Tant kanske skulle nappa på det,,,Hmmmm..

Det tål att tänkas på,,,tills i morgon bitti..


Sen har det varit den sedvanliga Tvättstugan ikväll oxå...

Najs,,,,

Nu är det bara 1 vecka kvar till nästa gång...

Allt var lugnt och stilla där...

Ingen att bråka och klaga på...Hehehehe..

Alla skötte sig så som det bör i en allmän tvättstuga...

Inget ludd i torktumlaren,,,,

Ingen som hade snott mina bokade maskiner,,,,

Nääää,,nu måste jag vika och hänga dom rena kläderna..

Sen blir det Tv för hela slanten,,,

Morden i Sandhamn....

  

Av Lisa - 8 december 2013 20:37

 Det var hur gott som helst,,

Huvudrätt: Köttfärsbiffar,,Sås och Potatismos...

Efterrätt: Marängtårta,,,

Just nu känner jag mig som en stoppad korv,,Bläääää..

Skulle inte ha ätit så mycket som jag gjorde..

 

51 åringen himself....

Han verkar nöjd och glad över att bli firad...

Det här köpte han till sig själv i present..

 

En Metalldetektor,,,och ett Luftgevär,,,Hmmmmm..

Vad han nu ska göra med dessa pryttlingar,,,

Leta GULD och skjuta på RÅDJUR,,kanske ??


En ny arbetsvecka i morgon dårå..

Det är bara 2 veckor kvar,,,,sen LEDIGT i typ 2 veckor...

Najs,,,Riktigt Najs...

Allvarligt,,,veckorna försvinner på en Nanosekund,,,alldeles för fort...

Näääää..

Det får vara allt för ikväll...

Tjooo

  

Till sist,,,,

Fy fabian vad jag saknar Facebook,,faktiskt...

Så himla roligt att kommentera och bli kommenterad...

Familj,,Kollegor,,Grannar på landet,,Gamla vänner...

Jajajaja,,abstinensen försvinner väl så småningom..

Fast jag tror att det kommer ta en j-a tid.....

Det e bara att bita ihop...



Av Lisa - 8 december 2013 13:56

Fast bara på Jula...

 

Det är inte direkt my cup of tea,,att shoppa på Jula...

Fast en del roliga saker har dom till mig oxå..

Jag ska visa sen vad det shoppades för roligt ?????

Inget till mig dårå..

Det var Per som gick bananas inne på Jula,,Hehehehe..

Nu ska tant ta en svängom med Dammsugaren..

Sen blir det duschen....

Maten står på spisen och puttrar..

Vid 16.00 kommer eliten att storma in,,

Tjooo

  


Av Lisa - 8 december 2013 08:36

såhär på morgonkvisten..

 

En ny och fin Plånka blev det från mig idag..

Hos oss är det ju inte direkt överflöd med paket när någon fyller år..

Men,,något litet blir det iaf..

Sandra och Robin kommer förbi och käkar lite sen i eftermiddag..

Så nu är det nog bäst att tant sätter fart om jag ska hinna med allt idag...

OjOjOj,,,det är mycket nu:

Korna ska mjölkas,,,Grisen ska slaktas,,Hönsen ska utfodras,,,

Tjooo

    

Av Lisa - 8 december 2013 04:55

För Per idag...

Ett stort GRATTIS till hjärtat idag..

Puss & Kram

Det här är tyvärr den enda bilden som jag har på honom i den nya Datorn..

Jag försökte få över bilder från min gamla Dator till DVD-skiva...igår..

Jag höll på i flera timmar,,,,

Meen,,då jag inte är den vassaste kniven i lådan,,,Hehehehe..

Så kunde jag inte,,,

Fasen vad irriterande,,

Allvarligt,,,Hur j-a svårt kan det vara egentligen ??????

Åkte till landet i Fredags,,,Barmark utanför dörren...

Och vaknar till det här,,,Snötäcke på marken,,Hua..

 

Lite mysigt är det allt,,,

Nu är det iaf vitt och det ljusar upp i mörkret,,

De e najs..

Kallt utanför fönstret är det oxå nu på morgonen,,,-8 grader,,Brrrrrrrr..

Inte ens Tjockisen ville vara ute igår,,

Hon sprang in och ut,,hela tiden..

Och hoppades säkert varje gång hon gick ut,,,Nu e snön borta...

Till slut gav hon upp,,hon gick och la sig..   

Då packade vi ihop våra saker och åkte hem till våningen..


Kollade in det sista Så mycket bättre igår..

Hur bra är inte Agnes dårå ??

 

Hon e ju riktigt grym ju,,

Hon va sjukt bra igår...

Men,,så var oxå låten i grunden riktigt bra..

 

Dom har ju faktiskt gjort många bra låtar,,,,

Soundtracks of our lifes..

Tjooo

  

Ovido - Quiz & Flashcards