Alla inlägg under januari 2014

Av Lisa - 18 januari 2014 20:45

snart är du ett minne blott...

Satan vad helgerna försvinner fort iväg...

Det skulle vara najs med en till dag ledig,,typ Fredagen,,,

Men,,,tyvärr så har jag inte råd med det,,,,

Ist,,så måste jag jobba häcken av mig lång tid framöver,,,

Jag har INTE så mycket sparade sekiner till min pension,,

Pensionen,,Jaaa,,den dagen den sorgen,,,,den närmar sig med stormsteg,,

Jag fyller ju för fasen 49 bast snart,,,,Hua,,Inte roligt..

Inte sjutton lär jag kunna gå i pension vid 65-67 år,,eller vilken ålder det nu är...

Jobba Jobba Jobba...

Jag får väl jobba ända tills jag stupar ner i graven,,Tragiskt..

Gå direkt till graven utan att passera ledigheten..

Men,,så är det när man inte har varit speciellt klok och sparat..

Fast å andra sidan kämpar jag på som sjutton med det nu,,,

Jajaja,,sent ska syndaren vakna..

Apropå spara,,så var jag och tittade på köksmöbler idag..hos MIO i Länna..

 

Halva priset,,,,Endast 4200 färska svenska kronor..

Faktiskt så tror jag att jag ska slå till på dessa,,

Men,,Jädrar vad mycket fint dom har att välja på,,

Denna grupp är nog f-n den billigaste hos dom...

Jag ska tänka denna vecka som kommer,,om jag vill köpa dom..

Dom hade 400 st set kvar på Centrallagret...

Garanterat,,,,när jag väl har bestämt mig...

Så har dom säkert tagit slut,,,

Tjooo

  





Av Lisa - 18 januari 2014 06:32

Men,,,vad gör det..

Jag är för sjutton LEDIG,,attans vad härligt..

Det har varit en riktig tuff vecka,,jobbmässigt alltså..

4 dagar med 12 timmars jobb,,,Pust..

Jajaja,,Jag har bara mig själv att skylla på,,

Det var helt frivilligt att jobba,,och jag gjorde det,,

När jag sitter här vid datorn nu på morgonen,,

Så har jag faktiskt glömt bort hur tuff veckan har varit,,,

Jag skulle kunna göra om det nästa vecka oxå,,Hehehehe,,

Det bästa med att jobba låååånga dagar är:

Plånkan blir inte tom,,,

Det blir inget onödigt shoppande på eftermiddagarna efter jobbet,,

Fast jag är ganska bra på att hålla fast pengarna i vanliga fall oxå,,


När jag kom hem igår var jag ganska slut som artist,,,

Åt middag framför datorn,,,,

Efter det låg jag och slumrade i soffan heeela kvällen..

Jag orkade inte göra nånting,,

Men idag är jag fitforfight IGEN,,

Idag blir det shopping,,

Titta på köksmöbler,,

Fakturering av mina timmar som jag jobbade i veckan,,

Skicka tillbaka de hemskt fula topparna från Ellos,,som jag hade beställt!!!

Och,,,Nu får det fasen bli lite frukost,,Hungrig..

Tjooo

  





Av Lisa - 15 januari 2014 20:32

Har blivit mycket bättre,,,,

Nu är det en salig blandning av åldrar på bloggarna,,,och olika bloggar..

Vilket jag tycker är alldeles fantastiskt,,

Från början när jag registrerade mig,,verkade det som om plejset var fullt av småtjejer..

Vilket det såklart fortfarande är,,,

Men,,nu ser jag även att det är många "tanter" i min ålder oxå..och äldre...

Vilket berikar den här platsen..Halleluja...


Jag har ju skrivit om att jag har varit lite lite krasslig dom senaste dagarna..

Och igår,,,var det nog toppen på isberget,,,

Riktigt skruttig var jag...

Och lång jobbardag blev det oxå...7.00-19.30...

Så när jag kom hem tog jag mig en liten Wirre,,,

(Jaaa,,i tillfriskningssyfte såklart)

Hoppade in i fislådan vid 21.30

Och somnade väl på 2 röda,,,,Najs..

Och i morse när jag vaknade var krassligheten som bortblåst...

Hmmmm,,kan det verkligen ha varit Whiskeyn?????

Jag tror att jag tar mig en till ikväll,,,,i medicinskt syfte dårå...Hehehe..


Jag beställde ju lite kläder förra veckan från Ellos..

Dom hämtade jag ikväll efter jobbet....

Det e ju sååå roligt att få paket,,,

(Jaaaa,,även om jag får betala det själv)

 

Dessa 2 får sig en resa tillbax till Ellos....

Verkligen riktigt riktigt fula...

Hua,,jag får rysningar när jag ser dom,,,

Men,,,3 par byxor och 1 top får stanna hos mig,,,

Tänka sig,,,alla 3 par byxor som jag beställde,,,Passade tant....Grymt...

Och varför passar dom då,,,Jomenvisst,,det är ju töjbart material i dom,,

Så byxor och byxor,,,,Mmmm,,,1 par byxor och 2 par tighths..Grejtans fint..

Tjooo

  


Av Lisa - 13 januari 2014 20:13

Har precis kommit hem,,,

Och jag missade ju premiären av Farmen,,,Tjiiiit..

Dom kommer bergis att köra ett program varje kväll hela veckan,,

Jajaja,,det går säkert i repris i helgen ALLA avsnitt i ett svep..Najs..


Det blev en lååååång dag idag..

Stack hemifrån innan 06.00 och kom hem vid 20.00

F-n,,,vad jag är duktig,,

Just nu är jag inte ett dugg trött i mössan,,Jag kan trösta mig med:

Det kommer nog smygande alldeles strax..

Resten av veckan dagar blir typ likadana som idag..

Så på Fredagkväll,,kommer jag nog att vara grymt slut som artist...Hehehe..

Och,,till råga på det,,,

Jag börjar känna mig ännu mer krasslig,,Inte bra..

Ont i halsen,,Ont i huvudet,,Snorig...Blääää..


Igår när jag höll på att arbeta vid datorn,,Bokföring..

Så tog färgen slut i skrivaren,,Faaaaan..

In på Ink Clubs sida och beställa lite ny färg dårå..

 

Och titta vad som låg innanför dörren idag,,,,

Helt fantastiskt,,,

24 timmar tog det hela,,,Beställning-Hemma...

Jag är djupt imponerad,,Verkligen..


Nääää,,det här får nog bli alles för idag,,  

Tjooo

  




Av Lisa - 12 januari 2014 20:12

för tant,,idag är jag trött,,(Ovanligt,,va)

Det blir nog en tuff arbetsvecka som kommer...

Mucho jobb,,men vad gör man inte för det egna företaget..

Det blev ingen titt på nya köksmöbler i helgen...

Jag hade ingen lust alls att gå utanför dörren,,

Det blir väl nåt annat år i nåt annat universum...Hehehe..

Jag har faktiskt tänkt att bjuda hem syskonen,,och kanske några syskonbarn på det oxå..

Det var länge sen jag hade dom hemma,,,4 år sen..

4 år sen !!!!! Helt sjukt,,Fram med skämskudden...

Men,,,jag vill juh ha fint i köket då,,,med nytt möblemang..

Jajaja,,vi får väl se hur det blir med den saken...


Utanför fönstret är det snöfall och blåst..-8 grader

Faaaaan,,kunde det inte ha räckt med det som kom i Fredags/Lördags..

 

5 cm,,,det är alldeles precis lagom det...

Hoppas att det inte kommer så mycket snö nu inatt...

vill inte...vill inte...vill inte..

Våga vägra SNÖ.......

Jajajaja,,jag vet att det är vinter och att det kan komma snö då....

Tjooo

  



Av Lisa - 12 januari 2014 15:06

Just nu är det iaf -7 grader utanför fönsterna..och lite vind i luften..

Och det räcker till kan jag lova,,,Hua vad kallt det är..

Jag har varit och ska igen,,till favvoplatsen-tvättstugan,,

Annars har det inte blivit så mycket gjort idag...

Lite bokföring dårå..

Och redigerat en bild..

Fy fasen vad det är roligt,,,på riktigt..

Terapijobb,,helt klart,,

Tålamod är passande i detta fall,,,mina vänner,,

Det råkar ju jag vara begåvad med nudå,,,Hehehe..

 

Njaa,,Nu var jag allt lite blygsam där,,,

Men,,,övning ger färdighet så småningom,,,

Det är ett väldigt högt berg att vandra uppför,,innan man är på toppen...


Sandra och Robin var här igår,,,

Jag lovade ju att hon skulle få min gamla Dator..

Nu hade det ju gått några veckor sen jag lovade det...

Egentligen så hade jag velat tömma den först,,,INNAN hon skulle hämta  den..

Fast,,jag fick ju aldrig arslet ur vagnen till att göra det då...

Hon fick med alla CD-skivor till Datorn,,så att hon kan göra det själv..

Tömma den,,,och lägga in på nytt...

Det var ju absolut inget fel på den,,,allt funkade som det skulle..

Men,,att ha den som jobbdator,,det var den alldeles för slö för..

Nu har jag ju min nya ochfina HPdator som jobbdator,,,

Och den är ju bara för j-a bra...Så grymt nöjd..

Tjooo

  


Av Lisa - 12 januari 2014 09:48

Fick just en ingivelse att arbeta med det lilla företaget..

Stämma av bokföring med bankhändelser..

Jag har lite som ligger och väntar på att få bli bokfört...

Bl a en skatteinbetalning till allas vår vän Skatteverket...

Moms,,Arbetsgivaravgift,,och Skatt till anställd..

Gick först in på min egen sida på Nordea..

Där har jag skrivit en välkomsttext till mig själv när jag kommer in..

 

Välkommen,Hej igen fattiglapp..

Hahahaha,,Jag är ju för j-a rolig..

Jag blir så glad varje gång jag loggar in...av den texten..

På min privata sida ser det ju bra ut,,,så bra som man nu kan vänta sig in i mitten av Januari..

In på Företagets sida oxå...

Där blev det nobben,,,Störningar,,var god försök senare,,

Ojojojoj,,vad synd då,,Jag som verkligen hade bestämt mig för att arbeta NU..

Jajaja,,det är massor av timmar kvar på den här dagen..det löser sig..

Vad ska jag göra ist nudå,,Hmmmm..

Jag ska nog ta och fylla i en sån där lapp för Kontrolluppgift från arbetsgivare..

Den ska ju vara inne till Skatteverket senast 31 Januari..

Tjooo

  




Av Lisa - 12 januari 2014 07:31

Jag skrev ett inlägg alldeles nyss,,,

Men,,det bara försvann nån annanstans,,,Illa..

Jajaja,,Jag sitter här vid köksbordet,,,

Det är tyst och lugnt i våningen,,,Härligt..

Tyst och tyst,,,,,det zzzznarkas en del av dom andra boende i våningen...

Per och Korven alltså,,,Hehehe..

Grannarna är vakna oxå,,,

Jag sitter vid köksbordet med datorn..

Vi har våra kök väggivägg med varandra,,,

Så jag hör hur någon spolar vatten i kranen,,,

Dom pratar med varandra,,Ganska tyst..

Någon nyser och hostar,,,,

Fast det är absolut ingenting som är störande...

Det är så jädra lyhört i dom här gamla lägenheterna,,,

Man måste verkligen visa hänsyn till sina närmsta grannar...

Tjooo

  


Ovido - Quiz & Flashcards