Alla inlägg under januari 2014

Av Lisa - 3 januari 2014 14:41

Idag har det bara varit en sån där grym tråkig Myndighetsdag..

Alltså kolla Skatteverket..

Betala till Skatteverket...

Startat ett nytt Räkenskapsår i bokföringsprogrammet..

Nu är det "bara" ett Årsbokslut som ska göras...

Och hur f-n gör jag det då ??

Det ska ju stämma oxå..

Bank och Bokföring....

Det ska bli spännande,,

Fast iofs så går det nog bara att göra det på 1 sätt...


Nu backar viett steg,,till gårdagens match i JVM...

Ahmeeeen,,fy fabian vad bra dom var,,Svenskarna..

Dom hade ju lekstuga med Tjeckerna...

I morrn blir det nog tuffare motstånd,,,Ryssland..

You go Boys.....HejaHejaHeja..

Tjooo

  

Av Lisa - 2 januari 2014 19:08

Det ska bli riktigt spännande med den matchen,,,

HEJA SVERIGE :)

Idag tog jag mig ut IGEN på en lite PW...

Riktigt härligt,,efteråt...

Sen har jag suttit i telefonen med allas vår vän:

SKATTEVERKET.......

Jag driver ju en liten liten obetydlig firma..

Men..som den rättskaffens kvinna jag är...

så måste göra rätt för mig:

Betala arbetsgivaravgift,,Betala moms,,Betala skatt,,,

Ännu går ju då hissen inte riktigt ända upp,,,,Hehehehe..

Vilket innebär att jag har NOLL koll på dessa saker..

Då blir det många långa timmar med SKATTEVERKET..

Nu tror jag jag har lite koll iaf...

I morgon blir det till att sitta i telefonen med

dom som jag har mitt redovisningprogram från..Visma..

Jag ska försöka få till ett BOKSLUT för 2013..


BILDER GÅR FORTFARANDE INTE LÄGGA UPP PÅ MINA INLÄGG,,GRRRRRRRRRR

Nu blir tant snart arg !!!!!!!!!!

Tjooo

  



Av Lisa - 2 januari 2014 11:37

Nu e jul/nyårshelgerna snart slut slut slut,,,

Fy fabian va gött och komma tillbaks till lite rutiner igen..

Fast det har varit grymt att vara ledig....


Gårdagen dårå,,,,,,

Faktiskt så satt tant hemma och samlade sig,,,mentalt alltså..

Till att gå ut på en PW...

Ojojojoj,,det var mycket tänk i den lilla hjärnan..men till slut så blixtrade det till...

Och så kom jag faktiskt ut...

Det blev 5,12 km på 46,37 minuter...

Ganska ok för en soffpotatis,,,

som helst av allt sitter i soffan och tittar på TV eller är inne på Datorn..

Men det blev endast PW,,ingen jogging..

Jag måste ju faktiskt tänka på att jag är inte 28 år längre,,jag är faktiskt 48 år..

Så nu i början får det bli bara PW...

Nu i början,,,säger jag,,,Hehehehe..

Det kommer med all säkerhet inte att bli någon fortsättning på mitt motionerande,,,

Jag har som MÅL iaf,,,att komma ut i spåret..

Sen behöver det ju inte bli VARJE dag,,,

Bara jag börjar med nåt....

Det tror jag är bra för framtiden...

(Bilder kan jag fortfarande inte lägga ut,,,Grrrrrrr)

Tjooo

  



Av Lisa - 1 januari 2014 19:52

Jag har väldigt STORA problem med Bloggplatsens sida..

Jag kan inte publicera bilder...

Mina inlägg försvinner...

Nu testar jag att publicera denna lilla klagolåt..

Tjooo

  

Av Lisa - 1 januari 2014 12:42

och vädret utanför väggarna är absolut inget att hurra för..

 

Det blåser,,det är 50 nyanser av grått ute,,det är kallt,,,

Det är sån där kyla som letar sig ända in i märgen..

Jag har ingen lust att göra nånting alls..

Jag borde faktiskt bege mig ut på en snabb PW..

Jag har alla kläder och skor med mig hit ut,,

För tanken var ju faktiskt det när jag lämnade våningen

för stugan på landet..Ut och PWa

Nu måste jag f-n på allvar ta upp PW:andet IGEN..

Det gick ju så bra ett tag...

Jag vet ju att kläderna har krymt typ 1 strl,,,Hmmmmm..

Nyårslöfte,,,till ett hälsosammare liv,,,Nääää..

Men motion har ingen dött av,,,

Det är nåt som alla människor borde utöva..egentligen...

Säger hon som helst av allt sitter hemma i soffan och stirrar på TVn..

Hehehehe...

Här blir det inga Nyårslöften inte..

För jag vet att jag inte kommer att hålla dom iaf...

Så varför lova något som man ändå vet att man inte kommer att kunna hålla...

Det verkar väldigt idiotiskt,,,

Ojojojoj,,en liten lista med saker som jag borde göra:

Sluta röka..

Sluta äta godis...

Sluta med alkohol...

Äta bättre..

Motionera...

Bli SNÄLL...

Tjooo

  





Av Lisa - 1 januari 2014 08:21

 

Kanske en aning sent,,Hehehe..

Men,,igår när jag försökte blogga var det lögn i helvete att komma in på bloggen..

Jag försökte flera gånger,,långnäsa till mig..

Jajaja,,vi är på landet dårå..

Jag kan ju inte direkt skryta med att det var ett överdåd av fyrverkerier här ute..

Vi hörde att det small och såg hur det blixtrade på himlen..

Fast det var inte många fyrverkerier som nådde över trädtopparna...

Liiite boooooring faktiskt..

Och vi hade inte köpt några egna fyrverkerier i år..

Innan 12-slaget käkade vi lite Räkor och korkade upp en flaska Bubbel..

Det  var däremot riktigt gott..

Samtidigt som vi käkade,,kollade vi på en film på 6an..

Här ute finns det inte så många kanaler att välja på..

1an,,2an,,4an,,och 6an,,

Och vad sänder 4an på Nyårsafton då,,,

Binglotto,,,Grrrrrrrr..Fy sjutton..

Jag hade verkligen ingen lust att titta på en övertrevlig Marie

eller på en tråkig Christer...

På bästa sändningstid,,

Det tycker jag är lite stört,,

Dom kunde väl ändå ha valt att lägga programmet på typ 7an ist..

Och sänt en bra film på 4an,,,

Jamenjustdet,,,,JVM-matchen igår måste jag ju nämna...

Aaaahmen,,,hallå,,hur bra är dom egentligen???

Fast det blev lite väl spännande..

Men,,hur än matchen hade slutat,,så hade dom vunnit sin grupp iaf,,(tror jag)

Dom är riktigt grymma dom svenska grabbarna..

Hitills har dom överglänst alla lag dom har mött,,

Även fast ryssarna satte hårt mot hårt igår...


Guuuuud,,så hungrig jag är..

Måste få nåt i magen,,,

Jag har bara druckit 3 koppar kaffe än,,,

Börjar känna ett litet sting av illamående nu,,,

Skynda Skynda Skynda,,Frukost fort...

Tjooo

  



Ovido - Quiz & Flashcards