Alla inlägg under januari 2014

Av Lisa - 6 januari 2014 12:39

göra än det ena än det andra,,,,

Alltså:

Sy köksgardin..

Städa...

Tvättstugan är på G vid 14-tiden och det är inte bara 1 IKEA-bag...utan 2 st...

Proppfulla,,,Boooooring..

Nu på förmiddagen har jag gjort så lite som möjligt..Himla najs..

Mest suttit vid datorn,,,

Redigerat lite foton,,som ska upp på väggen i en ram,,,

Jag visar sen,,,

Jag kan ju fortfarande inte lägga in bilder från min dator i bloggen...

Per,,den vise mannen,,,tror att det är Windows 8 i nya datorn som spökar..

Det var likadant igår när jag skulle in på Blocket,,,det gick inte..

Ring Ring,,bara ni slog en signal......

Men det är f-n dötyst i telefonen...

Ingen har ringt på min annons,,eller mejlat för den delen heller,,Snyft..

Det slutar väl med att jag får SKÄNKA bort den till någon som vill ha den..

För om det blir så att jag ställer ner köksmöblerna i källarförrådet...

Så måste den väck,,,

Tjooo

   



Av Lisa - 6 januari 2014 07:06

denna härliga lediga Måndagmorron..

Känns lite lyxigt att vara ledig en Måndag...

Jag vaknade som vanligt i ottan...

Det första jag gör när jag startar Datorn,,är att gå in och läsa Nyheterna

hos typ Aftonbladet och Expressen,,,

Men,,idag kände jag för att vara lite WildnCrazy..

Jag gick in hos Ellos ist..

Och klickade hem lite kläder,,,

Jag behöver verkligen det...

Men,,det brukar inte vara speciellt många plagg jag behåller...

Jajajaja,,vi får väl se när dom kommer,,hur det blir med den saken,,,

Spännande..


En tillbakablick åt gårdagkvällens JVM-Match dårå..

Det var grym underhållning sådär på kvällskvisten..

En sann Nagelbitarmatch..

Men,,riktigt tråkigt att dom inte fick GULD..

Det var dom värda,,,Juniorerna..

Fast SILVER är väl inte att förakta,,,Eller ??

Jooooooooo,,GULD ska det va,,annars får det va...

Tjooo

  


Av Lisa - 5 januari 2014 19:53

Jag säger som experterna,,,

Grymt spel,,,även om Sverige ligger under just nu med 1 mål....


Fi fasen vad jag har varit effektiv idag...

Jag har städat källarförrådet...

Sen har jag sysslat med lite firmavård..

Sorterat papper och satt in i pärmar..

Registrerat årets 2 första fakturor...och skickat iväg dom oxå..

Dragit ut papper som ska fyllas i för Pers skatt..

och som jag ska skicka till Skatteverket...inför hans självdeklaration..

Jag har säkert hållit på i säkert 2 1/2 timmar med firmans papper,,,

Fixat middag...

OCH hunnit med disken...

Så nu är det matchen och ett glas VIN som gäller för min del...

Det känns härligt med Söndag idag...

Självklart är det bara för att det är ledigt i morgon Måndag...Jippie..

Men,,,,Oj vilket späckat schema tant har i morgon....Lövely...

Tjooo

  






Av Lisa - 5 januari 2014 17:39

Alldeles strax dårå,,

OjOjOjOj,,,attans vad spännande det kommer att bli...

Hoppas att hjärtat mitt klarar av matchen,,,

Det var knappt att det gjorde det igår,,,

Vilken rysare det var,,,,,


Det blev en städning i källarförrådet idag,,,Fy fabian vad jag är duktig...

En liten klapp på axeln till mig,,Hehehe..

Jag har en väry gammal Spinnrock där nere...min mammas gamla..

Jag fick den av min styvfar när mor min hade avlidit..

Varför jag tog den ?? Johodå,,endast för att ingen av mina syskon ville ha den...

Äsch,,Va fasen,,Jag tar den dårå...

Men,,nu har den stått nere i källarförrådet i typ 4 år...

 

Den tar sån j-a plats,,,,Skrymmande grej det där,,,

Och källarförrådet är inte stort,,,,Som en skokartong ungefär.....

Det är inte direkt så att man kan vika ihop den och lägga den i en Flyttkarong..

Hoppas Hoppas att det är någon som förbarmar sig över den,,

Nu ligger den ute på Blocket till försäljning,,

Kom och Köp !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tjooo

  

Av Lisa - 5 januari 2014 11:20

Nu har tant vart ute i spåret igen...

Jag ser med spänning fram emot hur länge detta hjärnsläpp kommer att hålla i sig,,Hehehe..

Alltså ute i spåret.....

Det är nästan så det känns lite patetiskt när jag kommer PWande/Joggande..

Man stöter ju på den ena efter den andra OCH till råga på allt,,,YNGRE

människan i spåret...

Dom tittar och tänker med all säkerhet:

Jahaja,,där kommer en till som har avgett ett NYÅRslöfte..

Fast det är grymt skönt,,efteråt,,,Faktiskt..


Vad ska jag hitta på idag då,,,,Ingen aning..

Först ska jag iaf ta mig ner till källaren,,städa lite där..

Jag är såå sjukt sugen på nya köksmöbler till våningen..

Det är bara ett endaste litet problem...

Per säger att han kan ta nuvarande köksmöblerna som finns i våningen till landet,,,,,

Närdå ???

Jag vill ha nytt NU,,,på direkten,,

Well,,,det är därför jag ska städa upp lite i källaren,,,,

Det kan ju hända att vi inte får med oss möblerna ut till landet

på väry lång tid...

Och såå länge vill jag INTE vänta,,,

Vill ha NU.....

Därför kan det va bra att städa upp där nere..

Om det nu blir så att jag får ställa ner möblemanget där....

Tjooo

  

Av Lisa - 5 januari 2014 08:49

och en ganska bra sådan oxå..

 

Igår när vi åkte från landet,,så stannade jag till vid Mölnvik..

Tog mig en runda inne på Rusta,,

Där är det alltid REA efter JUL..på Julsaker dårå..

Det blev en GRAN med LEDbelysning,,,Jättefin..63.00 kronor

Sen blev det en ny RÖD LEDslinga,,25.00 kronor

Varför RÖD då ??

Johodå,,det var den enda färgen dom hade kvar,,Hehehe..

Dessa fina pryttlingar kommer att bli jättefina till nästa JUL..

Tills dess får dom åka ner i källaren..


Det här inlägget är gjort på Pers dator...

Gick ju hur bra som helst och ladda upp foton..

Det måste vara något i min dator som blockerar uppladdningen hos Bloggplatsen..

Felsökning får påbörjas idag..

Tjooo

  


Av Lisa - 4 januari 2014 13:25

Hur det här kommer att gå...

Nähä,,det gick inte alls det...

Allvarligt,,,Fasen oxå..

Lägga upp bilder på bloggen verkar vara helt kört för min del nu,,SKIIIIT..

Tjooo

  


Av Lisa - 4 januari 2014 07:31

Jag vaknade vid 05.30,,Helt OK..

Jag hoppade in i lopplådan ganska sent igår,,Vid 24-tiden,,tror jag att det va..

Kollade på Tack för Musiken,,

Petter var där som gäst,,,

Han är ju faktiskt grym den där HipHop:aren..

Både som artist och som person..


Sen,,förstår ni,,,

Så kom det en bil åkandes mitt i "natten"...

Och eftersom det har varit inbrott i en stuga här ute,,

Så blir man ju lite nyfiken på vad det kan vara för tomtar i bilen..

Så både Per och jag gick ut för att kolla läget..

Det visade sig att det var 1 tomte och 4 nissar...

Det var en "kompis" till hyresgästen som Per hade i somras...

Vi stod och pratade med honom och hans entourage..en stund..

Det var tydligen en bil som han letade efter..

Som han har köpt av den förra hyresgästen...

BIL,,,,,Här står det för fasen ingen bil kvar...

Jajaja,,hoppas han finner vad han söker..


Jag kan fortfarande inte lägga in bilder,,,,

Väry weird...

Jag vet inte om det kanske är min "dong" som krånglar...

Jag får helt enkelt kolla när jag kommer hem till bebyggelsen igen..

"Dongen" har ju faktiskt 2 år på nacken,,

Och tillhör väl inte Sveriges snabbaste "dong" längre..

Hmmmmm...kanske dags att uppgradera sig,,i "dong"alltså....


Nää,,nu suger det i tants tarmar...

FRUKOST.....

Tjooo

  

Ovido - Quiz & Flashcards