Alla inlägg under januari 2014

Av Lisa - 11 januari 2014 10:38

Det är ju bara så underbart,,,och jag har tom hållit mig vaken ganska sent på helgerna,,

Tröttmössan satt i soffan igårkväll,,,

Zappade mellan kanalerna,,Tvn var min igår,,,Jaaaaa..

Helt plötsligt så har jag en film framför mig precis i min smak

Thor...

 

Åhhh,,vad tant tyckte den var bra,,,

I filmens slut,,,så verkar det som om att det inte var det sista som man ser av Thor på filmduken...

Jag får nog gå in och googla lite..

Om det finns fler filmer..

Konstigt att man som 49-taggare gillar såna där filmer..

Fantasy,,Fiction,,Lite Löve oxå,,

Tjooo

  

Av Lisa - 11 januari 2014 10:02

  

Hehehehe,,

Nääää,,så här det:

Jag har inte kunnat ladda upp bilder från Biblioteket..

Och nu vart det bara en test,,,,på en "slumpad" vald bild,,,Blinkblinkblink...

Jamen,,nu gick det hur bra som helst att ladda upp bild...Jippie..

Fasen,,vad roligt,,,,

Tjooo

  


Av Lisa - 10 januari 2014 20:41

och det är väl alldeles underbart....

Även om det har varit en mjukisvecka,,,så ärjag grymt trött..

Jag låg i soffan förut,,,nickade väl till ett tag,,Zzzzzzzzzzz..Lövely..

Men,,,som jag skrev igår,,,,Jag är inte riktigt på topp...

Fast jag är absolut INTE sämre än igår,,,det är väl ett gott tecken iaf..

Jag skulle kunna hoppa in i lopplådan nu,,,och somna...

Kanske liiiiite tidigt för det,,,

Får väl kolla om det är något av intresse på Tvn...

Annars har det varit en bra vecka,,,

Jag har hunnit med massor..

Planering,,Beställning,,Städning...

Nästa vecka blir det hårdkörning from Mån tom Fre...

(Tror Jag)


I morse på 4ans Nyhetsmorgon var det ett inslag om rökning i lägenheter..

Lundberg,,tror jag fastighetsbolaget heter... 

Dom har förbjudit rökning i sina lägenheter,,,

Och det gäller även på balkongen,,,Hmmmm..

Tänk om det skulle komma till Sv Bostäder,,,Hemska tanke..

Var in och googlade lite på det,,,om rökning i lägenheter alltså..

Man kan sätta det i kontraktet till nya lägenheter och nya hyresgäster,,,

Men det är tydligen ganska svårt att införa det för befintliga hyresgäster..

OCH,,man kan INTE bli vräkt,,för att man röker i lägenheten..

För det finns ingen lag (ännu) som säger att det är förbjudet att röka i lägenheten..

Fast det är väl bara en tidsfråga,,,,,

Stackars oss rökare,,,Ojnevojne...


Ytterligare en redigerad bild

 


Av Lisa - 9 januari 2014 21:10

Jahaja sitter framför datorn IGEN,,,,Vad ovanligt,,Hehehe..

Jaaa,,nu är det ju faktiskt så att vi är 2 personer som ska dela på 1Tv...

Det händer då att det blir en del mindre krockar,,med programmen,,,

Då tar jag datorn ist,,,,

Där kan jag ju kolla på PLAY,,,,Lyxigt värre...

Fast det är inte speciellt bekvämt och sitta på en pinnstol och stirra på en datorskärm...

Meen,,det är smällar man får ta,,,

Fast just precis nu kom på: Var det inte Nybbyggarna ikväll,,med Arga Snickaren..

Jajaja,,det går säkert på PLAY..


Jag känner mig inte riktigt på topp,,faktiskt..

Ont i huvudet,,Snuvig,,Trött,,

Kanske blir det sängen alldeles strax,,

Dom senaste nätterna har jag haft en sömn som nästan är obefintlig..

Rent ut sagt har jag sovit SKITdåligt..

Skönt att det redan är Fredag i morgon,,,

Full fart mot helgen,,,,,Jippie..

Då får det nog tametusan bli en tur till MIO möbler,,och kolla Köksmöbler..


Just det,,,,,,

Sandra,,,lilla gumman..

Jag SKA shoppa en sticka i helgen,,,,

Om inte din pappa får in bilderna på en CD-skiva...


Mitt senaste alster..

Löjtnantshjärta..

 

Tjooo

  

Av Lisa - 8 januari 2014 21:03

på TV..

Ganska fascinerande att se hur människor beter sig när dom är onyktra

eller påverkade av nåt annat...

Det var ett pucko till kille som var rejält packad och hade gruffat med spärrvakten

I Fruängen,,tror jag det var...

2 kvinnliga ordningsvakter försökte prata med honom..

Ordförrådet hos puckot var inte det smartaste..

Det enda ord som kom ur munnen var:

Din j-a fitta,,sa han högljutt till vakterna...

om och om och om igen...

Sen stod han och skröt om att:

Jag är faktiskt snickare,,,,Jaha,,,OCH,,tänkte jag..

IQ,,,en kille att beundra,,IQ,,kan ABC,,,Hehehehe..

Hans pucko till tjej fick väl oxå fram:

Vi ska hem och kn-a,,för jag har ägglossning just nu,,

Vi ska skaffa barn,,,,

Aaaahh,,Hallå,,,hon var nästan snäppet värre än puckot som hon skulle hem med...

Det hela slutade med att han slog på vakten,,,,

Ännu smartare,,,

Undrar vart hans hiss går nånstans,,,Inte ända upp iaf,,,det är ett som är säkert,,,

Hoppas att dom satt och tittade på sig själva ikväll på TVn..

Fiiiii faaaan,,vad jag skulle skämmas om jag såg mig själv i det skicket...


Innan Tvn ikväll,,,utövade jag min nya hobby:

Att redigera foton som jag har tagit..

 

Visst blev den fin....

Sen fick jag ett sms om att min nya tavla från www.canvaspicasso..

har kommit,,,Jippie..

Typ likadan som den förra,,,i strålande färger...

Dom ska upp i helgen,,Längtar...

Tjooo

  





Av Lisa - 7 januari 2014 20:22

Fick mycket gjort oxå..

Det finns ett Internat på skolans område,,som vi förfogar över..

Tyvärr har vi inte haft några övernattande gäster på huur lännge som helst,,Tråkigt..

Och då blir det av naturliga skäl inte städat heller..

Så förra veckan gjorde jag slag i saken,,

Jag började med en "mindre" storstädning...

Väl behövligt,,om jag säger så...

Fy i h-e vad smutsigt det var inne på plejset..Hua..

Nästan så att: Om man inte har allergi,,,

Så skulle man med all säkerhet få det av att vistas där,,Hehehe..

Fast,,,nu är det klinskt och riktigt fräscht där uppe...

Jag avslutade det hela idag,,,

Vi får då ett gäng (50 st) gymnasieelever dit nästa vecka..


Vi har haft tomt på elever idag,,,Studiedag...

Och vi kommer ha tomt resten av veckan oxå...

Dom kommer endast komma till skolan på Upprop i morgon

och Utvecklingssamtal resten av veckan...

Således blir det alltså ingen lunch på skolan den här veckan...

Till lunch blev det för min del: 1 Fralla m pålägg...Inte mycket till lunch där inte...

Och jag står mig inte alls på det en hel dag...

Så framåt eftermiddan,,,,började jag må så fruktansvärt illa....

Kände mig spyfärdig,,och yr..Inte bra...

Illa,,Jag mår Illa,,

Kom hem och började med middagen på studs när jag kom innanför dörren...

Precis när maten var klar och jag var som hungrigast,,,

Så ringer min telefon,,,

Då var Sofie,,min son Addes tjej...

Som jag aldrig har pratat med förut,,och än mindre träffat..

Dom har varit tillsammans i 1 år nu...

Fatta,,,,1 år och jag har inte träffat tjejen,,,SKANDAL..

Då kan jag ju inte bara,,,be henne att ringa tillbaka...

Lite vett och etikett är jag faktiskt uppfostrad med..

Det var ett trevligt samtal,,Kul att prata med henne..

Middagen dårå,,,Japp den hann och bli iskall...innan den hamnade i magen..

Fast det gjorde ingenting....Jag blev mätt iaf...

Och illamåendet är som bortblåst...Jippie..

Vilken tur,,,att det bara var hunger.....

Tänk om det hade varit gravidillamående,,,Hahahaha..

Nääää,,skulle inte tro det,,,Fifaaaan

Gravid vid 49 års ålder,,,,Det skulle se ut det.....Hua...

 

En liten bild på ett smultron som tant har fixat lite med,,,,Fint,,eller hur ??

Jag tror att det ska få komma upp på väggen sen,,

tillsammans med 5 andra bilder...i en och samma ram...

Ganska nöjd faktiskt,,

Om man nu får va det av sina egna alster...

Tjooo

  


Av Lisa - 6 januari 2014 21:29

Fast det blir ju en mjukisstart..

Jag ska fixa frulle till kollegorna....

Så det blir till att åka åt M O tidigt som attan i morgonbitti..

Det är första dagen som vi ses efter ledigheten...

Det ska bli roligt.....

Men det är inga lektioner,,,endast utvecklingssamtal för eleverna den här veckan..

Härligt..

Och dessutom är det en "kort" vecka,,,

Jag fick nästan allt gjort idag,,,

Som var planerat dårå...

Gardinen till köket=Näääää,,den blev INTE sydd idag..

Fast den fixar jag på 1 timme,,,kanske,,,typ nu i veckan...

Jag låg och pillade mig i naveln heeela förmiddagen,,,Inte dumt alls...

Vid 13-tiden fick tant eld i arslet...

Tvättstuga..

Städa..

Laga middag..

Diska..

Arbeta vid Datorn..


Nu har jag säkert suttit i 2 timmar med att försöka göra ett j-a Årsbokslut...

Jag blir tokig,,,,Har inte en aning vad som behövs för Bokslutet..

Och Skrivaren synkar verkligen inte med dom utskrifterna jag behöver...

Det är säkert samma vajsing som när jag försöker lägga in bilder på bloggen...

Det e Windows 8 som spökar...

Shiiiiiiit....

Nähä,,,nu tror jag fasen att det får bli Fislådan alldeles strax...

Hoppas bara att jag somnar oxå,,när jag lägger mig..

Fast det är säkert inga problem med den saken...

Jag brukar ju somna så fort jag bara lägger hövet på kudden,,,ZZZZZZZZZ

Tjooo

  





Av Lisa - 6 januari 2014 12:55

  

Precis i samma sekund som jag tryckte på Publicera inlägget....

Blev det aktivitet i den lilla hjärnan,,,

Jag vet.....

Jag testar att publicera en bild från Dokumentmappen...

Åhhh,,Halleluja,,se på tusan....

Hallåååå,,är jag ett GENI eller ??????

Det gick ju hur bra som helst...

Det där är en av bilderna som jag har redigerat en aning,,,,

Fusk,,,,Jaaaaa..

Men grymt roligt...

Kanske dags för en ny karriär,,Hehehehe...

Tjooo

  



Ovido - Quiz & Flashcards