Alla inlägg under januari 2014

Av Lisa - 24 januari 2014 20:32

Nääääää,,inte ett endaste dugg..

Skrev ett inlägg alldeles nyss och när jag skulle publicera det,,,

POOOOOOOF,,BORTA,,J-A SKIT..

I  morgon är det iaf Öppet Hus i vår skola...

Ragga elever,,det är vad vi ska göra..

Dom brukar vara riktigt bra våra Öppna Hus..

Det är roligt när det kommer nyfikna föräldrar och barn...

Som är intresserade av vår skola..

Jag som Mattant kommer att hålla cafeterian öppen,,,

Så det blir en tidig morgon i morgon,,typ som på en vanlig vardag..

Det är mycket som ska göras i morgonbitti..

Mackor,,Kaffe,,Kakor,,Korv,,mm mm...

Sen ska allt städas bort oxå..

Jag antar att jag blir sist på haket..

Men,,det är helt ok,,

Bara jag får hjälp i cafeet under dagen..

Vi håller öppet för allmänheten 9.00-11.30,,Lövely

Förr om åren har det varit 9.00-14.00,,Inte så Lövely..

Så av naturliga skäl blir det då inga klackar i taket ikväll för min del dårå..

Det blir sängen i bra tid ist...

Tjooo

  

Av Lisa - 23 januari 2014 20:32

En grym dag idag,,

Jaaa,,som alla andra  dagar dårå..

Jobbet flöt på,,fint som f-n..

Fast i morse när jag åkte till  jobbet,,

Var det mindre fint,,,

SPOLARVÄTSKAN tog slut...

Och alla som har körkort vet att det kan vara bra och ha sånt,,,

Ojojojoj,,det var riktigt jobbigt att köra sista biten,,,

Jag såg ju för sjutton inte ut genom rutan,,,

Jajaja,,när jag då kom till jobbet var det bara att kavla upp rockärmarna

och upp med huven och i med spolarvätska..

(Jag hade som tur var en dunk spolarvätska i bagaget)

Jag hade lite vånda,,vilken behållare ska jag välja ???

Det var mörkt alltså,,så jag såg icke symbolerna på behållarna..

Det var bara att hämta hem en app med lite lyse,,,Smidigt..

Attans vad jag är bra,,Hehehe..

Så på hemvägen var det bara att spola rutan,,så det stod härliga till...

Nu måste jag bara komma ihåg en liten liten sak,,,

Att fylla på den tomma dunken med ny spolarvätska..

Ähhh,,det får bli i morgon..


Ni som har läst mig förut,,vet att jag var på väg att köpa en TV i mellandagarna

ElGiganten hade en 46 tum på annons...

Men när vi kom dit,,var den slutsåld..

Jajaja,,kanske lika bra det,,NOT..

Jag har ju faktiskt en TV som funkar,,,Jag behöver ingen ny,,,,,

Idag såg jag att Media Markt har en 46 tumare för samma pris..

Men ett annat märke,,,

Det är någon där uppe som verkligen VILL att jag ska köpa ny TV..

Jag kanske ska åka och kolla om det finns någon kvar i helgen ????

Tjooo

  


Av Lisa - 22 januari 2014 21:00

har jag glott på nu,,3 avsnitt på raken..

Allvarligt,,,Hur är tjejer mot varandra..

Det är riktigt skämmigt att se hur illa en del tjejer beter sig mot andra tjejer..

Killar kör ju inte alls samma stil mot varandra..

Hitills den här veckan har ju Ulrika verkligen visat vad hon går för..

Hon började ju j-t självsäkert i programmet oxå:

Antingen gillar man mig eller inte...

Killar brukar oftast gilla mig....

Tjejer kan nog se mig som ett hot,,,

Det kan ju bli så när man ser bra ut,,,,

Hallå,,Vakna,,vilken värld lever du i,,lilla gumman..

Jajaja,,det är ett spel...

Som går ut på att i slutändan vinna en del Cash,,,Cash is king...Hehehe..

Fast man behöver väl inte vara elak och taskig på vägen upp..


Idag blev det iaf Hkk för min del..med 9orna..Yiiihaaaaa..

 

Ojnevojne,,,,vad det såg ut i köken...

Näääääää,,nu ljuger jag IGEN..

Hmmmmm,,Jag måste göra mig av med dom dumheterna....

Allvarligt,,,dom var hur duktiga som helst..

Dom gjorde en 2-rätters:

Gryta m Fläskkött till det Bulgur...

Fruktsallad m grädde....

Jag tror att dom tyckte det var ett bra upplägg..

Ganska lätt,,tycker jag,,,

Men,,jag fick höra att jag var för snål med Frukten...

Då får det bli mer till dom andra grupperna i morgon,,,

Tjooo

  



Av Lisa - 21 januari 2014 19:29

Premiärdagen för Hkk blev ett fiasko,,Inte roligt..

Det är smällar man får ta,,antar jag...

Vi kör på i morgon ist med nya friska tag....


För ett par dagar sen skrev jag ju om en granne till oss,,

Som hade vänner hemma en Torsdagnatt,,Inte OK..

Och jag skrev då ett litet klagobrev till henne,,,och stoppade ner i hennes brevlåda..

Fast brevet var ganska snällt,,Det var sakligt och konkret..

Absolut ingen idiotförklaring av henne som person...

Jag tänkte som så när jag knåpade ihop brevet:

Det får inte bli elakt,,,

Då kanske jag får 1000 ggr värre tillbaka..

Hon kanske kommer med massa motdrag som att:

Jag kan inte sova för att jag hör er snarka om nätterna..

Ni har volymen på Tvn för högt på..

Ni väcker mig på mornarna när ni går upp..

Osv Osv Osv.. 

Således i morse när jag öppnade ytterdörren,,redo att åka till jobbet..

 

Så stod denna vackra Ros i en kruka,,

Med ett fint kort till...

Och hon bad så hemskt mycket om ursäkt för att hon hade orsakat

bristen på sömn för oss,,,

Det ska inte hända igen.....

Och så avslutade hon med:

Din underbara granne Sofie...

Jag avslutade mitt brev med:

Mvh den sura tanten bredvid,,Hehehehe..

Slutet gott allting gott..

Tjooo

  





Av Lisa - 20 januari 2014 19:44

är avklarad,,,Jiiiiihaaaa,,

Jag ska börja med 9ornas Hkk i morgon..

Så,,efter jobbet åkte jag till ICA Maxi Nacka,,

Och handlade det sista,,som fattades till Hkk:n

Det ska bli grymt att ha Hkk,,jag ser iaf fram emot det...

Undrar om 9orna gör detsamma ?????

Snacket kanske går: Ååååhnej Hkk med den där sura tanten,,,hehehe..


Alldeles precis nu efter jag hade diskat,,

Tänkte jag bänka mig i soffan för att titta på Farmen,,,

Men Per hann före till soffan,,Thats 70s show,,Ett av hans favoprogram...

Snäll som jag är,,,Ok,,han får väl titta då,,,

Jag kan alltid titta i Datorn,,,,

Men,,se det gick ju inte,,,att titta på direkt,,Skiiiiit..

Om man inte är premiummember,,och det lär väl kosta pengar antar jag...

Näääää,,det tänker jag inte betala för,,

Jajaja,,jag får väl titta i morgon,,,

Jag tror faktiskt att jag går in på 5ans play och tittar på Tunnelbanan ist...

Tjooo

  

Av Lisa - 19 januari 2014 17:55

 

installerad..

Både i datorn och i mobilen...

Fy sjutton vilken cool värld vi lever i..

Seriöst,,,det är ju helt fantastiskt..

Är det verkligen så att man ringer GRATIS ????

Att man inte betalar ett endaste öre för samtalen ???

Skype har jag oxå,,,

Men den enda som jag har Skypat med nu är Sandra,,,1 gång..

Och Adde dårå,,för typ 2 år sen...

Men,,det är ju skitkul juh...

Att se varandra när man pratar,,,

Teknikens under,,,,,

Vem hade trott för 20 år sen att det här skulle bli verklighet..

Ha ögonkontakt med den man pratar med,,,,,

Tjooo

  



Av Lisa - 19 januari 2014 14:58

tvätten är klar..

Nu är det bara resten kvar,,


I Torsags så hade grannen väggivägg till oss värsta tjejpartyt hemma...

Alltså dom började tidigt som sjutton,,,

Det var högljutt,,skratt,,musik,,kackel,,

Och självklart får man ha det,,,

Men alla med sunt förnuft drar ner på hastigheten framåt 22-tiden..

Inte hon inte,,,hon ökade hastigheten ist...

(Ju mer alkohol,,,desto högljuddare)

När jag gick och la mig vid 21,30,,så tryckte jag in öronpropparna,,

För att ha en chans att somna,,,

Och jag somnade,,,zzzzzzzzz..

(Jag hade ju tagit mig en Wirre,,i medicinskt syfte)

Klockan 04.15 vaknade jag med ett ryck av att några skrattar högt som f-n,,,

Ameen,,va f-n,,vilka j-a stolpskott till tjejer,,

Fortfarande kackel i hennes lägenhet,,Grrrrrr..

När klockan blev typ 05.00,,,då vart det tyst....

Jajaja,,,Idag var jag iaf upp och ringde på hennes dörr,,

Ingen som öppnade,,,

Samma sak en stund senare,,,

Ingen som öppnade...

Helst hade jag velat talat om för henne öga för öga vilket j-a pucko hon är...

Men nu blev det en lapp i brevlådan ist...

Och jag hoppas verkligen att hon hade en tillfällig sinnesförvirring i Torsdagsnatt

Och att det inte händer igen,,,,

Lite hänsyn,,,TACK...

Tjooo

  


Av Lisa - 19 januari 2014 09:46

till denna sista lediga helgdag för den här veckan..

Sen blir det hårt jobb igen...

Men,,,jag är f-n så glad över att ha ett jobb att gå till...

OCH ett jobb som jag trivs med så grymt mycket....

Jag kan inte ens tänka mig in i hur det skulle vara att INTE ha ett jobb...

Fast självklart,,,jag har ju varit arbetslös emmellanåt,,

Men,,alltid fått dom jobben jag har sökt,,,när jag har varit utan jobb,,

Så det har aldrig varit några längre perioder utan jobb..

Jag tror,,,typ högst 3 månader utan sysselsättning,,

Så alla dessa människor som är långtidsarbetslösa,,,,,

Jag lider verkligen med dom,,,,


Ni som läser,,,vet att jag har tjatat och tjatat hål i huvudet på er om:

Farmen i veckan...

 

Igår blev det alltså av,,,

Medans jag lagade middag,,så blev det ALLA avsnitt i ett svep...

Hehehe,,Effektivitet,,mina vänner..

Men,,så är jag ju kvinna oxå,,kan göra flera saker på en gång...

Nähä,,nu har min datortid dragit ut på tiden,,,

Skynda Skynda Skynda,,till det roligaste stället på denna planet:

Tvättstugan..........

Tjooo

  


Ovido - Quiz & Flashcards