Alla inlägg under mars 2014

Av Lisa - 26 mars 2014 20:40

  

Först och främst åkte jag dit för att fixa fina frillan...

Sen förstår ni gott folk...

Så köpte jag en sån här liten pryttling..

 

En eller ett Headset...Heter det så ???

Fy f-n vilken vilken liten pryl,,,,

Överlägset grym,,,

Att jag aldrig har kommit på att köpa en sån förut,,,

(Kanske för att jag inte har haft mobil med Bluetooth)

Jag testade den när jag kom hem,,,

Mobilen låg på köksbordet och jag gick omkring i våningen med båda händerna fria,,,

Sjukt najs....

Och nu är jag sjukt trött...

Tror faktiskt att det får bli en tidig kväll i lopplådan...

Tjooo


Av Lisa - 25 mars 2014 18:47

idag heller...

Mina dagar är alldeles för skandalfattiga,,Hehehe..

Dagen har gått som på räls,,,De e bra de...

Hade Hkk idag på eftermiddagen,,,som alla andra dagar..

Och dom e ju sååå duktiga alla 8orna,,,


Eleverna var lite besvikna över Lunchen idag...

Dom hade velat ha Våfflor,,,Våffeldagen dårå,,,om nu någon har missat det..

Som dom tyckte att jag skulle grädda..Hahahaha..

Jag,,grädda våfflor till 170 pers,,,,NOT..

Vi har inget Våffeljärn på jobbet...

Men,,,det kanske är något som jag kan köpa in...

Våfflor till eftermiddagen i Cafečt,,,det är ju en kanonidč...

Jag ska nog ta och prata med Tjiiiiiifen om det...


Jag gick ut på balkongen och tog lite "frisk" luft för en stund sen...

 

Och sprang fortare än kvickt in igen,,,

Bara för att hämta Kameran,,,

Bilden är tagen med originalobjektivet,,

Fast det blev ett ganska bra kort iaf...

Jag SKA köpa mig 1 eller 2 nya objektiv..

Fast det får bli om ett tag,,,typ om några månader...

Jag har ju för sjutton fått leva på gröt nu,,,

Sen jag köpte Kameran,,,

Och det får nog bli gröt i ytterligare ett par veckor framöver,,,Hehehe..

Jag måste komma ikapp...

Tjooo



Av Lisa - 24 mars 2014 21:07

är snart slut...

En riktigt bra dag,,faktiskt..

JobbaJobbaJobba...

Lite Hkk med 8orna,,Fiskfilč står på deras schema...

Dom har möjligheten att välja Gratäng eller att Panera Filečrna..

Guess what,,,dom väljer......


För ett par dagar sen så var jag och provade skor,,,

Nya Vårskor,,,vore inte dumt alls...

Den dagen var jag klädd i typ ett par Vadkorta tights och ett par Knähöga stövlar....

Vilket innebar att när jag tog av mig stövlarna...

 

Så,,,Hemska syn,,,syntes ju mina väldigt orakade ben,,,

(Jag rakar aldrig benen på Vintern)

Jajajaja,,,fram kom en säljare som frågade om jag ville ha hjälp,,,

Jag såg hur hennes ögon stirrade på mina orakade ben,,,,Gud hjälpe,,,,

Fy f-n vad pinsamt det var....

Det var riktigt obehagligt,,

Hon höll nästan på att trilla baklänges av förskräckelse..Stackars henne...Hehehe..

Fort som sjutton hem och raka......

Nu e dom släta som bara den,,,

Tjooo



Av Lisa - 23 mars 2014 21:09

efter en ganska bra dag,,faktiskt..

Jag har ju joinat FB again...

Och så har jag vart på favorithaket: Tvättstugan..


OCH så kollade jag finalen av Farmen...

Jaaa,,jag vet inte vad jag ska säga om vinnaren....

Mer än att hon var väl värd det...

Jag hörde oxå att det blir en nästa säsong av Farmen..

Hmmmm...Jag kanske ska söka???

Jag skulle ju för f-n äga hela säsongen,,,Hehehehe..

OCH komma hem med 500.000 i plånkan,,,,


Nääää,,nu ska jag vika/hänga tvätt och sen gå och lägga mig....

Tjooo



Av Lisa - 23 mars 2014 13:59

Jag pysslade om mina bäbisar..

Rensade bort löv och ställde fram och vattnade dom små..

Dom som har överlevt den hårda vintern..

   

Bl a 8 krukor med Akleja..

Yiiipeeee,,det är blad i allihopa..

Fast jag har ingen aning om vart jag ska plantera dom..

Jag tror faktiskt att jag snodde dom från Violas (granne) tomt,,,,

Precis innan hon sålde haket..

(Jag frågade först om jag fick ta)

Per började med den lille båten..

 

som ska i sjön så fort som det bara är möjligt,,,

Fast det blev lite bryderier om Högtryckarn,,

Den funkar inte riktigt som den ska..

Men,,som den praktiskt lagda person han nu är Per...

Så får han säkert ordning på den...

Tjooo



Av Lisa - 23 mars 2014 10:46

börjar kika fram mellan molnen nu,,,

Håller alla tummar för att det blir soligt idag..

Fast jag har inte mycket att göra ute idag,,eller????

Räfsa löv kanske,,

Så får biceps/triceps arbeta lite,,,Hehehehe..

Igårkväll gjorde jag nåt riktigt roligt...

Jag joinade Fb igen...

SOM jag har längtat,,,inte bra att vara borta så där...

Nu har det varit paus länge nog,,,,

När jag klev in där igår,,,

Så är allt som vanligt där inne,,typ som om tiden har stått still..

Jag har iaf sagt GRATTIS till min syster som ska bli Farmor...

Kanske är läge att GRATTA Fredrik oxå,,,,det är ju han som ska bli pappa för första gången..

Tjooo


Av Lisa - 23 mars 2014 06:31

lite grann nu på morgonkvisten..

Tråkigt,,hoppas verkligen att det avtar så att jag kan vara ute sen.

Men,,jag fick mycket gjort igår,,

Rensning av rabatt,,var det som stod på min agenda..

Självklart så hade jag kameran med mig ut..

 

En ganska bra närbild på en fjäril..

Eller hur...

 

Klart den lilla Tjockisen ska vara med på bild...

Hon har alltså suttit hemma i våningen i typ 3 månader..

Och har precis släppts ut på grönbete på landet..

Bara det hon vill ju knappt vara ute,,,

Hon ligger hellre inne och gosar,,,Konstigt..

Fast hon är väldigt kinkig,,när det gäller väder och vind..

Blåser det lite för mycket,,Näääää,,då vill man inte gå ut och förstöra frisyren..

Är det lite för kallt,,,,Nääää,,då fryser man om tassarna....

Tjooo


Av Lisa - 22 mars 2014 11:42

är på besök..Riktigt najs..

Men,,det är inte så härligt ute som det verkar,,

Det blåser som satan,,Ogilla..

Har varit ute nu på förmiddagen och letat VÅRtecken...

Tyvärr är det inte mycket av den varan här på landet..

Några enstaka blomster har tittat upp..

 

Blåsippor,,är dom enda vilda blommor som har tittat upp...

 

Krokus oxå,,såklart,,men dom är väl inte vilda??

Fotona är tagna med min nya best friend,,Sony A65..

Faktiskt så funkar originalobjektivet,,helt ok..

Närbilderna är bra,,,

Men,,med ett ritkigt Makroobjektiv,,,

så blir det alla gånger superduperbra närbilder..

 

Undrar jag om jag ska ta mig en sväng ut

och ta bort alla löv från växterna,,

Så dom får lite sol och värme på sig...

Japp,,det får bli så...

Tjooo








Ovido - Quiz & Flashcards