Alla inlägg under mars 2014

Av Lisa - 7 mars 2014 04:52

I morse slog jag upp mina gröna strax efter kl 04.00,,,INTE ok..

Gick in på nätet och läste lite Nyheter..

 

Bl a läste jag om denna lilla hund...

Ägaren lät sin lilla hund bli gaddad,,,Whaaaaaat....

Den lille hunden hade lämnats in på operation hos Veterinären..

Varför inte få in 2 flugor i samma smäll,,tänkte ägaren...

Förena nytta med nöje...

Hunden ska ha en tatuering,,,

Sagt och gjort,,,

Allvarligt,,,Ägaren jobbar tydligen själv som Tatuerare,,

Och ville förena banden mellan sig och sin hund genom en tatuering..

Efteråt la han ut denna bild på Insta,,,

Där inne blev det kalabalik över bilden och inlägget,,,

Inlägget plockades bort ganska fort.,

"Lite" sjukt att över huvud taget ens komma på en sån IDIOTISK sak...

Tatuera sin hund,,Sjukt...


Efter jobbet idag,,,vid 16-tiden

är det AW på Clarion Hotel inne vid Skanstull..

Och det är alla Stockholmsskolor som ska vara med..

Jag åker in en sväng och kollar läget..

Fast det är tyvärr inte så många från vår skola,,,

Nästan alla brudar är gravida hos hos..och mammalediga..

Så det är mest killar som ska in och parta

Det är iaf bra att det börjar så tidigt..

Då kommer jag hem tidigt..

Per var oxå inbjuden,,men han ville inte gå..

Han åker ut till landet ist..Jobba Jobba....

Och jag åker ut till landet i morgon..

Nähä,,,Kanske dags för tant att försöka se lite anständig ut nu..

Så att jag inte skrämmer barnen,,

Tjooo




Av Lisa - 5 mars 2014 18:43

Jahaja,,Nääää,,det är inte ett dugg Tjoohoo egentligen..

Förutom att det är full fart mot helgen,,,

Det ÄR nåt att Tjoohooa om,,Hehehehe..

Igår var det ju Internationella Pannkaksdagen OCH Fettisdagen...

 

Jag hade tryckt upp lite fina lappar och satt upp på väggarna...

Allt för att eleverna INTE skulle missa denna viktiga dag...

Internationella Pannkaksdagen,,,,Nonsens,,Vem är det som kommer på nåt sånt dumt..

Jajaja,,Jag hakade iaf på,,Och beställde  Pannkakor till mina elever igår..

Blev jag en poppis Mattant igår dårå,,Hehehehe..

Och notera,,,Igår bara,,,Inte i vanliga fall...

Herrrgud vilken anstormning det blev till matsalen...

Lunchen börjar kl 11.00 sharp...

Dom stod och hängde redan 10.45,,,

Dom var skraja att Pannkakorna skulle ta slut,,,Whaaat!!!!!!!!!!

Ta slut,,,det är klart att dom inte gör,,,


I lördags beställde jag lite Parfym från Nordic Feel...

Och idag fick jag ett sms,,att dom har kommit...

Yiiiiihaaaaa..

Fort Fort in och hämta,,Spännande..

Och sen järnet hem..

Jag blir som ett barn på Julafton,,,

 

DKNY,,den gamla vanliga favvodoften..

Och 2 andra,,som jag inte hade en aning om hur dom doftade,,,

Grisen i säcken,,alltså..

Sån e jag......

Fast dom doftade helt ok,,,allihopa..

Tjooo





Av Lisa - 4 mars 2014 19:06

Typ som alla andra dagar..

 

Och vilken soluppgång det var i morse,,,Sååå vackert..

När jag såg solen borta i horisonten så fick jag helt plötsligt blyfot på gaspedalen...

Här gäller det att skynda på,,Snabbt som satan gick det,,,

Lite för snabbt om polisen hade stått bakom hörnet,,,

Men,,vad gör man inte för en vacker soluppgång...Hehehe..

Den hade varit ännu vackrare om jag hade haft en kamera med objektiv...

Nu blev det foto med min lilla Canon Digital Ixus,,som alltid finns med väskan...

Den lille trotjänaren måste nog ha typ 4 år på linsen..

And it`s still going strong...Yiiiiiiehaaaa..

Självklart måste jag klämma in en selfie oxå..

 

Fast jag fattar inte riktigt vart alla rynkor i ansiktet har försvunnit nånstans..

Det finns ju nästan inga synliga rynkor...Jaa,,några få vid ögonen då...

Bilden är tagen med min nya mobil,,,,

Jädra bra mobil det där,,,Hehehe..

Alla selfies får bli genom mobilen hädanefter,,,Helt klart...

Tjooo

Av Lisa - 4 mars 2014 05:15

Hör och häpna,,,

Igår var inne i en fotoaffär och tänkte titta på kamera..

Jag frågade damen bakom kassan om dom hade några kameror...

Jaa,,vi har 1 modell av kompaktkamera..

Det är ingen ide att ha kameror,,

Det blir ju så bra bilder på mobiltelefonerna,,tyckte hon..

 

Hahahaha,,Ja eller hur...Bra bilder,,,,Njaaa,,jag vet inte det jag...

Jag satt och lekte med min nya mobil...

Jag är sjukt barnslig,,när det gäller sånt,,att leka alltså..

Allvarligt,,,En fotoaffär som inte har kameror...

Jag tycker inte att man kan kalla sig fotoaffär då...

Om man endast har 1 modell av kamera..

Namnet utanför affären är säkert hur gammalt som helst..

Men,,att dom har övergett själva huvudingridiensen i affären..

Dom satsar mer på Lampor,,Husgeråd,,Elekriska pryttlingar..i nuläget..

Jajajaja,,det är klart att man måste hänga med i tiden..

Säljer man inte av en vara,,,,då får man helt enkelt ta bort den..

Jag får kolla vidare på kamera

Nu är jag inne på modeller av Sony...

Dags att hoppa in i duschen,,,

Och lägga på lite kosmetik i ansiktet,,

Tjooo 

Av Lisa - 2 mars 2014 21:27

Det här var väl riktigt onödigt..

 

Det är ju VÅR nu..

Jajaja,,det ska iaf bli många +grader imorgon på dan,,,

så det lär ju inte ligga kvar så länge...

Men,,just nu är det 0-gradigt ute,,,,Brrrrrrrr


Jag hann med en hel del idag,,Jag trodde faktiskt inte att jag skulle göra det...

Motivationen var inte på topp,,,,

Efter tvättsugan i ottan,,

Så städade jag,,,väl behövligt,,,inte gjort på 2 veckor...

Jag lagade middag,,,,

Jag diskade,,,,inte gjort på 2 dagar...

Jag plitade ner HKK bedömning på bedömningsmall..

Jag skrev brev till min son...

Jag fick lite dåligt samvete över honom,,

Det är nästan 1 månad sen jag hälsade på honom...

Men,,,vad sjutton han har ju faktiskt oxå kunnat skriva till mig,,Men,,,NOT..

Jag skulle behövt fixa lite med den lilla Firmans papper oxå...

Jag får göra det i morgon...


Givetvis så har jag hunnit med Farmen...

Det tar jag mig minsann tid till att glo på..

Shiiiiit,,att Janne åkte ut...

Jag hade velat att Fikri försvann från Farmen..

Jag tycker inte att hans attityd är ok...

Fast det finns ju flera som har en bad attitude där inne i tv-rutan..


I morgon bitti blir det till att åka till Cashen innan jobbet...

Det är en del pryttlingar som behövs för HKK och Cafe..

Så därför mina vänner,,,

tror jag bestämt att det är Fislådan som gäller för tants del nu,,,

Godnatt alla snälla människor..

Tjooo



Av Lisa - 2 mars 2014 14:51

idag heller,,,snyft..

Ska jag vara riktigt ärlig,,så hade jag ingen lust..

Det är inte så viktigt med den där hyllan...

Men,,,jag måste ju ha hjälp av Per,,,,

Jag kan inte bära upp den för alla trappor själv...

Jajaja,,Jag har fått mucho annat gjort idag...

Och jag har en del kvar oxå,,,,dagen är inte slut än...

Vi målade om vardagsrummet och köpte nya möbler förra året...

Och jag är sjukt nöjd med valet av färg på väggarna,,Grått...

Och möblerna,,,Vita..

Fast det är ju på långa vägar INTE klart i vardagsrummet...

(Därav tjatet nu i några dagar om IKEA)

Meeen,,Det finns fortfarande 2 saker som jag stör mig på i vardagsrummet..

Och det är SOFFORNA..

Men,,,det är f-n dom skönaste sofforna som jag har haft...

 

Fast nu var jag inne på nätet och läste om just GULA nyanser...

Det är ju för sjutton toppmodernt i år...Hehehehe..

Ähhhhh,,jag får nog stå ut med sofforna ett tag till...

Det finns så mycket annat jag vill köpa...

Först är det ju den där kursen i Silversmide som jag ska gå..

(Om det nu blir nåt)

Sen såklart en ny SystemKAMERA...

Tjooo


Av Lisa - 2 mars 2014 08:34

klar,,,snart..

Bara vänta på att tvätten ska bli torr i tumlaren och torkskåpet..

Vi skulle ha åkt till IKEA igår,,,men det blev inget..

Jag hade huvudvärken från helvetet igår..

Fast lite vila och en Alvedon så försvann den faktiskt..

Men,,Per satt och höll på min den nya Datorn..

Så jag var artig nog att låta honom hålla på med den...

Jag vet iaf hur jag är själv,,,när det har kommit in en ny teknisk pryttling i mitt liv...

Jag kan knappt slita mig ifrån den...Hehehehe..

Nu har jag faktiskt lyckats importera bilder från min nya Mobil till Datorn..

Det här var den första bilden jag tog med Mobilen..

 

Per vid ratten.....

Tjooo


Av Lisa - 2 mars 2014 06:16

Igeeeeen...

Det känns som om det bara är Söndagar hela veckorna..

Vid 7-tiden ska jag dra mig till tvättstugan..Lövely..

Andra chansen på Tvn igår då..

Och programledarna var lika tråkiga igår...

som i dom andra deltävlingarna...

 

Och klänningen då....Gräsligt ful..

Den går ju i samma ton som hennes hud...

Den lilla svarta runt midjan,,,vad gör den där?????

Inget glitter och glam där inte...

Näääää,,lite mer flärd och en/två färgstarkare person/er nästa år,,,,tack...

Helena Paparizou visade hur man ska se ut...

Hon var verkligen skitsnygg tycker jag...

Och låten är oxå bra,,kanske det viktigaste,,Hehehehe.

 

Tjooo

Helt rätt låt att komma med i Da Grande Finale...

Tjooo

Ovido - Quiz & Flashcards