Alla inlägg under mars 2014

Av Lisa - 15 mars 2014 07:56

  

Fy fabian,,vilket skitväder det är utanför väggarna..

Blåst och Snö och Kyla...Bra kombo.....Nääääääää

Det knäpper som f-n i huset...av blåsten dårå......

Well,,SMHI varnade ju faktiskt för det,,

Så det var ju typ väntat....

Mitt modem funkar knappt,,,Blåsningsproblem????


Igår blev det Tv,,,Ovanligt va?????

Här ute finns inte så många kanaler att välja på,,,1-2-4-6...

Så det blev Lets Dance,,,

(Vilket jag iof sig skulle ha tittat på hemma oxå)

Såg ej utröstningen igår...

Men,,läste i nätblaskan vem som fick lämna...

Såååå dålig var han väl inte???

Det fanns ju sämre,,om ni frågar mig,,,

Hehehehe,,Experten har talat.......

Tjooo


Av Lisa - 13 mars 2014 20:37

Fy f-n vad segt det är att ladda upp bilder på Bloggplatsen..

Och just nu är det heeeelt omöjligt..

Helt sjukt...

I Söndags på landet gick det inte alls att ladda bilder,,,,

Och jag undrar varför???

Skickade ett mejl till kundsupport för ett antal månader sen...

Jag ville bara ha lite info och tips från dom...

Om det nu fanns/finns något som jag kan göra själv,,för att det ska gå fortare..

Och ibland går det inte alls,,,Tragiskt..

Men,,har såklart inte fått nåt svar tillbaka...

Grrrrrrrr.......


Iaf,,,,apropå bilder...

Jag letar ju kamera för brinnande livet..

Jag har varit inne på Blocket och begagnatmarknaden...

Hade en på G igår,,,

Skulle höra av mig till honom idag..via Sms...Vilket jag oxå har gjort..

En enkel fråga till honom: Är kameran såld???

Inget svar...

Gick in på Blocket och såg att annonsen är borta...

Troligtvis SÅLD dårå...

Men,,varför inte bara skicka ett Sms till mig dårå med texten: SÅLD...

Hur svårt kan det vara....

Vid närmare eftertanke,,,tror jag faktiskt att jag köper en ny från någon Elektronikkedja..

Det är faktiskt inte så billigt med beg. kameror på Blocket..Inte i Estockolmia iaf...

Och om jag köper en ny,,,så vet jag att den funkar som den ska,,,

Jag vet nu vilket märke jag ska köpa:

SONY,,,,


Har såklart kollat in Farmen nu ikväll...

Nu är det väääry spännande..

Personligen hoppas jag att Maria åker...

Och att Andre kommer tillbaks..

Tjooo




Av Lisa - 11 mars 2014 18:47

Jag har sagt det förut och jag säger det igen:

Fy satan vad dagarna går fort,,,

Fast det är faktiskt ganska skönt...

Det blir ljusare och varmare ute...

Och vips så var det sommar......


Jobbet var som vanligt idag...

Jag kämpar på med mina HKKare,,,årskurs 6...

Men,,det är grymt roligt...

Nästa vecka blir det till att börja med nästa grupp HKKare,,,årskurs 8...

Dom ska tillaga en Fiskgratäng,,,Hehehehe..

Och Fiskgratäng som är så grymt populärt,,,,,NOT..


 

Den här notisen stod i Metro nu i morse...

Vilket j-a stolpskott till chef..

På ren svenska: Idiot.............

Har hans mamma inte lärt honom vett och etikett????

Och det som man har kunnat läsa i Metro om den senaste veckan:

Vad en del restauranganställda får stå ut med på sina arbetsplatser...

Sextrakasserier,,,Helt sjukt...

Inte f-n skulle jag vilja ha kollegor som går omkring och säger snuskiga saker om/till mig...

Nu är det ju så,,att i verkligheten skulle inte det kunna hända mig,,,,

Men,,skulle det hända,,så skulle jag ge den personen en stor fet smäll..

Näää,,Tant e nog lite för gammal för att någon skulle vilja säga nåt sånt till mig,,Hehehehe..

Men,,allvarligt,,,,Hur beter sig vissa killar/män...

Ett mycket sjukt beteende,,,,om ni frågar mig...

Tjooo



Av Lisa - 10 mars 2014 20:51

Då var alltså denna veckas första dag avklarad..

Och,,,den gick som på räls,,,smidigt alltså..

Just nu är jag sjukt trött,,,

Jag vaknade 03.30 i morse,,,Jag är en mycket störd människa...

Har inte gjort några större ansträngningar sen jag kom hem...

Fixade lite middag till oss..

Sen har jag bara suttit framför Datorn...och kollat Kameror..

Jag läser och läser och läser om olika Kameror...

Men,,,inte f-n blir jag klokare för det...

Jag blir tokig,,,fast kan man bli något som man redan är????

Jag måste helt enkelt ta mig tid att kliva in i en fysisk miljö...

Och fråga nån som verkligen vet,,

 

Mina 3 Kameror under typ en 10års period..

Det har ju inte varit speciellt många under årens lopp..

Fast nu är jag redo att klättra ett steg till på Kamerastegen..

En Systemkamera,,,ska det bli...

Bara det att dom är ju så j-a dyra..

Men,,,det är en smäll jag måste ta,,annars blir det ju ingen..

Tjooo



Av Lisa - 10 mars 2014 04:09

Nya möjligheter,,

Fast när jag tänker efter så blir den säkert som alla andra veckor..

Kom hem från landet igår eftermiddag,,

Tänkte jag skulle städa,,

Men,,så startade jag Tvn,,och blev sittandes i soffan framför Tvn..

Det är inte ofta jag kan välja och vraka bland programmen..

Vi har inte riktigt samma programsmak,,Jag och Per...

Men,,nu så var han kvar på landet igår,,,

Så det var bara för mig att zappa hej vilt,,Hehehehe..

Men,,Tvättstugan hann jag med mellan Tvprogrammen...

Ute hos oss,,,in the middle of nowhere,,mitt i skogen..

Så håller dom på att bygga upp Mekonomen..Motorservice Bilar/Båtar..

 

Ja,,,Herregud vilket skrytbygge,,,

Stort som satan,,,

Nu får dom helt plötsligt konkurrens,,dom små lokala Marinorna..

Varven behöver kanske inte oroa sig,,men dom andra små skuttarna..

Spännande..

Nästa gång det är dags för service på min bil,,,

Kanske jag provar det där nya haket,,,

Fast självklart så beror det på priset....

Priset är alltid en avgörande fråga,,,


Tillbaka till gårdagen igen dårå...

Vilken härlig dag,,,,I solen alltså..

 

Vi kånkade ut med Altanmöblerna,,,

Och satt en stund i solen på Altanen,,,

Ahmeen,,fy satan vad härligt det var

Fast ibland blåste det till,,och då gällde det att hålla i peruken..

Jag fick väry väry much gjort igår ute,,

Klippte ner överblommade blomstänglar och räfsade löv i rabatter och på gräsmattan,,,

Det blev såå fint,,Fast det är mucho kvar...

Man ska väl egentligen inte ta bort löven så här tidigt från rabatterna....

Men det har med tjälen att göra,,,,

Och det finns ju ingen sådan nu..

Så jag hoppas att det är lugnt för mina växter,,att få lite sol och värme på sig..

Nähä,,kanske dags för Moi att försöka se anständig ut..

Ska iväg och handla på Cashen i Årsta så här på morgonkvisten..

Tjooo





Av Lisa - 9 mars 2014 06:38

igår var faktiskt riktigt bra,,Spännande..

Med Alcazar,Ace och Sanna i topp under nästan hela röstningen..

Att Amazonkvinnan Sanna vann är helt ok,,

Hon kommer troligtvis INTE att skämma ut Sverige in da Grejt Finale..

Och tänka sig att Moi höll ögonen öppna under hela programmet,,Hehehe..

Jag försöker ladda upp bilder till inlägget,,,

Men,,det är tamejtusan helt omöjligt,,Irro.....

Näää,,nu är jag arg,,,,

Måste få i mig lite frukost så jag blir snäll igen,,Hehe..

Tjooo






Av Lisa - 8 mars 2014 19:23

om bara en nanosekund..

Den ser jag fram emot med spänning...

Annars har väl dan inte bjudit på några större skandaler..

Typ,,,inga alls faktiskt..


Kom ut till landet och det blåste satan här ute...fick hålla i peruken extra mycket idag...

Men,,jag började med att räfsa löv iaf..

Det var skönt najs att få röra på sig lite,,

 

Under tiden jag räfsade var jag ju självklart tvungen att leta VÅRtecken..

Gullvivans blad har letat sig fram,,,Grymt..

 

Krokusen blommar för fullt nu..

Våren här ute på landet är lite seeenare än inne i stan..

Bilden på Krokusen tog jag med mobilen..

Gjorde redigering i Pixlr,,

Den blev ju grym ju,,,Bra bilder med mobilen,,faktiskt..

Näää,,Nu blir det Mellon..Tjalalalalala..

Tjooo




Av Lisa - 8 mars 2014 07:13

Som jag skrev tidigare i veckan..

Så var det AW igår em på Clarion Hotel,,

Det var riktigt trevligt,,men vi var så få från vår skola..

Fast vi var faktiskt inte ensamma om att vara få,,

Det fanns andra skolor som var färre än oss,,

Det var då alla Sthlms skolor inom koncernen..som var på plats..

Det är ju inte direkt så att man minglar runt bland människor man inte känner..

Utan man sitter och chillar med kollegorna från sin arbetsplats..

Fast jag tycker att det är ett bra drag från ledningen att fixa sånt här,,

Det är riktigt trevligt..

Jag gick därifrån vid 19-tiden,,

Satt hemma i soffan i myskläder vid 19.30

Kollade in Lets Dance,,

Wahlgrengrabben är ju ruskigt bra...

Sen blev det lopplådan,,,och moi somnade väl som en klubbad säl...


Och vaknade vid 05.00 i morse..

Startade Datorn och tittade på Nybyggarna,,,sista avsnittet????

F-n,,man blir ju sjukt tagen av programmet,,

Dom gör ju en sån fantastisk insats för dessa människor Anders-teamet..

Ahhh,,dom är grymma,,helt enkelt..

Och dessa människor som har tagit emot Anders hjälp,,och är med i Tv..

Dom är oxå helt grymma..

Jag hoppas verkligen att dom klarar av att leva ett nyktert liv,,,

Även efter programmet,,

Och att det löser sig med boende och jobb...

Halleluja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nähä,,dags att lyfta på arslet och börja göra sig i ordning..

Åker till landet om ett par timmar,,

Ska bara städa och plocka lite i våningen först..

Tjooo




Ovido - Quiz & Flashcards