Alla inlägg under mars 2014

Av Lisa - 20 mars 2014 20:32

Riktigt stressigt,,,Puhhhh..

Under lunchen har jag alltid hjälp av elever i disken...

Det är grymt bra...dom är verkligen skitduktiga...

Och dom klagar aldrig över att det är jobbigt/tråkigt i diskrummet..

Tvärtom,,,många tycker faktiskt att det är roligt att stå i disken...

Idag dårå,,,det är 9orna som hjälper mig nu...

Men,,,idag kunde ingen,,,,

Dom hade prov fram till 12.00..#%&"#%&%¤

Och vad skulle det vara bra för ?????

Jaaaa,,j-r vad jag stressade med disken....och diskrummet..

Sen var det matsalen,,,torka bord,,,plocka bort maten som var kvar från lunchen,,skura matbaren...

Efter det var det Cafeterian,,,fast då fick jag hjälp av 9orna,,,Lövely..

Torsdagar=mucho elever i Cafeterian,,,,Kakdag,,vetni...Populärt...

Och av Eva,,en resurslärare till en tös med D S....

Eva höll koll på Cafeterian....och 9orna

Jag höll koll på och satte tösen i arbete,,,,

Jaaaa,,herrejäklar vad duktig hon var inne hos mig i köket...I was really impressed

Hon jobbade på som attan,,Grym hjälp...

Hmmmm,,Kanske kan kalla på henne nästa gång det kör ihop sig,,,

Och efter allt det där,,,,var det Hkk med 2 stycken eftersläntare i 6an..

Sen var det direkt hem utan att passera gå,,,,

Och lägga sig i soffan och dö en stund,,,

Riktigt najs..


Farmen=Brudfinal,,,,Jiiippiiie..

Härligt att det INTE blev Herr Fikri i finalen,,,Yees..


Och alldeles strax börjar en ny säsong av:

Blacklist...Så j-a bra...


Idag har det varit lugnt med Kameran,,,

Den fick vara hos mig i soffan förut,,Hehehe..

Inatt får den ligga bredvid mig i sängen..

Den ska med till landet i helgen,,,

Tjooofadderittan vad det ska fotas,,,

Tjooo






Av Lisa - 19 mars 2014 20:40

  

OjOjOjOj,,,,vad jag har suttit och lekt..

Jag har försökt lära mig den nya Kameran..

Aaahmeen,,helt otroligt,,vilka bilder man kan få.

 

Jag drog ut en Manual på skrivaren idag....

Det är hur många sidor som helst...

Åhhh,,det är ju så j-a roligt med alla inställningarna..

Det gäller bara att lära sig allt..Hehehe..

Det går ju faktiskt och ta bilder i Makro..

Jag har inte gjort något annat sen jag kom hem,,,

Bara lekt och läst...

Justja,,,kollade Farmen,,såklart..

Nu är det bara en till som ska ut innan Da Grande Finale...

FIKRI...

Jag tycker att det ska bli tjejernas final..

Spännande..

Nu kommer bloggen bli lidande pga den nya familjemedlemmen..

Meen,,,who cares lixom?????

Jaaa,,inte bara bloggen blir lidande,,,,allt annat här hemma oxå...

Typ,,,Disk och Städning....

Det blir till att ta med sig den nya medlemmen till landet i helgen,,,Najs..

Nu ska jag kolla in premiären av

Helt Sjukt..

Tjooo



Av Lisa - 19 mars 2014 04:22

Sovit gott???

Det har jag gjort iaf..Riktigt härligt..

Igår mötte jag upp sonen vid Gullmarsplan..

Han hade varit på någon sorts Starta eget information inne på Söder..

Och så hade lotten fallit på mig att skjutsa honom "hem" till Österåker..

 

Då tänkte jag,,Perfekt,,då kan jag köra frågelek med honom,,bara vi två..

Köra lite känsliga,,närgångna frågor,,

Men,,jag fick f-n inte en syl i vädret,,,

Han babblade och babblade.....i typ 50 minuter..

Jajajaja,,det var väl bra det,,,att han pratade...

Han är inte direkt känd för att prata mycket,,den där..

Det var trevligt att ses,,,vilket vi inte har gjort så mycket dom senaste åren..

Innan jag mötte upp honom,,,

Tog jag mig en tur till ElGiganten,,

Och köpte min efterlängtade Kamera..

 

Ääääääääntligen..

Så när jag kom hem igår efter turen till Österåker..

Satt jag och fibblade med Kameran,,givetvis..

Men,,det blev inget extra Objektiv till..

Jag kör på med det som följde med i kartongen..

Det kan ju vara bra att jag lär mig kamerans funktioner först,,,

Innan jag köper dyra Objektiv..

Jag hade tänkt mig ett Objektiv som jag kan köra Macro på (närbilder)

Men,,just det objektivet hade inte ElGiganten...

Det var väl kanske tur i oturen dårå...

Då Slapp jag lägga ut mer pengar..


Innan jag började med fibbla med Kameran,,kollade jag givetvis på

FARMEN.....

Jag fick ta avsnittet på Datorn,,eftersom jag kom hem strax efter 8...

Efter Farmen var det bara Kameran som existerade för mig,,,,

F-n,,vad roligt..

Tänk att jag kan bli så lycklig över materiella ting,,Lite sjukt..

Nu har jag en 1/2timme på mig här på morgonkvisten innan jag ska in iduschen...

Så jag ger mig väl på Kameran igen dårå,,,Hehehehe..

Tjooo


Av Lisa - 17 mars 2014 20:27

i Sickla efter jobbet....

Ville kolla på Kamera,,IGEN....

Fast jag har ju bestämt mig vilket märke och sort...

Det blir en Sony A65..

Killen kollade Datorn om dom hade nån på lager,,,Neeeee..

Booooooring..

Men,,han hade ett Skyltex,,som  var 500 pix billigare..

Ok,,,shooot..han putsade den och packade ner den i originalkartongen...

Men så såg jag på den lilla skylten att det var ett Returex,,,

Då drog tant öronen åt sig,,,,Njaaaaa..

Han slog in ett nytt nr i Datorn,,

Jahamen,,där fanns den ju på lager,,,

Då vill jag nog hellre ha den,,tyckte jag..den nya alltså..

Till saken hör det,,,att jag var inte säker på hur mycket pengar jag hade på mitt konto..

Jag vet att jag hade till det billigare Kameravalet...

Men,,kanske inte till den dyrare nya Kameran...

Och mycket riktigt.....

Köp medges EJ...

Hahahaha,,men jag hade förvarnat tjejen i kassan,,,

Om att det kanske var tomt på kontot...

 

Det här jag fick jag med mig hem: Ett minneskort...

Hmmmm,,jag får sitta och glo på det dårå...

Det är ju inte direkt en Kamera,,,men bättre än ingenting...

Näää,,skämtåsido,,,

Jag får föra över lite cash från sparkontot till köpekontot..

Jag la iaf undan Kameran,,,

Så åker jag dit efter jobbet i morgon och slänger upp kortet...

Sen e den MIN och bara MIN...

Objektiv,,kanske får vänta ett par veckor...

Fif-n,,,vad roligt det ska bli med en Systemkamera...

Ojnevojne,,vad jag kommer att fota i helgen på landet...


Farmen,,,tittade jag på alldeles för en stund sen.....

Det kan ju bli en spännande finalvecka trots allt...

Nu börjar klockan närma sig 21.00

Och jag är tröttare än en sömngångare,,,Jag skulle nog kunna somna stående...

Jag höll på att somna i soffan förut...

Jag sov så j-a dåligt inatt...vaknade flera gånger...Inte OK...

Tjooo





Av Lisa - 17 mars 2014 19:21

Jiiippiiiieeee......

 

Ett foto över Saltsjöbadens Sjukhus tv

Och över vattnet Restaurangholmen,,med badhuset th..

Men,,,snön låg ju inte speciellt länge på backen...Puuhhh,,

Vilken j-a tur att jag inte har bytt till sommardäck än...

För i morse när jag stack hemifrån var det hur halt som helst...

Jag tog en sväng förbi Årsta först,,,

Och shoppade loss på M O Cashen..

Handlade lite kakor till Kakdagen i Cafeet på Torsdag..

Jag säljer ju lite kakor på Torsdagar till alla elevers lycka...

Men,,kanske inte till föräldrarnas lycka,,,Hehehehe..

Fast hitills är det faktiskt ingen förälder som har protesterat till vår Kakdag...

Själv tycker jag att det går "lite" till överdrift ibland...

Det här med sockerdebatten,,,,,

Nä,,,nu e de Farmen....

Med alla jädra tråkiga personer som är kvar...

Tråkigt det här med Andre och Mats,,,hade gärna sett dom in da Finale...

Tjooo


Av Lisa - 16 mars 2014 10:09

Nu är dom gjorda...

 

Väääry väääry enkla lappar..Förra årets var mycket snyggare..

Men,,dom ska ju bara sitta uppe på anslagstavlorna här på landet..

Jag tror lite på det att byta ut dom gamla mot nya,,,,

Då ser ju folket här ute att vi existerar i år oxå..

Om dom gamla sitter uppe alldeles solblekta och trasiga..

Så fattar kanske inte folket att vi fortfarande finns..

Det finns mängder med sån reklam för firmor,,på anslagstavlorna..

solblekta,,knappt läsbara lappar..

Det blir nog bra,,,,för oss..

Var ute en stund förut för att kolla in vårens framfart i backarna..

Åhhhejååhåå,,vad lite vår det är..

 

Här är något som börjat att leta sig upp...

Jag köpte 2 plantor av dessa förra sommaren...

I tron om att det endast var sommarblommor,,

Dom blev jättefina med lååånga lååånga stänglar som hängde böljande ända ner i backen..

Dom var planterade i en stooor kruka som stod lite på en höjd.. 

Och idag såg jag att hela krukan är full av nya blader,,

Och dom har även fröat av sig på backen,,,,

Cooooolt..

Dom får nog växa kvar där dom är...

Alltid lär man sig något nytt...när det gäller växter..


Näää,,,nu ska nog tant se till att få arslet ur kökssoffan...

Kanske lite städning inomhus,,,,

Det är riktigt smutsigt inne,,,,

Tjooo







Av Lisa - 16 mars 2014 07:30

OCH solen skiner från en klarblå himmel...Najs

Men ack så man kan bedra sig...

Det är verkligen blåsigt och svinkallt ute..

Det gäller att hålla i peruken när jag går ut på altanen...

Och dit måste jag ju gå titt som tätt för att uträtta ett behov...

Gissa vilket,,,,,,


Eftermiddagen/Kvällen bjöd inte på några större sensationer...

Programmen på Tvn kan man egentligen vara utan..

Det fanns f-n ingenting att titta på,,,Tragiskt..

I det läget saknar jag FB som sjutton...

Gå in och läsa andras inlägg..

Skriva snälla/dumma/korkade kommentarer till andra..

Skriva egna knasiga inlägg,,,

Få korkade kommentarer tillbaka...

Hålla kontakten med mina få släktingar som jag har...

Typ mina syskons barn...

Gratta på födelsedagar..

Gratta till bäbisar..

Skriva meddelanden och kommentarer..

Vi har ju inte så jättebra kontakt annars...

Det är inte så att vi ringer till varandra..

Där inne kunde jag ju ändå hålla kontakten med dom,,

Mina syskon har jag kontakt med iaf..

Man glider sakta men säkert bort från kontakt med dom (syskonbarnen),,,Tråkigt..

Och alla andra oxå för den delen...

Istagram,,,,är det ju mest bilder...och alla så snälla mot varandra,,

Twitter,,,hör ju liksom ihop med Instagram..

Det enda kvällen bjöd på var en STOR fin måne..

 

När klockan var 21.30 hoppade jag ner i fislådan...

Och somnade väl på typ 3 snabba sekunder..

Tjooo


Av Lisa - 15 mars 2014 12:53

Men,,fy för denna här blåsten som viner bland trädkronorna..

Brrrrr,,det e ju kallt ute ju...

 

Det här är typ den första växten/blomman som tittar upp på våren..

Gissa vad????????

Varit ute på en liten fotorunda med Digitalkameran Olympus ...

Den är faktiskt rätt OK,,,Kameran..

Det är i vissa lägen som jag önskar att jag hade en Systemkamera..

Och,,,Jag hoppas verkligen att jag snart har en ny sån..


I stället för att sitta framför Datorn och surfa runt

kanske jag bör fokusera mig på den lilla firman...

Jag skulle verkligen behöva göra lite nya PR-lappar...

Och sätta upp på anslagstavlorna här ute på landet...

Jaaaa,,det får bli det NU.......

Tjooo



Ovido - Quiz & Flashcards