Alla inlägg under januari 2013

Av Lisa - 15 januari 2013 18:50

Har varit i Media heela dagen,,Åtminstonne på Radio Sthlm..

Mitt jobb ligger ju där ute..

Så i morse åkte jag dit,,,,

Men jag fick vända vid Tågbommarna,,Avspärrat !!!!!!

Polisen stod där och dirigerade om trafiken..

Jajaja,,det var bara att ta sig runt området och åka en annan väg...

Jag hade inte hört vad som hänt där ute,,,på morgonen

Jag tog mig in på spårområdet iaf,,,För att hämta Metro..

Det var ju mörkt OCH snöade rejält,,så jag såg inte hur tåget var placerat då...

Och jag såg inte Nyheterna på Tvn i morse heller...

Meen,,när jag åkte hemåt,,,

Och givetvis förbi stationen..Avspärrningarna var ju hävda då..

 

Det såg helt sjukt ut,,,surrealistiskt...

Som om det var nån filminspelning,,

Svårt att ta till sig att det hade åkt in i vardagsrummet hos en familj,,

Som den gamla kaffereklamen: När du får oväntat besök,,,,,

Stackars familjen som bor där,,,

Och vilken j-a tur att ingen blev skadad,,

"Bara" den 20 åriga tjejen som körde tåget...

Tänk om det hade varit en självmordsbombare eller nåt i den stilen,,,

Fy f-n vad ruggigt...


Måste rusa in till TVn nu,,,Farmen...

Tjooo

  




Av Lisa - 15 januari 2013 05:09

då sitter jag här igen,,med tuppen..

Idag är det jobb igen,,Härligt..

Och allt är som vanligt,,med alla elever på skolan..

Den här veckan kommer att gå så fort med bara 4 jobbdagar,,


Här kommer jättegulliga svar av barn:

Vad gör en pensionär ??

Den sista är gullig : Ganska gammal 30-40 år eller så... 

Ett stort GRATTIS till min chef som fyller 40 år idag..

Ganska gammal alltså,,Hehehehe..

  

Tjooo

Ha en riktigt bra dag alla

  



Av Lisa - 14 januari 2013 18:51

Japp,,det blev fart på tant förut..

Fick ALLT gjort som jag skulle göra,,,Jag har mina moments,,,Hehehe

Jag är j-t sen i starten,,men när jag väl fått upp den så,,,

Då är jag ostoppbar,,

Jag tvättade t o m Trasmattan som ligger i köket...

Vilket inte ingick i min dagsplanering,,,,

Då är den ren igen..Härligt...

Fast nu när vi inte har Mira (Vår Hund) hos oss längre,,,

Så blir det inte lika smutsigt här hemma i våningen,,

När jag köpte nya Dammsugarpåsar för några dagar sen,,,

Så fick man med såna här goaluktande små kulor...

Det luktade så gott av Magnolia när jag dammsög förut,,,

Det var en ren fröjd att dammsuga,,Hahaha..


Middag blev idag

 

Kokt Torsk,,Ägg/Persiljesås,,Kokt Brocolli och 1 Avocado..

Det var riktigt gottgoottigottgott...


Nu blir det Farmen,,,

Och hettan börjar att stiga på den lilla gården,,,

Tjooo

  





Av Lisa - 14 januari 2013 12:36

hemma i våningen,,,

Meen,,det händer ju inget..

Jag går och plockar här och där..

 

Så här brukar det se ut efter ett par dagar vid min sida nedanför sängen,,

Jädra slarvmaja,,jag är,,,


Jag måste bara få försvara mig själv nu,,,

Igår la jag upp en bild på en "dammtuss"....

Men det var faktiskt inte det,,,

Det var hår från tjockisen efter jag hade borstat henne,,,

 

som jag hade samlat ihop i en hög,,,

Hoppas verkligen att ni inte trodde att det var damm...

För riktigt så dammigt är det inte hemma i våningen (bara nästan)...

Näää,,nu måste jag få arselet ur soffan och börja städa..

Det är ju tvättstugan om 1 timme oxå..

Tjooo

  

Tjooo


Av Lisa - 14 januari 2013 09:01

Vad gör en tant som jag på morgonen i min ensamhet ??

Joohoodå,,Jag är inne på nätet och tittar

Och hittade den här produkten,,,BabyFoot

Detta verkar ju vara ett mirakel för fötterna,,,

Ska nog ta och köpa det när köpstoppet är upphävt nästa månad..

Det kostar inte så fasligt mycket,,,Typ 229 spänn...

Om ni INTE tittar på infofilmen:

Man ska ha plastsockorna som är fulla med nån gegga på sig i 2 timmar,,,

Och efter ett par dagar så börjar skinnet att släppa...

Liiite läskigt,,

Spännande och se om det VERKLIGEN funkar på tants fötter..

För dom är INTE så vackra...

Tjooo

  



Av Lisa - 13 januari 2013 18:35

Och jag känner mig som korvarna på bilden,,

 

Prinskorv,Stekt Ägg,Keso och Avocado/äggröra...

Det var jättegott,,,

Vad som har hänt under eftermiddagen,,,,NADA,,ZIPP,,ZERO,,,

Jag skulle egentligen ha dammsugit och dammat...

 

3/4delar katthår och 1/4 damm..

Tur att det inte bor nån allergiker här hemma...

I morrn får det bli städ och tvättdag,,,

Tjooo

   

Av Lisa - 13 januari 2013 14:47

Och hur lätt är det att gå förbi dessa små lådor..

 

Det luktar ju bara för gott när kommer i närheten...

Meen,,Lösgodis har jag faktiskt inte köpt på läääänge..

Och i ärlighetens namn så är dessa lådor inte så väldans hygieniska,,,

Vuxna som Barn står och hänger över lådorna,,,

Snoriga,,Hostiga,,Och endast GUD vet vart deras händer har varit nånstans,,Hehehe..

Per fick iaf med sig en påse Wienergumms från Willys,,,

Får väl se hur länge jag kan hålla fingrarna borta från den påsen ?????

Vi köpte faktiskt en del annat oxå,,Inte bara den påsen med godis...

 

När vi åker till Willys i Haninge

så brukar jag liva upp tillvaron med att köpa lite Trisslotter..

Och om jag nu vinner på någon av lotterna som jag har köpt där...

Så tar jag med mig dom till nästa gång vi handlar där..

Lämna in vinstlotterna i en annan affär,,,,Nej Tack..

Det är självklart att det ska vara i samma affär som dom är köpta...

Idag blev det faktiskt vinst,,,,120 spänn..Lysande..

Så MYCKET har jag aldrig vunnit på lotter därifrån,,,,,

Det blir nya lotter vid nästa handling...

 

OCH nya Torkarblad blev det oxå,,,Pust,,Svettigt att öppna plånkan..

320 spänn kostade kalaset..

Men,,Jag fick en dunk Spolarvätska på köpet,,,

Det var snällt av den unge mannen i butiken..

Så jag tjänade väl in typ 50 spänn på bladen..Hahaha..

Mina sista droppar Spolarvätska hade precis tagit slut,,

Så dunken kom grymt lägligt....

Tjooo

  

Av Lisa - 13 januari 2013 10:31

ur plånboksperspektiv alltså..

Januari är en VIT månad,,,

 

Ohhhohhhh,,Hold your horses,,,,

Inte en SÅN vit månad....

Med VIT månad menas med att ICKE köpa mer än det nödvändigaste..

Det jag bara MÅSTE köpa är ju Torkarblad till bilen..

Och där finns en spännvidd i pris från 49:- till 169:-,,,typ..per blad..


Näähäää,,kanske dags att klä på sig,,,

Tant sitter fortfarande i morgonrock,,,,men,,det e ju såå goosigt..

Meen,,tyvärr så måste jag ju bege mig ut i kylan,,,,

Kyl/Fryg signalerar TOMMA,,,

Och dom här Torkarbladen som jag tjatar om,,,Måste köpa..

Tjooo

  




Ovido - Quiz & Flashcards