Alla inlägg under januari 2013

Av Lisa - 20 januari 2013 06:04

och hur tidigt som helst är klockan..

Jag skäms nästan att säga när jag vaknade..

Vid 4-tiden,,,

Men så hoppade jag in i lopplådan vid 22-tiden igårkväll,,Hehehe..

Jaja,,då har jag sovit mina 6 timmar dårå..


Mia på Grötö,,

Jag såg reprisen av första avsnittet igår,,

Hon är bra,,den flickan..

Meen,,hennes tatuerande  snygging Tabita är ännu bättre...

Fan,,hon e ju grym ju..

Därför får ni en liten videosnutt på henne här...

Jag skrattar och tycker att det är skitfyndigt..

Per han går inte alls igång på den sortens humor,,

Tjooo

  


Av Lisa - 19 januari 2013 16:54

min fina spegel..

 

Jädrar va tjusig den kommer att bli..

1 gång är den målad..

Nu har jag legat i soffan i typ 1 timme,,,

Per och Moi köpte en Pizza och delade på och till det en burk Pripp..

Det var riktigt gott,,Bergis 2 månader sen jag åt Pizza..


Om 1 timme börjar Merlin...

 

Är det verkligen så att det är sista säsongen (5) som börjar att sändas nu...

Snyft !!!!!!!!

  

Meen,,innan det börjar ska jag snabba mig på att måla en 2a gång...

Tjooo 

 

Av Lisa - 19 januari 2013 13:01

var Moi och Per inne hos idag,,,

Jag köpte färg till min STORA spegel..

Jajaja,,Nu får den VITA månaden vara över för min del...


Det blev en Orkidè oxå,,

Färgen som ska bli på spegelramen är mörkt mörkt lila..

 

Och likadan färg igen i den nya Ullmattan och Gardinerna...

Spegeln kommer att göra sig så j-a bra mot dom gråa väggarna i vardagsrummet..

Åhhhhh,,Vad fint det kommer att bli...


Men innan jag börjar att släpa fram alla attirialjer så måste jag

faktiskt ta och diska och plocka i ordning lite i köket,,,

Varför börja köket nu ???

Johodå,,det är där jag måste stå och måla,,,på köksbordet..

Jajaja,,Jag ska inte STÅ på köksbordet,,Spegeln ska LIGGA där...

Så är det när våningen är inte är större än en skokartong,,Hehehe..

Tjooo

  


Av Lisa - 19 januari 2013 06:45

som vanligt,,

Men,,det är så himmelskt härligt att sitta uppe i min ensamhet..

Jag har nog alltid gillat morgnar..

När Andreas (sonen) var liten,,

Så var det lixom den enda stunden som det var lugn och ro hemma..

Eftersom han har varit/är fortfarande en grym sjusovare,,

Så kunde det bli mååånga egna timmar på morgnarna..

Jädrar vad kallt det är nu på morgonen..i Johanneshovsområdet..

 

Det är nu man ska vara otroligt tacksam för att man inte är hemlös...

Och det är jag verkligen,,,Tacksam alltså..

Jag har ett jobb som jag trivs med,,,

Jag är frisk,,,,

Jajaja,,,Frisk och Frisk,,Men,,Jag har ingen sjukdom,,tack o lov..

Sen börjar väl åldern smyga sig på..Sakta men säkert..

Ser inte på nära håll,,Lite krämpor i lederna,,Osv Osv....

Jag har ett bra privatliv med sambon,,,

Vi kommer att älska varandra tills döden skiljer oss åt...

Det där lät det,,,,,Hehehe..


Nu har jag suttit uppe i typ 2 timmar,,,

Det börjar suga lite i tarmen,,,Hungrig..

Kaffe har jag fått i mig,,4 STORA koppar..

Tjooo

  



Av Lisa - 18 januari 2013 19:44

Satan i Gatan vilken dag det har varit idag..

Ur vädersynpunkt alltså,,,

Grymt vackert...

Jag var ju bara tvungen att traska upp till Takterassen på jobbet..

I Träskor och min jobbarkläder stod jag i typ 30 cm snö på Terassen,,,,

Vad gör man inte för att försöka få till några bra bilder...

Jag tycker nog själv att dom blev riktigt fina...

Ingarö på andra sidan...

 

Grand Hotell med Lyftkranen i bakgrunden,,,

Som ska lyfta bort tåget som hade rammat ett bostadshus tidigare i veckan..

Undrar hur det kommer att kännas för den stackars flickan när hon tillfrisknar..

Vilken uppståndelse hon orsakade,,,OjOjOj..

Jag tycker uppriktigt sagt synd om henne..

Men grymt bra att Arriva och SL har tagit på sig ansvaret..

Dom borde skämmas med att gå ut så pass snabbt med att hon hade stulit tåget..

Skadestånd,,kanske ??

Fram med en bra Advokat bara,,,så ska du se att du kan suga ut några spänn från företagen,,,

Fortsättning följer,,,,,,,,,,,,med all säkerhet..

 

  Badhusen,,Kallbadhus och Nakenbad,,,tror jag att det är..

Rätta mig gärna om jag har fel...

Tjooo

  

Av Lisa - 17 januari 2013 21:50

alldeles strax..

Jag känner mig lite seeeg i kolan..(trött)..

Den här killen är väl säkert oxå lite seg i kolan,,Hehehe..

Fast av en annan anledning,,,

Ni som inte har sett klippet,,,

Ni måste bara titta,,,Askul..

Jag skrattade som fan när jag såg det,,,

Det visades igår på Tunnelbanan i Kanal 5...

Meen,,Han måste skämta när han ligger där och skriker,,,

Han kan väl inte vara allvarlig när han ber kompisen

som han just har slagit i ansiktet så han blöder,,,,

Att filma,,,allt...

Han som ligger där i underläge,,,

Undrar om han skäms lite när han ser sig själv ligga där,,,

Jag skulle göra det iaf,,,,

Tjooo

  



Av Lisa - 17 januari 2013 18:59

Nu har jag varit och hämtat den fiina Studenttårtan hos ICA..

 

Den blev helt ok,,,

Jag vet inte vad jag hade väntat mig..utseendemässigt alltså..

Har faktiskt ingen aning om hur en Studenttårta SKA se ut...

Konditorn frågade om jag hade några önskemål hur den skulle se ut...

Näääää,,,,Du kan Go Bananas om du vill,,,


F-n,,,,vad roligt det är att titta omkring inne på ICA Maxi...

Jag som har en VIT månad,,,Hrmmmm..

Jag kunde inte hålla igen Plånkan..

 

Det blev ett Regnställ till Per,,,

När det regnar brukar han låna ett av mina röda ställ,,,,

Jag tycker inte riktigt att han klär i den färgen,,,

Så det fick bli ett typ Mossgrönt ist...

Satan i gatan så billigt det var,,,

Först Halva priset OCH sen Halva priset på Halva priset !!!!

Hängde ni med,,Hehehehe..

Åsså blev det några vita krukor och lila Ljushållare,,,


Jahaja,,,Snart dags för Farmarna igen,,,

Maria,,Storbonden den här veckan,,,,

Borde ta och tagga ner lite,,,Det är lite för mycket pekpinnar...

Det är bäst att hon passar sig,,tror jag....

Annars är hon RÖKT,,,,,hos dom andra...

Tjooo

  






Av Lisa - 16 januari 2013 18:53

Vi har haft gymnasiet hos oss i några år...

Men det är på väg att avvecklas,,

Så vi har endast 3 st gymnasie3or kvar på skolan...

Våra 2or som vi hade har nästan helt flyttat över till Globen,,

Jajaja iaf våra 3or..

En av dessa elever,,tar Studenten nu på Fredag...

Lååångt innan dom andra får sätta på sig sina Studentmössor..

Hon är ruskigt ambitiös och smart,,

 

Så idag på vägen hem,,sladdade jag in på IcaMaxi i Nacka..

För att beställa tårta..

Nöjd med mitt val av tårtor så åker jag hem...

Meen,,efter ett antal timmar hemma,,så ångrar jag mitt val..

Jag ringde då till Bageriet och ändrade beställningen,,,

Nu TROR jag att jag är nöjd med valet,,,,

Jaaa,,det måste jag vara,,,

För nu finns det ingen återvändo...

Beställt är Beställt,,

Inne på Maxi har dom ju ett REA-torg..

Där finns det massor av roliga pryttlingar,,,

Meen,,Min VITA månad får jag inte förstöra...

Eller,,,Joooo

 

10 st Plastblommor för 2.50 styck..

Jag fick Hela Buketten för 20 spänn,,,

Jag kunde bara inte låta bli...

Riktiga blommor inomhus,,,är inte min starka sida..

Jag tar bara kål på dom,,Tyvärr..


Nu blir det Farmen,,,

Och dom blir bara elakare och elakare mot varandra...

Men,,Matilda har jag ändrat uppfattning om,,,

Hon är absolut inte lika blåst som hon ser ut,,Hehehe..

Alltså inte utseendemässigt dårå,,,Utan färgen på Håret så klart...

Nu står i stället tant Dolores i skottlinjen,,,

Hon ÄR verkligen en riktig ragata..

Det ska man väl inte vara när man har kommit upp i en sån mogen ålder som 53 år..

Tjooo

  




Ovido - Quiz & Flashcards