Alla inlägg under januari 2013

Av Lisa - 6 januari 2013 19:09

i lådan,,tittar jag in här igen..

Allvarligt,,Jag har inte haft något intresse av att blogga idag..

Kan bero på att det är mindre än vanligt att blogga om..

Jag har legat i soffan och chillat hela dan och kollat på Tv..

Sen den obligatoriska tvättstugan oxå..

Där uppe var det lugna gatan,,Härligt..


Här hemma har Per sen ett antal månader tillbaka

haft ont i magen och med allt konstigt som följer med det oxå..

Så han har ätit mat som är mild och inte så mycket stekt mat och ej Laktosprodukter..

Han har uteslutit nästan allt i kryddväg oxå..

Då har det blivit att jag har följt honom i spåren en del av middagrna..

Men idag var jag så sugen på korvgryta..

 

Broccolli,,Äggröra och Falukorv m Lök och Soltorkade tomater och massa kryddor..

Åhhhh,,det var så gott..

Vad Per åt ???

Han åt rester från igår...

Jag själv ska försöka minska på Kolhydratintaget,,

Därför ingen Potatis,,Pasta eller Ris på tallriken..

Framför allt måste jag minska på detta j-a GODIS..

Det är bara att inse: Jag är SOCKERNARKOMAN..

Här jag väl börjat att trycka i mig GODIS,,Så kan jag INTE sluta..

Jag äter tills det tar slut i skålen eller påsen..

Varenda helg och även i veckorna har det blivit GODIS..Inte bra för tant..

Det kanske är dags att börja tänka på beach 2013,,,Hahahaha..


Farmen

 

I morgon börjar den gamla serien,,Jajaja med nya avsnitt alltså..

Jag har sett varenda säsong när det gick long way back...

Jag har ashöga förväntningar,,,

Bergis når det inte upp till mina högt stående förväntningar...

Joooo,,det tror jag nog att det gör förresten..

Jag är ju som en STOR soptunna när det gäller serier..

Jag slukar det mesta OCH tycker att det är bra oxå..

Tjooo

  





Av Lisa - 5 januari 2013 13:51

Drog på mig mössan

 

Sen satte vi oss i bilen för en liten roadtrip till landet..

 

Grannen lånade vår parkering,,Han kom inte in på sin egen..

Men,,Satan i Gatan vad halt det är där ute...

Det är väl typ 5 cm is på vägen,,

Och det var INTE sandat/grusat..

Precis när vi körde in på lilla vägen så mötte vi Väggeneral Green...

Han föreslog att vi skulle ringa till honom när det blir såhär mycket is på vägen..

Han sa att det är lite svårt för honom att hålla kollen på alla småvägar..

Så om vi ville hjälpa honom,,,att ringa när det behövs grusas...

Fast det är ju bara ett krux,,,Vi är ju inte ute nu,,,i vinter..

Så det bli lite svårt för oss oxå dårå,,att hålla koll,,,,


Nu e de Hockey JVM,,,

  

Hoppas att det blir en spännande match....

Tjooo

  

SVERIGE,,,Kom igen,,,SVERIGE..



Av Lisa - 5 januari 2013 09:37

verkar inte hjälpa..

Hur mycket jag än smörjer ansiktet

med antirynk,,mörk under ögonen,,ögoncreme,,halscreme,,creme mot rodnad,,

Inte fasen är jag slätare i ansiktet och på halsen,,

Mindre mörk under ögonen,,

Eller,,,Jag kanske hade varit ännu mer rynkig och mörk under ögonen

om jag INTE använder dessa produkter,,Hehehe

Och varför kom jag och tänka på det just nu ???

Johodå,,så här är det....

På vilken jäkla nätsida man än går in på så handlar det om skönhet..

Så tappar DU 4 kg på 2 månader...

Så fixar DU sexpacket,,,

Så får DU en sexig look...

Så får DU bort celluliterna...

Så ser DU yngre ut...

Så ska DU äta...

Så ska DU träna...

Så kommer DU i form på bara 1 månad...

M.m M.m M.m

Listan kan göras lååååång,,

Det är inte konstigt om människor tappar tron på sig själva..

För att man inte ser ut som modellerna/kändisarna i tidningarna

I detta välfärdssamhälle så SKA man se bra ut..

I vissa jobbannonser ska man t om skicka bild på sig själv med i ansökan..Sjukt..

Jajaja,,,På vissa arbetsplatser,,Ok,,

Där man kanske är ansiktet utåt mot omvärlden...

Men att en person med ett bra utseende går före en person med bättre kvalifikationer...

Det ÄR sjukt..

Självklart vill jag oxå se så bra ut så som det bara går,,

Jag är som många andra,,,Låter mig luras av en del reklam,,,

Fåfänga finns nog inneboende hos varje människa..även hos mig..

Nää,,Nu går jag och drar en gammal mössa över den här skallen..

Jag orkar inte fixa till håret idag när jag går ut..

Halleluja för MÖSSA,,

Tjooo

  






Av Lisa - 5 januari 2013 06:30

Sovmorgon,,,Japp ända till 05.30,,Jippie

Det hände inga skandaler igår,,det var dött på den fronten..

Det blev bara lite tittande på Tvn..

Först Tack för Musiken Herr Tomas Ledin..

 

Det var riktigt bra igår..

Han E ju bra,,den där Ledin,,

Han har ju tonvis med låtar som iaf jag har lyssnat på genom åren..


Efter det Ledin blev det

Bill Skarsgård i filmen

 

Himlen är Oskyldigt Blå..

F-n vad bra den var,,Grymt bra..

Dom hade fått till det bra med 70-talsmiljön,,

Säger jag som endast var 10 år när filmen utspelar sig,,

Men,,det SÅG ju iaf bra ut (på filmen alltså)...

Och unge Herr Skarsgård,,vilken kille,,vilka ögon,,

Han är ju skiitbra..

Det var min kväll det sittandes i soffan framför Tvn..

Att jag orkade vara vaken,,Strange...

Fast det väl bara för att jag tyckte filmen var asbra..

Tjooo

  

Av Lisa - 4 januari 2013 19:49

alltså,,,Tillbaka på jobbet

Helt ok,,Fast lite hårt kändes det i morse när jag gick...

Per hade goofat ner sig i soffan med kuddar och täcke..Hmmmm..

Jajaja,,det var bara att lämna våningen och åka till jobbet..

Väl på jobbet så luktade det avlopp i heela köket..

Det brukar bli så när det har stått tomt

och inget vatten i vattenlåsen,,

Det var bara att spola vatten i alla handfat och golvbrunnar..

Efter det var det krångel med min dator..

Hårddisken verkar vilja ge upp..

Sen ville inte fläktsystemet gå igång som det ska,,,

Och som grädde på moset,,,

Hissen upp till köket rörde sig inte ur fläcken,,,

F-n oxå,,Illa..

Men,,det löser sig säkert på Måndag..

Jag har ringt runt och felanmält dessa fel...


När jag kommer hem

 

Och tar ett steg vid kylen och frysen..

Så är det alldeles kladdigt och blött på golvet

Vad i h.....e...

Öppnar dörren till frysen och det är inte så kallt som det bör vara där inne..

Ser att knapparna på fronten är kolsvarta,,Hmmm,,,

Neeeeeej,,säg inte att den är trasig,,,Skit oxå..

Testar och trycker på ON,,,Halleluja dom lyser..

Det var väl jag som kom åt ON-knappen i morse,,så det blev OFF...

Hur nu det gick till ???

Jaja,,Nu har det ordnat upp sig iaf,,Lysande..

Tjooo

  




Av Lisa - 4 januari 2013 05:55

idag,,,

Det blir en mjukstart,,Städning,,Beställa varor,,Ringa Klein`s (lunchleverantören)

Jag är nog helt ENSAM på jobbet,,,Härligt...

Jag ställde inte klockan igår,,

Jag tänkte att jag vaknar ju ändå tidigt,,

Mycket riktigt,,,nog fasen öppnade jag dom gröna vid 04.30,,

Jag försökte somna om,,Men,,det var utdömt redan från början,,

Innan jag åker till jobbet ska jag sladda in på ICA Maxi..

Ska handla med mig lite bakpryttlingar till jobbet..

Det ska bli riktigt roligt att komma tillbaka till jobbet..

Himla skönt med lediga dagar,,

Fast,,Helt ärligt så räcker det med dessa 2 veckor nu,,,


Nu ska jag se om jag kommer in på Nordeas sida..

Fy fasen vilket krångel det har varit med dom den senaste veckan,,

Jaa,,för att komma in på deras hemsida dårå..

Igårkväll kom jag inte ens in,,,Hmmmm..

Skandal,,,En sån stor Bank och som har dragit in sååå mycket pengar

under året som har gått,,,

Nog f-n har dom väl råd med ett väl fungerande Datorsystem

för oss kunder..

Tjooo

  




Av Lisa - 3 januari 2013 14:50

Vilket j-a drag det är på isen,,,

Tur att man inte sitter på läktaren och kollar Live,,

Då hade väl peruken blåst av,,Hahaha..

 

Dom är grymma i rinken,,Svenskarna alltså..

Det är ju riktigt spännande..

Hoppas att dom inte tappar den ledningen som dom har nu,,,


Jag hann precis klart med städningen av våningen,,innan matchen..

Taaadaaa...

 

Min nya Matta...

Allvarligt,,,Shit Pommfritt,,,vad NÖJD jag är..

Den gör sig sjukt fint på golvet..

Den är verkligen värd varenda öre som den kostade...

 

OCH jag lyckades koppla in DVD-spelaren alldeles själv,,

Det är bra jobbat för en kniv som inte är den vassaste i lådan,,Hehehe..

Nu är det bara Stereon och Surroundljudet kvar...

Det är nog lite knivigare med dom pryttlingarna..

Fast går säkert bra till slut...


Nu kallar Svenskarna på mig,,Dags för en titt på matchen..

Tjooo

  


Av Lisa - 3 januari 2013 08:21

nu på morgonen..

Finns inte så mycket annat att göra vid 06.00

Självklart,,,,som vanligt så vaknade jag vid 05.00

Varför ha sovmorgon lixom

när jag är ledig och FÅR sova...

Neeee,,det verkar dumt att bryta rutiner..

Knäppte på Tvn dårå..

Och hörde att dom skulle gäster i soffan och prata om Jan Stenbäck..

 

Det här dårå mina vänner är en pappa till en av våra elever..

Det börjar en serie i kväll på 1an (tror jag det är ??)

 

Som handlar om Herr Stenbäck,,,

i rollen som företagsledare,,,,,

Och jag förutsätter att det handlar om privatpersonen Stenbäck oxå

Jaaaa,,en dokumentär om hans liv helt enkelt..

Jag tror faktiskt att jag ska titta på det programmet,,

Eller det är inte bara 1 del,,det är en serie i 3 delar..

Tjooo

  


Ovido - Quiz & Flashcards